بازدید 2280

رئیس مجلس: ما قدرتمند هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما قدرتمند هستیم و دشمنان ما دیگر هر روز نمی‌گویند که گزینه روی میز داریم که فقط به دلیل توان موشکی و نظامی ما نیست، بلکه به دلیل پشتیبانی مردم است و هر چقدر علاقه مردم به نظام بیشتر باشد، پایه‌های نظام اسلامی بر قلب‌های مردم است. 
کد خبر: ۱۱۸۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 02 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (عرشیان بی نشان)، گفت: دوران دفاع مقدس نمادی از فرهنگ قربان و عید قربان بود که پدر، پسر، برادر و دوست در کنار یکدیگر برای خداوند و برای پا گذاشتن روی رذائل جانفشانی کردند و با دشمن جنگیدند و این‌ها نمادهایی از شهدا و فرهنگ شهدا و اطاعت و فرمانبری در میدان جنگ است.

وی افزود: ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم. یکی از نکاتی که امروز در این مجالس که در حقیقت مجالس ذکر یاد و نام شهدا است و یکی از برکات این جلسه که برای جامعه و ملت ما اثرگذار است، آن است که ما را از یک عامل مهم گمراه کننده که غفلت در زندگی است دور کند و ما را به خودمان بیاورد و مجلس ذکر شهدا ما را از غفلت خارج می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت همکاری جمعی و ملی را با تمام معنای خودش دیدیم. میدان دفاع مقدس، میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیوی بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همیشه به این موضوع اشاره می‌کرد که اگر بخواهیم در این کره خاکی قطعه‌ای از زندگی مومنانه را پیدا کنیم باید بگوییم دوران دفاع مقدس بوده است.

قالیباف تاکید کرد: دوران دفاع مقدس نمادی از این بود که پدر، برادر و دوست برای خدا، مخلصانه و به دور از هر منیتی می‌جنگیدند. ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دهه ۹۰ دیدیم که مدافعان حرم و شهید سلیمانی با همین دو عامل در مقابل آمریکایی‌ها و همه اجانب آنان در منطقه ایستادند. مگر شهید قاسم سلیمانی چه امکاناتی داشت به جز این‌که به سنت‌های الهی باور داشت و با همراهی مردم به میدان رفت. شهید قاسم سلیمانی توانست با نوع رفتاری که متکی بر باورهای دوران دفاع مقدس بود و با همان روحیه در جنگ پیروز شود و بار دیگر باورهای دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار این روحیه که عامل پیروزی بود نقش دیگری وجود داشت و آن هم نقش مردم بود. شاید خود ما هم زمانی که این کارها را انجام می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم خیلی متوجه این موضوع نبودیم. شاید براساس یک نیاز به این موضوع نگاه می‌کردیم ولی هرچه گذشت وقتی مردم در میدان دفاع مقدس حضور پیدا کردند دیدیم چه اتفاقی افتاد. در حقیقت بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود. آن همکاری و حرکت ملی و مجاهدت یکپارچه از خانه‌ها تا پشت خاکریزها پیروزی را رقم زد. از ساده‌ترین امکانات از سوی مردم فراهم شد. دفاع مقدس با یک حرکت جمعی و با چنین اراده‌ای از خانه‌ها تا پشت خاکریزها ادامه پیدا کرد.

سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز مفتخریم که بگوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی، مکتبی، مردمی و ارزشی و کارآمدبوده و میراث دار فرهنگ شهداست.

وی تاکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد و با تسلط اطلاعاتی خودش بر منطقه و تسلط بر عرصه ملی همه توطئه‌های دشمنان انقلاب در داخل و خارج از کشور را می‌داند. این روزها زحمات سربازان گمنام عرصه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور را می‌بینید که چگونه قدرتمندانه عمل می‌کنند. آیا سپاه با این عظمت و قدرت دشمن ندارد؟ دشمنان قسم خورده امت اسلامی متوجه نقش سپاه هستند و امروز مستکبران و دشمنان ما با روحیه‌ای که دارند، سپاه را در مقابل خود می‌بینند.

قدرت سپاه برخاسته از مردمی بودن است

قالیباف تاکید کرد: قدرت سپاه برخاسته از مردمی بودن است. امروز شاهد جنگ شناختی هستیم که عرصه‌ای کاملاً متفاوت با دوران دفاع مقدس است و امروز در جنگ شناختی کار دیگری باید انجام دهیم و همه جا جبهه است و جبهه مشخصی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ قدرت و صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محبوبیت سپاه نزد مردم اهمیت زیادی دارد. سپاه باید همچنان محبوب کنار مردم باقی بماند. از سوی دیگر هر قشری از جامعه با هر سلیقه و نگاهی باید در سایه امنیت برقرار شده که بخش قابل توجهی از آن را سپاه تأمین می‌کند، سپاه را دوست داشته باشد.

قالیباف گفت: ما قدرتمند هستیم و دشمنان ما دیگر هر روز نمی‌گویند که گزینه روی میز داریم که فقط به دلیل توان موشکی و نظامی ما نیست، بلکه به دلیل پشتیبانی مردم است و هر چقدر علاقه مردم به نظام بیشتر باشد، پایه‌های نظام اسلامی بر قلب‌های مردم است. ارتباط نزدیک سپاه با مردم است که این نهاد را مستحکم نگه می‌دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست