بازدید 2689

تور اروپایی وزیر خارجه رژیم اسرائیل

الی کوهن وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با هدف تشویق مقامات ارشد ۴ کشور اروپایی به انتقال سفارتخانه‌های خود از تل آویو به قدس اشغالی از روز دوشنبه هفته جاری به کرواسی، اسلواکی، لهستان و مجارستان سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 27 May 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، منابع رسانه‌ای در سرزمین اشغالی از سفر «الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تعدادی از کشور‌های اروپایی با هدف ترغیب سران ۴ کشور اروپایی به منظور انتقال سفارتخانه‌های خود از تل آویو به قدس خبر می‌دهند.

بر این اساس گفته می‌شود کوهن از روز دوشنبه سفر خود را به ۴ کشور اروپایی کرواسی، اسلواکی، مجارستان و لهستان آغاز خواهد کرد و تلاش خواهد کرد تا در خلال دیدار‌های خود با مقامات کشور‌های مزبور آن‌ها را به انتقال سفارتخانه‌های خود در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس ترغیب نماید.

کوهن در خلال تور اروپایی خود قصد دارد تا با سفر به بوداپست و دیدار با «ویکتور اوربان»، رئیس جمهور مجارستان وی را تشویق کند تا با عمل به وعده‌های انتخاباتی خود در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مجارستان، ضمن شناسایی حاکمیت اسرائیل بر قدس شرقی، تمهیدات لازم را به منظور انتقال سفارت مجارستان از تل آویو به بوداپست آغاز نماید.

این در حالی است که اتحادیه اروپا با اتخاد مواضعی واحد اعلام داشته است که با تصمیم هر کشور اروپایی از جمله مجارستان به منظور انتقال سفارت یک کشور اروپایی از تل آویو به قدس مخالف است.

بروکسل این اقدام را به مثابه تضعیف تلاش‌های این اتحادیه به منظور پیشبرد روند سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کند و در نتیجه از تمامی کشور‌های این اتحادیه خواسته است تا از هرگونه سیاست تکروانه که باعث اخلال در روند گفتگو‌های سازش میان اسرائیل و فلسطینیان شود، بپرهیزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر