بازدید 6434

روسیه از ژاپن انتقام می‌گیرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در واکنش به بسته جدید تحریم‌های ضد روسیه که توسط ژاپن اعلام شده، در نظر دارد و اجازه نخواهد داد این اقدام توکیو بدون پاسخ بماند.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 06 June 2023

به گزارش تابناک،  آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: در واقع، در پایان ماه مه بسته جدیدی از تحریم‌ها اعلام شد که قطعا ما شدیدا با آن مخالفیم. ما در حال حاضر اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در نظر داریم و اجازه نخواهیم داد این اقدام بی‌پاسخ بماند.

دولت ژاپن به خاطر وضعیت اوکراین تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرده است. طبق اطلاعیه وزارت امور خارجه ژاپن، ۲۴ فرد و ۷۸ نهاد و کمپانی روسی به این فهرست تحریم‌ها اضافه شدند. طبق این تحریم‌ها، اگر این افراد در ژاپن اموالی داشته باشد، مصادره خواهد شد. از جمله افرادی که تحریم شده‌اند می‌توان به نمایندگانی از فرماندهی نیروهای مسلح روسیه، یان نوویکوف، مدیرکل شرکت آلماز-آنتی، اولگا اسکابیوا، روزنامه‌نگار، صندوق سرمایه ملی، موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو، و شرکت خودروسازی گورکی اشاره کرد.

ژاپن همچنین تصمیم گرفت تا تحریم‌های صادراتی را علیه ۸۰ نهاد روسی از جمله سرویس فدرال برای همکاری نظامی-فنی، مرکز تولید و توسعه علمی لاووچکین، کمپانی کاماز، شرکت مخابرات مگافون و بنیاد اسکولکوو (اسکولتک) اعمال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار