بازدید 5455
۵

کاهش نرخ سود و پلکانی کردن تسهیلات ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده و هدف بعدی ما کاهش نرخ سود و پلکانی کردن تسهیلات است که بانک مرکزی با مورد اول موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 01 June 2023

 


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از ۵ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در ۱۷ استان گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به روی احیای بافت فرسوده توجه ویژه‌ای داشته باشد، با با تمرکز بر بافت‌های فرسوده نه‌تن‌ها تولید مسکن اتفاق می‌افتد که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها اعم از زیربنایی که قیمت تمام شده را بالا می‌برد، موردنیاز نیست.

وی در خصوص ایجاد شهر‌های جدید گفت: برخی مناطق تا تبدیل به شهر شود و هویت شهری پیدا کند بعضاً ۱۰ سال طول خواهد کشید و این فرایند طولانی است، هر شهر اجزائی دارد و اینگونه نیست که صرفا خوابگاه باشد.

بذرپاش با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی هم اخیراً آیین‌نامه سند ملی که تدوین شده بود نهایی شده و آماده ابلاغ است که مسیری برای حرکت در این زمینه است. در حوزه بافت‌های فرسوده، بسته ۱۹ ماده‌ای هم که ابلاغ شد در این راستا است. برای تشویق تولید مسکن در این بافت‌ها هم باید مکانیزم‌های تسهیلاتی ما بهتر شود و بانک‌ها بیشتر به کمک بیایند و منابع بیشتری دیده شود، هم زیرساخت‌های مقرراتی، رویه‌ها و قوانین مقرراتی ما بهتر و آسان‌تر شود و بسته ۱۹ گانه هم با این نگاه تنظیم و ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این برنامه از واحد‌های ساخته شده در طرح احیای بافت فرسوده بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: احیای بافت ناکارآمد و فرسوده از سیاست‌های دولت است، با در نظر گرفتن این بخش کمک به تولید مسکن می‌شود و امنیت مردم در مناطق بافت فرسوده تامین خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به بررسی‌هایی که انجام شده تا کنون ۹ درصد بافت فرسوده داریم که ۳۰ درصد از جمعیت ما در این مناطق در حال سکونت هستند و با توجه به کار‌هایی که انجام شده همچنان عقب هستیم و باید فعالیت خودمان را بیشتر کنیم.

بذرپاش گفت: سال گذشته بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده به سراسر کشور الحاق شد که باعث رشد و شکوفایی در این بخش شد. در تهران شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بافت فرسوده نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی در خصوص تسهیلات بانکی گفت: در بخش بافت فرسوده به دنبال تعیین یک بانک به عنوان معین هستیم، که در جلسه شورای پول و اعتبار به جمع بندی خواهیم رسید.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص افزایش تسهیلات نوسازی گفت: در نهضت ملی مسکن تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان رسید و به تمامی بانک‌ها ابلاغ شد و هدف بعدی ما کاهش نرخ سود و پلکانی کردن تسهیلات است.

وی در پایان گفت: در خصوص پلکانی کردن تسهیلات، بانک مرکزی موافقت کرده، اما همچنان مورد رضایت نیست و باید نرخ سود وام را هم به حداقل برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
فقط حرف
فقط وام قرض‌الحسنه می‌تونه گره مردم را باز کنه
سلام آقای منتظری دادستان کل کشورازشما به حفاظت اطلاعات دادگاه تهران به شماره 1580وخدا شکایت میکنم .من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم ویک خانه 50متری هم نمیتوانم پیدا کنم . از تمامی مراجع تقلید ازجمله آقای مکارم شیرازی میخواهم . به داد من که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم برسد
واقعا یه کارمند با ۸میلیون دریافتی چطور میتونه اقساط ۱۰ میلیونی بده پیش خودتون چه فکری کردین این کارا از آدم باشعور بعید است یا حقوق ها را زیاد کنید یا فکری به حال این اقساط کنید چون کسی قادر به پرداخت نیست
بگویید راحت ساخت مسکن سخت است حتی یک خانه هرچه کارها به خود مردم سپرده شود بهتر کار پیش می رود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل