بازدید 17658

شخصی که با مدرک «بهداشت باروری» سفیر شد/ سفیر ضعیف چگونه یک کشور را بی اعتبار و غافلگیر می‌کند؟! / سفارت خانه‌ها عرصه به‌ کار گماردن «بیکاران سیاسی» نیستند!

یادمان باشد که سیاست خارجی و میدان دیپلماسی، عرصه تامین حداکثری منافع ملی است و نه منافع جناح‌ها و اشخاص. سفارت خانه ها، عرصه به کار گماردن متخصصان و مبتکران سیاست خارجی است و نه عرصه سهم خواهی‌ها و به کار گماردن «بیکاران سیاسی»!  آنچه در سیاست خارجی اهمیت دارد، کاستن از فشار‌های بین المللی و ارائه تصویر مثبت از ایران در نظام و جامعه بین الملل است و نه کاستن از فشار گروه‌ها و اشخاص سیاسی در سیاست داخلی با انتصاب بیکاران سیاسی به عنوان سفیر!
کد خبر: ۱۱۸۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 05 July 2023

شخصی که با مدرک «بهداشت باروری» سفیر شد/ سفیر ضعیف چگونه یک کشور را بی اعتبار و غافلگیر می کند!؟/سفارت خانه ها عرصه بکارگماردن «بیکاران سیاسی» نیستند!

سیاست خارجی/ مصطفی نجفی: قرن بیست و یکم راه را برای ارتباطات و تجارت بیشتر در مقیاس جهانی هموار کرده است. با ارتباط بیشتر در سراسر جهان، نیاز به روابط دیپلماتیک مؤثر و مترقی بین کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین، سفرایی مؤثر برای ارتقای روابط، تجارت و سیاست خارجی مورد نیاز است که ایران نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه با توجه به فشارها، تحریم ها و تهدیدات پیچیده، متنوع و گسترده بین المللی بیش از هر کشور دیگری نیازمند سفرایی است که بتوانند گوش(ears)، صدا(voice) و چهره(face) ایران در خارج از کشور و یک محیط پیچیده بین المللی باشند. 

یک سفیر خوب، ماهر و موفق، دارایی قدرتمندی برای دیپلماسی هر کشور است: فرد مناسب می تواند درک عمومی خارجی از یک کشور را بهبود بخشد، می تواند روابط تجاری مهمی ایجاد کند، دشمن را به دوست تبدیل کند یا سوءتفاهمات را بکاهد و از سوی دیگر، یک دیپلمات ناآماده یا نامناسب می تواند به اعتبار کشور نزد میزبان و یا بازیگران و نهادهای بین المللی آسیب برساند. سفیر امروزی باید بداند که چگونه جهان پیرامون خود را در تکامل و تعامل مستمر و سریع بشناسد، معنای پدیده های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فرهنگی را درک کرده و واقعیت را در راستای اولویت های راهبردی ملی مشاهده، بازتاب و تفسیر کند.

اما متاسفانه، در سال های اخیر در سیاست خارجی ایران شاهد انتخاب سفرایی بودیم که سوالات، ابهامات و نگرانی های زیادی را برای عرصه دیپلماسی کشور ایجاد کرده است؛ انتخاب هایی که این فرض را مدام تقویت کرده در برهه هایی، برای دولت های مختلف و وزرای خارجه آن ها، منافع جناح ها، گروه ها و شخصیت های سیاسی بر منافع، حیثیت و اعتبار ملی ارجحیت دارد.

به صورت کلی، دو نوع سفیر از یکدیگر قابل تفکیک هستند: سفیر کریر(career diplomats) و سفیر سیاسی(political
appointees). سفرای کریر از میان دیپلمات های وزارت امور خارجه انتخاب می شوند که تمامی مراحل اداری و سیاسی لازم برای تبدیل شدن به یک دیپلمات حرفه ای را طی می کنند. در مقابل، سفرای سیاسی از بیرون از وزارت خارجه انتخاب می شوند و به مانند سفرای کریر، مهارت های دیپلماتیک نظری و تجربی لازم را ندارند. با این حال، این بدان معنا نیست که عملکرد سفرای کریر حتما بهتر از سفرای سیاسی است و عملکرد هر یک از آن ها می تواند بهتر از دیگری باشد. در کشوری مانند ایالات متحده حدود ۷۰ درصد سفرا، کریر هستند و ۳۰ درصد نیز سفرای سیاسی. در اروپا نیز اکثریت سفرا کریر هستند.

آمار دقیقی درباره اینکه چه تعداد از سفرای ایران در خارج از کشور کریر هستند و چه تعداد سیاسی در دسترس نیست؛ اما آنچه مشخص است، اینکه بسیاری از سفرایی که از بیرون از وزارت خارجه انتخاب می‌شوند، معیار‌ها و شایستگی‌های لازم برای تصدی این مسئولیت مهم را ندارند. در همین راستا، گا‌ه شاهد انتخاب سفرایی هستیم که صدای جامعه را هم درمی آورد؛ انتخاب‌هایی که آشکارا براساس ملاحظات سیاسی، جناحی و شخصی محض صورت می‌گیرد.

در همین زمینه، به تازگی در معرفی «معصومه آباد» به عنوان سفیر ایران در فنلاند، شاهد واکنش‌های زیادی در میان جامعه و نخبگان بودیم. معصومه آباد در حالی به عنوان سفیر ایران در فنلاند انتخاب شد که با مدرک دکترای «بهداشت باروری» پیش از این رئیس سابق بخش زایمان بیمارستان نجمیه تهران و عضو شورای شهر تهران بود؛ انتخابی که پرسش‌ها و ابهامات زیادی در نزد افکار عمومی ایجاد کرده است.

معصومه آباد روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این که اساسا چه شد وزارت خارجه شما را به عنوان سفیر فنلاند انتخاب کرد، اظهار کرد: زمانی که مهمان‌های خارجی به وزارت امور خارجه ایران دعوت می‌شدند، از من به عنوان سخنران یا مدعو دعوت می‌شد و این ارتباط مستمرا انجام می‌گرفت تا اینکه از وزارت امور خارجه برای همکاری بیشتر با من تماس گرفتند.

آباد همچنین در پاسخ به این که با توجه به عنوان مدرک تحصیلی شما که دکترای باروری است، انتقاداتی در خصوص بی‌ارتباط بودن سوابق تحصیلی و اجرایی شما با منصب سفیر مطرح است، توضیح داد: آخرین مدرک تحصیلی من دکترای باروری است و من به عنوان استاد دانشگاه ۲۰ سال است که تدریس می‌کنم و از زمانی که نوجوان و دانش آموز بودم، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته‌ام. به خصوص در دو دهه اخیر در مسئولیت‌های اجرایی خود در حوزه دیپلماسی به ویژه دیپلماسی عمومی و شهری حضور فعال داشته‌ام که شامل مباحث و چالش‌های زیست محیطی از قبیل آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی، بازیافت و تفکیک زباله و مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت بود.

نادیده گرفتن ۱۰۰۰ دیپلمات در وزارت خارجه!

این توجیهات معصومه آباد در حالی منعکس شده است که در وزارت امور خارجه کشورمان، حدود ۱۰۰۰ دیپلمات و کادر سیاسی کارآزموده و مجرب حضور دارند که تعداد زیادی از آن‌ها می‌توانند کارکرد و عملکرد بهتری نسبت به شخصی ایفا کنند که تاکنون نه یک روز سابقه فعالیت دیپلماتیک داشته است و نه رشته و تحصیلات مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک دارد. این مساله می‌تواند سرخوردگی زیادی میان نیرو‌های مجرب و ماهر وزارت خارجه به وجود آورد.  

کشور تحت تحریم و فشار سفیر قوی می‌خواهد!

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه در توجیه عجیب خود درباره انتخاب معصومه آباد به عنوان سفیر ایران در فنلاند نیز اظهار داشت: من بار‌ها درباره انتخاب سفرایی که از بدنه وزارت خارجه نیستند، پاسخ داده‌ام. در وزارتخانه‌های خارجه همه کشور‌های دنیا، معمولا انتخاب سفرایی از شخصیت‌های دیگر کشوری غیر از جامعه دیپلماتیک امر مرسومی است و متناسب با کشور هدف و نیاز با آن کشور سفرایی غیر از کادر دیپلماتیک وزارت خارجه انتخاب می‌شود و ما استثنا نیستیم و این منحصر به ایران نیست. متناسب با نیاز بعضا سفرایی غیر از جامعه دیپلماتیک انتخاب می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرده که انتخاب سفیر خارج از کادر وزارت امور خارجه در همه جای جهان معمول است و «ما استثنا نیستیم». با این حال، به نظر می‌رسد، باید خود را از این مساله مستثنا کنیم؛ از این جهت که جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین فشار‌ها و تحریم‌های بین المللی قرار دارد و کشور بیش از هر زمان، نیازمند سفرا و دیپلمات‌های باتجربه، آموزش دیده و مبتکری است که درک کافی از مناسبات بین المللی و قواعد حاکم بر نظام بین الملل داشته باشند، نه اینکه سفرایی انتخاب شوند که سابقه یک روز فعالیت دیپلماتیک ندارند و تحصیلات غیرمرتبط با ماموریت‌های دیپلماتیک دارند.

از سوی دیگر، اگر کشور‌های دیگر نیز سفرای خارج از کادر دیپلماتیک یا اصطلاحا سفرای سیاسی انتخاب می‌کنند، حداقل‌های لازم (تجربه فعالیت دیپلماتیک، رشته تحصیلی مرتبط، آشنایی با سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی، آشنایی با تجارت و اقتصاد بین الملل یا تحصیل در آن و...) برای اعطای این مسئولیت مهم دیپلماتیک به یک شخص را در نظر می‌گیرند، نه اینکه بدون هیچ ملاحظه حرفه‌ای و صرفا بر اساس بده بستان‌های سیاسی سفیر انتخاب شود!

سفیر ضعیف، یک کشور را بی اعتبار و غافلگیر می‌کند!

یکی از ویژگی‌ها مهم یک سفیر قوی و کاربلد، توانایی جذب اطلاعات پیچیده از منابع مختلف و نتیجه گیری منطقی از این اطلاعات پیچیده است. همچنین، توانایی تشخیص آنچه در یک موقعیت معین مناسب، عملی و معقول است نیز جمله توانایی‌های یک سفیر خوب محسوب می‌شود. اگر سفیری این ویژگی‌های مهم را نداشته باشد، توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات پیچیده و مهم را نخواهد داشت و علاوه بر اینکه ممکن است کشور را در مواجهه با رویداد‌های مختلف غافلگیر کند، زمینه بی اعتباری بین المللی کشور و آسیب به سیاست خارجی کشور را فراهم آورد.  

بدون شک، انتخاب سفرایی از جنس سفیری که در فنلاند منصوب شد، آسیب‌های جدی به پیکره سیاست خارجی کشور وارد می‌کند. انتخاب‌های که صدای بسیاری از دلسوزان را درآورد و جای دفاعی نیز برای مدافعان باقی نگذاشت!

سفارت خانه‌ها عرصه به کار گماردن «بیکاران سیاسی» نیستند!

یادمان باشد که سیاست خارجی و میدان دیپلماسی، عرصه تامین حداکثری منافع ملی است و نه منافع جناح‌ها و اشخاص. سفارت خانه ها، عرصه به کار گماردن متخصصان و مبتکران سیاست خارجی است و نه عرصه سهم خواهی‌ها و به کار گماردن «بیکاران سیاسی»!  

آنچه در سیاست خارجی اهمیت دارد، کاستن از فشار‌های بین المللی و ارائه تصویر مثبت از ایران در نظام و جامعه بین الملل است و نه کاستن از فشار گروه‌ها و اشخاص سیاسی در سیاست داخلی با انتصاب بیکاران سیاسی به عنوان سفیر!

همچنین آنچه در رابطه با انتخاب سفرای زن اهمیت دارد، اولویت انتخاب از میان زنانی است که در بدنه وزارت خارجه در حال فعالیت هستند و نه زنانی که در بیمارستان‌ها یا مراکز دیگر انجام وظیفه می‌کنند!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۱۹
این نخبه رو یا باید می‌فرستادند مصلحت نظام یا سفیر می شد ذخایر رو باید فریز نگهداشت با مزایا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مگر زاکانی به جز یک مدرک رانتی که با سهمیه کسب کرده، تجربه و شاخصه دیگری برای تصدی ریاست شهرداری تهران را داشت؟ حتی قانون را هم برای او زیر پا گذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
از وزارت خارجه ای که وزیرش امیر عبدالهیان است که زبان خارجی و پرو تکولها و تشریفات سیاسی را نمی داند، جز این هم انتظاری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
سالهای سال است که پست و مقام در این مملکت شده گوشت قربونی که بین رفقا، نزدیکان و بستگان تقسیم می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
شایستگی و شایسته سالاری در این مملکت سالها است که لگدمال شده است.
اوضاع وخیم فعلی این مملکت، حاصل این تفکر نابخردانه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
با سهمیه و رانت تحصیل کن.
با سهمیه و رانت شغل اشغال کن.
با سهمیه و رانت از مزایای نجومی استفاده کن.
کدام قانون و کدام عدالت مجوز چنین کارهایی را داده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
انتساب خیلی بی ربطی است .... البته در دوران حسن روحانی هم حسن خان آقای علوی را به سمت وزارت اطلاعات گمارد که خود بنده خدا در مصاحبه گفته بود من هیچ تجربه ای در زمینه مسائل اطلاعاتی ندارم که حسن بهش گفته بود توسل کن به جده ات فاطمه زهرا (س)
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
از غربگرایان بیش از این انتظار ی نیست
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چهل سال پیش بخاطر نداشتن افراد کار کشته کافی و

مورد اعتماد اجبارا ولایتی پزشک کودکان که امریکا

تحصیل کرده بود را وزیر خارجه کردیم !؟

ولی چطور در ۴۴ سال گذشته نتوانستیم هزار نفر کادر

تحصیلکرده زبان دان در رشته علوم سیاست خارجه بار

بیاوریم ؟ که هنوز امثال متکی و امیر عبدلهیان وزیر

خارجه و جلیلی و باقری و مرندی مذاکره کننده ارشد

میشوند!!؟ و این خانم پزشک باروری سفیر فنلاند !؟؟

خدا میداند که چه خسارات و ضررهای بزرگ را به کشور

و مردم زده و میزنند و حتی زبان خارجی ساده که الان

حتی اکثر دانش آموزان شهرهای بزرگ و کوچک به ان

مسلط هستند را نمیدانند و حالا نداشتن تجربه و علم

ویژه که جای خودش را دارد !!! ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
از جون این مردم فلاکت زده چه می خواهید.
اقتصاد را درست کنید.
همه ی سفارتخانه های خارجی را هم تخته کنید
ایرانی آباد و آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چون ما با کشورهای جهان دیپلماسی و ارتباط و تجارت و تعامل نداریم پس هر کس با هر رشته و سوادی را حتی یک چوب خشک بزاریم اتفاقی نمی افتد.....!!! اصلا سفیر و سفارت خانه نداشته باشیم چیزی نمی شود و بدتر از این سر مردم و کشور و اقتصاد و تجارت و کسب و کار مردم نمی آید ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
وای به این مدیریت باندی که همه چیز را به مسخره گرفته اند
این مجلس آنقدر مفلوک است که حتا نمی تواند از وزیر خارجه سوال کند
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
همچنین تیتر زدید که انگار طی این چهل و پنج سال تمام انتصابات بر اساس تخصص و کاردانی وتجریه و ضابطه بوده همیشه این بوده مهندس کشاورزی می شه رئیس برق مهندس برق می شه رئیس منابع طبیعی این چیزا عادیه
ناشناس
| Ireland |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
در جواب دوست عزیز، نیروی کاربلد و کارکشته زیاد است
ولی فرصت به ایشان نمی رسد. اتفاقا همین نیروها نباشند که اوضاع وخیم تر از چیزی می شود که میبینید. بماند که کاربلد ها هم این ناکاربلدان را در سفارتخانه ها دست می اندازند!
کدام عمل و تصمیم این دولت درست و در جهت منافع کشور و مردم بوده که انتخاب سفیرش درست باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
تمام امور کشور با سرعت نور در حال پسرفت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
کدام عمل و تصمیم دولت های قبلی درست و در جهت منافع کشور و مردم بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
واقعا نمک نشاس آرین مردم دنیا شما مردم ایران هستید اینهمه خدمات را نمی‌بینید کدام یک از شما میتواند غم غربت را چهل سال تحمل کند و به غریبه ها خدمت کند مسیولان ما نوژن رها کرده آمد و دارن به شما ملت نمک نشناسی خدمات ویژه میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
تو این مملکت اگه یکی بجا سر جاش بود باید تعجب کرد
جهان
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
انهای که به این انتخاب ایراد مگیرند در باره وزیر خارجه المان بخوانند
حتما سفیری که مدرک تحصیلیش بهداشت باروری بوده نماز شب خوان بوده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
تو هم نماز شب می خوندی شاید یه جایی به کارت بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
آقا محمد مشخصه دلیل قانع کننده ای نداری
اون آقا منظورش اینه که با رانت رفته سفیر شده
ولی من فکر می کنم این خانم مسئول پخش ساندیس بوده که آقا محمد هم از ایشون حمایت می کنه
دانایی در این وزارتخانه نیست . وزارت خارجه نیست وزارت جنگ و تهدید است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
شایدمدرک مامائی بدرد امورسیاسی هم میآید
وقتی یک نفر روحانی میتواند مشاور، دفتردار، وکیل، قاضی، سفیر، معلم، استاد، رییس جمهور و ... باشد، چرا بقیه مشاغل چنین اجازه ای ندارند؟
پاسخ ها
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
روحانیون با داشتن مدرک حوزوی میتوانند مطب تاسیس بکنند و با طب اسلامی مردم را درمان کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
این رو خیلی خوب آمدی. حتی بالاتر از ریاست جمهوری هم پست گرفتن و به هیج هم پاسخگو نیستن.
از دو حال خارج نیست یا همسایه‌ش جبهه پایداری بوده یا به شدت ویار فنلاند کرده بوده شاید هم هر دو
اگر می خواهی که ویرانی بوجود آوری کافیست کارهای بزرگ را به افراد کوچک بسپری
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
بسیار بجا گفتی.
دلیلی بجز تخصص باید باشد که با این خانم بعنوان سفیر این میزان مخالفت میشود۔کسانی برای این سمت مشتاق بوده اند ومحرک اند۔ ضمن انکه شرایط زمانی برای موظف کردن خانمی در سفارت کشوری اروپائی بسیار زیرکانه است۔نیست مشکلی با اروپا وسایر کشورها با وجود سفرای موجودنداریم وهمه مشکلاتمان توسط انان حل شده است۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نه عمو ما مثل شما نگاه دهن دیگران نمیکیم ببینیم چه میگن ما خودمان تحلیل میکنیم ضمناً از نه از استدلالهای خود حاج خانم قانع شدیم و نه توجیهات سخنگو، به هر حال قضاوت ما و شما بستگی به سطح اشرافمان بر اوضاع بین المللی دارد
وقتی وزارتخانه ها عرصه بکارگیری وزرای کارنابلد، کم سواد و بی تجربه است، چرا سفارتخانه ها نباشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
حالا خیلی ناراحت نشید انشالله که یک مدرک واقعی داشته وگرنه خیلی ها که
شخصی که با مدرک «بهداشت باروری» سفیر شد!!!!!


نویسنده گویا از فرایند پست و مقام دهی در این تشکیلات به کل بی اطلاع است و مثل اصحاب کهف ناگهان از خواب بیدار شده و فکر می کند چیز شگفتی رخ داده است. شما یک پست و مقام در طول عمر جمهوری اسلامی مثال بزن که بر اساس تخصص و تعهد واگذار شده باشد اصولا در جمهوری اسلامی تخصص و تعهد به کشور و مردم محلی از اعراب ندارد.پست ها و مقام ها نوعی پاداش هستند که به افراد مطیع و بله قربان گو اهدا می شوند اصلا مهم نیست توانایی داشته باشد یا نداشته باشد مطیع باش وفادار باش بله قربان گو باش هر پستی می خواهی بگیر و خودت و خاندانت را نیز از این خوان نعمت بهره مند کن این اتفاقی است که در کشور افتاده است و ایران را به سمت غیر قابل سکونت برای انسان و حیوان هدایت کرده اند.
کشور شده عرصه بیکاران سیاسی ونظامی ، انگار همه کشور را بگیره کردند
این تازه یک شمه کوچیک هست که شما رصد فرمودید ! . در خیلی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی همین روال مرسوم شده است . در واقع نظام شایسته سالاری جای خوذش را به نظام خویشاوند سالاری و رفیق سالاری داده است . متاسفانه این مسایل در جاهایی اتفاق می افتد که همه مدعی ولایت مداری و دلسوزی برای نظام و مردم هستند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نه من مشابه این وضعیت را در بانک ها که خیلی هم ولایت
مدار نیستند بیشتر می بینم اتفاق می افته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
در بانکهای دولتی تخصص کیلو چند است یک عده ای بادیپلم استخدام شده اند با پارتی وتوصیه پست گرفته اند بعد رفته اند کیلوئی دکتر شده اند خدارا هم بنده نیستند
آخه کشورهای اسکاندیناوی (سوئد، فنلاند، دانمارک، ایسلند و نروژ) به شدت با کاهش جمعیت روبرو هستند و گماردن خانم معصومه آباد با مدرک باروری به عنوان سفیر ایران در فنلاند می تواند برای مردم آن دیار مفید باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اتلانتا استدلال جالبیه
کاش از این خانم می پرسیدید سخنرانی های که برای میهمانان خارجی داشته اند را با زبان فارسی ایراد کرده اند یا به زبانهای خارجی ؟ و اینکه ایشان کلاً چند سفر خارجی داشته اند و به کجاها ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
یحتمل در حد همسر محترم رییس جمهور به زبان انگلیسی اشنا هستند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ایشون تحصیلکرده انگلیس هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
طبق مصاحبه ایشان با ایسنا، در بسیاری از سمینارها، نشست‌ها و کنفرانس‌ها در شهرهای کشورهای مختلف نظیر سیدنی، تورنتو، جاکارتا، قاهره، ژنو و حتی کشورهایی نظیر ژاپن، هند و چین در حوزه دیپلماسی شهری حضور داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ناشناس 10:29 ایشان با سهمیه و رانت راهی انگلستان شده اما تحصیلاتش را در انگستان ناتمام گذاشته (به عبارت ساده تر نتوانسته تمام کند و برگشته ایران)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ایشون نه تحصیکرده انگلیس است نه به زبان دیگری سخنرانی کرده است فقط در آن شورای شهر کذائی رایحه خوش خدمت عضو شورای شهر بوده است و احتمالا به این شهرها که گفته با پول مردم رفته است
فقط ایشون نیستد که بی ربط مسئولیت میگیرند مثلا تا قبل رییس ستاد مشترک کل قوا دامپزشک بو د یا الان رییس انرژی اتمی مدرک راه و شهرسازی دارد و الی ماشاله
مهم این است یک دست باشد همه تر تمیز مرتب، کسی مخالفتی نکند باعث مکدر شدن خاطر آقایان نشود
شخصی که با مدرک «بهداشت باروری» سفیر شد/
وقتی لیسانس مترجمی زبان ایتالیایی میشه قاضی خب بهداشت باروری هم میشه سفیر ایران در فنلاند.
احتمال نزدیک به صد، زبان خارجه هم بلد نیست! در هر حال یک اصل کلی در ایران وجود دارد : تخصص مهم نیست، رانت مهمه. والا یک خانم ماما یا بهداشت باروری چه ربطی به سیاست خارجی دارد؟!برخلاف آنچه هم که گفته می شود نباید استفاده ابزاری از زن کرد، اتفاقا چنین انتصاباتی فقط یک دلیل می تواند داشته باشد و ان این است که به جهان بگویند ما هم به زنان (البته زنان چادر مشکی ) اهمیت می دهیم.
ازمون استخدامی وزارت خارجه چند سال شرکت کردم با مدرک تحصیلی زبان از بهترین دانشگاههای کشور وبماند اینقد سخت بود که مرحله اولم قبول نشدم و استادمون گفت استاد دانشگاه هم قبول نمیشه از بس سخته
موندم پس اینا کی هستن و چطوری سر از وزارت خارجه دراوردن با این سطح زبان افتضاح
بهترین گزینه همین خانم است آخه نرخ باروری فنلاند خیلی کم شده است .ضمن آنکه روابط خوبی هم با اروپائی ها نداریم سفیر قوی سیاستمدار به چه درد می خورد شاید این خانم با اقداماتی ابرهای تیره وبی باران روابط سرد با اروپائی ها را بارور کرد .
دیرزمانی است که اقمار مجلس ( کتابخانه مجلس- مرکز پژوهشهای مجلس و دیوان محاسبات کشور) تبدیل شده به کلوپ ورشکستگان سیاسی ( نمایندگان رأی نیاورده ادوار قبل)

بالطبع وزارت امور خارجه هم از این قاعده مستثنی نیست.
هیچ وقت یاد نگرفتیم چه چیز و چه کس را در کجا بکار بگیریم
قرآن را بردیم و سر مزار مردگان خواندیم تا هر وقت صدای زیبای عبد الباسط پخش شود مردم به یاد مصیبت از دست رفته شان بیفتند و از صدای قرآن متنفر شوند و هر وقت بخواهد قرآن بشنود به او بگویند مگر کسی از بستگانت مرده است
همان بهتر که در مصیبت ها موسیقی پخش شود و در عروسی ها قرآن پخش شود
در وزارت خانه و مسئولیت ها از کسانی استفاده کردیم که نه علم آنرا دارند و نه تجربه آنرا و نه عرضه استفاده از علمشان را داشته آند و مدرک گرا و تئوری پرداز محض بوده اند

در قالب دین هم به دین و قرآن ظلم کردیم و هم به کشور و مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مردم و مسئولین کاملا به هم می آیند و کسانی که متفاوت بودند یکی پس از دیگری از بین ما رفتند .... یاد مردان بی ادعا گرامی
نکته اصلی در این است ک تمام این عناوین دکتر مهندس،وکیل استاد دانشگاه باران و انواع اقسام سهیمه بدست آمده.همین خانم آباد اگر رانت تحصیلی نداشت در شرایط مساوی با بقیه،میتوانس یک کاردانی ساده قبول شود؟؟؟؟؟
یه مشکلی ماها داریم که تقریبا 90 درصد به اون دچاریم ...یا همه چیز رو سیاه میبینیم یا سفید نمیخواهیم با دقت بیشتری مسایل رو بررسی کنیم آدم های سطحی هستیم . این خودشو بیشتر تو انتخاب های سیاسی مون نشون میده مثلا وقتی جامعه ما پر از فارغ التحصیل های بیکار و بیست میلیون جوان مجرد در سن ازدواج هست کاندیدای ریاست جمهوری میاد شعار آزادی میده و رای میاره و حتی تو تعریف آزادی هم خیلی سطحی فقط به پوشش توجه میشه ...
قبول دارم که این خانم و سوابقش اصلا در سطح سفیر نیست ولی ما بدون اطلاع میاییم و این رو به همه وزرا و مسئولین و کل سفرای دیگه براحتی تطبیق میدیم و میگیم همه بیسواد و در خارج از حیطه تخصص شون بکار گیری میشن.بعد کمی فکر نمکنیم که اگر اینطوریه پس اینهمه پیشرفت های علمی وسیاسی و نظامی چطوری توسط این آدم هایی که بیروه از تخصصشون کار میکنند بوجود اومده. حوصله فکر کردن و خوندن هم نداریم فقط تا یه خط میخونیم میبینیم طرف نظرش فرق داره منفی یا فحش رو نثارش میکنیم .این شده فرهنگ ما بعد انتظار داریم پیشرفت بکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
پنج تا از این پیشرفت هایی که مدعی هستید نام ببرید؟ هزینه سود و زیان اجرای آنها را هم بفرمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
کاملا حرف شما در مورد اکثریت مردم ایران که خیلی سریع و بدون دانش قضاوت می کنند درست است... اما از آن طرف هم اکثریت مسئولین ما در طول تاریخ هیچوقت با مردم صاف و صادق نبودند و مسائل را برای عموم مردم که از سطح آگاهی و دانش کم برخوردارند شفاف نکرده اند .... این طور نبوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نبايد از يادببريم هميشه كارشناسان دلسوزي تو دستگاه ها
هستند كه جبران بي تخصصي و كم كاري مديران نا لايق رو انجام ميدهند. اگر پيشرفتي هم بوده مرهون اين عزيزان هست.
اتفاقا مدرک او مرتب است چون ایشان رفته آند تا سیاست خارجی را بارور کنند و نگذارند در بارداری سیاست خارجی سقط جنین شود
آخه سیاست خارجی ما خیلی ضعیف است و نیاز به بهداشت و مواظبت دارد تا فرزند قوی بدنیا آورد
من که خیلی امیدوار هستم و آینده را شکوفا می بینم
حالا فکر کردید بقیه مسئولین مدرک مرتبط دارند
همینکه یک زن اانتخاب شده یک گام به جلو است رییس جمهور اوکراین یکدلقک است ورییس جمهور قبلی امرکا هم یک نیمه هنرپیشه بود
متاسفانه در ایران اشخاص اطراف یک کاندیدا ادعای سهم خواهی میکنند،بنابراین اگر کاندیدا در انتخابات موفق شود باید به هرکدام سهم شان را بدهد،ضمن آنکه به تخصص هم توجهی نمیشود، بهرحال قاعده نون به قرض دادن همین است.
بنام خدا
یک وزیر ناکارامد چطور می تواند یک سفیر کارامد انتخاب نماید
خیلی سعی کردم عصبانیتم را کنترل کنم و چیز بدی نگویم. متاسفانه در کشور ما هر روز یک اطلاعاتی درز پیدا می کند و از عمق فاجعه ای که در حال رقم خوردن است خبر می دهد. چگونه امید داشته باشیم به بهتر شدن وقتی هنوز اصرار داریم به بکارگیری دوستان نه متخصصان. یعنی این کشور با این عظمت و با این همه جوان نخبه فاقد افراد توانا برای اداره کشور هست؟ والله بالله هرچقدر هم نخبه داشته باشیم تا مسئولیت ها در اختیار افراد کم دانش با تفکر ایدئولوژیک باشه، هیچ اتفاق مثبت مستمری در کشور دیده نخواهد شد. فقط یک نگاه به مجموعه هوا فضای کشور بندازید، از زمانی که به زور قبول کردید مدیریت علمی حاکم شود چه اتفاقات مثبتی که نیافتاد. خوب این جلوی چشمتان هست. حداقل از اونجا یاد بگیرید
ایشان احتمالا در زمان شهرداری اقای قالیباف شورا بودند و توسط ایشان به وزیر خارجه (مشاور اقای قالیباف) معرفی شدند .
الحمدلله اقتصادی که قرار است با مولد سازی اصلاح بشود سیاست خارجی حتما نیاز به باروری دارد
بعید می‌دونم حتی فارسی را بله درستی بداند و حتی در حد رئیس جمهورمان سخنوری بداند! تسلط به زبان های بین المللی پیش کش امان.
کلی از اقایون هم که امام صادقی هستن نه زبان بلدند نه سیاست نه اقتصاد فقط یک نگاهی به بدنه دولت بندازید رئیس پلیس میشن نماینده رئیس مجلس بعد شورای شهر بعد همین طور ادامه داره خب کی به ما میرسه
آقای رئیسی حقیقتا طبق وعده‌ای که داده بود، عمل کرد. یک زمانی زبان‌بلدهای دنیا اعتراض داشتند که چرا موقع مذاکرات، سپاه موشک آزمایش می‌کند، اما حالا در شرایطی که سفارت ایران همزمان در عربستان بازگشایی می‌شود، رئیس‌جمهور در مراسمی شرکت می‌کند که موشک رونمایی شده می‌تواند در کمتر از 400ثانیه به تل‌آویو و حیفا برسد؛ این یعنی وقتی اقتدار داشته باشی، دنیا هم مجبور است زبان شما را یاد بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
و نتیجه آن دلار 50 تومنی و تورم 70 درصدی و بیکاری و طلاق پنجاه درصدی و...
اتفاقا گام رو به جلویی است ! اینکه مدرک دبستان ندارد خودش واقعا از این دولت بعیده و نقطه قوت است!
با این وضعیت هیچ امیدی به بهبود وضعیت کشور ندارم چون در عمل اراده ای در دولت ها نمی بینم
وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَـٰٓئِكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡـُٔولٗا سوره اسرا ایه ۳۷ ازچیزی که به ان علم نداری پیروی مکن و بقیه ایه حالا وزارت خارجه پیشنهاد نادرستی داده است چرا این خانم این پست را قبول کرده است؟ حالا این خانم قبول کرده می توان به توان صادراتی ایران کمک کند ؟بدون انکه اساسا علم تجارت بین الملل و علم کسب و کار را بداند؟ برنامه عملیاتی وی ‌چیست ؟مجلس چرا سکوت کرده است ؟ هیات دولت چرا قبول کرده اند ؟ در وزارت خارجه ما همه چیزش به همه چیزش می خورد. نگران نیستیم
اینکه خوبه . ما شهردار داریم پزشک هست . ما رئیس کمیسیون عمران داریم پزشک هست
اینجوری می گید فردا انشالله مرسم رونمایی از دکترای افتخاری سیاست خارجی و امور بین الملل ایشان صادر و به مدرک سیکل الصاق می گردد.
از اول انقلاب تا الان همینطور بوده آقای دکتر ولایتی وزیر خارجه اسبق و عضو تشخیص مصلحت فعلی و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و ... ایشان هم پزشک هستند ولی وزیرخارجه بودند
باید دید زبان مادریش که عربی هست بلده
این یکی از بزرگترین مشکلات و گرفتاری های سیستم اداره کشور در ایران است
همه هم می‌دانند ولی نفع در آن است که همینجوری باقی بماند
تعهد و و فاداری خیلی مهم تر از تخصص و کارآمدی است نتیجه اش هم وضع موجود است
خاطره ای مینویسم که برای خودم اتفاق افتاده است حدود سی سال پیش در یک مجموعه های وزرات جهاد سازندگی اون موقع مشغول به کار بودم سرپرست و مسوول ماشین آلات و قطعات شخصی بود بسیار موجه و متدین از نظر کسانی که انتخابش کرده بودند ولی هیچ دانشی در مورد ماشین آلات نداشت شده بود سوژه طنز کل مجموعه و با شیطنت هم سر به سرش می‌گذاشتند.یک بار نامه ای را امضا کرده بود که در آن درخواست یک سری قطعات و سه نظام برای دستگاهی شده بود نوشته بود از سه نظام با دو نظام موافقت می‌شود حالا داستان سفیر شدن کارشناس باروری هم از همان رویه است
معصومه آباد :
شش ماه وزارت خارجه با من جهت متقاعد کردن و قبول سفارت مذاکره می کرد !!!!!!
یعنی دستگاه دیپلماسی و وزیر خارجه ما اینقدر خوار و ذلیل و بی خاصیت است و آدم درست و حسابی ندارد ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
سندباد
| Azerbaijan |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
البته بخوانید شش ماه لابی کرده
کدام اینها دانش درست و حسابی و مرتبط دارند که این یکی داشته باشه
اقتدار فقط به ساخت موشك و پهپاد وغيره نيست بلكه بايد با جهان ارتباط قوي داشته باشيم تا بتوانيم در همه عرصه هاي علمي- اقتصاد و ديگر زمينه ها حرفي براي گفتن داشته باشيم اگر ارتباط قطع بشه ميشه همين مشكلاتي كه الان كشور باهاش مواجه هست.
نياز كشور به افراد كار بلد هست نه افرادي كه از طرف بالايي ها معرفي ميشند.
چون ما با کشورهای جهان دیپلماسی و ارتباط و تجارت و تعامل نداریم پس هر کس با هر رشته و سوادی را حتی یک چوب خشک بزاریم اتفاقی نمی افتد.....!!! اصلا سفیر و سفارت خانه نداشته باشیم چیزی نمی شود و بدتر از این سر مردم و کشور و اقتصاد و تجارت و کسب و کار مردم نمی آید ..
تابناک عزیز! با یک سرچ کوتاه هم میشه رزومه علمی و سیاسی این خانم رو پیدا کنید. باورم نمیشه کم سوادی تا این حد!!!؟؟؟؟ از یک رسانه خیلی عجیبه!!! یعنی تا این قدر از این انتصاب ناراحتید؟ پس برید ارتباط مدرک تحصیلی و سایقه علمی و عملی اون خانمی رو با سازمان محیط زیست رو پیدا کنید که حدود 16 سال در دو دولتی که شما طرفدارش بودید رئیسش بود!! این بنده خدا ! غیر از همون 16 سال که رئیس سازمان محیط زیست بوده, هیچ رزومه علمی و عملی در زمینه محیط زیست نداره! حتی الان هم در حوزه محیط زیست کار و یا حتی پژوهشی نداره!. کمی به سواد رسانه ای مردم احترام بذارید. امیدوارم حداقل توانایی یک سرچ ساده رو هر چه زود تر پیدا کنید. بای !
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
حتما جناب دکتر ولایتی که شانزده سال وزیر امور خارجه مملکت بودند سابقه ی کار دیپلماتیک داشتند!
شهرداری تهران پزشک نیست . دکترای تصویربرداری داره
شرایط ما مشخص بوده و هست.جدی جدی اروپا اون اندازه که فکر میکنید برای ایران مهم نبوده و نیست و نخواهد بود که بخواد مهره مهم و نخبه بچینه...
صد رحمت به اینکه مدرک بهداشت باروری گرفته! بقیه اونم ندارن.
این خانم اگر چیزی نداشته باشه پارتی که داره
ایشان حتما" از ژن های خوب و شاید مرغوب تر باشند ......
بگردید دلیل این انتصاب را خواهید جوست .......
پدری ...شوهری ........ ویا کس و کاری بسیار تیز و بررنده داشته اند .....
علی برکت الله ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ایکاش آنموقع که برای کمک به عنوان نیروهای امداد به جنگ اعزام شده بود و در سن 17 سالگی برای وطن ایستادگی کرد آقایونی که سربازی را در امریکا در دوران جنگ گذرانده اند میفرستادید و ایشان را برای تحصیل به آمریکا اعزام می کردید و الان تحت نام حمایت از حقوق زنان بعنوان سفیر زن در سوئد حلوا حلوا می کردید و ظریفانه اون آقایون از اسارت بر می گشتند
شما ها اول باید جواب 8 سال فجایع روحانی روحانی را بدهید بعدا از موفقیتهای بی شمار وزارت خارجه در یک سال گذشته عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
این خطاها از هر کسی سر بزند ، خطا هست و به نظر من خیانت در حق کشور و فرقی نمی کند چه کسی در چه دورها ی و با چه اختیاری یک شخص بی ربط را به سمتی نچسب بگمارد.
حمیرا ریگی با لیسانس فیزیو تراپی در دولت روحانی سفیر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
یکی از یکی بد تر!
این نشان می دهد که کشور بر اساس کاردانی کارایی و تخصص اداره نمی شود و شواهد ان نیز مریض و اکنون رو به احتزار است به نام ایران خانم...
فرآیند انتصابات درکشور ما از فرمول زیر تبعیت میکند:
1-پوشاندن یک کت و شلوار به تن یک نظامی
2- چسباندن یک مدرک دکتری به وی
3- زدن یک ابلاغ با عنوان نظر به شایستگی ؟؟؟!!! و تعهد ؟؟؟!!! شما مدیر این مرکز مهم مملکت هستید.
والسلام.
نتیجه این امر : وضعیت موجود کشور در حوزه های مختلف.
همه آدمایی که اینا میخوان مسئولیتها دستشون باشه همین شکلی هستن. فکر میکنید اکه اینو نمیفرستادن نفر بعدی آدم بهتری بود؟ همشون همینن. برید مناصب دیگه کشور بررسی کنید ببینید کیا اونجان.
ما ز یاران چشم یاری داشتیم جناااب آقای عبداللهیان.!

تا بوده همین بوده

هرکه مقرب تر ... موفق تر


سفرای انگلیس و روسیه و کشورهای مهمی از این دست معمولا زبان فارسی رو روان صحبت میکنن و نخبه های حوزه کاریشون هستن. اما ایران.......!!!


بعد فارس هر روز اول صبح یه پک با تیتر خبر میزنه. تا مادامی که از این قسم انتصابات داریم ... خبرای خوب رو میشوره میبره.
باید دید همسر این خانم کیه؟
ناخودآگاه یاد سرکار خانم بیکـاز افتادم !!
سفیر باروری!!!!!!
مردی که با مدرک حوزه رهبر بشود که سخنش در همه امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی و فرهنگی و نظامی و ....حجت باشد و زیر دستانش با نقل یک جمله از سخنان وی بتواند هر گونه انتقاد را از خود دور کنند قطعا چنین مسئولینی متناسب هستند
خب رشته دانشگاهی علوم سیاسی روابط بین‌الملل را منحل کنید. چرا الکی این رشته های بدرد نخور وجود دارند!
دستاوردی دیگر در دولت آقای رئیسی
قحط النسا
شخصی که با مدرک «بهداشت باروری» سفیر شد!!!!!
خدا را شکر که حداقل دکترای رانتی ندارد مثل خیلی از دیگران و بالاتر از ایشان.
حالا اگر آقا بود هیچکس حرفی نمی زد.
توی این دولت صرفا سه تا مقام بحق و بدون‌ پارتی انتخاب شده‌اند،
یکی همین خانم، بکی وزیر صمت فعلی و یکی هم جناب صحرایی وزیر آموزش و پرورش هر سه مدارک بدون رانت گرفته اند و هر سه بدون پارتی بوده اند. حال ممکن است خیلی ها در کشور با توانایی بالاتر وجود داسته باشند که وجود دارند ولی در مقایسه با سایرین خوب انتخاب سده اند.
سفیر و حتی وزیر امور خارجه کاره ای نیستند پس فرقی نمی کنه که کی سفیر باشه! مهم اینه که یکی از فامیلها بی پست از دنیا نره!
لطفا لیستی از تمام سفرای ایران در کشورهای مختلف به همراه مدرک تحصیلی و دانشگاهشون جمع آوری کنید ببینیم اصلا چه خبر هست اینجا؟
تابناك جان قبل از كذاشتن نظرها در خروجي يكم دقت كن . سرت رو به باد ميديا! اين متنو فقط برا خودتون گذاشتم نميخواد بزاري خروجي.
باید میرفت موسسه رویان
حالا ایشون اصلا زبان فنلاندی. بلده؟؟ امیدوارم چادرشون اونجا تبدیل به مانتو روسری نشه
شهید چمران :
می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم. اما می گویم «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست»
مشکل فعلی مملکت، بی تقواهایی است که ظاهرا خیلی علی السلام خودشون را نشان می دهند.
حمیرا ریگی با لیسانس فیزیو تراپی در دولت روحانی سفیر بود
احتمالا روحانی برای فیزیو تراپی پیش ایشان رفته و زانوش خوب شده‌و‌جهت قدر دانی ایشان را سفیر کرده .باز خوبه که حداقل لیسانس پاره رییس جمهور که ششم ابتدایی دارد و دکترایش برای تدریس خوب است .
فرآیند انتصابات درکشور ما از فرمول زیر تبعیت میکند:
1-پوشاندن یک کت و شلوار به تن یک نظامی
2- چسباندن یک مدرک دکتری به وی
3- زدن یک ابلاغ با عنوان نظر به شایستگی ؟؟؟!!! و تعهد ؟؟؟!!! شما مدیر این مرکز مهم مملکت هستید.
از صبح تا شب هم غقط امضائ میکنند مثل ماشین امضائ بعدش هم سوار اتوبوس بعدی به اداره نون آبدار ، همه اش هم دنبال مزایای خاص هستند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی