بازدید 5289

فوتبال در این کشور مخوف ترین ورزش است

فوتبال در کلمبیا همیشه با خشونت همراه بوده است؛ از مرگ تماشاچی‌ها در خشونت‌های داخل ورزشگاه‌ها گرفته تا مرگ طرفداران یک تیم خاص بر اثر خوشحالی‌های بعد از پیروزی.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 10 June 2023

فوتبال در این کشور مخوف ترین ورزش است

به گزارش تابناک، همه این اتفاقات در فوتبال کشورهای آمریکای لاتین معنا پیدا می‌کنند. اما این تمام ماجرا نیست، خیلی وقت‌ها تهدید و قتل داوران کلمبیایی که بدون توجه به شرط‌بندی‌های صاحبان فوتبال کلمبیا بر سر نتیجه بازی‌ها و برخلاف اراده و میل آنان سوت زده‌اند هم ترس و وحشت زیادی را در دل هواداران فوتبال می‌اندازد و این یعنی در آمریکای جنوبی نزاع و نبرد بر سر زندگی و قدرت خیلی وقت‌ها در داخل مستطیل سبز و رقابت‌های به ظاهر دوستانه آن شروع می‌شود!  

هر وقت حرفی از خشونت‌های اتفاق افتاده در فوتبال کلمبیا به میان می‌آید، ناخودآگاه همه به یاد آندراس اسکوبار، بازیکن مشهور تیم ملی این کشور می‌افتند. بازیکن بینوا که در جام‌جهانی ۱۹۹۴ طی دیدار دو تیم آمریکا و کلمبیا ناخواسته و از روی دستپاچگی دروازه خودشان را باز کرده بود و به تیم خودشان گل زده بود، بعد از برگشت به خانه، خیلی زود به قتل رسید!

از آن زمان به بعد با وجود تدابیر شدید امنیتی پلیس کلمبیا، داوران و بازیکنان تیم‌ها از ترس اینکه مبادا در بیرون از زمین تلافی اشتباهشان را ببینند دست از پا خطا نمی‌کردند. اما سال ۲۰۰۹ خبر قتل ده بازیکن یکی از تیم‌های فوتبال این کشور بار دیگر نشان داد که هنوز هم ردپای خشونت، تعصب و دست‌های پنهان در فوتبال آمریکای جنوبی وجود دارد. هر چند که هنوز کسی نمی‌داند بازیکن‌های کلمبیایی واقعا برای فوتبال مردند یا مساله دیگری در میان بوده! 

جنایت بعد از فوتبال 
سال ۲۰۰۹ جنجال رسانه‌های دنیا از حادثه ناگوار دیگری در منطقه همیشه پرتنش آمریکای جنوبی خبر می‌داد؛ «افراد ناشناس ده عضو یک تیم فوتبال آماتور کلمبیایی را در غرب ونزوئلا سلاخی کردند!» هر چند که فوتبالیست‌های کشته شده افراد مشهور و سرشناسی نبودند و فقط بازیکنان ساده یک تیم محلی در کلمبیا به شمار می‌رفتند اما خبر مرگ دسته‌جمعی آنها در مرز ونزوئلا مردم جهان را حیرت زده کرد. این ده نفر به‌همراه دو نفر دیگر که فعلا از سرنوشت آنها خبری در دست نیست روز یازدهم اکتبر در حالی‌که مشغول بازی فوتبال در یک زمین خاکی بودند، توسط افراد ناشناسی به گروگان گرفته شدند.

البته همان زمان اعضای خانواده‌های آنها در تماس با پلیس ربوده شدن این ده کلمبیایی، یک پرویی و یک ونزوئلایی را خبر دادند ولی تلاش پلیس، برای یافتن بازیکنان  بی‌نتیجه بود تا اینکه خبر رسید جنازه ده مرد فوتبالیست در ناحیه تاچیرا در منطقه مرزی ونزوئلا و کلمبیا پیدا شده است.  

پلیس وقتی وارد محل شد که جنازه مثله شده فوتبالیست‌ها در کنار جاده رها شده بود و به نظر می‌رسید که مدت زیادی از مرگ آنها نگذشته باشد. براساس اطلاعات پلیس افرادی که اقدام به ربودن این بازیکنان کرده بودند، نام تک‌تک آنها را می‌دانستند و هرکس را به‌ نام خودش صدا زده و سوار اتومبیل‌ کرده بودند.

فوتبال در این کشور مخوف ترین ورزش است 

 آندریاس اسکوبار بازیکنی است که به‌اشتباه به تیم خودشان گل زد و حکم مرگ خودش را امضا کرد.

 

 

همشهری آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست