بازدید 5143
۲

هنوز باید واکسن کرونا بزنیم؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هنوز کرونا ریشه‌کن نشده است، گفت: تا زمان لغو نشدن دستورالعمل‌های قبلی وزارت بهداشت، همچنان واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 17 June 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر خروج وضعیت کرونا از حالت اضطراری اظهار کرد: این موضوع به معنی پایان کرونا نیست و در حال حاضر همچنان روزانه مواردی از ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا اعلام می‌شود و هنوز کرونا ریشه‌کن نشده است.
 
وی افزود: در خوزستان موج هفتم بیماری که از اواسط اسفندماه آغاز شده بود را پشت سر گذاشتیم البته همچنان موارد ابتلا، بستری و فوتی رخ می‌دهد هر چند به تازگی روزهایی داشتیم که مورد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با وجود این شرایط، هنوز وزارت بهداشت هیچگونه بخشنامه یا اعلامی مبنی بر خاتمه اقدامات کنترلی کرونا ابلاغ نکرده است.
 
بختیاری‌نیا با تاکید بر لزوم تداوم واکسیناسیون علیه کرونا عنوان کرد: توصیه می‌شود افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و گروه سنی بالای ۶۰ سال و کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها گذاشته است حتما برای دریافت دوز یادآور مراجعه کنند. ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به ویژه افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است نیز باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.
 
وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم در استان خوزستان مطلوب نیست، گفت: واکسیناسیون به منظور ایمنی فرد در برابر بیماری و همچنین ایمنی جمعی در برابر ابتلا به بیماری انجام می‌شود بنابراین تا زمان لغو نشدن دستورالعمل‌های قبلی وزارت بهداشت، همچنان واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود و فعلا هیچ گونه دستورالعملی برای توقف واکسیناسیون وجود ندارد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، حدود ۳۳ درصد است که عملا در پیشگیری از ابتلا به بیماری تاثیر زیادی ندارد.
 
وی گفت: اگر فرض کنیم وزارت بهداشت هم برنامه‌ها در زمینه کنترل کرونا را لغو کند، کرونا به بیماری آندمیک مانند آنفلوآنزای فصلی تبدیل می‌شود و ممکن است در مواقعی از سال شاهد موجی از این بیماری باشیم و در شرایط وقوع موج‌ها باید بیشتر حواس‌مان جمع باشد؛ هر چند رفتار این ویروس چندان قابل پیش‌بینی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
دکتر عزیز تمام شد هدف خارجی ها از انتشار ویروس کرونا به نتیجه رسید با زدن واکسن و گرفتن کرونا در جهت کاهش جمعیت
یک دلیل ساده زمانی که یک جوان میرفت برای بیمه شدن عکس سینه و آزمایش خون و سلامت بدن باید انجام میشد الان هیچ صداشو در نمیارن بدون هیچ آزمایشی بیمه میشوند
پس مسوولین رده بالا هم در جریان هستند دقت کردی هیچ کدام کرونا نگرفتند یعنی پادزهر رو داشتن
پاسخ ها
انوشیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
برادر شما در کجا سیر میکنی والا اگر منظورت خارجی‌ها غربی‌ها باشه که بیشتر مرگ و میر رو داشتن و اگر شرقی‌ها باشه علاوه بر کشته ها افت و رکود اقتصادی داشتن والا ما اینقدر مهم نیستیم که برامون وقت بزارن خودمون ریشه خودمون رو میکنیم احتیاجی به خارجی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی