بازدید 3083
۲

جزئیات نخستین سامانه هوشمند خودمراقبتی

وزیر بهداشت، به تشریح جزئیات نخستین سامانه هوشمند خودمراقبتی مبتنی بر فناوری‌های نوین پرداخت.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه رونمایی از نخستین سامانه هوشمند خودمراقبتی مبتنی بر فناوری‌های نوین، اظهار داشت: از مهم‌ترین عناصر تأمین سلامت افراد جامعه، مشارکت آنها در سلامت و خودمراقبتی است. بعضی افراد به این دلیل دچار مشکلات ناگهانی همچون سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند که از عوامل خطر ساز سلامت خود، آگاهی ندارند.

وی با اشاره به لزوم حساس سازی افراد نسبت به مقوله سلامت و پیشگیری، افزود: برنامه سلامت خانواده امسال در ۵۹ شهرستان کشور اجرا شده و برای هر ایرانی ساکن در این مناطق، پرونده سلامت با استفاده از کد ملی، تشکیل می‌شود که مراقبان سلامت در این فرایند، نقش مهم و اساسی دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: افراد ممکن است در حین تشکیل پرونده سلامت با مواردی همچون فشارخون بالا، قند و چربی خون روبه رو شوند که در مسیر ارجاع، به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تشکیل پرونده سلامت با رویکرد تقویت خودمراقبتی و استفاده از فناوری‌های جدید انجام گرفته و در این برنامه افراد بدون نیاز به پزشک و مراقب سلامت، می‌توانند از قد، وزن، میزان فشارخون و قند خون خود مطلع شوند و این اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت آنها، ثبت می‌شود تا در صورت بروز مشکل، به صورت برخط با پزشک، ارتباط برقرار و راهنمایی لازم، را دریافت کنند.

عین اللهی در پایان با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی در ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه گفت: امیدواریم با اقدامات نوآورانه‌ای که انجام شده است، گام‌های بلندی در مسیر تأمین سلامت مردم برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگر با جهان رابطه عادی داشتیم بهتر و ارزانتر از این کار را ساعتهای هوشمند اپل و سامسونگ انجام می دادند، شده مثل خودرو، خودرو هیبرید روز دنیا را وارد نمی کنند ولی برای مصرف بنزین به زمین و زمان بد می گویند و همه را بجز خودشان مقصر می دانند.
نمی دانم کجای این سامانه و ایده ان جدید است و یا عملکرد هوشمندانه ان چگونه است. ولی حتی در حالت خیلی خیلی خوش بینانه، این سامانه به تیکه پاره شدن بیشتر داده های بیماران خواهد انجامید. لطفا از نمایش دست بردارید. ما هنوز استاندارهای لازم برای پرونده الکترونیک سلامت را در بیمارستانها و مراکز درمانی کشور پیاده نکرده ایم. هنوز بسیاری از داده های تولید شده در مراکز بهداشتی درمانی به هیچ دردی نمی خورند. تاکید می کنم به هیچ دردی نمی خورند. چطور ممکن است مردم خودشان داده هایی خوبی را ثبت نمایند که بعدا برای اهداف تصمیم گیری از انها استفاده کرد. بخاطر حذف برخی رشته های ضروری در این مملکت، در حال حاضر هیچ متولی برای کیفیت داده های بهداشت و درمان وجود ندارد. برید تحقیق کنید اثای وزیر. گجایید؟؟ لطفا از خواب بیدار شوید و دست از کار های نمایش بردارید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل