بازدید 12003
۵

ماجرای فروش شیر خشک با کد ملی چیست؟

فرایند واردات شیرهای خشک رژیمی به طور مستمر توسط وزارت بهداشت پایش می‌شود ولی اگر والدین نتوانند شیر مد نظر خود را پیدا کنند با تماس با اداره می‌توانند آدرس داروخانه ای که شیر مد نظرشان را دارند بگیرند.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 06 May 2023

به گزارش تابناک، مدیر اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه شیرخشک‌های نوزاد نارس با کد ملی تعلق می‌گیرد، گفت: طی چند سال گذشته شاهد قاچاق این نوع شیرخشک‌ها به کشورهای همسایه از جمله افغانستان بودیم که اغلب توسط اتباعی که فاقد مجوز اقامت هستند، صورت می‌گرفت.
 
معصومه عبدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره وضعیت تامین شیرخشک‌های نوزادان نارس یا دارای بیماری زمینه‌ای در البرز اظهار کرد: شیرخشک‌های مخصوص این نوزادان وارداتی و مشمول ارز دولتی است و در بحث تامین آنها نظارت و حساسیت زیادی وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه شیرخشک‌های مخصوص نوزادان خاص تنوع زیادی دارد، ادامه داد: طی چند ماه گذشته ممکن است که عرضه برند خاصی از این شیرها با محدودیت مواجه شده باشد ولی این طور نیست که به طور کلی موجود نباشد.
 
وی تاکید کرد: اگر پزشکی برای نوزادی برند خاصی تجویز کرده و موجود نباشد حتما جایگزینی برای آن معرفی می‌کند تا نوزاد با مشکل مواجه نشود.
 
این مسئول ابراز کرد: فرایند واردات شیرهای خشک رژیمی به طور مستمر توسط وزارت بهداشت پایش می‌شود ولی اگر والدین نتوانند شیر مد نظر خود را پیدا کنند با تماس با اداره می‌توانند آدرس داروخانه ای که شیر مد نظرشان را دارند بگیرند.
 
عبدی با بیان اینکه شیرخشک‌های نوزاد نارس با کد ملی تعلق می‌گیرد، گفت: طی چند سال گذشته شاهد قاچاق این نوع شیرخشک‌ها به کشورهای همسایه از جمله افغانستان بودیم که اغلب توسط  اتباعی که فاقد مجوز اقامت هستند، صورت می‌گرفت.
 
وی ابراز کرد: به همین دلیل دولت برای جلوگیری از قاچاق این محصول که یارانه قابل‌توجهی هم به آن تعلق می‌گیرد، فروش آن را مشروط به ارائه کد ملی کرده و اتباع هم باید کد اقامتی خود را ارائه دهند.
 
مدیر اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: البته اتباع غیرمجاز هم می‌توانند با دریافت کد موقت اقامت نسبت به خرید این شیرها اقدام کنند تا نوزادشان با مشکل مواجه نشود.
 
وی در پایان گفت: نباید اجازه دهیم شیری که با ارز دولتی و با هزینه زیاد وارد کشور میشود قاچاق شود، گفت: ارائه کد ملی و کد اقامت اتباع تا حد زیادی از این فرایند جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود این فرآورده به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
شیرخشک چیه....تن ماهی راهم کم مونده با شناسنامه بفروشند.کالایی که تا یکی دوسال پیش فروش اجباری میشد اکنون بدلیل افزایش وحشتناک قیمتها قوت غالب مردم شده چون قیمتش نسبتا ارزانتربود ولی زنجیره ای ها 2-3 عدد بیشتر نمیفروختنندتا اینکه قیمت تازه اش هم امروز اعلام شد بیش از 1/5 برابرافزایش یافته والان تن شده حدود 60-70. با این روند بزودی به گیاهخوری میرسیم
کد اتباع! در حالیکه خیلی از داروها و شیر خشک و ... برای مردم ایران کمه, باید هزینه چندین ملیون مهمان ناخوانده که سالهاست اینجا هستند هم بدهیم! اونوقت حکومت افغانستان حقابه هیرمند را به ایران نمیده و مشکلات زیادی برای مردم و کشاورزان شهرهای شرقی کشور درست کرده. مسولین هم برای اخراج اینها و جلوگیری از ورود مجددشان هیچ اقدامی اساسی و پایدار انجام نمیدند
اينجور كه بوش مياد ، بعد از اين اول بايد كد ملي اعلام كنيم تا بعدش اگر اجازه دادند ، نفس بكشيم ! .

خوشبختانه داريد مقدمات اين را فراهم مي كنيد كه ايران بشود تنها كشور جهان چهارم !
ديگه بايد جلوي كشورهاي جهان سومي ، لنگ بندازيم !
اونوقت با همچین وضعیتی اصرار هم دارند که زاد و ولد کنید تا نفوس مملکت زیاد بشود
بنده یکسال پیش صاحب فرزند شدم و از جمله در بد تولد شیرخشک رژیمی باید مصرف میکرد که اصلا در بازار وجود نداشت.یعنی این حجم از اطلاعات نادرست از مسولین دیگه داره عادی میشه. آخه مسول محترم جلو قاچاق رو باید از جای دیگه بگیری. نه اینکه به متقاضی با کد ملی شیرخشک تحویل بدین.شما یک سر به داروخانه بزنید ببینید به هر نفر بدون کد ملی چند تا شیرخشک معمولی میدن.رژیمی بماند.واقعا انگار مسولین کشور در جای دیگه ای به غیر از ایران زندگی میکنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی