بازدید 4958
۳

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین طلاق و ازدواج را داشته‌اند؟

پس از جنجال‌های رسانه‌ای و مجازی بر سر آمار طلاق در ۲ ماه نخست امسال، سازمان ثبت احوال کشور آمار دقیق را در این خصوص منتشر کرد و به این ماجرا خاتمه داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 09 July 2023

به گزارش تابناک، سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که در ۲ ماهه نخست امسال (تا ابتدای خردادماه ۱۴۰۲) در کل کشور ۷۹ هزار و ۲۶۰ مورد ازدواج و ۳۷ هزار و ۷۰۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

بر پایه آمار ثبت احوال کشور، طی فروردین و اردیبهشت امسال، از کل ازدواج‌های ثبت‌شده بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۹۲۷۲ مورد، خراسان رضوی با ۷۱۲۵ مورد و خوزستان با ۶۱۵۷ مورد است. 


همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز در همین زمان به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۴۶۰ مورد، ایلام با ۶۶۳ مورد و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۵۷ مورد بوده است.

بر پایه این گزارش از ۳۷ هزار و ۷۰۱ مورد طلاق به ثبت رسیده، کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام با ۱۸۵ مورد، خراسان جنوبی ۳۱۲ و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۷۴ مورد است.

همچنین بیشترین طلاق ثبت شده در ۲ ماه نخست سال جاری نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۶۲۲۹ مورد، خراسان رضوی ۴۰۶۸ مورد و اصفهان با ۲ هزار طلاق بوده است.

 

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
خوب تو شبکه های مجازی هم گفتن هر دو ازدواج یکی به طلاق ختم میشه الان کجای آمارشون غلط بوده که ثبت احوال آمار دقیق رو اعلام میکنه . تو کشور ما آمارهای غیر رسمی بسیار دقیق تر از رسمی هاست
این تبلیغات بیخود شما وسط متن خبری مشمِئز کنندس
توجه داشته باشید که نرخ ازدواج و طلاق در هر سال از یک قاعده کلی پیروی می کند و آن این است که ازدواج مربوط به همان سال یا ماه است اما طلاق متعلق به تمامی سال های قبل است. یعنی امکان دارد کسی 50 سال پیش ازدواج کرده و امسال متارکه کرده است که آمار آن در طلاق امسال می آید و ممکن است خواننده را دچار اشتباه کند که طلاق امسال مربوط به ازدواج امسال است..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست