بازدید 2602

هزینه ماهانه ۱۰ میلیون تومانی برای بیماران اوتیسم

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از هزینه ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای بیماران طیف متوسط و شدید اوتیسم در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 13 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سعیده صالح غفاری در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اعضای شورا به دلیل توجه و رسیدگی به نیازهای جامعه اوتیسم ایران گفت: بلوغ شنیدن و رسیدگی به این موضوع را در این دوره شورا شاهد هستیم. از بین هر یکصد نفر کودک متولد شده یک کودک مبتلا به اوتیسم در کشور وجود دارد که جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار خانواده شناسایی شده داریم اما به نظر می رسد حداقل ۱۰۰ هزار خانواده اوتیسمی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌هایی که دارای کودکان زیر شش سال هستند باید به مراکز مراجعه کنند، افزود: اوتیسم درمان ندارد و باید متخصصانی از بخش‌های مختلف حضور داشته باشند تا به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کنند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به شناسایی ۲۳ سازمان برای رسیدگی به مشکلات اوتیسم افزود: اگر رسیدگی به کودکان مبتلا به اوتیسم انجام شود قابلیت بهبود دارد و افراد مبتلا می‌توانند در آینده در جامعه حضور داشته باشند که نیازمند همکاری این ۲۳ سازمان است. از این میان وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و وزارت بهداشت سه سازمان اصلی هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی اقدامات دیگر نیز قابلیت تحقق دارد از جمله اینکه فروشگاه‌های شهروند می‌توانند فروشگاه‌های دوستدار اوتیسم باشند. مراکز درمانی شرکت شهر سالم می‌توانند مراکز دوستدار اوتیسم باشند.

وی با اشاره به اینکه در کشور هیچ کلینیک تخصصی مناسبی برای رسیدگی به کودکان مبتلا به اوتیسم وجود ندارد، افزود: امروز با مصوبه شورای قبلی در آخرین روزی که از شورا خارج می‌شدند توفیق حمایت به شورای ششم رسید؛ بطوریکه گودبرداری مجتمع مرتبط با این موضوع در عید غدیر انجام خواهد شد که خیرین داخل و خارج از ایران در این امر مشارکت دارند و حمایت شورا نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر دوستدار اوتیسم نیاز به حمایت شورا دارد، افزود: حداقل در چهار پهنه می‌توان یک خانه را برای خانواده‌های اوتیسم ایجاد کرد که ناچار نشوند مسیر طولانی را طی کنند. در حال حاضر خانه اوتیسم ۱۱۰۰ کودک تحت پوشش دارد.

صالح غفاری از شهرداری تهران برای ارائه طرح ترافیک به خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم تقدیر کرد و افزود: این کودکان نمی‌توانند با اتوبوس و مترو در سطح شهر تردد کنند. هزینه‌های بیماران مبتلا به اوتیسم بالاست به شکلی که خانواده‌ها ماهیانه باید ۱۰ میلیون تومان برای طیف متوسط و شدید اوتیسم هزینه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی