بازدید 2654

فوت ۱۹۸ نفر به علت غرق شدگی در ۳ ماهه اول امسال

معاون سازمان اورژانس کشور گفت: در ۳ ماهه اول امسال، ۱۹۸ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان باختند و استان‌های مازندران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را داشته اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 30 June 2023

به گزارش «تابناک»، بابک یکتاپرست در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در ۳ ماهه اول امسال، ۳۱۸ نفر دچار حادثه غرق شدگی شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۴۹ نفر بود، ۲۸ درصد کاهش یافته است.

­وی افزود: از ۳۱۸ نفر غرق شده، ۱۹۸ نفر جان خود را از دست دادند و عوامل اورژانس ۱۲۰ نفر را از غرق شدن و مرگ حتمی نجات دادند.

­معاون سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه سال گذشته ۵۳۲ نفر غرق شدند، گفت: پس از رودخانه ها، غرق شدگی در دریا و استخر‌های کشاورزی بیشترین آمار تلفات را در برمی گیرد.

یکتاپرست با بیان اینکه استان‌های مازندران، خوزستان و بوشهر بیشترین آمار حادثه غرق شدگی را داشتند، افزود: در بازه زمانی ۳ ماهه امسال، استان‌های مازندران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را داشته اند.

وی با بیان اینکه تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سه ماهه امسال بیشتر از زنان است، گفت: ۸۵ درصد افرادی که غرق شده اند، آقا و ۱۵ درصد خانم هستند.

معاون سازمان اورژانس کشور افزود: در این بازه زمانی، کوچکترین فردی که غرق شده است، یک سال سن داشت و بزرگترین فرد غرق شده، ۷۵ ساله بود.

یکتاپرست با بیان اینکه مردم از شنا کردن در مناطقی که امن نیست، خودداری کنند، گفت: توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید.

­

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار