بازدید 13583
۹

اقدام تازه طالبان برای محدودتر کردن سهمیه آب ایران

مقامات طالبان طی مراسمی کانال‌های "سد بخش‌آباد" بر روی رودخانه فراه که به تالاب هامون می‌ریزد را تکمیل کردند.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 20 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، صبح امروز عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست وزیر و عبداللطیف منصور؛ وزیر آب و انرژی طالبان کار ساخت کانا‌های بند بخش‌آباد در فراه‌رود را برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در ولایت فراه این کشور افتتاح کردند.

سد بخش‌آباد با ظرفیت ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب (۲۶ برابر سد کمال خان) بر روی رودخانه فراه‌رود قرار دارد و تکمیل این سد باعث می‌شود تا آبی که هر ساله از طریق فراه‌رود به تالاب هامون می‌رسد، قطع شود!

پیش از این کارشناسان ایرانی در رابطه با تکمیل این سد هشدار داده بودند؛ این عده از کارشناسان معتقدند که به این دلیل که هیچ توافقی میان ایران و افغانستان در رابطه با سهم تالاب هامون از میزان آب ورودی فراه‌رود به تالاب وجود ندارد، ممکن است با تکمیل این سد، جریان ورود سیلاب از فراه‌رود به هامون قطع شده و تکمیل این سد به معنای بسته شدن پرونده آبگیری و احیای تالاب هامون باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۹
کاملا با هماهنگی ایران این کار رو انجام دادن.
طالبان باید با زبان زور وارد شد فقط کافیه با چند عدد موشک صدها نابود کنن طالبان اصلا از مردم افغانستان نیستن که ایران بخواد اینارو به رسمیت بشناسه
اشکال نداره ما هم با افغانها داخل ایران طوری دیگه بر خورد می کنیم
افغان اصلان حرمت نان ونمک را نداره نباید به اینها رحم کرد حکومت ایران چقدر به این نمک نشناسها خدمت می کنه
وقتی از یک گروه تروریستی حمایت کنی تا به حکومت برسه
نتیجه ش میشه همین
باید هرچه زودتر اقدام عنلی انجام شود . واز طریق سازمان ملل پیگیری و محکوم به پرداخت حقابه بشن. ودر مرحله بعدم کلیه افغانی هارا بیرون کرد.
سلام وقت بخیر دارن کارهایی خوبی میکنن این کار برا کشورماافغانستان مفیدمفیدمیباشد ولی چرا ایران داره دخالت هایی انجام میده تو قانون دنیا این که اول بایدخودم ساخت بعد به دیگران فکرکنمانگار ایران می‌خواهد افغانستان همیشه یه کشور عقب مونده باشه تا از مسافر ومهاجرن افغان مثال همیشه ملیشه بسازه این فکر وخیال خودرا درست کنید و دیگه این که ماافغان ها به آب نیاز داریم ما یه کشور حاسل خیز استیم از خودمان اضافه کرد بعد فکر دگران خواهیم بود ولی ایران هم از هدخود نگزرد باتشکر
نیامد ن اب به هامون باید برابر باشه با اخراج افغنه های بی چشم و رو بدبخت برگردن همان کشورشون نون و آب تریت کنند تا قدر بدانند.
خوب میکنند آب رابه روی خاک ایران میبندند شما به آنها راه میدی بیان وازامکانات ما کهاز همه جا ترحیم هستیم استفاده بکنند خوب کاری میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست