بازدید 3278
۵

امکان آموزش ۷ زبان‌ خارجی در مدارس فراهم شد

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد علاوه بر زبان انگلیسی، امکان آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی در مدارس فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 08 July 2023

به گزارش  تابناک  به نقل از فارس، مصوبه هزار و بیست و ششمین (1026)  جلسه شورای‌ عالی آموزش و پرورش در راستای عملیاتی کردن راهکار 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه‌تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی» و اصلاح مصوبه جلسه ۶۷۸ شورای‌ عالی آموزش و پرورش تاریخ دوم آبان ۱۳۸۱ به وزارت آموزش ‌و پرورش اجازه داده می‌شود حسب نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع‌بخشی به زبان‌های‌خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

وزارت آموزش‌ و پرورش موظف است:
1- برنامه درسی زبان‌های خارجی را به تصویب شورای‌عالی آموزش ‌و پرورش برساند. 
2- مواد و منابع آموزشی- تربیتی مبتنی بر برنامه درسی زبان‌های خارجی مصوب شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش را با مشارکت سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی تألیف، تدوین، متناسب‌سازی یا معرفی نماید.
3- با اولویت ‌برگزاری‌کلاس‌های‌حضوری، در مناطقی که امکان ارائه حضوری زبان‌های غیرانگلیسی وجود ندارد، از طریق آموزش‌های غیرحضوری یا ترکیبی اقدام نماید.
4- سازوکارهای لازم برای دانش‌آموزان متقاضی ‌یادگیری ‌و ‌ارزشیابی زبان‌های خارجی غیرانگلیسی را درکانون زبان ایران یا سایر مؤسسات تربیتی-تخصصی مورد تأیید وزارت آموزش‌ و پرورش فراهم نماید.
5- بررسی جامع و کاملی از وضعیت آموزش زبان انگلیسی، همراه با پیشنهادهای کیفی بهبود آموزش زبان ظرف مدت شش‌ماه به شورای‌عالی آموزش ‌و پرورش ارائه دهد.
تبصره 1-دستورالعمل‌اجرایی این ماده واحده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش تهیه و با امضای وزیر آموزش ‌و پرورش ابلاغ خواهد شد.  
تبصره 2- با ابلاغ این مصوبه، مصوبات مغایر در مورد آموزش زبان‌های خارجی لغو می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
عجب و عجبا؟؟!!! تو یکیش موندیم حالا 7 تا ببین چه شود؟؟!!
زبان عربی هم اکنون هم تدریس میشود.زبان چینی هم که بدلیل نوع برداشت اشتباه از آمارگویشورانش مطرح شده ولی به این نکته ساده توجه نکرده اند که تقریبا همه چینی زبانها درقسمت شرق کشورچین متمرکزند ودرکشور دیگری زبان چینی کاربردی ندارد. این واقعیت راهم قبول کنیم که خوشمان بیاید یا نه انگلیسی زبان بین المللی در همه زمینه های دیپلماسی علمی تجاری ایترنت و....گستره آن تقریبا همه دنیاست. علاوه بر کشورهای متعدد انگلیسی زبان درهمه اروپا ونصف افریقاو کشورهای جنوب خلیج فارس وهند وشرق آسیا و....زبان دوم انگلیسی است. پس آلرژی به این زبان را بهتراست کنارگذاشت
بهتر است درشیوه آموزش هم تجدیدنظری بکنند. الان یک دیپلمه بعد 6 سال انکلیسی خواندن از زبان انگلیسی درحد یک مکالمه ساده هم نمیداند.
تابی جان اسم آموزش زبان اومد حالا ببین نوچه های پان ها باز میان کامنت بارون.
بکنش هفتاد تا! تهش که دانش آموزان بلد نیستن دو جمله انگلیسی بگن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی