بازدید 14937

در سفر مهم ابراهیم رئیسی به سوریه چه گذشت؟/ بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور به دمشق

سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه برای دیدار با بشار اسد، همتای سوری‌اش پس از بیش از یک دهه جنگ‌های داخلی در سوریه، مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ 03 May 2023

در سفر مهم ابراهیم رئیسی به سوریه چه گذشت؟/ بازتاب گسترده سفر رئیس جمهور به دمشق

بین الملل تابناک: سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه برای دیدار با بشار اسد، همتای سوری‌اش پس از بیش از یک دهه جنگ‌های داخلی در سوریه، مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی قرار گرفت.

پس از چهار ساعت مذاکرات فشرده روسای جمهور ایران و سوریه، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ها با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و هیات‌های همراه برگزار شد.

در این مراسم، برنامه جامع همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه به امضای دو رئیس‌جمهور رسید. همچنین هشت یادداشت تفاهم بین وزرای دو کشور امضا شد.
امضای یادداشت‌های تفاهم همکاری در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌آهن، گواهی‌نامه دریایی، هواپیمایی، مناطق آزاد، نفت، زلزله، و ارتباطات و فناوری در این مراسم به وسیله وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، اقتصاد، نفت و ارتباطات بین دو کشور انجام شد.

رئیسی: سوریه با وجود تهدیدها و تحریم‌ها پیروز شد

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیسی در دمشق گفت: روابط سوریه و ایران، روابط غنی و پرباری و مملو از تجارب است، به این دلیل که حتی در دوره های سخت و دشوار هم روابط باثبات و ثابتی بود؛ با وجود توفان های شدید سیاسی و امنیتی که منطقه خاورمیانه را درنوردید.

رئیسی هم در این دیدار گفت: دولت و ملت سوریه دشواری ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند. امروز می توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدیدها و تحریم هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.

بازتاب گسترده سفر ابراهیم رئیسی به سوریه

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این باره این دیدار را «غیرمعمول و استثنایی» تلقی کرده و نوشت: سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، روز چهارشنبه در دمشق با بشار اسد، رییس جمهور سوریه به منظور تقویت همکاری‌ها میان این دو متحد منطقه‌ای دیدار کرد.

آسوشیتدپرس به نقش ایران در سال‌های گذشته در مبارزه دولت سوریه با نیروهای شورشی و تروریستی از طریق ارسال مستشاران نظامی اشاره کرد.

این خبرگزاری همچنین اشاره کرد که سفر رییسی به سوریه، هم‌زمان با تلاش کشورهای عربی برای ازسرگیری روابط با سوریه و توافق اخیر تهران-ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک انجام می‌شود.

آسوشیتدپرس در همین راستا نوشت: آشتی دوباره ایران و عربستان سعودی، احتمالا تاثیر مثبتی روی کشورهای منطقه از جمله سوریه خواهد داشت که محل جنگ‌های نیابتی دو کشور بوده است.

پایگاه خبری المانیتور نیز با مورد توجه قرار دادن سفر رییس جمهور ایران به سوریه پس از گذشت بیش از یک دهه، نوشت که انتظار می‌رود با ورود سوریه به دوران بازسازی خسارات پس از جنگ‌های داخلی، دو کشور به منظور نشان دادن دوستی، توافق‌های اقتصادی متعددی امضا کنند.

المانتیتور نوشت: دیدار اسد و ریسی در برهه‌ای حیاتی، پس از برقراری دوباره روابط ایران و عربستان سعودی در ماه مارس و در بحبوحه پیوستن دوباره دمشق به جهان عرب انجام می‌شود.

این وبگاه خبری درباره اهمیت این سفر نوشت: ایران دهه‌هاست که یک حامی قوی برای حکومت سوریه بوده و برخی تحولات منطقه‌ای مهم هم‌زمان با سفر رییسی در حال رخ دادن است. عادی‌سازی روابط میان سوریه و کشورهای عربی به سرعت در حال شتاب گرفتن است. اردن، روز دوشنبه میزبان وزرای امور خارجه عربستان سعودی، مصر، عراق و سوریه برای مذاکره درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بوده است.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ماه آوریل به سوریه سفر کرد. در این بین، روابط دوجانبه عربستان سعودی و ایران پس از توافق دو کشور با میانجیگری چین برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها رو به بهبود است. مشخص نیست اسد به نشست اتحادیه عرب ـ که در ۱۹ مه با میزبانی عربستان سعودی است ـ دعوت خواهد شد یا نه؛ اما تهران از زمان اخراج سوریه از این سازمان ۲۲ عضوی در سال ۲۰۱۱، حامی بازگشت سوریه به این سازمان ۲۲ عضوی بوده است.

شبکه قطری الجزیره نیز با اشاره به این که سفر رییسی به سوریه «یک موفقیت راهبردی» تلقی شده است، با اشاره به مدت زمان این سفر و استقبال رسمی از رییس جمهور ایران نوشت: تهران پس از حمایت از اسد در دوران جنگ‌ سوریه، حالا به دنبال جایگاهی مستحکم‌تر در آینده اقتصادی این کشور است و می‌خواهد با توسعه تجارت با این کشور، راهگشای شرکت‌های دولتی و خصوصی‌اش به آن باشد.

الجزیره در ادامه اشاره کرد که ایران و سوریه قرار است، توافق‌های متعددی را در دوران سفر رییسی امضا کنند که برخی از آن‌ها در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه خواهد بود.

روزنامه فایننشال تایمز با پرداختن به سفر سید ابراهیم رئیسی به سوریه نوشت: رییس جمهور ایران، روز چهارشنبه و برای اولین بار پس از جنگ داخلی در این کشور عربی که در سال ۲۰۱۱ درگرفت، به سوریه سفر می‌کند و به دنبال افزایش کنترل تهران بر متحد دیرین آن هم‌زمان با آماده شدن این کشور عربی برای بازسازی است.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: سفر رییسی زمانی انجام می‌شود که برخی کشورهای عربی که با حکومت سوریه قطع رابطه کرده بودند و از گروه‌های مخالف حمایت می‌کردند، در حال آزمودن برقراری تعامل دوباره با دمشق هستند که حکومت آن بیش از یک دهه است، به اتحاد با ایران و روسیه متکی است.

این روزنامه همچنین نوشت: یک تحلیل‌گر سیاسی مستقر در تهران در این باره گفت: «سفر رییسی نمایش قدرت برای انتقال این پیام است که ما توانستیم اسد را در قدرت نگه داریم و قصد داریم حضور پررنگ در منطقه را حفظ کنیم. ایران می‌خواهد در دوران صلح هم دست بالا داشته باشد.»

در ادامه این مطلب، با اشاره به توافق اخیر تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک آمده است: وزیر امور خارجه عربستان سعودی، ماه گذشته، در ریاض میزبان همتای سوری‌اش بود، در حالی که عربستان سعودی، همچنین با میانجیگری چین در ماه مارس توافق کرده است که روابط با رقیب اصلی‌اش، یعنی ایران را از سر بگیرد.

در این گزارش آمده است: حمایت‌های مالی و نظامی تهران از بشار الاسد، رییس جمهور سوریه در دوران مبارزه‌اش با نیروهای شورشی نقشی حیاتی داشت و پیوند سوریه را با جمهوری اسلامی ایران که از سال ۱۹۷۹ متحد آن است، تقویت کرد. اسد توانست با حمایت روسیه و ایران کنترل بیشتر کشور را به دست بگیرد، با وجود این، شماری از نیروهای مخالف مسلح کنترل بر نواحی شمال غرب سوریه را حفظ کردند.

به نوشته این روزنامه، رییسی قرار است چهارشنبه با اسد دیدار کند. ناصر کنعانی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ایران در دوران مبارزه سوریه با تروریسم در کنار دولت، ارتش و ملت سوریه ایستاد و حالا می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کمک به بازسازی خسارات جنگ داشته باشد.»

خبرگزاری فرانسه نیز با مورد توجه قرار دادن این سفر نوشت: ابراهیم رئیسی قرار است، روز چهارشنبه به دمشق سفر کند که نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه به شمار می‌آید و در حالی صورت می‌گیرد که تعاملات منطقه‌ای با این دو متحد دیرینه افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به حمایت‌های تهران از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۱۲ سال جنگ در این کشور، افزود: این سفر تنها چند هفته پس از توافق تاریخی ایران برای بازگرداندن روابط با رقیب منطقه‌ای‌، یعنی عربستان سعودی و در بحبوحه هجوم دیپلماسی در خاورمیانه با تغییر روابط منطقه‌ای با ایران و سوریه انجام می‌شود.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده است که رئیسی و اسد درباره «روابط دوجانبه، مسائل مشترک اقتصادی و سیاسی و تحولات مثبت در منطقه» گفت‌وگو خواهند کرد.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گفت: مقدمات سفر ابراهیم رئیسی از روزها پیش در دمشق که سفارت ایران در آن مستقر است، با برداشتن موانع بتنی از جلوی سفارت آغاز شده است.

همچنین رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند که رئیس‌جمهوری ایران در سفر دو روزه خود به دمشق که به دعوت اسد انجام می‌شود، یک «هیأت اقتصادی - سیاسی» بلند پایه را رهبری خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، آخرین رئیس جمهور ایران که به دمشق سفر کرد، محمود احمدی‌نژاد بود که در سپتامبر ۲۰۱۰ به سوریه رفت. در حالی که اسد از زمان آغاز جنگ، دو بار به طور رسمی به تهران سفر کرده است که آخرین بار آن در می ۲۰۲۲ بود.

اسامه دانورا، تحلیلگر مستقر در دمشق خاطرنشان کرد که این سفر «صفحه جدیدی را در روابط نزدیک بین دو کشور باز خواهد کرد.»

وی افزود: این سفر می‌تواند بر استراتژی‌های اقتصادی بلندمدت متمرکز باشد، چون ایران به‌شدت خود را یکی از مشارکت‌کنندگان در مرحله بازسازی مطرح کرده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین با اشاره به میزان تلفات و خسارات وارده به سوریه در سال‌ها جنگ در این کشور گزارش داد: روزنامه الوطن که یک رسانه حامی دولت در سوریه است، نوشت: انتظار می‌رود در جریان این سفر تعداد زیادی قرارداد و تفاهم‌نامه به‌ویژه در حوزه انرژی و تامین برق میان دو کشور امضا شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۱۸
مطمئن باشید هیچ چیز مهمی در این دیدار وجود نداشته. حداقل برای مردم عادی چیزی نداره.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
هیچی کلی پول پرچم و آدم و ناهار دادیم که بیان از رئیسی استقبال کنن. خوش به حال مردم سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
رئیسی آیت ا... نیست!
ناشناس
| Romania |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
کوری عصاکش کور دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
شما رفتن رییس جمهور را به یکی از قطب‌های اقتصادی و سیاسی جهان نادیده میگیرید!
یه شهروند عادی برای دیدن اون خرابه ها نمیره سوریه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
این قدر موثر بوده که از نرخ های افزایشی دلار امروز پیدا است
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
در زمان جنگ ایران و عراق سوریه ضمن پشتیبانی از ایران، قصد داشت نظر بدبینانه کشورهای عرب منطقه خاورمیانه را از ایران ملایم‌تر سازد و خصومت‌ها را نیز کمتر کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
این سفر به هیچ درد نمی خوره چون خوشایند آمریکا و اسرائیل و غرب نیست و اونها سرور و اقای جهان اند!!1
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
جواب ۱۱۱۸:تمام نوسانات بازار ارز کار خود بانک مرکزی و کانالهای فردایی انها است
چگونه است دیروز دلار نزولی بود منتهی از شب کانالهای شبانه جو روبه بالا دادند و امروز دلار رسمی در بازار آزاد هم گران شد؟؟؟؟؟
خود دولت دارد ارز و طلا و سکه با حباب فراوان در بازار میفروشدو کسری بودجه اش را اینگونه جبران میکند
حباب سکه تمام ۲۵ درصد شده!!!!مسخره بازی است
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
چرا اتفاقا کلی بیت المال حق مردم ایران رو سرازیر می کنند تو شکم اسد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
سلام بر جماعت بیکار
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
کاش این دیدار منجر بشه سوریه بدهیهای ایران رو پس بده و فکر کنه ما هم مثل روسیه به پولمون نیاز داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
واقعا کشوری که همه زیر ساخت‌هاش نابود شده چند کشور خارجی از جمله ترکیه و آمریکا و ...نیرو پیاده گردن و اسرائیل هر روز حمله هوایی میکنه چه دستاوردی برای ایران خواهد داشت مطمئن باشید اونا از ایران بهره بردای میکنن نه ایران
از خداوند متعال خواستار آرامش و صلح ابدی برای تمام ملل بخصوص منطقه خاورمیانه بخصوص مردم مظلوم سوریه یمن افغانستان عراق و ایران عزیز و زجرکشیده هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
اگر اختیارات کشورهای خاورمیانه به انتخابات ازاد مردم

واگذار گردد ، قطعا تمام این کشورها به توسعه و ابادانی

و مردمشان به رفاه و ازادی و ارامش خواهند رسید
بعنوان یک ایرانی از اینکه رئیس جمهور ما بجای سرکشی به مردم فلکزده ایران در

سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و هرمزگان و جنوب خراسان و لرستان و وو

که اکثریت قاطع مردم آنجا از زور فشار فقر و نداری و مشکلات متعدد ناشی از ناکارامدی و فساد و بیعدالتی مسولان و ووو در بدترین شرایط اقتصادی اجتماعی به سر میبرند

به زیارت بسار اسد و کشور سوریه رفته اسدی که برای حفظ قدرت استکباری خود باعث نابودی ۸۰ درصد کشور سوریه و اوارگی بیش از ۷۰ درصد مردم سوریه شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
آقای ابراهیم رییس‌جمهور با سفرش به سوریه وامضای سند همگاری با بشار اسد جونش خواست به بشارت اسد جونش پیام دهد که نگران اوضاع بداقتصادی کشورش نباشد چون او با تمام قدرت از بشارت اسد حمایت و پشتیبانی خواهد نموده و برای آبادانی سوریه از هیچ کمکی خودداری نخواهد ورزید هدف اصلی ابراهیم رییسی به سوریه این بود خواست مردم را حالی نماید چقدر غیرت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
بابا جون چرا شماها سواد سیاسی ندارید الان پول تو سوریه است صادرات ترکیه هشت برابر ماست ما که این همه خون دادیم الان وقت برداشت چرا شماها هیچ وقت نمیفهمید
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
نه اینکه کلی پول از لبنان میگیریم بابت ساختمان سازی و ارسال مواد غذایی و بنزین و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
چی رو می خواهی صادر کنی چی داری تکنولوژی به روز یا وسایل به روز مردم سوریه وسایل به روز و ارزان می خواهند که شما هیچ کدام را ندارید مگر اینکه همین وسایل از رده خارج شده را مفت به سوریه بدید و بعد پولش را با گران کردن قیمت آن از مردم ایران بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
در واقع ما قراره طلب (از سوریه) ترکیه و بقیه کشورهایی که
سوریه برلشون یک فرصت تلقی میشه، را بپردازیم
این سواد سیاسیه...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
آقای ناشناس 9:04 مردم سواد سیاسی دارند و خوب میفهمند که ترکیه بخاطر توان تولید بیشتر و با کیفیت تر و با تکنولوژی بروزتر و از همه مهمتر سیستم بانکی امکان صادرات بیشتر از ما داردما رفتیم در سوریه کارخانه خودرو احداث کردیم که الان تعطیل و سرمایه مملکت سوخت شده بجای اینکه مثل ترکیه سرمایه خارجی به کشورمان بیاوریم برعکس ما رفتیم سرمایه مملکت را به خارج که نابود کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
ناشناس عزیز ایرانی، بنده هم مثل شما خیلی دوست دارم مردم همه جای کشور در رفاه و آسایش باشند و مسئولین به همه جای کشور مدام سر بزنند ولی اولا دیدارهای بین سران کشورها کاری لازم و همیشگی است و ربطی به این ندارد که داخل کشور هم به مردم سر بزنند دوم اینکه یا خبر نداری یا خودت رو داری به بی‌خبری میزنی ، میتونی یه جستجوی اینترنتی بکنی که از اول ریاست جمهوری آقای رییسی صرفنظر از موفق بودن یا نبودنش که بحث دیگری است، چند بار و به چه استانهایی مسافرت کرده و سر زده است
اهمیت؟! چه اهمیتی؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
اگر مهم بود تیتر لازم نداشت
ramanh
| Poland |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
فقط برای ما بدبختی و هزینه داشته است و
هیچ سودی ندارد سوریه بدنبال پول است و ما ساده و بی فکر تا حالا ما چکار توانستیم بکنیم د هیچی هیچی
صدها میلیارد دلار پول نفت ایران خرج سوریه شد
بیش از ۱.۵ میلیون از مردم سوریه کشته شدند تا بشار اسد و زن بی حجابش زنده بمانند
خوب
حالا چی بدست امد
یک کسور کاملا ویران و ۱۰ میلیون اواره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
انتقاد کردن چیز بدی نیست اول. اینکه شما این آمار از کجا در اوردی ؟ دوم اینکه وقتی فروش نفت ایران تحریم باشد چگونه صدها میلیارد
دلار خرج شده است ؟ سوم : از کجا میگویی بشار اسد حامی مردمی ندارد؟ برادرم اطلاعات تلویزیون من و تو ، ایران اینترنشنال و العربیه نگاه نکن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
خطاب به 07:13 مرجع شما کجاست؟ صدا و سیما؟ که خبر شلیک به هواپیمای مسافربری رو پنهان کردن؟ که خلبان و کارشناس اوردن که به هیچ عنوان امکان نداره به هواپیما موشک شلیک شده؟ اخبار و اطلاعات کشورهای دیگه نبود ما تا همین امروز فکر میکردیم که اون هواپیما دچار نقص فنی شده. مرجع شما کجاست؟ اخبار بیست و سی؟ که مسمومیت سریالی مدارس دخترانه رو شیطنت دانش آموزان میدونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
جالبه که همسر و مادر بشار اسد بدون حجاب به دیدن رئیسی اومدن
رییسی آیت الله نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
چه فرقی می کنه؟ یک شبه میتونه باشه! سابقه هم داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
یعنی شما تشخیصت از اون خبرنگار که مرتب با این امور سروکار داره بیشتره؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
دكتر هم نيست ؟ ديپلم هم ندارد ؟ پس چي هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
پنجم ابتدایی دارد ولی به او دکتر هم می گویند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
هرچی هست عشقه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
تا قبل از انقلاب ردیفهای حوزوی قوانینی داشت اما بعد از اون همه چی بهم ریخت
تو از کجا میدونی رئیسی آیت الله نیست؟ تخصصت چیه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
برای اینکه بدونی هست یا نیست به حکم تنفیذ ریاست جمهوری ایشان،توسط رهبری ،مراجعه شود،درحکم آمده حجت االسلام
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
تو که ادعا می کنی آیت ا.. هست باید ثابت کنی اینقدر بی سوادی که می گی دیگران باید ثابت کنند رییسی آیت ا.. نیست منم ادعا می کنم از انیشتن بالاترم تو ثابت کن که نیستم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
ایت الله باید رساله داشته باشد
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
اینقدر دروغ گفته اید که خودتان هم باور کرده اید.
ایه الله است چون رئیس قوه قضاییه بوده که فقط یک ایه الله میتواند رییس ان باشد برحسب حکم قانون اساسی
ایه الله است چون عضو خبرگان بوده و هست و عضویت در خبرگان شرطش ایه الله بودن است و امتحان هم میگیرند
دکتر هم هست از همین دانشگاههای دولتی ایران و جالب است که از اعضای ژوری اش در زمن دفاع دکتری
همین اقایان اصلاح طلب بوده اند از جمله ایه الله
محقق داماد
و شما با بی شرمی ایشان را شش کلاسه مینامید
خاک بر سرتان. اینقدر دروغ بگویید تا در دروغهای خودتان غرق شوید و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
کسی که از روی متن نوشته شده، سویدای دل را سودای دل بخواند، ملا هم نیست
طبل تو خالی
برای افزایش همبستگی و شارژ مجدد کشور بیچاره تر از ما رفته اونجا ...
خب آب شد برای ما یا نون؟
پول زبان بسته مردم‌مظلوم‌ایران را بردن بدن سوریه، واقعا که
خوزستان بفروشید برا بشار اسدهزینه کنید. اگه کم اومد هرمزگان م بفروشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
قبلا هم فرموده بودند سوریه برای ما مهمتر از خوزستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
قبلا یکی از اینا گفته بود حاضريم خوزستان رو بدیم ولی سوریه را نه !پرس و جو کنید کشف کنید!پس مطلب جدیدی نیست.
سفر به کشورهای گدا گشنه و در پیت چه دستاوردی میتونه داشته باشه !!!!!
چقدر نظرات وتحلیل ها خام سطحی ونپخته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
شما لطفا یه نظر پخته و کارشناسی بدید.
اين دو نفر چه گلي به سر كشورشان زدن كه ديدارشون اهميت داشته باشه ! كارنامه هر دو شون اوضاعش خرابه !
احتمالا تنها چیز مهمش محور مقاومت بوده!
یک سوال بپرسم.اخه کشور جنگ زده و داغون سوریه که هفتاد درصد اواره شدن چه امتیازی میتونه برای ماداشته باشه؟کدوم ریس جمهور رادیدید که بره اونجا؟ایا عقل سلیم این رامیگه که باکشور صنعتی روابط داشته باشیم بهتره یابااین ها؟
یک روزی قطعا میرسه که اهداف پشت پرده این سفرها مشخص بشه وهمه حیف ومیل ها وهدیه وهبه دادن ها باید تکلیفش مشخص بشه
سوریه می‌تواند یک بازار مصرف خوبی برای تولیدات ایرانی باشه به ویژه مصالح ساختمانی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
فرغون های ایران خودرو چی مثل پراید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
تمام صنایع ایرانی بعلت استفاده از تکنولوژی قدیمی گران و بی کیفیت است از کلید پریز تا سیمان و آهن آلات و مهمتر تکنولوژی های نوین ساخت و ساز که ارزان تمام میشود را همه را ترکیه و چین دارند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
خوشبحال تجار و کارخانه‌دار و گمرک چه سودی به حال مردم داره
سلام. وقتی کشوری می خواهد رییس کشور دیگری را دعوت کند، وزیر خارجه یا وزیر دربار خود را می فرستد و دعوت نامه را تقدیم می کند. این بار اما وزیر ما را رفت و گفت که رییس را دعوت کنند. ضمنا آن شخصی که نوشته بود، چه حاصلی برای دارد، برای ما ندارد، اما برای سوریه دارد.
خیلی مسخرس صادرات ترکیه به سوریه هفت هشت برابر ماست ملت ما دچار فقر مغزی شدن
پاسخ ها
جواب ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
کسی که صنایع ترکیه با ایران مقایسه می‌کند مشکل عقلی و بی
اطلاع است کیفیت صنعت تزکیه با آلمان و ژاپن مقایسه میشه اگر نمیدانی بدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
زمانی میتوانی ادعا صادرات داشته باشی که کشورت نیازهای خودش را تامین کند.ایران در نیازهای اولیه خودش مانده چه برسد به صادرات با کدام مواد اولیه و با کدام سیستم بانکی . مشکل تورم داخلی را کی جواب میده.
کاش برا خودمون هم پول باقی بمونه
بطور یقین سفر اقای رییسی به سوریه نفعی بزرگ برای دولت سوریه دارد .
خواهشا دولت ایران در صورت تصویب قانون رعایت حجاب اسلامی در سوریه کمک به ساختن آن بکند در غیرراین صورت کمک به ملتی که حجاب اسلامی رعایت نمیکنن حرام هم حرام شرعی هم حرام قانونی ، آقای رییس قبل از امضا هرگونه قرارداد این شرط را بنویسند
بازتاب گسترده رو خوب اومدید. شنیدم یه عده ای دارن این خبر رو به کرات دیگر مخابره می کنند تا بازتاب گسترده تر بشه.
سوریه یک ویرانه است آخه اقای رئیسی کدام دستاورد را داشته ؟ در مملکت خودمان چه گلی بر سرمان زده است ، دست از مجیز گویی بردارید
هیچی صدها میلیارد ضرر ایران احتمالا تبدیل خواهد شد به صدها و اندی میلیارد
حتی با شش کلاس هم می‌شد درک کرد که بعد از لین همه هزینه برای اسد و جلوگیری از سقوطش باید اون می‌آمد به خدمت نه اینکه بری خدمتش. لا اقل ازاتحادیه عرب یاد می‌گرفتید.
باید مادورو ( راننده کامیون ) رو هم دعوت میکردن و ۳ تایی با هم برای دنیا تصمیم میگرفتن :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
راننده نبود شاگردشوفر بود
ده سال حمایت و مخارج و هزینه وشهید برای اسد. این بوده دستاورد برای ما . حالا هم رییسی فکر کرده در بازسازی اونجا شرکت کنه یعنی دوباره هزینه ای که در این وضع خراب که آهی در بساط نیست. اسد هم دیگه با اینها کار نداره و دنبال رابطه با کشورهای عربی پولداره. و ما همچنان بزرگترین بازنده هستیم. به این میگن محور مقاوت و عمق استراتژی .
دستاورد اینکه اونجا حتما بهشون ناهار خوبی دادند غذای سوری و لبنانی هم خوشمزه است
باید بشار اسد میومد التماس می‌کرد بیاین برا بازسازی ویرانه های ناشی از ابقای دولتم بهم کمک کنید تا آبروم نره جناب رئیسی تشریف بردن بگن ما می‌سازیمش شما خوش باشید خاندان اسد
همچین میگین مهم ، که انگار با صدراعظم آلمان یا پادشاه انگلستان ملاقات داشته !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
:)))))
هیچی بیت المال بیشتری به سوری ها داده شد....................................
بازتاب سفر؟؟؟؟؟ افزایش قیمت دلار و سکه و طلا
چیز مهمی که اتفاق افتاد تصویب شد مرغ کیلوئی 73 هزار تومان و تخم مرغ شانه ای 100 هزار تومان
گشت ارشاد اضافی داریم. لازم نداره بشار اسد؟!
یه کاری کنین که ملت اثرات این کار ها رو ببینین که بدبین نشن
حضرت آیت الله دکتر رییسی بسیار کار سنجیده ای کردند این سفر باید زودتر از اینها انجام میشد دوستان کم سواد و بی اطلاع بدانند سفرهای استراتجیک به کشورهای مهم منطقه مثل سوریه مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام بخصوص یاوه گویان آمریکایی . و اگر هم کمکی به این دوستان میشود در جهت حفظ اسلام عزیز است . در جهان اسلام ما نیاز داریم به وحدت کلمه و همبستگی و از این همبستگی و اتحاد دشمنان ما میترسند و ما نیاز داریم به این ترس دشمنان . یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
برادر عزیز وقتی همبستگی داخلی به حداقل خود رسیده همبستگی خارجی چه دردی را دعوا میکند. آیا تا الان اتحاد با سوریه که مردمشان این رژیم را قبول ندارند برای کشور سود داشته؟ جز بحث ایدئولوژیک هیچ نفعی به ایران نخواهد داشت. ما الان خودمان نتونستم وعده ساخت و ساز را بدهیم چطور میتونیم الویت را کشور دیگر قرار دهیم. همش پز تو خالی است. اتحاد با عربستان هم هیچ سودی برای ایران نخواهد داشت..
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
!!!???سفرهای استراتجیک

مشکل اینه که شماها همه چیز را طوطی وار یاد گرفته اید. اصلا معنی استراتژیک را میدونی. خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟ سوریه بدبخت ویران کشور مهمیه. بعدش جهان اسلام سوریه لست.
کدوم اتحاد، کدوم دشمن کدوم ترس. دوره این حرفها تموم شده. ما خودمون تو ارزاق مردم و گرونی و تورم و هزار بدبختی دیگه موندیم اونوقت از همبستگی و وحدت کلمه و از این شعارهای تکراری صحبت میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
بسیار عالی دوست استراتجیک من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
هر وقت اسد راضی شد روسری سر زنش کنه تو بیا و از اسلام در سوریه حرف بزن
دستاورد این سفر ، تایید سوریه در اجلاس عرب به نفع امارات برای جزایر ایرانی ، هر بار سوریه در این اجلاس دعوت بوده بر علیه ایران رای داده الان که عراق هم اضافه شده
حراج اموال مردم ایران
بذل و بخشش سرمایه ملی
تعویق بدهی های بشار اسد به ایران
بیشتر اظهار نظرها از روی عقده درونی یا کینه و دشمنی بی منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
فقط تو خوبی
فقط نظر تو خوبه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
اگه فکر می‌کنید نتایج مثبتی داشته مشخصا بفرمایید
محور مقاومت به کمی روغن کاری نیاز داشت که با این سفر حل شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
مقاومت چند صباح دیگر همین بشار در جمع کشورهای عربی علیه ایران مثل گذشته رای می دهد
نظرات منفی که مخالفان با شارژی که از اتاقهای البانی نشین ها میدهند معلوم که این سفر دارای اهمیت فوقالعاده است ایران با تیکه به دانش بومی توان بالای متخصصان داخلی همچنان که تاکنون توانسته از دشنه زار توطئه های گوناگون عبور نمایدوضمن دست بالا درمنطقه بدون وابسته گی متحدان خودراحمایت کرده هزینه های آمریکای جنایت کاررا درمنطقه به هیچ تبدیل کرده نقشه خاورمیانه جدید دولتهای پی درپی آمریکا را خنثی نموده وآنها را درآستانه فرار همیشگی از منطقه کرده ودر شاخصهای گوناگون ازتوسعه ورشد بسیاری بالایی برخوردارگشته ما یادمان هز نخواهد رفت زمانی را که لیسانس انترنهای هندی وپاکستانی را هرگز یادمان نخواهد رفت دراوج حکومت وابسته ستم شاهی که همین تهران پایتخت آب لوله کشی آب برای مصرف نداشت مردم برای رفع نیازشان ساعتها درکنار فشاریهای آب درخیابانها می ماندند روسته ها نه گاز داشت نه آب داشت نه برق نه بهداشت - حتی روستاهای بشاگرد معلوم نبود کجاست مردمش نه شناسنامه داشتند نه مدرسه نه جزءآمارمردم ایران محاسبه میشد ما که آذری هستیم وقطب کشاورزی مردم نان جو با پیاز میخوردنند کشاورزش قدرت پخت نان گندم رانداشت اشکنه بهترین غذا برای ما بود وقتی نان وسیب زمینی کوبیده اگرپیدا میکردیم بخوریم یک هفه ذوق وشوق داشتم وزیرکشاورزیش میگفت 80درصد مردم گرسنه اند درجشن شیراز مهمان های خارجی که شرکت کرده بودنند بعدا نوشتنند شاهی که چنین جشنهایی برگزار میکند ما به چشم خود دیدیم بچه هایی را که از فرط گرسنه گی ریشه گیاهان را میخوردنند - انقدر قدرت خرید مردم پایین بود خانوده ها توان خرید لباس نداشتنند لذا لباسهای کهنه ومندرس پاره پاره بزرگترها را برای بچه ها درست میکردنند تا بپوشند امروز قدرت ایران با اتکا به خودش پایدار مستحکم قوی است درود برآبت اله دکتر رئیسی زنده بادایران خود را آنقدر تحقیرنکنید فرزندان تقی زاده ها ومیرزا ملکم خانها
به اندازه دوریال برای مردم ایران منفعت ندارد مگر با قراداد های چندین ساله با روس و چین چی عاید ملت ایران شده است جز گرانی و تورم سرسام آور جز فقیر شدن هرچه بیشتر مردم !!!
ملاقات با کسی که بر ای بقا بر سر شهروندانش بمب خوشه ای می ریخت وقریب پانصد هزار نفر کشته و بیش از هشت میلیون آواره شده اند و کشور به ویرانه تبدیل شده است چه دستاوردی دارد .!!؟؟
حضور امریکا در منطقه خلیج به پشتوانه چه کشور عربی است ........
این آدم کوچیکه الکی می کوشید گنده نشونش بدید
فقط چرا این وسط کدخدا اظهار نگرانی کرده!!!
این آقا و باباش یه عمر از کشورهای خاورمیانه باج گرفتند و سودشون به هیچکس نرسیده
مسئولین ما نشان داده اند که چیزی غیر از شعار و ظاهر برایشان مهم نیست و این سفر به یک کشور جنگ زده و تکه پاره شده که اکثریت مطلق مردمش دولت را قبول ندارند و حکومتش به زور اسلحه و کمک و دخالت نظامی خارجی بر بخش کوچکی از کشورش حکومت میکند هیچ ارزشی غیر از شعار و ظاهر ندارد .
عراق اشغال شده، سوریه جنگزده و افغانستان بدون زیرساختار هیچکدام تورمی را که ما داریم را ندارند ، چرا؟
یکی دلیل را تحریم ها اعلام میکند، دیگر مدعی صادرات عمده نفت و پتروشیمی و بی اثری تحریم ها
یکی چاپ پول بی پشتوانه را عامل میداند و دیگر اصل موضوع را رد میکند
یکی دزدی و اختلاس را عامل میداند و دیگر میزان آنرا اندک
و…..
چیزی که مردم میبینند کوچک شدن سفره خالیشان هست و بزرگ تر شدن سفر کسانیکه مردم را به مقاومت و سکوت دعوت میکنند
مبارزه با تروریست
صادرات پراید
زیارت
و دیگر هیچ
من طرفدار رابطه خوب با تمام کشورها هستم البته تا جایی که منافع کشورم تامین شود نه اینکه یک سره باج بدهیم.
بغل دست زن های بی حجاب چکار می کنن؟
خالی بندی است. تمام
سفر بدون دستاورد
بشار اسد عملا به یک جسد سیاسی تبدیل شده و رابطه با سوریه متضمن هیچگونه منفعتی برای ما نخواهد بود
سوالی که بنده دارم این هست: چرا ایشان در برخورد با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان به خاطر بی حجاب بودن او حاضر نشد که در مصاحبه شرکت کند ولی با خانم های بی حجاب دربار بشار اسد مشکلی نداشتند؟
خود مسافر اصلا مهم هست که سفرش مهم باشه؟
قبل از کمک به سوریه به فکر کمک به ایرانیان باش اگر ایرانی هستی
چه‌سودی‌دارد‌تورم‌وگرانی‌کم‌می‌شود
آرامش و صلح در سوریه و عراق به معنای آرامش در منطقه است که هم به نفع ایران و هم عربستان و هم کشورهای حاشیه خلیج فارس است
آرامش در منطقه باعث رشد و پیشرفت در منطقه می شود که باید این احتمال را حداقل فرض کرد که خوشایند بیگانگان نیست و جنبه احتیاط آنرا در نظر گرفت
همانطور که ارتباط با کشورهای ثروتمند مهم است ارتباط با کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته هم مهم است
چون شما ممکن است نفت و پسته و زعفران را بتوانید به کشورهای ثروتمند مثل آلمان و آمریکا صادر کنید اما یقین بدانید که خودرو و لوازم خانگی را نمی توانید و مجبور هستید به کشورهای پایین تر از خودتان صادر کنید
عکس آن هم صادق است شما نمی توانید مواد خام و اولیه را از کشورهای پیشرفته وارد کنید و باید از کشورهای کمتر توسعه یافته وارد کنید

به عنوان رمز موفقیت باید به همه ظرفیت ها توجه کرد
هم ظرفیت های معنوی و هم مادی
بسیاری از منابع انسانی در داخل ممکن است معنوی نباشند اما دارای مهارت و دانش خوبی باشند
بسیاری از انسان ها هم هستند که معنویت دارند اما ظرفیت های خاص خودشان را دارند
بسیاری از کشورهای پیشرفته دارای ظرفیت بالایی هستند و بسیاری از کشورهای فقیر هم ظرفیت های مواد اولیه و سرمایه گذاری دارند
حتی در مواجه با کشورهایی مثل آمریکا هم نباید از ظرفیت های آنها غافل و با خصومت های افراطی آنها را از بین برد
باید باهوش و زیرک بود و از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و این موضوع باید در مسئولین چند برابر بیشتر باشد و خودشان و مردم را درگیر مسائل بیهوده نکنند
در مکانیک چیزی با عنوان گشتاور وجود داد
و یا در الکترونیک هم چیزی با عنوان رزونانس وجود دارد
که بسیار دقیق و اثبات شده است
این دو موضوع در اصل اشاره به حد تعادل دارد
در گشتاور اگر سرعت بالاتر از سرعت گشتاور و یا پایین از آن باشد باعث اتلاف انرژی و کمترین بازدهی می شود
در رزونانس در فرکانس رزونانس ما بیشترین انتقال انرژی را داریم و باعث ارتباطات رادیویی و ماهواره ای می شود

در جامعه هم چیزی بنام میانه روی داریم که حتی در ادعیه منتسب به معصوم هم اشاره شده است و متقدمین و متأخرین نسبت به امامان و پیامبر را مورد نکوهش قرار داده است و حد تعادل را سفارش کرده اند
در اقتصاد و در روابط خارجی و در موضوع حجاب و هر موضوع دیگر میانه روی و تعادل بهترین راه حل و افراط و تفریط فقط باعث اتلاف منابع و عدم رسیدن به هدف می شود
چه سفر مهمی واقعا!!!! رفت برای فسفات ولی ظاهرا روسیه قبلا جارو کرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی