تغییر محل نشست ایران و عربستان به مصلحت بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به تغییر محل نشست ایران و عربستان به دلیل عکس سردار سلیمانی گفت: اگر از روی مدیریت باشد و بخواهد به تدریج جایگاه سردار سلیمانی را برای آن‌ها تفهیم کند، مشکلی ندارد. وزیر امورخارجه هم نمی‌خواستند مصلحت را نادیده بگیرند. مصلحتی که موجب تضعیف شود درست نیست ولی اگر موجب مدیریت جایگاه باشد بلامانع است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 01 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، ماه گذشته بود که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به تهران آمد اما دیدار وزرای امور خارجه این دو کشور بدون حاشیه نبود؛ برخی خبرنگاران حاضر در نشست خبر از این دادند که کنفرانس مشترک، به دلیل مخالفت طرف سعودی با عکس سردار سلیمانی به سالن دیگری منتقل شد گرچه سخنگوی وزارت خارجه دلیل این تغییر را مشکل فنی اعلام کرد.

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص به دیده‌بان ایران گفت: «باید به تدریج عربستان را متوجه جایگاه سردار سلیمانی کرد. سیاست تفهیم کشورهایی مثل عربستان به جایگاه سلیمانی‌ها در کشور و نقش آن‌ها در ایجاد صلح و امنیت باید تدریجی باشد اما اینکه از روی تحقیر باشد برای ما قابل قبول نیست.»

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییر محل نشست اقدام صحیحی بوده است، عنوان کرد: «اگر از روی مدیریت باشد و بخواهد به تدریج جایگاه سردار سلیمانی را برای آن‌ها تفهیم کند، مشکلی ندارد. وزیر امورخارجه هم نمی‌خواستند مصلحت را نادیده بگیرند. مصلحتی که موجب تضعیف شود درست نیست ولی اگر موجب مدیریت جایگاه باشد بلامانع است.»

ذاکر درخصوص اینکه در این مورد این مصلحت در جهت تضعیف بوده یا مدیریت، گفت: «من رفتار آن‌ها را ندیدم ولی حتما اجازه تضعیف جایگاه را نخواهند داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست