بازدید 3204

لاوروف: «سفیر آمریکا سرش به کار خودش باشد»

وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که سفیر ایالات متحده در پرتوریا که مدعی شده آفریقای جنوبی به روسیه تسلیحات داده است، «باید سرش به کار خودش باشد و دخالت نکند».
کد خبر: ۱۱۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 01 June 2023


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان روبن بریگیتی، سفیر ایالات متحده که مدعی شده بود یک کشتی باری تحت نام «لیدی آر» در حال انتقال تسلیحات آفریقای جنوبی به روسیه است، گفت: آفریقای جنوبی یک کشور مستقل است. روسیه هم یک کشور مستقل است و ما روابط خود را در انطباق کامل با هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل که در این حوزه وجود دارد، ایجاد می‌کنیم.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: اگر طرفی در هر زمینه‌ای از همکاری ما سوالی داشته باشد، ما به صورت دوجانبه با آنها برخورد می‌کنیم.

لاوروف گفت: اگر سفیر آمریکا یا هر سفیر خارجی دیگری از آن سوی اقیانوس به چیزی مشکوک شود، بهتر است سرش به کار خودش باشد و دخالت نکند.

او با اشاره به مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده افزود: در مورد تحویل تسلیحات، روسیه بر خلاف همتایان غربی ما که این کار را انجام می‌دهند و همزمان بی‌طرفی خود را در مورد تحولات اوکراین اعلام می‌کنند، هرگز هنجارهای بین‌المللی را نقض نمی‌کند. در همین بحبوحه، آنها مقادیر زیادی از جدیدترین تسلیحات دوربرد و به طور کلی «ناامن» را به این کشور پمپاژ می‌کنند.

لاوروف تاکید کرد که غرب برای رژیم کی‌یف سلاح می‌فرستد که «مقامات آن تهدید به کشتن همه روس‌ها کرده‌اند.» او در پایان گفت: بنابراین سفرای ایالات متحده بهتر است از وجهه خود در نزد افکار عمومی خارجی مراقبت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس