بازدید 4879

دستگیری ۶ شکارچی غیر مجاز در خواف خراسان رضوی

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: ۶ شکارچی غیر مجاز شب گذشته در این شهرستان دارای عرصه های طبیعی و منطقه حفاظت شده خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 05 June 2023

به گزارش «تابناک»، سعید شفیعیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه گروه موتوری شامل ۶ نفر شکارچی متخلف که اقدام به تعقیب حیوان حمایت شده آهو به قصد شکار در منطقه شکار ممنوع مرزی خواف کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست خواف متوقف شدند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف که سابقه دار هم هستند، یک قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه مهمات غیرمجاز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: با هماهنگی قاضی کشیک، سه دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده این شکارچیان متخلف نیز توقیف شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، شکار به صورت تعقیب با استفاده از وسیله نقلیه موتوری و همچنین کشتار حیوانات حفاظت شده جرم است.

شفیعیان افزود: مجازات اقدام به شکار با این شیوه، حبس از ۹۱ روز تا سه سال یا جزای نقدی از ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال را در بردارد که در صورت تکرار هر دو مجازات اعمال می شود.

وی اظهار داشت: از متخلفینی که در اقدام شکار خود گونه آهویی را نیز تلف کرده باشند علاوه بر جرائم ذکر شده، ۲۵۰ یا ۷۵۰ میلیون ریال (بنا به جنسیت گونه) مطالبه خواهد شد.

خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار می باشد و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش می باشد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر