بازدید 3905

افزایش شمار کودکان پناهنده مفقود شده در آلمان

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان از افزایش شمار پناهندگان کودک مفقود شده در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 06 June 2023


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، تعداد کودکان پناهنده که در آلمان مفقود شده‌اند رو به افزایش است. بر اساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال (BKA)، مقامات پلیس تا تاریخ 1 ژوئن 333 کودک ناپدید شده تا سن 13 سال را که قبلاً به عنوان پناهجوی خردسال بدون همراه به آلمان رسیده بودند، ثبت کردند.

در سال 2022، 154 کودک گم شده در همان تاریخ وجود داشت. BKA روز دوشنبه اعلام کرد که 107 مورد از این موارد به مرور مشخص شد. در اوج بحران پناهجویان در سال 2015، 633 کودکی که بدون همراه به آلمان گریخته بودند مفقود شدند. از این تعداد، 579 پرونده بعداً حل و فصل شد.

آلمان هم اخیرا هم سو با سایر شرکای اروپایی خود سیاست های سختگیرانه‌ای را در قبال پناهندگان دنبل می کند.

در سال 2023، تعداد قابل توجهی از پناهجویان در مرزهای آلمان نسبت به سال های گذشته طرد شدند. به گفته حزب چپ آلمان نشانه های واضحی وجود دارد که پلیس فدرال آلمان به طور غیرقانونی افرادی را که به دنبال حمایت هستند رد می کند.

از نیمه دوم سال 2022، پلیس فدرال آلمان به طور قابل توجهی تعداد بیشتری از اتباع خارجی را در مرزهای اتریش و سوئیس نسبت به قبل طرد کرده است.

آلمان به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان بدون مجوز به آلمان، می تواند آن ها را مستقیماً در مرز - در مرز زمینی، مرز دریایی یا در فرودگاه ها – رد کرده و یا آنها را به عنوان مهاجر غیرقانونی به کشور دیگری بازگرداند. سال گذشته 25538 نفر در مرز آلمان رد شدند که به میزان قابل توجهی بیشتر از سال های گذشته است.

کشورهای اروپایی قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه پناهندگان در دستور کار قرار می دهند.

با توجه به افزایش تعداد پناهندگان، آلمان و لهستان همچمین اخیرا کنترل خود را در امتداد مرز مشترک گسترش دادند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در سفر اخیر به این کشور گفت که هر دو کشور می خواهند کنترل مرزی را تقویت کنند. وی تاکید کرد: برای این منظور باید کارکنان بیشتری مستقر شوند و کنترل های مشترک در قطارها و ترافیک هوایی داخلی گسترش یابد.

لهستان، متحد روسیه، بلاروس را به سازماندهی ورود غیرقانونی مهاجران به خاک لهستان متهم می کند. در پاسخ، لهستان یک حصار فولادی در امتداد مرز خود با بلاروس برپا کرده است.

فایزر بارها خواستار پیشرفت در ایجاد یک سیستم مشترک پناهندگی اروپا شده است. به گفته وی بخشی از این سیستم باید تخصیص عادلانه پناهجویان به کشورهای اتحادیه اروپا و حفاظت بهتر از مرزهای خارجی باشد. با این حال، لهستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که پیشرفت را به ویژه در توزیع پناهندگان کند می کند. وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست 8 ژوئن خود در لوکزامبورگ بار دیگر در مورد این موضوع بحث خواهند کرد.

وزیر کشور آلمان همچنین اخیرا بر لزوم دستیابی سریع به توافقی درباره مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا تاکید کرده و درباره به خطر افتادن منطقه شنگن در صورت عدم موفقیت در این زمینه هشدار داد.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان امیدوار است در ماه ژوئن در مورد اصلاحات پناهندگی که سال‌ها در اروپا بحث برانگیز بوده، توافقی به دست آید.

کشورهای اروپایی در حال حاضر با سرعت تمام تلاش می کنند تا در مورد اصول اصلاح سیستم پناهندگی اروپا به توافق برسند. به ویژه، این سؤال که آیا باید بررسی‌های اولیه در مورد درخواست‌های پناهندگی در مرزهای خارجی اروپا و توزیع احتمالی پناهندگان در اروپا وجود داشته باشد، بحث برانگیز است.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور آلمان هم خواستار این است که سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا بیشتر از گذشته در جهت محدود کردن تعداد پناهندگان باشد. فایزر با توجه به مذاکرات جاری در بروکسل گفت: ما باید در مورد شناسایی، ثبت و راستی آزمایی مطمئن افراد در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به توافق برسیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر