بازدید 7418
استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با تابناک:

برنامه مشترک وزارت نیرو و صمت برای تأمین حداکثری برق تابستان جامع و عملیاتی است/ صنایع بزرگ باید به سمت خودکفایی در تولید برق حرکت کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنایع سنگین باید با جابجایی بار در مدیریت مصرف برق تابستان با وزارت نیرو همکاری کنند، افزود: برنامه مشترک وزارت نیرو و صمت که با هدف تأمین حداکثری برق صنایع کشور در تابستان امسال تدوین شده، برنامه‌ای جامع و عملیاتی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 08 June 2023

برنامه وزارت نیرو و صمت برای تأمین حداکثری برق تابستان جامع و عملیاتی است/ صنایع بزرگ باید به سمت خودکفایی در تولید برق حرکت کنند

به گزارش «تابناک»، رضا رحیمی: حسن مرادی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در تابستان سال گذشته با مدیریت مطلوب مصرف برق موفق شد، دوران پیک را با کمترین آسیب به پایان برساند، گفت: در تابستان سال ۱۴۰۱ مجموعه اقدامات وزارت نیرو در بخش‌های مختلف اعم از بخش خانگی، صنایع، اداری، کشاورزی و تجاری، سبب شد تا کشور با مشکلاتی که در تابستان ۱۴۰۰ همانند خاموشی‌های گسترده و بدون برنامه ریزی رو به رو بود، مواجه نشود.

استاد دانشگاه تهران افزود: ارائه پاداش بیست برابری صرفه جویی به مشترکان بخش خانگی و تغییر ساعت اداری به صبح زود به گونه‌ای که ادارات بتوانند از خنکی صبح و روشنایی روز حداکثر استفاده را ببرند، دو اقدام مثبتی است که امسال وزارت نیرو برای عبور از اوج بار مصرف در پیش گرفته است.

وی در همین باره گفت: ابتدای سال مجلس شورای اسلامی خطای بزرگی کرد و ساعت رسمی کشور را تغییر نداد، با این حال تغییر ساعت کاری ادارات به ساعت ۶ صبح که همان ۷ صبح سال گذشته است تا حدودی این خطا را جبران کرد.

این کارشناس اقتصاد و انرژی در ادامه سخنان خود ضمن حمایت از برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت که با هدف تأمین حداکثری برق تابستان اجرایی شده است، بیان کرد: در بخش صنایع لازم است تا مدیریت مطلوبی با هدف کاهش مصرف برق صنایع در ساعت اوج بار انجام شود تا ضمن حفظ پایداری شبکه سراسری، از بروز هر گونه خاموشی و قطعی برق جلوگیری شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت برای مدیریت مصرف برق جامع و عملیاتی است، اضافه کرد: در این برنامه، حدود ۵۸۰ هزار واحد صنعتی که بیش از ۹۰ درصد کل واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور را شامل می‌شود، بدون هیچ محدودیتی برق مصرف خواهند کرد و این یکی از نکات مهم و مثبت برنامه مورد اشاره است.

صنایع بزرگ باید برای پایداری شبکه برق جابجایی بار انجام دهند

وی با اشاره به برنامه تنظیم شده برای صنایع بزرگ در تابستان سال جاری افزود: مصرف برق صنایع سنگین مانند صنایع سیمان، فولاد و آلومینیوم بسیار بالاست و این صنایع باید با جابجایی بار و انتقال بخشی از ساعات فعالیت خود از ساعات اوج بار، مصرف برق به نیمه‌های شب و یا اوایل صبح در حفظ پایداری شبکه به وزارت نیرو کمک کنند.

وی همچنین ضمن اشاره به لزوم حرکت صنایع بزرگ به سمت خودکفایی در زمینه تولید برق ادامه داد: صنایع بزرگ با توجه به زیرساخت‌هایی مانند انرژی حرارتی و بخار می‌توانند به شکل سیکل ترکیبی اقدام به تولید برق کنند و با خودکفایی در این زمینه، نقش موثری در کاهش بار مصرف برق کشور داشته باشند.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: در حال حاضر، صنایع بزرگ کشور برق یارانه‌ای و ارزان در مقایسه با قیمت جهانی برق را استفاده می‌کنند، اما محصول نهایی خود را با قیمت آزاد و جهانی وارد بازار می‌کنند، لذا یکی از مشکلات بزرگ صنعت برق کشور، فروش برق با قیمت بسیار نازل به صنایع سنگین است که آن‌ها را در حرکت به سمت خود تأمین شدن در این زمینه دچار تردید کرده و لازم است مجلس و دولت در این زمینه اصلاحات لازم را انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
درود بر تابناک و یاران باوفایش



دیروز برای کار اداری به یکی از ادارات دولتی مراجعه نمودم که با صحنه هدر رفت انرژی روبرو شدم


به کارمند اون قسمت گفتم که این درست نیست که کولر روشن و پنجره بازه


متاسفانه با تندی برگشت بهم گفت شما چیکاره هستی که به من داری نصیحت میکنی


برگشتم بهش گفتم ببخشید که گفتم بالای چشم تو ابروست



واله بلا تلا جرات نداریم دو ساعت کولرمون روشن بزاریم چه رسد بخواهیم همزمان پنجره رو باز بزاریم



بلانسب شما و کارمندان خدوم و...........نمیدانم برخی از این عقده ایها، از کجا سر و کله شون پیدا شده که ثروت و بیت المال
کشور رو حیف و میل میکنن



آیا امیدی هست که بتواند رویاهای این ملت ستمدیده را به پرواز در آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کارمندان خدوم بانکهای خصوصی هم در اوج گرمای۵۰درجه کت تنشونه، که از سرما نلرزند


کجای کاری عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
امید رفت


رویا موند


صرفا جهت اطلاع
با همان پیش بینی که زمستان سخت را داشتیم پیشگیری قطع برق در تابستان را برنامه ریزی کرده اند
۶ صبح سرکار رفتن کار مثبتی است و بقولی سحر خیز باش تا کامروا باشی..ضمنا یک استاد دانشگاهی اگر دلسوزه بهتره سر درس دادن کم نزاره تا یه سری دانشجو بیسواد بار نیان..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بی سوادی و تنبلی دانشجو چه ربطی به استاد داره
جالبه که توقع داریم صنایع برق خودشان را تولید کنند بفرمایید پس شما چکاره اید؟ مگر به جز خودتان به دیگری اجازه سرمایه گذاری می دهید؟ همه چیز بین خودتان دست به دست میشود. غریبه ها راه ندارند. دوباره شعار های پوچ و بی مصرف شروع شد. قرارداد ۲۵ ساله با چین چی شد چه مقدارش اجرا شده؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
؟ناشناس چان خودت چه کاره ای
7 میلیارد طلب از کره جنوبی را که نمی توانیم بگیریم حداقل تهاتری با آنها وارد معامله شویم و از امکانات آنها برای تولید انرژی استفاده کنیم
کره جنوبی تجاری سازی سولار با سلول های خورشیدی پشت سر هم پروسکایت- سیلیکیون را شروع کرده که افزایش بازدهی بین 50 تا 70 درصد در مقایسه با پنل های خورشیدی استاندارد را دارد
از آنجا که غرب مدعی عدم تحریم انرژی خورشیدی و بادی برای ایران بوده و از طرفی کشور نیاز فوری به جبران عقب ماندگی تولید برق را دارد پیشنهاد می شود با کره ای ها برای نصب 10000 مگاوات برق خورشیدی به توافق برسیم
با این پیشنها هم ادعای غرب در عدم تحریم بخش انرژی کشور راستی آزمایی می شود هم مشکل کسری 15000 مگاواتی فعلی تا حد زیادی جبران می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
اونوقت کارکنان شرکت گاز چطور حقوق ۶۰ میلیونی بگیرن؟
صدا و سیما برق مورد نیاز خودش را از طربق انرزی تجدیدپذیر (انرژی خورشیدی ) خودش تولید کند .
اینطور که پیداست زمستان سخت هیچ اثری روی غرب نداشته به جاش از بی تدبیری مسئولین محترم ایران تابستان سخت یقه ما رو گرفته.شنیدم ساعت ۶ صبح کارمندان جواب نداده و قرار شیفت شب برن سر کار شاید فرجی بشه!! برید جمع کنید خودتونو به جای این همه اختلاس چهار تا نیروگاه جدید میزدید!!! راستی ۴۰ ساله قرا بود بوشهر و انرژی صلح آمیز اتمی درست کنید !! چی شد!!!
استدلالهاي ابكي !سوء مديريت ما را به اين روز و روزگار انداخته ! تا كي فرافكني و توجيه !
حالا صنایع بزرگ که قدرت دارند یک جیز ولی برق شهرک های صنعتی مخصوصا خصوصی را تامین کنید . از رونق افتاده اند. اینگونه میخواهید شعار سال را محقق کنید؟!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر