بازدید 4128
۹

اعتراف آمریکا به آسیب دیدن پاتریوت در اوکراین

یک مقام دفاعی آمریکا اعتراف کرد که سیستم دفاع هوایی با فناوری پیشرفته پاتریوت که در اختیار اوکراین قرار گرفته، براثر حمله روسیه آسیب دید.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 18 May 2023

 

به گزارش تابناک، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به خسارت دیدن سیستم دفاعی پاتریوت توسط موشک‌های روسی در اوکراین گفت: سیستم پاتریوت همچنان فعال است و خسارت ناشی از فرود پرتابه نامشخص در نزدیکی آن هنوز در حال ارزیابی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکراین بارها به حامیان خود فشار آورده بود تا سیستم پاتریوت را برای کمک به مقاومت در مقابل روسیه و آسیب به زیرساخت‌ها در اختیار آن‌ها قرار دهند.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشتر گفته بود که همه چیز با پاتریوت خوب است، اما از مشخص کردن اینکه آیا این سیستم پیچیده در حملات موشک‌های روسی آسیب دیده است یا خیر، خودداری کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک مافوق صوت کینژال به سامانه پاتریوت در کی‌یف حمله کردند.

اوکراین هم اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شش موشک مافوق صوت روسیه را سرنگون کرده است، اما سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این ادعا را رد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وقتی در سال ۲۰۱۸ از کینژال رونمایی کرد، آن را یک سلاح ایده آل نامید که رهگیری آن بسیار دشوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دم روسها گرم
مشخص شد که زلسنکی چرت پرت میگه ولی غرب زده ها زود باورند
این همون سامانه است که روسیه گفت منهدم کردیم ؟! :))
با ۲۰۰ موشک فراصوت و پهباد به پاتریوت حمله کردند و به نتیجه نرسیدند! موشک فراصوت روسیه اگر موشک بود یه دونه برا انهدام این سامانه کافی بود!!! مطمئنا موشک های فراصوت کینژال روسیه ترکیده رو هوا ، وگرنه پاتریوتی الان وجود نداشت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
احتمالا این اخبار از اینترنشنال گرفتی حداقل چهارتا خبرگزاری غربی درست حسابی ببینی نظرت عوض میشه چون اونا چیز دیگه ای گفتن اگر پاتریوت خوب بود عربستان نمیرفت سمت چین
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خدا شفا بده ... سازنده پاتریوت هم اندازه شما تعصب آمریکایی نداره ... واقعا نکنه با این تخیل ها شب ها هم با یک لبخند آروم به خواب میری؟؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
هر موشک فراصوتی حدود دو تا چهار میلیون دلار خرج داره، یعنی اگه روسیه بخواد دویست تا پرتاب کنه باید بالای پانصد میلیون دلار هزینه کنه که همچنین هزینه ای هیچوقت نمی کنه. نکته دیگه اینکه وزن این موشکها چهار تن است و روی میگ ۳۱ یک دونه از اینها میشه نصب کرد . کل حمله موشکی به پاتریوت پنج دقیقه بوده. اصلا همچنین ظرفیتی وجود داره که چند ده تا میگ۳۱ همزمان شلیک کنند. پس اگه منطقی نگاه کنید نهایتا دو یا سه موشک کینزال به سمت پاتریوت شلیک شده. البته ممکنه از پهپادهای ارزان قیمت یا موشکهای معمولی برای درگیر کردن سامانه پاتریوت و شناسایی محل دقیق در ابتدا استفاده شده باشد
مرگ بر امریکا، ولی فعلا که هایپر سونیک را روی هوا زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
برعکس خوندی ؟ با گوشی رو برعکس گرفتی ؟
سامانه های ضدهوایی پاتریوت علیرغم توانایی فراوان درانهدام برخی اهداف،نقاط ضعفی هم دارن که بارهابه اثبات رسیده واین چیزی نیست که دلبستگی به آمریکا ویاکینه نسبت به جبهه مخالفین آمریکاودول غربی،اون بپوشونه!.وقتی یه پهپاده ساده یمنی؛این سامانه روبه تمسخرمیگیره،چطورمیشه انتظارداشت درمقابل موشک فراصوت روسیه که تمامی کارشناسان نظامی دنیاوحتی خودآمریکاییها اون ستایش وبرتریش روتاییدمیکنن؛حرفی برای گفتن داشته باشه.
شلیک چندتاموشک عادی به سمت این سیستمهاقبل ازپرتاب موشک فراصوت؛دلیل ضعف اون نیست بلکه نتیجه دوراندیشی و پرهیزعاقلانه ازریسک احتمالی که همیشه درصخنه نبرداحتمال وقوعش ولودرحداندک، متصوره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل