بازدید 5111

سیل در استان اصفهان ۴ کشته برجای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر وقوع سیل و تخریب منزل مسکونی در روستای نهوج اردستان ۳ نفر جان باختند و یک نفر هم در جاده کوهپایه به نایین جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 09 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی، راهداری، شهرداری‌ها، دهیاران، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و دستگاه‌های خدمات‌رسان، آب، برق، گاز، مخابرات، جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی اعلام آماده‌باش داده است.

وی با اشاره به ضرورت حضور عملیاتی در مناطق جهت پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارندگی‌های ناگهانی و فصلی، افزود: بارش تگرگ، وقوع صاعقه، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای طی امروز تا اواخر شب در تمامی مناطق استان بخصوص نواحی شمالی، مناطق روستایی و عشایری مرتفع و شیب‌دار پیش‌بینی می‌شود.

شیشه‌فروش با اعلام اخطار  به گردشگران، مسافران، رانندگان، دامداران در مناطق طبیعی و حریم رودخانه‌ها جهت رعایت الزامات ایمنی گفت: وقوع سیل در روستای نهوج واقع در بخش مرکزی شهرستان اردستان سبب  آبگرفتگی و بروز خسارت به اماکن مسکونی، معابر روستایی، راه‌ها و مزارع کشاورزی شد و تیم‌های امدادی برای ارزیابی و امدادرسانی به روستا اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وقوع سیل به پانزده واحد مسکونی خسارت وارد کرد، بیان کرد: در اثر وقوع سیل و تخریب منزل مسکونی در روستای نهوج اردستان ۳ نفر جان باختند و یک نفر هم در در اثر سیلابی شدن جاده کوهپایه به نایین جان خود را از دست داد.

مصدوم شدن ۶ نفر در اثر ریزش دیوار

وی خاطرنشان کرد: وقوع توفان شن در شهر کمشچه سبب مصدوم شدن ۶ نفر در اثر ریزش دیوار شد و مصدومان حادثه به بیمارستان در منطقه دولت‌آباد اعزام شدند.

شیشه‌فروش ادامه داد: وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در محورهای شرق، انارک نایین و نیز مناطق شمالی اتوبان شرق و آزادگان  منجر به خیزش کانون‌های گرد و غبار و کاهش میدان دید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین وزش باد شدید در مناطق شرق اصفهان و بخش‌هایی از شهر اصفهان منجر به سقوط ۵ اصله درخت و ۳ پایه برق شد.

رعدوبرق و صاعقه برق برخی از مناطق بهارستان را قطع کرد

وی گفت: رع دو برق و صاعقه در مناطقی از شهر اصفهان، جرقویه، ورزنه، بهارستان منجر به ایجاد صدای مهیب و بروز آسیب به فیدرهای برق ۶۳ کیلو ولت و قطعی برق در برخی از مناطق مسکونی و صنعتی شد که با حضور عوامل اجرایی شبکه اصلاح شد.

ادامه فعالیت ناپایداری‌های همرفتی تا اوایل هفته آینده

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان از امروز تا اوایل هفته آینده شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای بر روی کل استان پیش‌بینی شده است.

شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است و در نیمه شرقی و شمال استان نیز تا روز جمعه شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. کلانشهر اصفهان نیز امروز بعدازظهر تا اوایل شب درگیر ناپایداری‌های شدید همرفتی خواهد بود.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقوط از ارتفاع، کاهش دید به واسطه توفان و گردوخاک از اثرات مخاطرات این سامانه است.

طی ۲۴ ساعته گذشته تا صبح امروز بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان کبوترآباد ۷.۹، اردستان ۴.۱، بوئین ۳، میمه ۲.۷، زواره ۱.۴، نطنز یک، مبارکه ۰.۹، ورزنه ۰.۷، فرودگاه ۰.۶، مورچه‌خورت و مهاباد ۰.۳، گلپایگان و کاشان انارک اصفهان ۰.۲ ثبت و گزارش شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان