بازدید 4164
۶

پیشتازی قلیچدار اوغلو از اردوغان در یک نظرسنجی دیگر

طبق نظرسنجی مؤسسه «کُندا» در ترکیه، «کمال قلیچدار اوغلو» با اختلاف ۵.۶ درصدی از اردوغان پیش افتاده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 12 May 2023


به گزارش تابناک در حالی کمتر از دو روز به انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه باقی مانده است، نظرسنجی مؤسسه «کُندا» نشان از درصد آرای بیشتر «کمال قلیچدار اوغلو» در مقایسه با اردوغان دارد.

به نوشته وبسایت این مؤسسه، نظرسنجی صورت گرفته در تاریخ شش الی هفتم ماه جاری (پیش از کناره‌گیری محرم اینچه) صورت گرفته و نتایج آن روز گذشته منتشر شده است. در این نظرسنجی از ۳۴۸۰ نفر به شکل رو در رو در ۱۹۴ ناحیه، ۱۲۰ روستا و ۳۵ منطقه نظرخواهی شده است.

طبق این نظرسنجی، ۴۹.۳ درصد سؤال شوندگان به «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف «ملت» و «۴۳.۷ درصد آن‌ها نیز به «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف «جمهور» و ۴.۸ درصد به «محرم اینچه» نامزد انصرافی حزب «مملکت» و ۲.۲ درصد نیز به «سنان اوغان» نامزد ائتلاف «آتا» رأی خواهند داد.

با احتساب نتایج این نظرسنجی، انتخابات به دور دوم خواهد کشید؛ هرچند کناره‌گیری «محرم اینچه» سبد آرای «کمال قلیچدار اوغلو» را افزایش داده است. به طوریکه در آخرین نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی و خبری SAROS انجام داده است رجب طیب اردوغان ۴۶.۹ درصد آراء، قلیچدار اوغلو ۵۱ درصد و «سنان اوغان» دیگر نامزد انتخابات ۲.۹۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال بیشتر ناظران سیاسی و تحلیلگران می‌گویند که انتخابات ریاست جمهور ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد چرا که هیچ یک از آن‌ها قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در مرحله اول نیستند.

اگر انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود مرحله دوم در تاریخ هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ارتباط نزدیک با امریکا برای ترکیه خیلی خوب خواهد بود
انتخابات توی ترکیه یک شوخی بزرگه
امیدواریم شکست اردوغان آغاز سقوط دیکتاتورها در منطقه باشد.
اردوغان برنده انتخابات خواهد شد چون رقیب شون هیچ تجربه ای موفق نداشت قبل تر که رئیس بیمه تامین اجتماعی ترکیه بودن باعث ورشکستگی اون شده و همین
اون آخری هم که نخودیه. اونم بکشه کنار تا تکلیف یک دفعه مشخص بشه. اینجوری میلیون ها دلار پول بی زبون دولت ترکیه برای برگزاری دور دوم خرج نمیشه
همیشه همینجوریه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان