بازدید 2620

پکن همواره از آرمان مردم فلسطین حمایت می‌کند

پکن اعلام کرده است که چین همواره از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع و ملی آنها حمایت کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 11 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، یک مقام وزارت خارجه چین اعلام کرد که سفر هفته آینده «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پکن گواهی بر دوستی پایدار بین چینی‌ها و فلسطینی‌ها است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این ارتباط به خبرنگاران گفت: «عباس دوست قدیمی و وفادار مردم چین و اولین رئیس دولت عرب است که امسال به چین سفر می‌کند. این سفر بیانگر روابط دوستانه در سطح بالا بین چین و فلسطین است.»

وی افزود: «چین همواره از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع ملی آنها حمایت کرده است.»

در اوایل سال جاری میلادی نیز وزیر خارجه چین، «چین گانگ»، به مقامات صهیونیستی و فلسطینی اعلام کرده بود که کشورش مایل است در مذاکرات فلسطین نقش سازنده ایفا کند. همچنین ماه گذشته نیز، رسانه‌های چینی اعلام کردند «چین گانگ» وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با «الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «ریاض المالکی»، وزیر خارجه فلسطین گفته است که پکن آماده میانجی‌گری بین دو طرف است. به نوشته «شین‌هوا» این گفت‌وگوهای جداگانه انجام شده و وزیر خارجه چین به همتایان خود تأکید کرده گفت‌وگوهای صلح براساس «راه‌حل دو-دولتی» خواهد بود. راهکار موسوم به «دو-دولتی» برای حل منازعه فلسطین-رژیم صهیونیستی که به نوعی به موجودیت جعلی «اسرائیل» مشروعیت می‌دهد، بر لزوم استقلال کشور فلسطین در کنار اسرائیل در مرزهای مشخص پیش از جنگ سال ۱۹۶۷ تأکید دارد.

روز گذشته هم منابع خبری اعلام کرده بودند که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم ژوئن یعنی تا چند روز دیگر به دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور به پکن سفر خواهد کرد. برخی منابع نیز سفر ابومازن به چین را در راستای تلاش پکن برای از سرگیری مذاکرات سازش میان رام‌الله و تل‌آویو دانسته‌اند، امری که از سوی منابع رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

در ماه می گذشته نیز یک هیات از جنبش فتح با مقامات حزب حاکم چین درباره تحولات فلسطین به ویژه موضوع اسرای فلسطینی دیدار و گفتگو کرده بود. در این دیدار هیات چینی به ضمن تاریخی توصیف نمودن روابط چین و فلسطین بر ادامه حمایت از مردم فلسطین تا زمان دستیابی آنها به حقوق مشروع‌شان تاکید کرده بود.

پیشتر نیز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در موضع گیری درباره فلسطین گفته بود: «موضع چین در قبال مسأله فلسطین روشن و ثابت است. ما به حمایت قاطع خود از آرمان مردم فلسطین و ایفای نقشی مثبت و سازنده در دستیابی مجدد ملت فلسطین به حقوق ملی مشروع خود و تشکیل یک کشور مستقل ادامه خواهیم داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست