بازدید 10651

اطلاعیه استانداری فارس درباره حواشی حافظیه شیراز

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص مسئله حافظیه شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات متنی به شرح زیر منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص مسئله حافظیه شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات متنی به شرح زیر منتشر کرد: پیرو اتفاقات اخیر ایجاد شده در خصوص مسئله حافظیه شیراز و مطالب منتشر شده، در راستای پاسخگویی به سوالات مخاطبان، موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و رفع شبهات منتشر و به استحضار مردم شریف می‌رسد:
 
۱_ شیراز دارالعلم فارس و مهد تمدن کهن ایرانی و پایتخت بزرگ ایران در دوره‌های مختلف تاریخی، دارای فرهنگی اصیل، مردمانی نجیب و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی است که ضرورت دارد وجوه مختلف تمدنی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر و استان حفظ و مورد احترام میهمانان قرار گیرد و مسئولان در حفظ و تکریم شئون استان اهتمام داشته باشند.
 
۲- فیلم منتشر شده نه منطبق با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی ما بود و نه در شرایط کنونی جامعه امری عادی بود. تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دل انگیز، عرفانی و آرام حافظیه که در مناسبت‌های ملی و مذهبی پذیرای اقشار مختلف مردم با هر فکر و عقیده‌ای در کنار هم است، بر کسی پوشیده نیست و تمرکز رسانه‌های بیگانه و حرکت‌های مختلف برخی افراد معلوم الحال؛ حوادث قبح شکنی و عفت زدایی جریان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و تکرار جهت زمینه سازی آن را به ذهن متبادر می‌سازد.
 
۳- همواره امنیت روحی ـ روانی و اخلاقی و توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه و بوم گردشگری، عامل جذب توریست و گردشگر می‌باشد؛ لذا انتظار ایجاد فضایی منضبط، امن، آرام و فرهنگی ضرورتی است که مورد مطالبه اکثریت مراجعین به حافظیه و دیگر اماکن تاریخی است. استفاده از محیط زیبای اماکن تاریخی و بهره مندی از آثار آن در همه جای دنیا اصول مشخصی دارد و هیچگاه این محل ها، محل التقاط فرهنگی نمی‌شود و وظیفه متولی و حاکمیت حفظ شرایط مناسب و عمل به مقررات کشور است.
 
۴_ در کشور جمهوری اسلامی دستگاه قضایی دارای استقلال در تصمیم و اجرای حکم است و بر همگان تمکین از احکام قضایی فرض است؛ در ماجرای حافظیه اصرار مدیریت ارشد استان عدم بازداشت مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری فارس و حفظ حرمت ایشان بود که مورد قبول دستگاه محترم قضایی نیز قرار گرفت و هر صاحب کمترین اطلاعی از قوانین کشور می‌داند که اصولاً قوه مجریه و مدیریت اجرایی ارشد استان نمی‌تواند حکم بازداشت احدی یا ممنوع الکار شدن فردی را صادر کند.
 
۵_ ساعاتی پس از آغاز تحقیقات در مورد حواشی موضوع حافظیه، برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر دستگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان را منتشر ساختند که این برخلاف واقعیت بود. استاندار فارس در مصاحبه‌ای تنها خبر رسیدگی قضایی به پرونده و متن ابلاغیه قضایی را به عنوان روایت اول، اعلام کرد تا امکان سوء استفاده و خبرسازی‌های دیگری که سناریو پردازان، آن را آغاز کرده بودند، فراهم نگردد.
 
۶- اگرچه عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و سایردستگاه‌ها همواره تحت نظارت و ارزیابی استانداری و دستگاه‌های حاکمیتی است و با هرگونه اختلال یا کم کاری و قصور و تقصیر به صورت قانونی برخورد می‌شود؛ اما شیوه عملکرد تیم مدیریتی استان، حفظ حرمت افراد، توجه به سوابق و عملکرد قبل و حاضرو حمایت از مدیران توانمند و کوشاست و در این گونه موارد، هیچ نوع رفتار خلاف شرع و اخلاق اسلامی انجام نمی‌گیرد.
 
۷- لازم است علاقه‌مندان و اصحاب محترم رسانه که همواره آبادانی و آرامش استان، آرمان آنان است، با روایت دقیق و منصفانه حوادث و تحقیق در مورد مسائل مطرح شده؛ اطلاعات خود را از منابع اصلی و رسمی دریافت نمایند تا ضمن قرار گرفتن در جریان صحیح و دقیق اطلاعات، با نگاه منصفانه و نقادانه خود عامل پیشرفت استان باشند.
 
۸_ همگان اطمینان داشته باشند مدیریت استان فارس به تأسی از فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی خود را متعهد به رفع مشکلات اقتصادی استان می‌داند و تلاش در جهت توسعه و آبادانی و اشتغال را اولویت اصلی خود قرار داده است. همچنین دفاع از امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مسلمان ایرانی نیز از وظائف غیر قابل انکار خود قلمداد می‌نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
استاندري؟؟؟ چي هست ؟؟
شيرا؟؟ شيرا كجاست ؟؟

ديكته چند مي شدي؟؟
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تيترو درست كردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
استاندار فارس از هول حلیم داخل دیگ افتاد. از بس از جایگاهش ترسیده بود که یک خواستگاری ساده را تبدیل به یک معضل ملی کرد
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
عجله در تایپ
استاد این ربطی به دیکته نداره
استاندار فارس باید از خانم ادهمی مسول حافظیه به خاطر بازداشت‌شان عذر خواهی می کرد. این هم جار جنجال برای چه بود؟ خود شیرینی پیش مقامات بالاتر؟
آن دوتا جوان را هم رها کنید بروند سر خانه زندگیشان.مگر خواستگاری چیز بدی است؟ مگر هی خودتان نمی گویید ازدواج و فرزند آوری؟ این بیانیه فرار رو به جلو بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بدبخت حافظ تنش تو گور می لرزه با این اسطورهای پاکدامنی
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
استاد خواستگاری رسم و رسومات خودشو داره مثل آدم بره خواستگاری
تو آرامگاه حافظ رحمه الله علیه و با اون وضعیت جز هنجارشکنی
وکار خلاف عرف و عفت اسم دیگری ندارد
کاش این سرعت عمل و قاطعیت در تامین ارد نانوایی ها شکر قنادی ها تامین قطعات نازل پمپ بنزین ها و ....برای جلوگیری از تعطیل انها و جلوگیری از هدر رفتن وقت مردم در صف های طولانی در شیراز هم به چشم می خورد !!!!
از کاه کوه ساختن تا بگن ما خیلی خفنیم...جشن ۲۵۰۰ ساله چه ربطی به خواستگاری یه پسر از یه دختر داشت؟
بی حجابی با اشاعه فحشا فرق میکنه
کسی که رفتار منافی عفت عمومی انجام میده و فیلم میگیره و پخش میکنه، به این میگن اشاعه فحشا و باید با مشت آهنین با آن برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اینایی که منفی دادن دلیلش چیه یعنی یه آقایی لخت بیا جلوی ناموسشون به غیرتشون برنمیخوره...
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
الان کی لخت بود؟ چقدر ذهن شماها مریضه. سریعا خودتون رو به روانپزشک معرفی کنین
استاندار فارس نشان داد که متاسفانه درایت لازم را برای مدیریت یک استان در عظمت استان فارس ندارد. یک خواستگاری ساده را تبدیل به یک موضوع امنیت ملی کرد و به مدیران خودش بی احترامی بسیار کرد. این طور که مدیر توان کار کردن نخواهد داشت
کاش انرژی و توانائی در برخورد و صدور اطلاعیه را صرف حل مشکلات مردم میکردید
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
هر چیزی جای خودش داره
ما هفته پیش دیدیم و خوشحال شدیم و الانم فراموش کردیم...
والله اصلا دغدغه ای برای کسی پیش نیومده.....نمیدونم استاندار برای کی داره بیانیه میده..‌..
یکی میمرد از درد بینوایی یکی میگفت ایا زردک میخواهی.بابا مسولین کجای کارند فقط در خط حواشی کار میکنند وبس
پس فقط پیگیری قضایی بوده و مدیر مجموعه ی حافظیه بازداشت نشده بود؟ ها؟
آقای ضرغامی هم که دو شب پیگیری کرده بود که این خانم از زندان آزاد بشه، پس راست نگفته؟
مقصر اصلی اصحاب رسانه استان فارس هستند که بدون هماهنگی با مسئولان ارشد استان اقدام خیرخواهانه برادران محترم را زیر سؤال برده و نسبت به پخش خبر اقدام نمودند . لذا به جرم همکاری با استکبار جهانی و سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه بایستی محاکمه و مجازات شوند ... !!!!!!!!!!!!!!!
تکلیف این دو تا قناری که خواستگاری کردن و خواستگاری شدن چی شد؟
اینها آزادن؟ به جرم تشویش اذهان عمومی و اعمال خاک بر سری بازداشتن؟
این طور که شایعه شده، یکسری، از کشورهای متخاصم پول میگیرند که در معابر عمومی و اماکن فرهنگی خواستگاری کنند و اذهان عمومی رو مشوش و پریشان نمایند.
ارتباط اینها هم با موساد باید بررسی بشه.
ارائه ای بود از استاندار محترم که امید دارند افرادی که مد نظر ایشان بوده دیده باشند.
برخورد قاطع باید با هنجارشکنان به عمل آید. متاسفانه دستگاه های متولی اجرایی و قضایی بیش ازحدمماشات میکنن و...... . اوضاع برخی مجتمع های تجاری افتضاح، اوضاع پارک عفیف آباد خراب ....انتظاراست عاجلا ورود و برخورد قانونی مبذول فرماین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اشتباه + زدم برای این
کاش برای کسانی که تاکمر درسطل زباله ها هم میشوند تا تکه نان خشک و ته مانده غذایی بیابند همنطور باشدت و سرعت پیگیری میشد و دنبال راهکار بودید
آقای مدیر تابناک واقعا که ....نظر ما چه مشکلی داشت ما تیتر نشده
کار این دختر و پسر بسیار زشت و نابهنجار بود، دقیقا دارند شکاف طبقاتی رو نشون میدن
آقای استاندار بجای بیانیه دادن در اینگونه مسائل که هیچی تاثیری در زندگی ملت نداره به کارهای اصولی و رفاهی استان بپردازه، اتفاقی که در حافظیه افتاد رو خیلی ها اصلا نفهمیدن و با واکنش این حضرات جهانی وملت ازش اگاه شدن
تو این جور موارد که مقامات بالا از مدیران زیر دستی خوششون نمیاد فرصت رو برای برکناری مساعد می بینند ولی ظاهرا این مدیرکل دم کلفت تر از،تین حرفها بود که استاندار بتون از پستش،خلعش کن حالا استاندار به چه کنم چه کنم افتاده تا غرورش هم حفظ بشه
نمی دونم هر وقت از فرهنگ سازی حرفی به میان میاد سریع حرف اقتصاد و گرانی رو جلو میکشند @خب گرانی چیز واضحی هست اما باید همه چی رو نابود کرد اوضاع گرانی بهبود پیدا کنه عفت وغیرت بر میگرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر