بازدید 16938

ایران و آمریکا به یک توافق پنهان رسیده اند؟

در چند روز اخیر، گمانه زنی‌ها و خبر‌های متعددی پیرامون توافق پنهان بین ایران و آمریکا از سوی محافل مختلف رسانه‌ای منطقه‌ای و بین المللی مطرح شده است. با این حال، تاکنون هیچ منبع رسمی چنین اخباری را تایید نکرده است. در این رابطه، پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از منابع آگاه خبر داد که ایران و امریکا در حال رسیدن به «توافقی موقت» درباره مذاکرات هسته‌ای هستند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 08 June 2023

ایران و آمریکا به یک توافق پنهان رسیده اند؟

بین الملل تابناک: در چند روز اخیر، گمانه زنی ها و خبرهای متعددی پیرامون توافق پنهان میان ایران و آمریکا از سوی محافل مختلف رسانه ای منطقه ای و بین المللی مطرح شده است. با این حال، تاکنون هیچ منبع رسمی چنین اخباری را تایید نکرده است. در این رابطه، پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از منابع مطلع خبر داد که ایران و امریکا در حال رسیدن به «توافقی موقت» درباره مذاکرات هسته‌ای هستند.

بر اساس این گزارش، به نقل از منابعی آگاه در تهران، ایران و ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت هستند که در برابر کاهش فعالیت‌های غنی‌سازی ایران، گشایشی را در برخی از تحریم‌ها فراهم می آورد.

به گفته یک مقام رسمی ایرانی و نیز یک فرد نزدیک به گفت‌وگوها، این مذاکرات مستقیم در خاک آمریکا برگزار شده‌ که تحولی قابل توجه در روند دیپلماتیک میان دو کشور است. با این حال، ایالات متحده تمایلی به بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ یعنی برجام ندارد.

این گزارش افزوده که «امیر سعید ایراونی»، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، رهبری هیات مذاکره ایران را بر عهده داشته است.

از طرف آمریکا هم رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در چندین نشست مستقیم با ایراونی گفت‌وگو کرده است.

به گفته منابع یادشده، مذاکرات پیشرفت چشمگیری داشته و دو طرف به یک توافق موقت رسیده‌اند که جزییات آن به مقام های ارشد دو کشور ارائه خواهد شد. در چارچوب این توافق، ایران متعهد می شود که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد و بالاتر خود را متوقف کند و به همکاری با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت و تأیید برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، در برابر، به تهران اجازه داده می شود که روزانه تا یک میلیون بشکه نفت صادر کند و به درآمد آن و نیز دیگر منابع مسدود شده اش در خارج از کشور دسترسی داشته باشد، مشروط بر آنکه این منابع انحصارا برای خرید مجموعه‌ای از کالاهای اساسی شامل غذا و دارو هزینه شوند.

این گزارش افزوده که علاوه بر مذاکرات دوجانبه بین ایران و ایالات متحده، قطر هم نقش تسهیل کننده ای میان دو طرف داشته و در حل مسائل مربوط به بانکداری که به عنوان یک نقطه اصلی اختلاف ظاهر شده بود، کمک کرده است.

در این گزارش تأکید شده که ایروانی جزییات این توافق را به تصمیم گیران ارشد در تهران منتقل کرده تا به تایید برسد. با این حال، مشخص نیست رهبر ایران و شورای عالی امنیت ملی از این توافق حمایت کنند.

همچنین یک مقام دیپلماتیک پیشین به این پایگاه خبری گفته که در گذشته، مقام‌های ایرانی با چنین توافق موقتی مخالفت کرده بودند، به ویژه در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ که دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی بود.

به گفته همان منابع، رابرت مالی به ایرانی‌ها گفته است که جو بایدن دیگر قصد بازگشت به برجام در آن شکل اولیه اش را ندارد. منابع یادشده افزودند که مالی همچنین هشدار داده که اگر ایران غنی سازی اورانیوم در سطح نوددرصدی را آغاز کند، کنترل مساله هسته‌ای ایران، از وزارت خارجه آمریکا به وزارت دفاع این کشور سپرده می‌شود.

 

ادعای هاآرتص درباره توافق ایران و آمریکا برای احیای برجام

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که ارزیابی‌های مقام‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی است، ایران و آمریکا به توافق بر سر احیای برجام «بسیار نزدیک» شده‌اند.
به نوشته این روزنامه، طی روزهای گذشته «پیشرفت‌های چشمگیری» در مذاکرات هسته‌ای شده است؛ این پیشرفت‌ها فراتر از حد انتظار بوده و دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده محتمل است. 
بر اساس این گزارش، توافق شامل محدود کردن سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا خواهد بود؛ به‌طوری که در گام نخست، حدود ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق، کره جنوبی و صندوق بین‌المللی پول آزاد خواهد شد.

به نوشته هاآرتص، دولت اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای بوده و آن را تضمینی بر نظارت کافی بین‌المللی و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌داند.

با این‌ حال، برخی مقام‌های صهیونیست گفته‌اند با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر ایران و توسعه توانایی‌های آن برای ساخت بمب هسته‌ای، سناریوی احیای برجام را ترجیح می‌دانند.

واکنش آمریکا به خبر توافق با ایران

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مبنی بر نزدیک بودن یک توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا از اظهارنظر صریح خودداری کرد و گفت: به شایعات و مکالمات دیپلماتیک افشا شده که می‌توانند اشتباه و گمراه‌کننده باشند، پاسخ نمی‌دهم.

پاتل در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گزارش اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: این گزارش اعلام کرد که ایران درحال گسترش برنامه هسته ای خود است به شکلی که هیچ هدف غیرنظامی ندارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم آژانس اتمی تلاش گسترده ای برای گفت‌وگو با ایران در خصوص این مسائل باقی مانده در خصوص پادمان ها و تعهدات انجام داده است و ما خوشحالیم که ایران و آژانس در خصوص افزایش بازرسی ها در تاسیسات غنی سازی ایران به توافق رسیده اند.

وی مدعی شد، با این حال همکاری از سوی ایران به شکل قابل توجهی وجود ندارد و به خصوص انتظارات شورای حکام آژانس را که در ماه نوامبر اعلام شد، برآورده نمی کند؛ بنابراین، ما همچنان از ایران می خواهیم با آژانس همکاری کند و به تعهدات خود بر اساس توافقات با آژانس عمل کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۵
باور نکنید، مذاکره در خاک امریکا؟!!!
بازی رسانه‌ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حالا باور کنیم چی از تو کم میشه آلبانی نشین؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بنده بعنوان یک استاد علوم سیاسی در نهصد دانشگاه مطرح جهان و با بیش از 69 سال تجربه ریاست جمهوری در بیش از 89 کشور و بیش از چهل دوره نمایندگی مجلس سونا و جکوزی در اسقا نقاطهای جهان و کهکشان راه شیر و لبنیات تاریخ مصرف گذشته
باید بگویم در مورد توافق پنهان ایران و امریکا بنده در این شرایط بخصوصک جعوپلیتیکتی ایران باید بگویم اطلاعی ندارم
یعنی چیزی نمی دانم
اصلا مگر قرار است من چیزی بدانم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
کاش از عربستان یاد میگرفتید که بعد از توافق با ایران فکر سرمایه گذاری یک میلیاردی در عراقه
قیمت دلار خبر میدهد ز سر زمین!
از توافق موقت چیزی درنمیاد
اگر واقعا دنبال بهبود اوضاع اقتصادی هستید همانطور که باعربستان رابطه دیپلماتیک برقرار کردید باید با امریکاهم توافق درست وحسابی ودایمی بکنید این تنها راه حل دایمی مشکلات هست واسلام ولاغیر
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
آقاجان وقتی که هیت حاکمه آمریکا که تماما صهیونیستهای تندرو هستند تصمیم گیرنده این کشور بزرگ حساب می گردد نمی خواهند سر به تن ایرانی باشد همانطور که قبل انقلاب بودند چگونه از رابطه عمیق و صمیمی صحبت می کنید مگر در کره مریخ ساکن هستید؟
آمریکا به جنبش فواحش خیلی امید داشت بیش از ۱۰ سال برنامه ریزی دقیق کرده بود براش وقتی اون جنبش حتی نتونست ۱ درصد به براندازی نزدیک بشه دیکه آمریکا کوتاه اومد به زودی تحریم ها لغو میشه درو به خون پاک آرمان ها عجمیان ها
پاسخ ها
Mohammad Moghadam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
چیزی که لایق خودته به بقیه نسبت نده ،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
پس اینکه الان در خاک آمریکا و برای برنامه نفت در برابر غذا التماس می کنیم نتیجه پیروزی مقتدرانه
شماست
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اجازه انتشار الفاظ رکیک به هم مردم وهم مسئولان ندهید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چی؟ جنبش فواحش؟ توهین به مردم ایران می کنید؟
حالا که قرار بود جمهوری اسلامی و آمریکا با هم پشت یه میز بشینند و توافق کنند ، چرا چهل سال پیش این کار رو نکردند ؟
کی جواب چهل و چند سال سرکار گذاشتن مردم را می ده ؟ کی جواب نابودی اقتصاد و کشور و دین و ایمان مردم رو می ده ؟
چه امتیازهایی که به روسیه و چین داده نشد تا مثلا بگن استکبار ستیزند .
چه فرصت ها که به خاطر انقلابی گری تصنعی نابود نشد .
چه رانت ها و امتیازهای هزاران میلیاردی به یه عده خاص به خاطر تحریم ها داده نشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
عمرا اگر بفهمی چرا
ناشناس
| France |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
از زمان خاتمی همش دارن میشین این امریکاست که همیشه بد قولی کرده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
ماهی رو هر وقت از آب بگیری
تازه است
این دلیل نمی شه اگر ۴۰ سال توافق نکردند دیگه نکنند
صلح کنند اقتصاد درست بشه حکومت کنند و بخوردن نوش جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
چرت نگو غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
آره درسته، ما غربگدا هستیم، در حالیکه تمام بچه های مسوولانی که شما پشتشون هورا می‌کشید پناهنده غرب هستن، در حالیکه تمام وسایل زندگیت از ثانیه ای که بیدار میشی تا وقتی میخوابی یا مستقیما از غرب
اومده، یا شرق کپی از غربیشو برات زده
چرا یه ذره فکر نمی‌کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
عمرا اگر بفهمي چي گفتي!
در برابر، به تهران اجازه داده می شود که روزانه تا یک میلیون بشکه نفت صادر کند و به درآمد آن و نیز دیگر منابع مسدود شده اش در خارج از کشور دسترسی داشته باشد مشروط بر آنکه این منابع انحصارا برای خرید مجموعه‌ای از کالاهای اساسی شامل غذا و دارو هزینه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
درود بر دولت انقلابی برنامه غذا در برابر نفت را پذیرفت !!!!!
ناشناس
| France |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
با عزت

آخرش شد نفت در برابر غذا
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
کسانی که زندگی مردم را نابود کردین فقط بگم هیچ کس در این دنیا ماندگار نیست
اگر با اسراییل مستقیم و بدون به رسمیت شناختنشان مذاکره ترک تخاصم بکنیم همه مشکلات حل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
اره فقط بعدش ازپشت خنجر میزن پدرت در میارن تو هنوز جهودیارا نشناختی اینا به پیامرانشونم رحم نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
یعنی تو واقعا همه مردم رو شناختی؟
مطمئنی؟
خودت دیدی یا برات توضیح دادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
این که صهیونیسم خطرناک و بی اخلاق است قبول دارم
اما
عقربها و مارهای زیادی در جهان هستند دلیل ندارد ما دست در لانه اشان کنیم در ضمن اسرائیل خودش در حال نابودیست و مثل مار زخمی است باید رهایش کرد تا خودش جان بدهد
بنده بعنوان یک استاد علوم سیاسی در نهصد دانشگاه مطرح جهان و با بیش از 69 سال تجربه ریاست جمهوری در بیش از 89 کشور و بیش از چهل دوره نمایندگی مجلس سونا و جکوزی در اسقا نقاطهای جهان و کهکشان راه شیر و لبنیات تاریخ مصرف گذشته
باید بگویم در مورد توافق پنهان ایران و امریکا بنده در این شرایط بخصوصک جعوپلیتیکتی ایران باید بگویم اطلاعی ندارم
یعنی چیزی نمی دانم
اصلا مگر قرار است من چیزی بدانم؟
سلام کدخدا !
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
دستمال می خوای اشک هات رو پاک کنی.؟
سعودی بی عرضه به کشور دوست تبدیل شد .
آمریکای امپریالیست مذاکره پنهانی می گردد .

نرمش قهرمانانه با سرعت زیاد در حال انجام است .
فقط تندرویهای چندساله را مردم تاوان و هزینه داده اند و هیچ مسئولی نیز پاسخگو نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
قضاوت با سرعت نور!
آمریکا تکذیب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
ایران تکذیب میکنه
چقدر ظریف بدبخت از ارزشی ها چوب خورد که چرا ضمانت نذاشتی تو برجام...حالا دولت محرومان برای دسترسی مشروط به حق این مردم داره توافق موقت میکنه....
وقتی توافقی مخفیانه انجام میشود برخی از بندهای توافق سالیان سال بعد مشخص خواهد شد و یا در خاطرات افراد سیاسی خواهد آمد . در اینگونه توافقات مخفی اینکه چه میدهیم و چه میگیریم را ممکن است برخی سیاست مداران بدانند اما ملت هرگز متوجه نخواهند شد
حداقل یه بمب بعد از این همه تحریم و گرفتاری حق ما بود، حیف شد، اصلا دیدن یه انفجار اتمی خیلی کیف داره
توافق کردند که با هم نمیتونن توافق کنن خخخخخخختخ
فقط جام زهر
کاخ سفید: هر گزارشی مبنی بر توافق موقت ایران و آمریکا نادرست است

کاخ سفید روز پنجشنبه گزارشی مبنی بر نزدیک شدن آمریکا و ایران به یک توافق موقت که بر اساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم ها محدود می کند، رد کرد
بنظر نمیاید که این شایعات درست باشد زیرا امتیازات داده شده به ایران هم اکنون وجود دارند. ایران روزانه بیشتر از یک میلیون بشکه نفت صادر میکند و میتواند با پولهای بلوکه شده خود کالاهای اساسی دریافت کند. حتی میتواند پول های موجود در کره را برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند ولی مسئولین خود دلار را میخواهند نه کالا.
بایدن دوره اش تمومه برا چی باید گفتگو کنه ؟! بعیدم هست رییس جمهور بعدی باشه
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بارها مداکرات را با صراحت و به تندی تکذیب کرد

ولی خدا میداند که اسراییل با انتشار اینگونه اخبار دروغ چه نقشه ای دارد !!!!؟؟؟
انشالله به لطف خداوند متعال خبر خوش دوستی ایران و آمریکا در سراسر جهان طنین انداز شود..تا ملت ایران نفس راحتی بکشد
همین مسئولین ما نبودند که هرگونه توافق موقت رو رد می کردند؟؟! منتظریم ببینیم چی بیشتر از برجام گیرمون اومد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
دیپلماسی عزتمندانهد؟؟؟؟؟؟؟
جالبه همه خبر دارند غیر از مردم خودمان
توافق ظریف بود توافق اصول گرها ل=با امریکا خوبه اینا فقط برای نونه وقدرت اصلا چیزی به نام ایدلوژی وجود ندارد اینا فقط برای حفط قدرته همانطور بخاطر آل سعود نبود
ایران و آمریکا به یک توافق پنهان رسیده اند؟
احتمالا درست است چون قیمت دلار و سکه به سرازیری افتاده ، سفارت امریکا هم در تهران باز شود دلار میره روی پنج هزار تومان.
تمام تابوهای جمهوری اسلامی - که حتی فکر کردن بهشون هم ممنوع بود- در دولت دکتر رئیسی حلاله. رابطه با آمریکا رابطه با مصر رابطه با عربستان حتی رابطه با اسرائیل آزادی پوشش موتورسواری و ورزشگاه رفتن زنان و ...
متاسفانه نگاه به گذشته گواه آن است که همواره چالش ها با دنیا تا جایی پیش می رود که راه نفس در حال بند آمدن کامل است و به مجرد آنکه کبودی در صورت هویدا می گردد با چرخش و نرمشی، به دنبال روزنه ای برای نفس گیری هستیم و البته با اولین دم و بازدم و کاهش کبودی صورت، دوباره روز از نو و روزی از نو!! لذا در بهترین و خوشبینانه ترین شکل تحلیل اخبار مبهم این روزها، انتظار تحول پایدار و شگرفی نیست!
چرا نماینده های رگ گردنی و عصبانی مزاج شاسی سوار اظهار نظر نمیکنن و یقه نمی درانند و تو مجلس آتیش بازی راه نینمیندازن؟؟؟؟
توافق روحانی و ظریف با آمریکا بد بود ولی توافق سید محرومان و عبدالهیان با آمریکا خوبه؟؟؟؟؟؟
قدم زدن ظریف و کری بد بود و مذاکره تو خاک آمریکا خوبه؟؟؟
حدیث داریم هر گاه به کسی عیب و ایراد بگیری از دنیا نمیری مگر اونکه به همان عیب و ایرادی که به کسی گرفتی مبتلا بشی
خدا میدونه تو این چند سال چند هزار میلیارد دلار از سرمایه و منابع کشور به هدر رفت برای همین مسخره بازی های جناحی و محفلی و انتخاباتی و حسادت ورزی و کینه توزی و بیسوادی
پس بگو چرا ظریف داره میسوزه توافق با عربستان مصر حالا هم امریکا
اگر متن توافق همینی است که در این خبر آمده که برجام خیلی ارزشمندتر بود. اینکه توافق نفت در برابر غذای عراق را تداعی می کند.
چرا پنهان ، با افتخار روابط آشکار انجام دهید باهمه جهان ..خوبی چه بدی دارد که انجام نمی دهید
هیچ توافقی بین ایران و آمریکا میسر نیست مگر اینکه 1- مسئله فلسطین و دشمنیهای ایران با اسرائیل حل شود 2- مسئله اوکراین و رقابتهای بین روسیه و آمریکا رفع کردند . راه سومی هم هست اینکه ایران و آمریکا بدون در نظر گرفتن اسرائیل و روسیه مستقیما مذاکره کنند و اراده لازم برای حل مسائل فی مابین را داشته باشند در حال حاضر چنین بستری وجود ندارد .اسرائیل از ترس اینکه ایران با برجام از تحریم خارج شود و قدرت اقتصادی و به تبع ان رضایت داخلی و با کمک اقتصاد قوی سلاحهای پیشرفته تری به دست آورد اجازه هرگونه توافقی را به آمریکا نمی دهد از طرف دیگر روسیه از ترس اینکه هرگونه گرایش ایران به سوی غرب اهرم فشاری به نام ایرا ن را در رقابتها و درگیریهایش با غرب از دست بدهد مانع هرگونه توافقی بین ایران و امریکا میشود و حضور پررنگ اولیانف در مذاکرات که گویی نماینده ایران است و ایرانیها نیز بر عدم مذاکره مستقیم با آمریکا تاکید می کردند نشان دهنده ترس روسیه از مذاکره ایران و آمریکاست لذا اولا مانع مذاکره مستقیم میشود دوما می خواهد یک توافق با درنظر گرفتن منافع روسیه حاصل شود و همچنین مخالفان برجام نیز اگرچه پشت شعارهایی پنهان شده اند اما هر کدام با درنظر گرفتن منافع روسیه و اسرائیل با برجام مخالفت میکنند چونکه منفعت ایران در برجام و رفع تحریمها و توسعه اقتصادی و رضایت عمومی است
توافق موقت یا دایم بشه باید منتظر تظاهرات کفن پوشان و فعالیت بنر نویسان و پلاکارد به دستان و مقاله نویسان دلواپس و کاسب در ایران و ... باشیم
من نمی دونم چرا تابناک هر پنج شنبه یا جمعه ، خبری با این موضوع کار می کننه!
موشک هایپرسونیک هم ساختیم و توافق هم انجام شد
این پاسخ کسانی است که میگفتند موشک نسازید که دوباره تحریم نشیم
جرات نداری منتشر کنی که گفتم اگر واقعیت داشته باشد بی شرمانه هست اینطور توافقات؟
یه جورایی منتظرم توافق بشه و بعد ببینم تیتر روزنامه کیهان و امثالهم چه میشه
شاید ننگ رابطه با ال سعود رو بشوره ببره
این حرف ها فقط مصزف داخلی دارن.
ای آنکه مذاکره شعارت
استخر فرح در انتظارت
وضع اقتصاد و سفره مردم داغونه . آمریکا صلح کنید
نمی دانم گریه کنم یا بخندم ؟؟...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر