بازدید 752705

دارندگان این اسم و فامیل‌ها برای تغییر نام اقدام کنند

سازمان ثبت احوال کشور در سایت خود اعلام کرد که صاحبان این نام‌ها و نام‌های خانوادگی باید برای تغییر اسامی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 09 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال، انتخاب نام هائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نام های زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است. تشخیص نام های ممنوع با شورایعالی ثبت احوال است و این شورا نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند.
 
انتخاب نام در مورد اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است. همچنین ذکر سیادت در اسناد سجلی ساداتی که سیادت آنان در اسناد سجلی پدر و یا جد پدری مندرج باشد و یا سیادت آنان با دلائل شرعی ثابت گردد الزامی است ، مگر کسانی که خود را سید ندانند و یا عدم سیادت آنان شرعاً احراز شود .
 
به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره های آن انتخاب نام های زیر ممنوع و دارندگان آنها می‌توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام نمایند . نام های قابل تغییر هم به شرح زیر است: 
 
۱ - نام هائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می گردد . مانند : " عبدالات ، عبدالعزی " ( لات و عزی نام دو بت در مکه معظمه دوران قبل از اسلام است )
 
۲ - اسامی مرکبی که عرفا" یک نام محسوب نمی شوند ( اسامی مرکب ناموزون ) مانند : " سعید بهزاد ، شهره فاطمه ، حسین معروف به کامبیز و ...."
 
۳ - عناوین - اعم از عناوین لشکری و یا کشوری و یا ترکیبی از اسم و عنوان .مانند : " سروان ، سرتیپ ، دکتر ، شهردار و یا سروان محمد و و شهردار علی "
 
۴ - القاب - اعم از ساده و مرکب . مانند : " ملک الدوله ، خان ، یا شوکت الملک ، حاجیه سلطان و سلطانعلی "
 
۵ - اسامی زننده و مستهجن - زننده و مستهجن آندسته از نامهائی است که بر حسب زمان ، مکان یا مورد بدلایل و جهات زیر برای دارنده آن زننده و مستهجن باشد و مراتب به تأیید شورایعالی برسد .

بیشتر بخوانید

نام هائی که معرف صفات مذموم و مغایر با ارزش‌های والای انسانی است. مانند: گرگ، قوچی و. "
نام هائی که با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبی مردم مغایر باشد. مانند " لات، خونریز، چنگیز و ... "
نام هائی که موجب تحقیر اشخاص بوده و یا معنای لغوی آن در جامعه قابل پذیرش نباشد. مانند: " صد تومانی، گت آقا، کنیز، گدا و ... "
اسامی نامتناسب با جنس. مانند: " ماشاءاله برای اناث و یا انتخاب نام اشرف و یا اکرم برای افراد ذکور"
 
۷ - حذف کلمات زائد و غیر ضروری در نام اشخاص. مانند: " قلی، غلام، گرگ، ذولف و قوچ "
 
۸ - تصحیح اشتباهات املائی در نام اشخاص که به دلیل عدم آشنائی مامور با لهجه‌ها و الفاظ و معانی محلی و یا ناشی از تلفظ اظهار کننده پیش آمده. مانند: " زهراب به سهراب و یا منیجه به منیژه و یا ... "
 
۹ - هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر در یک خانواده.
 
۱۰ - هم نام بودن برادران و یا خواهران در یک خانواده.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶۴
چرا من اسم خودمو که شامل موارد بالا نیست ولی دوس ندارم نمیتونم عوض کنم؟ چرا علاوه بر چیزای دیگه اختیار اسمم ندارم؟
پاسخ ها
تایید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
متاسفانه همین است که شما میفرماییدو بنده هم با اسمی که کسی دیگر در زمانی در اوایل انقلاب هیجانی شده و برای من برگزیده است (عموی مرحوم بنده) ناچارم سر کنم و بشدت از بد تلفظ شدن آن ناراحتم. حتی دائم باید به پسر کوچک خود پاسخ بدهم چرا اسمم مثل اسم بابای همکلاسی اون با کلاس و فارسی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کلا مگه در این کشور اختیار چیزی رو داریم؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
عبود بزار بهتره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کی گفته نمیتونی عوض کنی؟!!!! برو عوض کن
ناشناس
| Serbia |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
چقدر یه سری هموطن کوتاه فکر هستند و فقط تا نوک دماغشون و می بیین. اگه اسم عوض کردن راحت باشه که من نوعی می رم دزدی و جنایت می کنم بعدم اسمم و عوض می کنم کسی هم ردم و نمی تونه بگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
برو عوض کن کاری ندارند ،اطلاع نداری انتقاد نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اسمت چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سلام
منعی نداره. میتونید عوض کنید.
اگر ثبت احوال قبول نکرد از طریق دادگاه اقدام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
در این مملکت هیچکس از خود اختیاری ندارد حتی نفس کشیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
عزیزم اگر نامت از نام های معصومین هست میتونی بری دادگاه نامه بگیری و برای تعویض نامت اقدام کنی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سلام کی گفته نمیتونی عوض کنی؟ بالای 15 سال برد ثبت احوال راهنمایی می کنند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
حق با شماست واقعا ناشناس اسم خوبی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
میتونی به شرطی که اسمی که انتخاب کردی فراوانی اش از اسم الانت بیشتر باشه
اگه اسمت خیلی فراوانه مثل سمیه لیلا و اینها نمیزارن
اما اگه اسمت فروواتیش کمه میتونی که
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
همه کارامون درست شد مشکلات حل شد فقط اسممون مانده بود که حل شد
یزدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
چون باید تعداد اشخاص با اسم دومت از تعداد اشخاص با اسم اولت بیشتر باشه
کاش می‌شد اسامی بیگانه چه عربی، چه لاتین، چه ترکی و ... رو حذف و اسامی زیبای پارسی رو جایگزین کرد.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دوست عزیز، شما مرز استان های پارس نشین و ایران رو اشتباه متوجه شدید. یکبار به کتاب های جغرافیایی و اقوام ایران که پارس جزوی از اونه رجوع کنید.
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
محترم گرامی ، ایران شامل بخشی از عربستان، ترکیه تا قبرس، آذربایجان و ارمنستان و تاجیکستان و ترکمنستان و افغانستان و بخشی از هند و بحرین و بخشی از پاکستان و ... می شد ، برو مطالعه کن، معلومه خوب درس نخوندی
مملکت رو درست کنید این چه کاریه آخه. اسم هرکس بخودش مربوطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
باشه گت آقا
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
ایرانی جماعت به همه چیز باید اعتراض کنه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سلام چرا میتونی فقط کافیه یه دلیل کوچولو بیاری مثلا مثلا دوستام مسخره ام می کنن
یااعتماد به نفسم رو میاره پایینبا ۵۰۰ هزار تومان پول
برو ثبت احوال
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
چند تا کلام از ننه عروس
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
واقعامیخوای مملکت درست شه ؟اول از همه ازخودت شروع کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
عزيزم باید سرمون به این چیزها بند باشه ،که هر بلایی سر مملکت خواستن بیارن
Sanaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
من خیلی راحت اسممو عوض کردم.شش سال پیش کلا پونصد هزینش شد
اکرم لقب حضرت پیامبر (ص) است و چنگیز نامی تاریخی است ثبت احوال افتاده دست یکسری آدمی که به تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا نیستن اگر قرار باشد چنگیز حذف شود باید اسامی نظیر کوروش و داریوش و خشاریا که پادشاهان هندی تبار و اشغال کننده کشور ما بودند و بسیار بیشتر از چنگیز خونریزی و خرابی داشتند حذف گردد. جهت اطلاع عرض کنم بیشتر آثار باستانی و کتابها مربوط به دوره مغول هستند.
پاسخ ها
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ببین احتمالا تو نوه ی چنگیزی که بهش افتخار می کنی وگرنه هیچکی به این جنایتکار افتخار نمی کنه،
اجازه بدید هرکس اسم کوچک خود را که دوست نداره راحت و در یک سن خاص بتوانند براحتی عوض کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
دوست عزیز بعضی افراد سر مدل بینی شان نمی توانند تصمیم قاطع بگیرند، چه برسد به اسم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
شعر نگید
کار ثبت احوال باید تعطیل بشه که مملکت فلانه بهمانه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
مملکت داری جای خود ولی شأن ومنزلت انسان و اشرف مخلوقات این نیست صدا بزنند احمد قلی گرگ علی ایالات اسم گذاشته طوفان خخ
من نمی دونم اگر ملاک شماره کارت ملی است به ثبت احوال چه ربطی داره اسم بچه همنام پدر یا مادرشه به ثبت احوال په ربطی داره که یک نفر از اسم ترکیبی نامتعارف ولی ایرانی استفاده می کنه حذف اسامی تحقیر کننده قابل درکه اما اجبار مردم به تغییر موارد دیگه سرک کشیدن و دخالت در مسائل خصوصی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
خواهر من ۵۷ سالشه اون زمان مامور ثبت احوال بجای منیژه اسمش رو منیجه ثبت کرده متاسفانه دیر اقدام کردید
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اسم اقا گرگه روت باشه خوبه فامیلیت رو هم بزار لجوج راده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
چه اجباری یارو اسمش قوچلی هست خودش ناراحته بزرگا برایش گذاشتن هرسال تعدادی از اسامی نامتعارف رو میگن اگهراحت نیستید با اسماتون بیان
در بند 2 ( سردار ) را هم می توان مشمول دانست . بنابراین ( سردار آزمون ) بایدنامش را عوض کند
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
بند سه دوست عزیز مربوط به بند سه میشه سردار ازمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سردار خالی اشکالی نداره اما اگر با یک اسم دیگه مانند علی یا محمد ترکیب بشه باید تغییر کنه مانند سردار علی آزمون که می بایست سردار رو از اول اسم علی برداره
شمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
تلفظ صحیح نام سردار آزمون میشه serdar
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سرداراسطوره تیم ملی وعشقم همه ا ملت تودخالت نکن
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
هلاکومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
هیچ موردی قابل درک نیستHoLAko
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اصلا اینهمه سروصدا در اصل برای حذف نام سردار ازمون می باشد ولی عمرا اگه اینکار رو بکنه
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
آزمون
آیا نام فامیل من باید تغیرکند
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
نه خیل قشنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
صدر در نود
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
فامیلیم قشنگه
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سردار تبعیت ایران رو نداره که اجبارش کنن عوض کنه
در گام دوم بهتره که نام های خانوادگی که ریشه ایرانی نداره هم پاک بشه.
نام و نام خانوادگی باید نشان دهنده فرهنگ و کشور دارنده اون نام باشه
پاسخ ها
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
متاسفانه الان نامهای بسیار نا متعارفی استفاده می شود که به هیچ وجه از آنها جلوگیری نمی کنند مانند :آیهان -اورهان -تایماز و ...مگر در کشور ما ایران کسی خ را ه تلفظ می کند که اوغورخان شده اورهان و آیخان شده آیهان یا مگر در زبان ترکی واژه ؛تا ؛ داریم که آنرا با پسوند ماز بکنیم تایماز و معنای بشود بیتا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
دقیقاً
مثل: عراقچی
حجازی
بحرینی
افغانی
بهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
چرند و پرند
فرهاد
| Finland |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
باسلام
دوست عزیز حالا این منظور شما از فرهنگ و تمدن داشتن اسمهای غیر کشور ....استفاده از نامهای عربی درنامگذاریهاست ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اینهمه اسمهای مشترک تو کشورهای غربی نشانه کدوم کشور حساب میشه؟ مگر نه اینکه همشون مسیحی است و جالبه بدونید که ریشه آرامی و فلسطین امروز رو داره ،پس برو یه کم مطالعه کن بعد بیا نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
نژادپرست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اتفاقا ایرانی ها از اسم های عربی خیلی استفاده میکنن و اگر عربی حذف بشه راحت ¾ مملکت بی اسمند این چه شر وریه که میگی
سرجوخه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
درود به شما
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اسم هر کس به خودش مربوطه یعنی چی مگه حتما باید ایرانی باشه چه ربطی داره
چنگیز چه مشکلی دارد که باید عوض بشه؟
یک نکته ساده را درمورد انتخاب نام جنس دیگر متوجه نشده اند که اکرم واعظم واشرف نام مردانه هستند که درایران اشتباها نام زنانه شده اند. اکرم زعیتر نویسنده معروف فلسطینی که مرحوم رفسنجانی کتابشو ترجمه کرده بود زن بود؟ کلا افعل در زبان عربی مذکر است
خدا به خیر کنه
چنگیز بنیانگذار بزرگترین امپراطوری جهان
پاسخ ها
اگر خرد داشتیم...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
شاهد این ادعا هم تلویزیون شیادان پان هست..هرکس باور نمیکنه از گردانندکان این تلویزیون بپرسه.چون همه مورخان از کشورهای مختلف در طول تاریخ شوونیست بودند الکی نوشتند چنگیز خونخوارترین فرد تاریخه.
نام ها بهتر است که انتخاب خود اشخاص باشند خصوصا نام های قومی باید تغییر کند که از قوم گرایی به فرد محوری برسیم !!
بهتره اجازه بدین اسمی که دوست نداریم رو عوض کنیم اختیار اسم خودمونن نباید داشته باشیم
ریشه رو دریاب جانا
داریم از گرسنگی میمیریم چسبیدین به اسم؟
چنگیز اگر پارس آریایی بود و هزاران بار وحشی تر هم می بود، الان تبدیل شده بود به اسطوره ای مقدس چنانکه کوروش خونریز چون آریایی فرض می شود اسطوره ای مقدس شده است
انگاری همه کاره مردم هستن
مردم ازگرسنگی دارن میمیرن ای خدا کجایی
آقای حداد عادل هم باید هم اسم و هم فامیلش را عوض کند چون خودش واژه فارسی بجای کلمات بیگانه معرفی می کند و این اسم و فامیل هر دو عربی هستند
این همه بگیر و ببند واسه چی هست باید اسم و فامیل عوض کردن رو آزاد کنن که اگه یکی ازاسم خودش راضی نبود راحت بتونه عوض کنه خیلی ها هستن از سن جوانی از اسم خودشون راضی نیستن ..
اخه به شما چه ربطی داره میخواین اسم هم از مردم بگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ما هم همین حرف رو زدیم در مامنت های بالا ولی نظرات مسخره ای زیرش نوشته شد
همچی کامل و خوب هست روال طبیعی خودش داره فقط اسم ادمها ول کنین بابا خودتون مسخره کردین مردم نون ندارن بخورن اسمت خوب نبست عوض کن بودجا کم اوردن میخوان یه پولی از مردم بکشن
در کارت ملی مرحوم پدر بزرگ ما در قسمت نام پدر عبارت «سید» برای پدرش قید شده بود ولی این عنوان برای پدر بزرگ و پدرمن ما وجود ندارد و در شناسنامه و کارت ملی بنده نیز عنوان سید وجود ندارد . این درحالی است که صد سال قبل مرحوم پدر بزرگ مرحوم پدر بزرگ ما روحانی بود از شجره سادات حسینی که در شهرستان محل تولد پدر و اجدادم امام جماعت شهر و مورد احترام اهالی بود لیکن اکنون ما به ان شجره نامه دسترسی نداریم .اینهم داستان ما سادات مظلومی که عبارت سید در شناسنامه مان قید نشده .
دوستان محمد عزیز و کلا ترکیب هر اسمی با عزیز از لحاظ معنایی مغایر زبان معیار در کشور هست
انتخاب اسامی دینی مثل داوود به زبان انگلیسی هم اشتباه هست دیوید معنای ایرانی نداره(کلا اسامی به زبان فارسی یا عربی معیار قابلیت نام نهادن را دارند و انتخاب تلفظ عبری یا تلفظ هندی اشتباه هست)
ثبت احوال هرازگاهی یه داستان پرزحمتی برا ملت ازخودش صادرمیکنه تنها نیت وهدفش هم ریختن پول ازجیب ملت به خزانه اس، ملاک شناسایی برای حاکمیت وجامعه همون شماره ملی است وبه اندازه کافی وافی نیزهست، عرغ جامعه رو که نمیشه تبدیل به قانون کرد اجبار پشتش گزاشت، یه پسوند ساده رو دوماه باس بدویی تا برداشته بشه تازه اونم باز یه گوشه توشناسنامه ذکر میکنن
نام فقط باید ایرانی اصل باشد
درود ب همگی، اینکه کسی نتونه خودش برا نام و نام خانوادگیش تصمیم بگیره یکی دیگه از نشانه های استبداد و زورگوییه، من خودم بیشتر از 25 سال هست درگیرم برلی تغییر نام و نام خانوادگی خودم، از راه های قانونی نیز اقدام کردم اما نشده و رای بر بطلان دعوی من با ثبت احوال داده اند بر این اساس ک نام بنده نامی از امامان شیعه هستش(حسن)، و بارها حضوری هم با کارمندان و مسولان گفتگو کردم و هر بار این جمله رو شنیدم ک(طبق صلاح دید ما(ثبت احوال) نام خانوادگی شما متعارف بوده و نام شما از نام امامان هستش و تغییر ب نام ایرانی (سیاوش) مغایر با موازین اسلام و قوانین ثبت احوال است) یعنی باید گفت ما حتی برای نام و نام خانوادگی خود نیز اراده و آزادی نداریم، در کل باید گفت شما اجازه هیچ کاری بدون صلاح دید ارگانهای حکومتی ندارید و نداریم
امام حسین علیه السلام سه تا پسر داشت اسم هرسه تاشونو علی گذاشت.
اگه الان بود نمی‌توانست بزاره جالبه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
پسرجان اولا اون موقع مثل حالا شناسنامه نبود وهرکس چنداسم تحت عناوینی چون کنیه ولقب و...هم داشت. ثانیا 3 تا علی نبودند یکی علی اکبر بود یکی علی اصغر یکی روهم تو اختراع کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
علی اوسط
نام امام زین‌العابدین بود
شام وناهار هیچی .افتابه لگن هفت دست . فکر نون کنید که خربزه آبه .
بگذریم که الان خربزه هم گرون شده
مملکت درست کنید ترا خدا واقعا ک
اسم سکینه رو هم میشه عوض کرد
نمیفهمم چرا اونایی ک اسمشون فاطمه هستند باید اسمشونو عوض کنن؟
یا اسامی جدید که معلوم نمیشه پسره یا دختر اونم باید عوض بشه
بیکارن بخاطر روز هاروبگذرونن میگن اسم تغییر دهید، بروامو
بیکاریم بد دردیه از میون اینهمه مشکلات تین مملکت چسبیدن به چه چرندیاتی
گت آقا؟!
سلام.. نامهای عربی را حذف کنید.. اسم های ایرانی ناب برای فرزندانتان انتخاب کنید. اسم های چون. شهریار. نیما.. رستم. اسفندیار. سهراب. کورش. داریوش. ارش.. کیان. کیهان. کیانوش.
پاسخ ها
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
های برو ببین مرز ایران تا کجا بوده
اسم من رحمان هس عبدالرحمن باید عوض کنم یا نه؟؟؟؟؟؟
خوب یکی،حاجی شکمی،هست،اسمش،میشه،حاجیه،سلطان،بعد اینقدر،امور دیگه،هست،این،یگ مورد،باشه برای خود مردم
اسم پیرمرد همسایمون قوچعلیه....هشتاد پ خورده ای سالشه.خخخخخ..برم بهش بگم حکومت میگه باید اسمتو عوض منی بزاری کامران..خخخ
ثبت احوال خیلی لطف داره کسی که خانواده اش از روی جهل اسم بچه رو گذاشته گت اقا یا گداگشنه و..... بزاره عوض کنه . . طرف باید شیرینی هم بده ‌
بعد یه مشت گت اقا که همیشه شاکی هستن و با همه چی مخالف طبق معمول شروع به کامنتهای چرت و پرت میزارن .
به ثبت احوال چه ، یا برید اول فلان کنید بعد بیاین بیسار کنید .
خب ای کیو به ثبت احوال ربط داره دیگه . پس به کی ربط داره . ؟
نکنه ثبت احوال اول باید بره جاده درست کنه بعد بیاد اسم های ضایع رو عوض کنه ؟
سید کالیس
تناز مغولیان
گت اقا خفنیان
شما دولتمردان یا اون نماینده های مجلس ذره ای به فکر معیشت مردم باشید.مردم این همه مشکلات وبدبختی دارند کسی توفکرشون نیست غلامعلی حالا اسمش شد علی مشکلش حل میشه؟
من اسم و فامیلمو دوست دارم :(
یکی نون نداشت بخوره پیاز می‌خورد اشتهاش وا بشه ...مملکت و درس کنید تا جوونا ازدواج کنن بچه دار بشن وقتی ازدواج نی یا اگر باشه طلاق تضمینی ه بچه نی که اسم داشته باشه
چنگیز رو خیلی خوشم اومد.اگر اسکندر و تیمور رو هم اضافه کنن خیلی خوبه.چنگیزی و تیموری و اسکندری هم همینطور
پاسخ ها
یوسف از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
کوروش چی؟ داریوش چی؟ اونها هم خونریز بودند
پس اونوقت باید نام های عربی هم از ایرانیها حذف بشه
من که باید کلا اسم وفامیلم رو عوض کنم .بدبختی. امید حسن دهاتی
چرا در کشور ایرانی حق نداریم اسمهای عربی را عوض کنین
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
به احترام انتخاب پدر بزرگوارتون که نذر کرده بود "اگر خدا بهش پسر بده اسمش رو میزاره ..."
از این یهودی های همشهری مون یاد بگیرید که باباهاشون اسم عباس هم اگه براشون انتخاب می کردن هرگز تغییرش نمی دادن
چراهرچیزمیشنویدفوری جبهه میگیریدونیمه پرلیوان راچرانگاه نمیکنیدمابایدفرهنگمون اصلاح بشه یک کشورمتمدن وبافرهنگهای خوب داریم اماداریم باتقلیدهای کوکورانه ازشون فاصله میگیرم انتخاب نام ازفرهنگهای خوب ایرانی اسلامی هست پس بایداصلاح بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
آخه نژاد پرست یکم مطالعه کن.خوزستان بزرگ و زر خیز که همه ایران بهش وابستست مردمش مخصوصا جنوب خوزستان عرب هستن.بنظر عقل ناقصت بیان کیان و سام و این اسمهای افسانه و دروغی بزارن که فقط زاییده ذهن شاعرا هستن
متاسفانه ایرانی ها اسمهای عربی دارند دارند و اسمهای اصیل فارسی گم شده است
اسم فرزندانمان را هم شما باید انتخاب کنیید
بعضی نظر دهندگان انگار فکر نمیکنن!!گفتن اگر کسی این اسامی رو داره میتونه عوض کنه نه اینکه چماق بالا سرش بذارن زوری بیا عوض کن!!فهمش انقدر سخته؟؟
کاش به جای این کارا فراخوان می‌دادید هرکس عکس کارت ملی شو دوست نداره بیاد عوضش کنیم . آدم روش نمیشه کارت شو به جایی ارائه بده
اولا باید اسامی عربی حذف بشه اسم ایرانی برگرفته از شاهنامه انتخاب بشه
من اسمم بی ترمزه بایددعوضکنم؟
باید نام غیر ایرانی رو حذف کرد.
باید هرکس بتونه اسمش رو که دوس نداره عوض کنه و انتخاب نام برای افراد اختیاری باشه
Kالان همه مشکلات مردم حل شده فقط اسم وفامیل مونده که حل بشه باید مملکت را درست کنین
بیشتر کامنتهای بالا براساس لج ولج بازی ویا مخالف بودن با نظام حاکم است وبراساس تعقل وتامل نیست!!! پناه برخدا.
منم دوست دارم نام ایرانی اصیل بذارم ولی میگن القاب حضرت زهر است حق تغییر نداری من حضرت زهرا دوست دارم ولی از اسم خودم خو شم نمیاد باید چیکارکنم
بهترین کاره میتونید از اسامی زیبای ایرانی استفاده کنید
بنظر من نامهای غیر ایرانی بایستی عوض شود وامروزه خیلی از اشخاص بچه ها را دو نام کرده مانند محمد مهدی یامحمدپارسا واز کلمه امیر یعنی دستور دهنده استفاده میکنند و امروزه بجای تیمسار برای ارتشیها از امیر استفاده میشود اقلا از واژه سالار برای ارتش استفاده شود وامیر از پیشوند اسامی پاک گردد
منو
مردم دارن از فقر وگشنگی میمیرن شماها به فکر تعویض اسم وفامیل
اسم عربی چطور؟
نام عوض کردن نان نمی‌شود(ازاینش دم رنن گاهی زقانون/که حرف آخر آن می‌شود نون)
چنگیز که اسم بدی نیست چرا باید عوض بشه اسم یک فرمانده هستش که قبل از او نیز وجود داشت
رئیس هم شغلی هست رئیسی فامیلیت عوض کن.
روحانی هم شعله باید عوض بشه
اسم هرکسی به خودش ربط داره خواخش این کارای جزیی رو کنار بگذارید وبه مشکلات آنها بپردازید شرایط اقتصادی و روتغییر بدید نه اسامی نفرات
چرا دولت این همه در مردم دخالت می کند؟
به نظرم بهتر است هر کسی این اجازه رو داشته باشه تا اسم مورد دلخواه خودش رو انتخاب کنه. حتی در بزرگسالی.
من همه نظرات و خوندم وبا همه موافقم اما جدا از این یه سوال داشتم من اسمم عسله میخواستم بدونم امکان عوض کردنش هست؟
مسخره است چکار باسم مردم دارید مگر فضولید؟
به جای این مسخره بازیا شکم مردم بیچاره رو سیر کنن
به شما چی که مردم چ اسمی گداشتن روی بچه هاشون بهتر سرتون توی کار خودتون باش کم دخالت کنید توی زندگی مردم
خوب کاری هست مثلا گرز علی ذلف علی قوچ علی کتاب علی و وو خیلی از اسم ها بد هستند
لطفا اسم های که عربی رو هم عوض کنید اسم اصیل ایرانی خیلی داریم ،دلیلی نداره اسم های عربی داشته باشیم
اتفاقاً من اسمم سعیدبهزادهست وپدربزرگم انتخاب کرده هیچکسم نمیتونه عوضش کنه به شماچی مملکت هزاربدبختی دیگه داره برین دنبال اونااگه جزبره دارین
کاش میشد هم نام و هم فامیلی عربی خودمو عوض میکردم و نام های ایرانی زیبا و برا خودم انتخاب میکردم، چن بار رفتم بهم گفتن امکانش نیست و برو خداروشکر کن ک نام عربی و داری
از قدیم گفته اندپیشگیری بهتر است از درمان ویا گذشته ها گذشته،گذشته بر نگشته(ثبت احوال کار مفیدی انجام میدهد اما از این به بعد).
تو رو خدا ما چقدر بدبختیم عاجزو آواره شدیم اصل مملکت و اقتثاد و فشار زندگی رو ول کردیم ببین به چه چیزهایی فکر می کنیم به همین علته دیگه روز به روز داریم پس روی می کنیم خدا به داد این ملت و مملکت برسه
سلام
این کار کار خوبیه که اسامی در مملکت اسلامی متناسب با شان و منزلت دینمون باشه.
اما اگر واقعا کارتون درسته من بعد ثبت احوال اسامی نوزادانی که متولد میشن رو سخت گیری کنه و مطابق فرهنگ ایرانی اسلامی ثبت کنه
من که اسمم حسینه،میتونم ی اسم ایرانی انتخاب کنم
باید اجازه داده بشه ک هر کسی برای یک بار که شده اگه اسمش دوست نداره عوضش کنه نه اینکه با رای دادگاه که فقط کاغذ بازی و بارمالی داره و وقت دادگاه با موردهای بیخودی و پیش پا افتاده گرفته بشه فقط یه استعلام از مراکز قضایی برای عدم خلاف گرفته بشه که بدونن تغییر اسم بخاطر خلاف کاری نیست
خدا یی این اسما واقعا وجود دارن
چنگیز
چرا اجازه نداریم اسم فامیل خودمون رو به راحتی‌ عوض کنیم ، و ایم فارسی اصیل بگذاریم
به نظر من شما باید خودتون عوض بشید چکار به اسم مملکت دارید اصلا اسم عربی رو جمع کنید اسم اصیل ایرانی بزارید اگه لطف کنید کلا خودتون برید عوض بشید یکی دیگه بیاد جاتون
لطفاً در مورد کسانی که بیشتر از دوسال است منتظر صادر شدن کارت ملی هوشمند هستند اقدام نمایید
همه چیز کشور گل و بلبل است وهمه مسائل حل شده حالا رسیدن به اسمها .عجب
اسم های ترکیبی مثل سعید بهزاد قابل قبول نیست پس چرا الان همه‌ی اسم ها ترکیبی هست .مثل محمد سپهر ، حسین رضا ، و.... را ثبت احوال قبول می کنه ،خیای عجیبه .!!!!!؟
دوستان الکی جو ندید نگفته که حتما باید عوض کنند گفته اگر کسی خواست میتونه عوض کنه و ضمن اینکه سایر افراد هم میتونند برای یکبار اسمشون را عوض کنند من دوستم غلامرضا بود عوض کردمحسن گذاشت .یه سری فقط کارشون مخالفت کردن و اینکه اختیار اسممو ندارم از اینحرفا
پروسه زمانی تغییر مشخصات سجلی چقدر زمان میبرد؟
بودجه کدوم صندوق ته کشیده که این برنامه رو راه انداختن
منم یادم میاد به خاطر فامییلم دوباره رفتم دفتر مدرسه خدا لعنتش کنه به من میگفت تویهودی فامیلی من اشتهاردیان.
آقای محترم جلوی این فاجعه بزرگ در استان خوزستان را بگیرد افراد زیادی با رفتن به کشور عراق وگرفتن شجرنامه تقلبی با دادان پول ادعای سید بودن کردند ودولت محترم با کمک کردن به آنها شناسنامه‌ای راعوص کرده والله والله والله اینا را می‌شناسیم نزدیک صد سال هم من هم پدرم وهم پدر بزرگم می‌گویند اینا سید نیستند برای این معظل حلی پیدا کنید
کل مشکلات مملکتو ول کردن چسبیدن به اسم هههه خدایا شکرت
چرا موارد اصلی که امروزه ازشون سواستفاده میشه نیستن مثلا حاجی و سید !!
وقتی برای تغیر نام یا فامیل به اداره ثبت احوال مراجعه میکنید چنان برخورد بد و مراحل و مسیر سخت و فرسایشی براتون پیش میارن که به غلط کردن می افتین
کاک میرزا چطوره یااشکال داره،
ثبت احوال حق داره چون هر اسمی که انسان نباید داشته باشه . مثلا گرگ با انسان فرق داره یا قوچ
گندشو درآوردید به هیچ سازمان مربوط نیست کسی بخواد اسمش رو عوض کنه ،نشستن قانون های مسخره وضع میکنن بجای اینکه جلوی فساد ودزدیها رو بگیرن
نام هاي که ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی ندارد حذف بشه
خوبه گل بود به سبزه هم اراسته شد
اگه راست میگید اسم ایرانی بزارید جایگزین کردید عربی
میگن طرف پایش شکسته دستش را باند پیچی میکنگ
علی دایی منو یاد پسر داییم میندازه بایدعوض کنه
خیلی مسخره است من الان پول برای اجاره خونه ندارم صاحب خانه جواب کرده بیاید این مشکلات رو حل کنیم نه اسم مسخره است
قوچعلی باپارتی بازیخرج ومخارج زیاداسمش را گذاشت اسکندرمهمانی سختی گرفت خیلی خرج کردولی موقع خداحافظی همه مهمانان با صدای بلند گفتن قوچعلی دستت درد نکنه
فقط نام ایرانی شایسته ملت بزرگ ایران هست و بس
واقعا فقط مشگل ما اینه.مردم رو فیلم کردید.
فکر کنم ثبت احوال بودجه کم آورده میخواد باز دست توجیب مردم کنه
اگه راست میگید اسم غیرایرانیاروپاک کنید
درضمن هرکسی اسمی داره ثبت احوال گذاشته حالاازین به بعدنزارید
بله القاب واسم بد خوب نیست .اما هرکسی این حق وحقوق را دارد که اسم قدیمی یاهرنام برای خود انتخاب کند.وقانون این حق رامال ارباب رجو ومردم می داند.وهسچ شخص یااداره ای حق تعرض به حقوق عام راندارد..
من امید هستم ۳۳ ساله وتو زندگیم خیلی سختی و گرفتاری ومشکلات بزرگ از سن کم داشتم.تا ۱۸ /۱۹ سالگیم تغریبا تو این سن وسالها بودکه فشار زندگی یجورایی من کافر کرده بود دیگه میگفتم نه خدا هست نه بهشت و جهنم دیگه چه برسه بخوام به پیامبران اوللعظم وام ها ....ویکی از دلیل هاشم این بود که تودهن ملت ما همش حرف این بود که خدا چیه پیامبر کیه؟؟ باباجان همینا باعث شدن ماجهان‌ سومی بشینم وخوب طبیعتاً من تو اون سن تحت تاثیر اینجور حرفا قرار میگرفتم.بخوام به خلاصه ترین و چکیده ترین بگم...از سن ۲۲سالکی یهوو تصمیم گرفتم حقیقت خداوند وکتاب های آسمانی وجود پیامبران که واقعا از طرف خدا بودن یا عالمان هوشمند برای سواستفاده از مردم.تا به امروز خداوند به دفعات زیاد خودش رو بهم ثابت کرد وکم کم دل سیاه من وزندکیم درست وعالی شد.البته الان صدتا مشکل دارم ولی چون توکلم به خداست همشون درست میشن دونه دونه دیگه هم استرس ندارم.که از طریق نکته ها وتعیید های مشترک همه کتاب های آسمانی با متافیزیک آشنا شدم چون برام جالب بود همه جوره تحقیق هامو یه سرعت چند برابر اضافه کردم.شیطان حقیقت محضه وقول وقرارش با خداوند برای پست نشون دادن و ضعیف بودن ‌و به خدای خودمون وفا دار نبودن.که آخرش بگه این بود اشرف مخلوقاتت؟ واز هیچ راهی برای ضربه زدن به ما انسانها دریغ نمیکنه شیطان ۱نفر نیست اون هام نصبت به قدرت هاشون قبیله های خیلی گوناگون و سپاه های قدرتمند بی رحمی هم دارن...شیطان از رگ گردن هم یه ما نزدیک تره.۸۰ درصد. شانه ها دستشه هرچی بخواد می‌تونه به خوردمون بده از برند های لباس گرفته تا برند های بسیار قوی مثل کارخونه سونی...والی آخر...که این اسامی هم یه نمونه از کارهای بسیار ضریف شیطان ولی باثیر وضربه زیاد به ما هست.خواهش میکنم تحقیق بکنید من ۸ساله حداقل دارم راجب این مسائل تحقیق میکنم هرچی جلو تر میرم هم بیشتر شوکه میشم هم بیشتر نگران میشم.جنگیدن وض به زدن گاهی با شمشیر و توپ و تفنگ نیست گاهی جنگ جنگه نرمه که استاد ترین این جنگ ها شیاطین وقبیله هتشون هستند.
هرچندمدت به بهانه های مختلف درآمدزایی میکنن ،والااین اسامی که بایدعوض بشن راخودمامورین ثبت احوال توی شناسنامه هاثبت کردن.
سلام، اگه اشتراک اسامی زیادی در یک فامیل باشه ،بهتره اجازه بدهند فرد یک پسوند به فامیل خویش اضافه کنه
سلام من فامیلم اورش محمودصالحی تاحالاچندباررفتم که فامیلمو آرش صالحی یاصالحی خالی بزارم ثبت احوال موافقت نکردن حالابااین قانون جدیدمیتونم این کاربکنم؟
بهتره تو ثبت احوال چندتا کارشناس کار کنند که از معنی و مفهوم اسامی سر در بیارن.مثال: اشرف و اکرم دو اسم با ریشه عربی هستند که در کشورهای عربی برای مرد استفاده میشوند مردم عرب خوزستان بهتر میدونید که از لحاظ لغوی اسامی اشرف و اکرم مذکر هستند.
سلام بر هموطنان عزیز و حرف گوش نکن، گفته می توانند تغییر دهند نگفته باید تغییر دهند یعنی اگه خواستید می تونید اجازه دارید تغییر دهید کسی شما را مجبور نمی کند، امیدوارم متوجه شده باشید تا رمزگشایی دیگر خدا نگهدار
با گرانی وحشتناک چه باید کرد . اینو بگو .
فامیل خرسلو یا خرس لو و یا نام جمعه یا پنجشنبه باید عوضش کنند
کاش کمی تصميم گیرندگان ما سواد داشته باشند وقتی نامهای عربی بر وزن افعل اسم مذکر وبر وزن فعلی مونث می باشد مانند : «اکبر. کبری»، «اصغر. صغری» بنابراین ‌‌؛ اشرف واکرم واعظم بر وزن افعل بوده ومذکر هستند وهمچنین وجود «ه وة» در آخر نام اسامی مونث هستند. مهدی. مهدیه_حمید. جمیده _سعید. سعیده پس لازم است صدا وسیما هم دقت نماید که اولین وبزرگترین مبلغ در جامعه هست از ذکر نام متین ستوده خودداری نموده ومتینه ستوده نام ببرد یا این بیسواد که از دختر بودنش بیزاره یا باباش نمیخواست دختر داشته باشد تغییر جنسیت بدهد
ماایرانی هستیم،نامهای عربی بایدحذف بشه
هر کس فامیلی رئیسی داره هم باید عوض بشه
متاسفانه دستورات وافکار مرکز نشینان برای کل جامعه کار اشتباهی است.ایران تنوع نژادی وزبانی دارد.بلوچی.کردی.ترکی.لری بعضی نامها دریک متطقه خیلی با مسمی وزیباست اما در متطقه دیگری ممکن است جالب نباشد
تعصب تا جایی است که به اهل سنت اجازه گذاشتن نام بعضی صحابه رض را رو فرزندشان نمی دهند.
یعنی منم باید عوض کنم حامد خیلی جیگری
فقط بخاطر پوله عزیزان
سلام
ایا اسم من باید تغییر کند؟
سلام مرحباکارمهمیست
برا من پیش اومده یبار گفت پیر مردی کارت بکارت کن برام و اسمی که دیدم هم طولانی هم شبیه فوهش بود و یکبارم فامیلی گرگ تنها بود که بنده خدا روش نمیشد بگه کارت بنام کیه و وقتی گفت منم با تمام ادب سعی کردم بدون هیچ حمزه و کسره ای تلفظ کنم بگم
باسلام انچه امروز ثبت احوال اعلام کرده ازکتاب قانون ثبت احوال مباشد که مربوط به چهل سال پیش می باشد وچیز جدیدی نیست
باسلام انچه امروز ثبت احوال اعلام کرده ازکتاب قانون ثبت احوال مباشد که مربوط به چهل سال پیش می باشد وچیز جدیدی نیست
یاد خدمت افتادم که ما رو فرستادن جبهه یک روز حاج حمید با یک دوجین معاون و پیک و بقیه آمد بودن پیش ما یکی از برادرها برای خودشیرینی فامیلیمون رو صدا کرد و گفت با اجازه حاج آقا از امروز میخواهیم اسمتون عوض کنیم و به میکنن تولد امام جعفر صادق اسم شما از امروز برادر صادق است ماهم گفتیم داداش ما سربازیم هرچی میخوای ما رو صدا کن که این کارت پایان خدمت رو بگیریم وبریم حالا کلا مملکت داره میشه جبهه همه ادارات هم شدن یکی بزن کف قشنگه رو
اگر اینطور باشه بیشترمون اسم و فامیلمون باید عوض بشه. .چون اکثرا اسمامون عربیه و ریشه فارسی نداره
خود حضرت علی و بقیه امامان چندین فرزند داشتن و دو فرزند با یک نام بودن ولی به یکی میگفتن بزرگ و دومی کوچک میگفتن مثلاً علی بزرگ و علی کوچک یا عمر بزرگ یا عمر کوچک وووو که بیش ما به علی اکبر و علی اصغر معروف هستن اسم خودشون علی بوده که اولی که بزرگتر بوده علی بزرگ یا علی اکبر و دومین علی که کوچکتر بوده علی اصغر
کوروش از چنگیز خونریز تر بوده چرا اسمشو ننوشته ؟
من بدر و مادرم سید هستند ولی به اسم من سادات را تًافه نکردن چکاد باید بکنم
الان یعنی مشکل مملکت ما فقط عوض کردن نام یع عده آدمه یا گرانی و کم آبی و بی پولی مردم
چقدر زودتحویل میدن.سه سال کارت ملیم اماده نشده.همه ی کشور اوکی فقط اسامیش لنگ میزن
پدر و مادر باید همون اول یک اسم متعارف با فرهنگ و تمدن ایرانی انتخاب کنند
نمی دانم این کارها چی هست بابا اگر راست می گوید اول امورات اجتماعی مملکت را درست کنید کمی به فکر مردم بی بضاعت باشيد که نان شب را ندارند بچه‌ها ی آنها باشکم گرسنه می خوابند برای اینکه پولی ندارد شیر خشک برای بچه تازه بدنیا آمده بخرد اجناس را ارزان کنید تا مردم رو به رفاه باشند
آیا اگر کسی اسم او فلان باشد يا بمان به حال کشور اثري دارد اسم برای شناسایی می باشد تا با ان شخص را صدا بزنند
حتمآ بعدا هم قرار می شود اسم‌های مثل خسرو .نادر خشایار بهرام را برای اینکه اسم شاهان ایران هست بايد عوض شوند
.
پیگیری کردم خبر دروغه
دیگه همه مشکلات تمکن شده فقط اسم وفامیل مونده که یک گلتودرگیرش کنن کم مشکل نیست
ممنون ازمسئولین که اینقدربه فکرمردم هستندهمه مشکلات تمام شده الان دارن به مشکلات مردم که خودمردم به فکرشون نمیرسه روحل میکنن
مملکت همش پارتی بازیه چرا نام سردار اضافه نکردی
نام فقط ایرانی ، از این ببعد باید فامیل را هم تغییر بدهیم و ایرانی بگذاریم .
باسلام دوستان همشهریان وهموطن عزیز اینکه اسم وفامیل شکیل وخاص باشه نشانه فرهنگ خودمونه این تغیرات خوبه اما اصل وریشه ایرانی بودن رو نباید فراموش کرد پس مناسب با خاک وریشه ای ک داری اسم و فامیل خودتو فرزند عزیزت رو انتخاب کن
لطفااجازه بدیدکسانی که نام عربی رادوست ندارندمثل فاطمه زهرا.. عوض کنند
اول اسم وزیر علوم که زلفی گل عوض کنید
از سر شکم سیری هستش کم بخور بخور دارند اینم روش
احتمالا چنگیز به خاطر چنگیز خان. اسکندر به خاطر اسکندر . تیمور پون اسم شاهه. ناصر به خاطر اسم شاه بودن. مظفر. عباس. اسماعیل. یعقوب. کلا هر چی اسم شاه و اینها هست (به جز کریم و رضا) میخوان وردارن.
ولمون کنید. اگه این اسامی بد هستن از حمله اسکندر 2300 سال گذشته و خیلی ها اسمشو استفاده میکنن. از چنگیز هم 700 سال گذشته. خیلیا اسمشون چنگیزه. پس کسی زورشون نکرده این اسامی رو انتخاب کنن. شما هم حق ندارینم زور کنین این اسامی رو انتخاب نکنیم.
شمارا به مقدسات تون همین یارانه ما راقطع نکنید ما پدر مادرمون اسم خوب داریم بچه هامون هم اسم عالی
مردم وببینین چه مشکلی دارن ایا خونه دارن زندگی کنن یا نه مثل من دربدرناقایان مملکت ودردست کنین شرکت های خصوصی اقازاده ها رو سرک بکشین نه اسم افرادو
چرا گیر به گرونی نمیدین. سر مردم با این حرفا گرم کردین..
حوب دیگه بعد از رونق اقتصادی و وضعیت گل و بلبل مملکت بریم اسامی هم عوض کنیم تا همه چی بادهم جور باشه
اگر قرار باشه اسم عوض بشه .کارت ملی .گواهینامه .پایان خدمت .اطلاعات بانکی و.... همه باید عوض بشوند و این مستلزم هزینه و دوندگی است هم پول اضافه میخواهد هم آدم بیکار
اسم ااز علاقه مند بهاست نیاز به‌نظر دیگران ندارم..ما کی باید یاد بگیریم یه حریم شخصی هم وجود داره.
دولت یکماه هم از این روش پول مردم را میگیره میری ثبت احوال برو این فرم ها را پر کن امضا کن این مبلغ را واریز کن فردا بیا امروز رعیس نیومده امروز سستم خرابه
مسلما کسی که اسمش ذولف علی هستش ۶۰ سال یا بیشتره که از عمرش میگذره و داره تو روستا زندگی میکنه، ی آدم ۶۰ به بالا دیگه نمیتونه اسم جدید بذاره
عقلم خوب چیزیه
عقل که ندارین حد اقل از منطق که بازم اونو ندارین استفاده کنید
معلومه خزانه خالیه مردم غارت کنید
خب خدارشکر فقط همین یه مشکل تو کشور بود که به همت مسئولین خیلی سخت کوشمون حل شد خدایا تو چقد مارو دوست داشتی اینجا بدنیامون آوردی
کارت ملی درخواست دادیم بعدازچهارسال رسیددستمون العان کل مدارک و بخواهیم بگیریم ۱۰۰صدسال بایدصبرکنیم ..من باچهارتابچه بیکارم به بیکاری وفقرفکرکنید
سلام انقد نق نزنید اگه گرسنه بودی که الان تو گوگل و اینترنت نبودی
پس مطمینا از سر سیری نق نزن همه جای دنیا قانون داره هیچ کسی هم اندازه ما ایرانیا آزاد نیست ولی متاسفانه قدرش نمی‌دونیم هرجای دنیا که باشی باید به قانون احترام گذاشت واقعا بعضی از اسامی ووفامیلیها خیلی بده وطرف خجالت میکشه اسمش بگه
خوبه هر روز مردم رو به یه چیزی سرگرم میکنن تا به مسائل مهمی مثل معیشت، رفاه، آزادی های اجتماعی، آینده خودشون و فرزاندنشون و ... فکر نکنن. یه مدت هم درگیر اسم و فامیل باشیم از این دفتر پیشخوان دولت به اون اداره ثبت احوال غنیمته. این وسط هم منابع درآمدی پیدا میشه برای دولت از کارمزد تغییرات شناسنامه و کارت ملی
این نوع مصوبات و قوانین من درآوردی نشانه خوبی نیست!
شما.کاری کنید که جوونا ازدواج کنند باشه اسم هاشونو اونی که شما میگید میزارن قبوله
خدا روشکر پدر ومادر ما اسم های خوبی برامون انتخاب کردن
اسم خودم آناهیتا
اسم خواهردوم آیلین
خواهر سومی نازنین
وگرنه مصیبت اسم داشتیم
اسم یک چیز اختیاریه عوض کردنش هم اختیاریه شما دارین واسه اسم گذاشتن هم زور میذارین
هرکس میتونه نام وفامیل عوض کنه ولی انتخاب فامیل وقتی سید نیستی نمیتونی موسوی یاسیدی بذاری درتعویض هرکس پسوند داره مثل فر کیا بدون ک عوض کرده چون ملاک شناسایی شماره شناسنامه وکدملی است مهم نیس چ اسمی بالابیاد
یک دستورالعمل‌های خوب بدید بدرد مردم بخورند وای با این کار مشکلات حل شد من چقدر خوشبختم فکر نکنم اجازه چاپ بدید
مي خواهند به اين بهانه از مردم پول بگيرند وگرنه قسمت بزرگي از مواردي كه بالا اشاره كردند ضابطه اي ندارد و سليقه اي است : تصور كنيد عده زيادي در يكي از استانهاي كشور گرگعلي و سگوند هستند و بسياري هم چونكه باب بوده نام پدر بزرگ و مادربزرگ را بگذارند ، تركيب نامانوس شده مثل جواد اردشير لاريجاني و يا سيده عزيز زهرا آرميتا و ...آنوقت يك نفر متصدي تبپ احوال بهانه اي پيدا خواهد كرد كه تمام اين افراد را تحت فشار و تهديد بگذارد و پول ( رسمي و غير رسمي ) دريافت كند تا نام ايشان را عوض بكند يا نكند . ملاحظه بفرماييد كه كل سندها و قباله ها و اسناد رسمي هم بايد عوض شوند كه در بسياري از موارد به عللي مثل گم شدن سند يا سند نداشتن به اين راحتي ها نيست .
دوستانی که میگن نمیشه اسم یا فامیل عوض کرد
اتفاقا من فامیلمو عوض کردم منتها اذیت داره باید گواهینامه و.. عوض کنی
ضمناً یه فرم تعهد نامه هست باید امضا کنی که دیگه نمیتونی به اسم یا فامیل قبلیت تغییر بدی
من رفتم دادگاه شهرستان قبول نکردن تهران میشه که یه وکیل خوب میخوام که پولشو ندارم یه خانم بچه دارم هستم نمیتونم برم پول دربیارم☹☹☹
میگه اگر دوست دارید .مجبور نیستید
اسم اکرم مؤنث نیست ،مذکر است چون لقب پیغمبر هست،،،چرا باید عوض بشه
تفاوت از زمين تا آسمان، مسئولين ممالك مترقي بدنبال توسعه دانش و تكنولوژي و رفاه مردم خود هستند و مسئوليت ما مشكل اصليشون اسامي افراد هست. بي دانشي و كمبود رواني مسئوليت حد ندارد.از كوزه همان تراوت كه در اوست.
این همه بحث برای عوض کردن نام بابا هرکس بخواد می‌ره اسمشو عوض می‌کنه اجبار که نیست این را گفتند برای اونایی که از اسمشون راضی نیستند مانند قوچ علی یا جمعه و یا دوشنبه یا اسامی دیگر از این قبیل اینا می‌توانند راحت برند اسمشون را عوض کنند اونایی که اسمشون خوبه که به این راحتی عوض نمی‌کنند اگرم از همین اسمها راضی هستند نروند عوض کنند
اسم بابا بزرگ من بالاقارداش هست الان نود سالشه ..بریم بهش بگیم بیا اسمت رو عوض کن...حکومت گفته ..اون ماشاالله از من هم سالمتره
به نظرم کار پسندیدهای است نام خوب خیلی مهم است
اگر ثبت احوال دلش به حال مردم میسوزه زودتر مشکل کارت ملی مردم رو حل کنه که چند ساله معطل گرفتن یک کارت ملی هستند ! اگرهم بودجه کم آورده چرا بهانه میاره ؟ بطور قانونی اسم فروشی کنه ! مثلا اگر کسی اسم بچه اش رو میخواهد هندی ارمنی یا لاتین بذاره بگه طبق قانون باید اینقدر پول به حساب دولت بریزی ! نه مسئول اسم گذاری بگه نمیشه بعد شیتیل بگیره و بذاره !
چرا ی فکری برای تغییر سن نمیکنن
تکلیف اسم آقای غلامعلی حداد عادل چی میشه؟!!
پیان دهنده 1826 دیروز واژه بسیار رکیکی بنام اسمش بکاربرده سانسورچی های تابی متوجه نشدند. البته عجیبه در کادر تابناک یکی نباشه که زبان آذری ندونه و متوجه نشه این فرد کثیف ومنحرف چی گفته.
خوشحالم که پسرم سپهر و دخترم رو با نهایت زیبایی پرستش گذاشتم
خیلی راضیم
باسلام خیلی کار خوبی است. بخصوص اسامی دانش آموزان، مثلآ، بزی ،ابولی،عوضی، عیوزی،کلا شور،سنگه پا،زورگو،خنجری، تیزپا،خرفروش،گاوی، استبلی،استیل .آخه این چه فامیلی هایی است اگر عوض کنند عالیه
بایداسم ایرانی اصیل و آریایی هموطنان بذارن که خوشبختانه در این سالهای اخیر اکثر خانواده ها روی آوردن به اسم ایرانی ..
ببخشید دوستان تا جایی که من متوجه شدم اسم اکرم هم جزو اسامی بود که باید عوض شه اره درست متوجه شدم یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنید
میدانید مشکل شما چیست ؟ به عوامل حاشیه ای توجه نشان می دهید ! می‌خواهند با این مقاله ها ما را سرگرم تا نسبت به اطرافمان خود را به بی خیالی بزنیم . کمی تامل کنید مگر شدنی است اینکه وضع کشور خوب باشد ...
باسلام. اسم مادر من دلبرو فامیلیش خشن هست کجا مراجعه کنیم برای تعویص فامیلیش؟
آخه یعنی چه اسم هر شخص به خودش ربط داره آه....... اگه واقعا" میخوان مملکت داری رو درست کنین فلان بهمان وو....
باید اجازه بدهند هر کس خواست اسمش رو تغییر بده ، طرف استاد مملکته ، عالی درس میده ، عالی رفتار میکنه و ....... به محض اینکه بفهمند اسمش چیه میشه مسخره عالم و آدم ، میشینن پا میشن مثلا میگن فلانی گفته ... بعدم هرهر کرکر میخندن بهش ، یکی یه روز عمه باباش مرده میخاسته اسمش مثلا نگه داره گذاشته رو بچه ی بیچاره ، حالا که بزرگ شده باید تقاصش پس بده .
کسی مجبور نشده اسمش رو عوض کنه گفتن کسایی که دوست دارن میتونن اسمشون رو عوض کنن در صورتی که باعث تمسخر باشد
کسی مجبور نشده اسمش رو عوض کنه گفتن کسایی که دوست دارن میتونن اسمشون رو عوض کنن در صورتی که باعث تمسخر باشد
میگن ملانصرالدین بیکار بود یه سنجاق به بدن‌ش فرو می‌کرد و می‌گفت: آخ!!
کلا همه ی ایرانی ها اونهایی که اسم عربی دارند باید نام ه خود را به اسن فارسی تغییر دهند ...این بهترین کار ه
اینا خوب سر کار میزارن مملکت هم خوب سر کار میره
حاجی آقا قرائتی هم اسم ۵تا دخترش فاطمه هست فاطمه ۱تا۵
اسم حساب کتاب ابجدی هم داره اجازه بدید هرکس صلاح دید یکبار مجاز باشه اسمش رو عوض کنه
بدنیست اسامی ایرانی خوب رو بچەهامون بزاریم،حالا هر قومی با قوم دیگە فرق میکنە . ولی شکم سیر و رفاە‌وآسایش‌وآبادانی مهمتر از اسمە.
سلام اسم من خاطره‌ هست میتونم تغییرش بدم به مانا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست