بازدید 3031
۲

پرونده‌های بارز در سفر راهبردی سلطان هیثم به تهران

تحلیلگر امور سیاسی و راهبردی عمانی با اشاره به سفر هیثم بن طارق به ایران، این سفر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و از پرونده‌های مهم مطرح در این سفر پرده برداشت.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 29 May 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از الشبیبه، «عوض بن عمر باقویرا» تحلیلگر امور سیاسی و راهبردی عمانی، با اشاره به سفر هیثم بن طارق به ایران، این سفر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد.

وی تاکید کرد: این سفر به دلایل اساسی صورت گرفته است. ایران همسایه عمان است و میان آن‌ها تاریخ مشترک و تنگ هرمز به عنوان یک گذرگاه مهم دریایی و شریان صدور نفت به اروپا و آسیا و آمریکا وجود دارد.

این تحلیلگر عمانی تصریح کرد: اشتراکات زیادی میان دو کشور دوست وجود دارد و این سفر در فضای مثبت رخ داد به ویژه که عمان نقش بزرگی در سالیان گذشته درباره پرونده هسته‌ای ایران و ازسرگیری روابط عربستان و ایران ایفا کرده است و بحث از سرگیری روابط میان مصر و ایران و بسیاری از پرونده‌های میان دو کشور مطرح است.

وی در ادامه به بحث یمن هم اشاره کرد و اینکه به عنوان همسایه عمان باید در آن ثبات باشد و اینکه ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران، بر پرونده یمن و برقراری صلح در آن تاثیر دارد.

«عوض بن عمر باقویر» تحلیلگر سیاسی و راهبردی عمانی افزود: پرونده‌های این سفر متنوع و بسیار مهم هستند که از آن جمله می‌توان به روابط دیپلماتیک بین دو کشور و حل بحران‌های منطقه و آرام کردن آن بویژه روابط مصر و ایران به دلیل تاثیر آن در ثبات منطقه اشاره کرد.

وی ادامه داد: مسائل راهبردی عدیده‌ای بین عمان و ایران وجود دارد مثل قاچاق، تروریسم و راهزنی در منطقه تنگه هرمز که از مناطق حساس جهان است بنابراین باید بین طرف عمانی و ایرانی بر سر آن هماهنگی وجود داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یکی از شروط مصر پایان دادن به حمایت ایران از گروههای فلسطینی و عدم تحریک انان علیه اسرائیل است اما آیا چنین چیزی عملی است ؟ در این موضوع بحث منافع روسیه و جنگ نیابتی روسیه توسط گروههای فلسطینی علیه متحد آمریکا یعنی اسرائیل هم مطرح است . آیا پایان دادن به حمایت از گروههای فلسطینی امکان پذیر خواهد بود ؟ آیا کشورها میتوانند مستقلا در این مورد تصمیم بگیرند ؟ یا این یک موضوع فرامنطقه ایست و بستگی به توافق و کنار آمدن روسیه و آمریکا دارد که شواهد نشان میدهد حداقل در کوتاه مدت چنین امکانی وجود ندارد
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ایران ثابت کرده با هر کشوری (غیر از رژیم اشغالگر) خواهان تعامل هست اما نه به هر قیمتی. حتی با طالبان که به رسمیت نمی‌شناسه اما تعامل میکنه. حالا یک کشوری از ایران بخواد که دست از آرمانش برداره تا با ایران رابطه بر قرار کنه خوب معلومه کور خونده. اگه ایران میخواست به صرف رابطه با کشورهای مختلف دیدکاه‌های آنها رو تأیید و از اونها پیروی کنه چهل سال پیش با استکبار جهانی همین کار رو می‌کرد و بعدش همه چی خلاص….
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی