بازدید 4779

رونمایی بایدن و یون از طرح بازدارندگی هسته ای

ایالات متحده متعهد شد که در بحبوحه نگرانی از افزایش زرادخانه موشک ها و بمب های پیونگ یانگ، اهتمام بیشتری در مورد برنامه ریزی هسته ای خود برای هرگونه درگیری با کره شمالی به کره جنوبی به خرج دهد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 27 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از فرانس24؛ این اعلامیه که شامل تعهد مجدد سئول مبنی بر عدم دنبال کردن بمب هسته‌ای  بود، شامل مواردی همچون مقابله با تهدیدهای کره شمالی، تراشه‌های نیمه‌رسانا و تجارت هم می‌شد.

یون در یک کنفرانس خبری مشترک گفت که او و بایدن در مورد اقداماتی برای تقویت دفاعی کره جنوبی در پاسخ به تهدید کره شمالی به توافق رسیده اند.

یون گفت: «دو کشور با رایزنی‌های فوری دوجانبه ریاست جمهوری در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی موافقت کرده‌اند و قول داده‌اند که با استفاده از تمام نیروی ائتلاف، از جمله سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده، به سرعت و قاطعانه پاسخ دهند».

بایدن بار دیگر پیشنهاد آمریکا به کره شمالی را برای مذاکره بر سر برنامه های هسته ای و موشکی این کشور که از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نادیده گرفته شده است، تکرار کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که بر اساس «اعلامیه واشنگتن جدید» ایالات متحده به سئول تعهد دقیقی در مورد برنامه ریزی احتمالی ایالات متحده برای بازدارندگی و واکنش به هرگونه حادثه هسته ای در منطقه ارائه خواهد کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن همچنین یک زیردریایی موشک بالستیک را برای نمایش قدرت به کره جنوبی مستقر خواهد کرد که اولین حضور اینچنینی از دهه 1980 است.

با این حال بایدن تصریح کرد که هیچ سلاح هسته ای آمریکا در خاک کره جنوبی مستقر نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها