بازدید 3453
۳

واکنش یک نماینده به نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در پاسخ به اینکه آیا طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با نظارت بر شبکه نمایش خانگی، به نوعی تضعیف اختیار قانونگذاری مجلس نیست، گفت: «یک مسولیتی به جهت کنترل محتوا شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد و صدا و سیما داده شده که در جایگاه خود باید مورد بحث قرار گیرد. اصولا دادن اختیار و کنترل شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما اقدام درستی نیست.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 01 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در پاسخ به اینکه آیا طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با نظارت بر شبکه نمایش خانگی، به نوعی تضعیف اختیار قانونگذاری مجلس نیست، گفت: «یک مسولیتی به جهت کنترل محتوا شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد و صدا و سیما داده شده که در جایگاه خود باید مورد بحث قرار گیرد. اصولا دادن اختیار و کنترل شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما اقدام درستی نیست. چطور می شود صدا و سیما نظارت بر بخش خصوصی را عهده دار باشد حال آنکه رقیب این بخش در حوزه تولید محتواست! اما درمورد نکته‌ای که شما مطرح کردید، باید بگویم که چیز جدیدی نیست؛ همین موضوع را درمورد صیانت از کاربران فضای مجازی هم می‌بینید که مجلس اختیار قانونی که خود را به شورای عالی فضای مجازی واگذار کرد.»

نماینده تبریز درباره واکنش مجلس نسبت به این اقدام، عنوان کرد: « انتقاد من از مجلس این است که چرا باید مجلس اختیارات قانونی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار کند. قانون گذاری وظیفه مجلس است طبعا اگر قرار باشد اختیار و کنترل شبکه نمایش خانگی به صورت قانونی به وزارت ارشاد و صدا و سیما سپرده شود، حتما باید مجلس اعلام نظر و قانون تصویب کند» علیرضا بیگی گفت: « شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیار قانون گذاری در حوزه شبکه های نمایش خانگی ندارد، مصوبات شورا هیچ گاه جایگاه قانونی ندارد»

این نماینده مجلس افزود: «تا زمانی که قانون و چارچوبی وجود نداشته باشد، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قابلیت اجرا خواهد داشت. مگر اینکه قانونی وجود داشته باشد که این قانون حتما بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدم خواهد داشت.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
آقای علیرضابیگی اعتبار و محبوبیت خودت را هزینه سلبریتی های مفتخور نکن و در زمین آنها بازی نکن
صداوسیما تعطیل بشه بهتره چون هیچ برنامه ای نداره هرشبکه فقط گفتگوی بی حاصل
متاسفانه رویه جایگزینی نهادهای انتصابی بجای نهادهای انتخابی خیلی به سرعت داره اجرایی میشه . نقش مردم درحاکمیت به حالت صوری تبدیل شده .امان از قدرت گرفتن جریان فکری اقتدا رگر ا .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی