بازدید 2679
۱

مرکز آمار: افزایش شاخص قیمت مصرف کننده خانوارها

در خرداد ماه ١۴٠٢، شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۱۸۹.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٠ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۴٢.۶ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴٨.۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 24 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از مرکز آمار ایران، منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در خردادماه ١۴٠٢ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۴۲.۶ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۴٢.۶ درصد بیشتر از خرداد ماه ١۴٠١ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه خرداد ماه ١۴٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ۱۲.۰ واحد درصد کاهش یافته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در خرداد ماه ١۴٠٢، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۴٨, ۵ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠. ۶ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم سالانه کشور در خرداد ماه ١۴٠٢، برابر ۴٧, ۶ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۶.٠ درصد برای دهک دهم تا ۵٣.۴ درصد برای دهک اول است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٧.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٧.۵ واحد درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ان وقت افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان و کارگران 20 درصد ناچیز ،عدالت کجایی در این خزان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار