بازدید 2734

دعوت قطر برای گفت‌وگوهای ایرانی عربی

وزارت خارجه قطر، کشورهای حاشیه خلیج فارس را به استقبال از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش، تأمین منافع راهبردی کشورها و ملت‌های منطقه و همچنین تشکیل سازوکارهای مؤثر برای گفتگو دعوت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 31 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، محمد الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجه قطر، طی سخنانی در دومین کنفرانس گفتگوهای عربی ایرانی در دوحه قطر، اعلام کرد: کشور قطر همواره خواهان دیپلماسی و گفتگو به عنوان ابزاری ایده‌آل جهت حل‌وفصل تمامی مسائل میان کشورها، همگرایی دیدگاه‌ها و تأمین یک پایگاه قابل اطمینان برای تمامی طرف‌های بین‌المللی، بوده است.

الخلیفی خواستار تشکیل سازوکار سازنده گفتگو بر اساس اصل احترام متقابل، حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و حل‌وفصل اختلافات از روش‌های مسالمت‌آمیز همراه با رعایت دغدغه‌های قانونی طرف‌های ذی‌ربط شد.

وی در ادامه سخنان خود به دعوت‌های مکرر قطر در خصوص برگزاری گفتگوهای جامع و هدفمند میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، جهت کنترل تمامی مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که کشورهای منطقه دارای سرنوشتی مشترک هستند. نبود گفتگو با ایران باعث بالاگرفتن بحران‌های انسانی، اقتصادی و محیط زیستی منطقه شده است.

گفتنی است دومین کنفرانس گفتگوهای عربی ایرانی، تحت عنوان «ایران و جهان عرب؛ امنیت، اقتصاد و بحران‌ها، رویکردها و راه‌کارها»، در دوحه قطر با حضور نخبگان سیاسی، پژوهشگران و کارشناسان ایرانی و عرب برگزار شد و موضوع گفتگو میان ایران و کشورهای عربی و حل‌وفصل مسائل و بحران‌های منطقه از طریق آن مورد بررسی قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر