بازدید 14734

خطر کودتای گروه واگنر در کمین کرملین است

یک افسر سابق سرویس امنیت فدرال روسیه مدعی شده است که روسیه به زودی با شورش گروه واگنر و یوگنی پریگوژین رهبر آن روبرو خواهد شد و خطر انجام کودتا توسط این گروه در کمین کرملین است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 28 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیوزویک، ایگور گیرکین که زمانی گروهی از شبه‌نظامیان روسی را در دونتسک رهبری می‌کرد و اکنون یک وبلاگ‌نویس برجسته جنگ و منتقد استراتژی نظامی روسیه در اوکراین است، این سخنان را در ویدئویی که توسط حساب توئیتری «WarTranslated» به اشتراک گذاشته شده، مطرح کرده است.

به نوشته نیوزویک، گروه واگنر یکی از برجسته‌ترین گروه‌های شبه نظامی در روسیه است که یوگنی پریگوژین به عنوان رئیس این گروه رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارد.

مقام پیشین روسیه: خطر کودتای گروه واگنر در کمین کرملین است

گروه واگنر در درگیری‌های جاری در اوکراین به ویژه در نبرد باخموت که به ادعای پریگوژین در آن نبرد، هزاران نفر از افرادش از دست رفته‌اند، حضور پررنگی دارد.

پریگوژین روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگجویانش تا اول ژوئن (۱۱ خرداد) از باخموت عقب‌نشینی خواهند کرد و مواضع، مهمات و همه چیز از جمله جیره خشک را به ارتش روسیه تحویل خواهند داد.

در روند اعلام این اقدام، پریگوژین انتقادات شدیدی را نیز علیه مقامات روسی به دلیل نحوه تعامل آنها با نبرد در باخموت وارد کرده و گفته است که حمله به اوکراین نتیجه معکوس داشته است.

پریگوژین در مصاحبه اخیر خود گفت: در رابطه با خلع سلاح کردن (اوکراین)، اگر آنها در آغاز عملیات ویژه ۵۰۰ تانک داشتند، اکنون ۵ هزار تانک دارند. اگر ۲۰ هزار نفر داشتند اکنون ۴۰ هزار نفر دارند که می‌دانند چگونه بجنگند. ما چگونه اوکراین را خلع سلاح کردیم؟ اکنون واضح است که دقیقا بر خلاف قصد و نیتی که داشتیم، باعث شدیم اوکراین تا بن دندان مسلح شود.

مقام پیشین روسیه: خطر کودتای گروه واگنر در کمین کرملین است

ملی‌گرای روسی‌الاصل و فرمانده سابق نیروهای جدایی‌طلب در منطقه دونباس اوکراین، با اشاره به این اظهارات انتقادی رئیس گروه واگنر، گفت: پریگوژین در حال فراهم کردن زمینه برای شورش و انجام کودتا علیه کرملین با استفاده از جنگجویان گروه خود است.

گیرکین افزود: توهین پریگوژین به ارتش روسیه غیرقابل قبول و نشان‌دهنده شکافی در نخبگان نظامی روسیه است که رئیس گروه واگنر با ارتش خصوصی خود که در حال عقب نشینی از باخموت است از آن سوء استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وضعیت سیاسی کشور ممکن است تا پایان تابستان غیرقابل تشخیص شود.

گیرکین خاطرنشان کرد: اگر پریگوژین همچنان رئیس گروه واگنر باقی بماند، شورش به سرعت و ریشه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

وی یادآور شد: تلاش برای کودتا اعلام شده است و من نمی‌دانم بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد اما اگر گروه واگنر فوراً به پایگاه‌های پشت جبهه عقب کشیده شود، خطر وقوع یک کودتا در آینده مثل روز روشن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
روسیه نابود بشه انشاالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
انشاالله آمریکا و اسراییل هم نابود بشن البته با اکراین لعنتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
چرا!؟!؟ چون جلو پدرسوخته بازی های صهیونیست ها وآمریکا ایستاده!؟!؟
عالیه
نیوزویک احتمال نداره بلک واتر کودتا کنه با سیا یا مزدورا نئو نازی تو اکراین؟ارتش ایرلند چی ،یه وقت بمب ندازن تو مترو لندن، ،یا گروه های مسلح زیرزمینی پاریس که سلاح سنگین دارن ،،؟آخه دارن دورغ و شایعه میگن با رسانه هاشون جنایت میکنن همجا دنیا غربی زلسنکی حرف چرت میزنه پشت ایران باز یک سری ول نمیکنن این غرب رو که عامل جنایت ما ایرانی ها هستن..آخه مگه واگنر الکی درست شده ؟ که کودتا هم بکنه؟
انشالا شاهد پاشش روسیه صغیر باشیم
هر ایرانی وطن پرستی خواهان نابودی روسیه در این جنگ است
آمین یا رب العالمین .دعاتون مقبول حق
پوتین فکر اون رو هم کرده مطمئنا
واقعا خسته نشدید. مزدوران غربی و اروپایی ؟؟ وانگرها کودتا. کنن ؟؟ خخخخ
آخه این عکس زانو که از سه طرف سوراخ شده چیه گذاشتید رو صفحه؟
عاقبت تجاوزگری همینه روسیه کم کم باید از درون نابود بشه، این رییس واگنر از مدت ها قبل فکر کودتا تو سرش بوده و از تمام دم و دستگاه پوتین ناراضیه تو این جنگ کزایی هم که پوتین به راه انداخت همین گروه واگنر بودن که تونستن یه چند قدم پیشروی کنن وگرنه ارتش روسیه که خیلی ضعیف عمل کرد و تمام مواضعشو از دست داده بود در حدی که پوتین فرمانده هاشو اخراج کرده بود
به مردم بی سلاح و حمله کردن اخرش همینه پوتین باز واگنر یه حرف حق زده
به به.به مبارکی و میمنت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان