بازدید 6546

حراست مجلس مستندات خودروهای تحویل‌شده را دارد

احمد علیرضابیگی نماینده مجلس از صحت خبر اعطای ۷۰ خودروی صفر شاسی بلند به نمایندگان مجلس خارج از روال معمول و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت خبر داد. او این سخن را در واکنش به تکذیب دولت اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 27 April 2023

به گزارش «تابناک»، احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران با اشاره به تکذیبیه اعطای ۷۰ خودرو به نمایندگان مجلس گفت: خوشبختانه در این مورد حراست مجلس وارد شده و بررسی کرده است اینکه چنین اتفاقی افتاده است و خودروسازان مبادرت به این کرده اند که به تعدادی از نمایندگان مجلس این خودرو را خارج از روال متعارف تحویل دهند مسجل است و در این مورد ابهامی وجود ندارد.  

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: مسئله این است که کسانی که چنین ظلم بزرگی در حق مردم ایران می کنند و خودرو ۲۰۷را با قیمت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بازار عرضه می کنند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاههایی درست کرده اند. اگر پولی که بابت یک ۲۰۷ملت ایران می دهند را با همین ارز آقای رئیسی به دلار تبدیل کنیم بیش از بیست هزار دلار می شود که در کشورهای منطقه به راحتی با آن یک خودرو بی ام دبلیو ۲۰۱۸ تهیه کرد. 

وی افزود: مردم ایران زیر چنین ستمی قرار گرفته اند و کسانی که چنین جنایتی را انجام می دهند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاههای را درست کرده اند و برخی را تطمیع کرده اند. این مناصب قدرت چنین اعتماد به نفسی را برای آنها ایجاد کرده اند که چنین ستمی بزرگی را در حق ملت ایران روا بدارند و چنین مصونیتی برای خودشان ایجاد کنند که بتوانند از تیغ نظارت به راحتی عبور کنند و از رسیدگی دستگاههای زیربط خودشان را مصون بدانند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: مجلس در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته است. هیات رییسه مجلس از من سوال کردند که آیا مستنداتی دارم که گفتم گزارش حراست مجلس را که شما در اختیار دارید.

او افزود: خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی خودروهای بوده است که تحویل داده شده است و به این ترتیب خودروسازان در صدد ایجاد پایگاههایی هستند که بتوانند به ستم خودشان علیه ملت ایران ادامه دهند. در هر منصبی از قدرت که برایشان متصور باشد تلاش کرده اند با تطمیع این ستم را به نحوی انجام دهند که صدای کسی درنیاید.

وی تاکید کرد: خودروسازها این خودروها را به این دلیل به نمایندگان دادند که حاشیه امنی برای خودشان درست کنند. مجلس باید ورود کند و بگوید کدامیک از نمایندگان این خودروها را گرفته است و از آبروی خودش دفاع کند . اگر مجلس ورود نکند و شفاف سازی نکند اعتبار نهاد قانون گذاری زیرسوال می رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: خوشبختانه دادستان کل هم به موضوع ورود پیدا کرده است و آنها هم به عنوان مدعی العموم در دفاع از حقوق مردم مسئله را پیگیری می کنند که بتوانیم گزارش روشنی به آگاهی ملت ایران در این مسئله برسانیم.

وی در مورد اینکه آیا پیشنهاد خودرو به وی هم شده است گفت: پیشنهاد خودرو به خود بنده نشد ولی ماشین ها را در مجلس می بینم. این ماشین ها در پارکینگ مجلس بود و در اختیار نمایندگان قرار گرفت و مسئله کاملا روشن است. 

بیگی تصریح کرد: مسئله استیضاح وزیر صمت نیست که نمایندگان برای رای اعتماد مجدد به وزیر صمت خودرو تحویل گرفته باشند بلکه مسئله نمایندگانی است که از جانب خودروسازان تطمیع شدند که به هنگام از وجود آنها در پشتیبانی از ستم خودروسازان علیه ملت ایران استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۴
آفرین نماینده تبریز
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
حیف که فقط شعار انقلابی بودن را می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
این وزیر صنعت باید هر چه زودتر برکنار بشه و مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
این وزیر صنعت باید هر چه زودتر برکنار بشه و مورد پیگرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
خبرگزاری فارس کاملا سکوت کرده
آقای بیگی از اینکه در مسئله خودروسازان ورود کردید واقعا دستتان درد نکند ولی متاسفانه خودروسازان قدرتمند تر آنی هستند که مجلس و دولت بتواند کاری انجام دهد.
مدعی العموم خوابه یا رفته مراکز تجاری رو پلمپ کنه
چه بخور بخوری هست ما جاماندیم
خودرو سازی در ایران بزرگترین دزدی تاریخ است
وای بر ما کجا زندگی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
وای
آقا تنها مشکل کشور حجابه این فسادها و دمل های چرکین که حساب نیست اصلا. فقط و فقط حجاب و عفاف.
حواله ها رو هم میگیرن میخورن یه آبی هم روش ...
به گفته ایشان : مافیای خودروسازان در تمام مناصب قدرت نفوذ کرده است . یعنی جایی که باید این نمایندگان را سئوال و جواب کند تا محلی که باید درباره جرم اینها تصمیم گیری کند در اختیار خودروسازان هست . در هر جایی که انحصار ایجاد شده فساد بیداد می کند ، خودرو ، دارو درمان ، ارتباطات و ....
مثال قدیمی پا بر جاست
از نان و آب برای مردم خبری نیست تا دلتون بخواهد فساد آقایان انقلابی در مجلس ..... خدایا ما را نجات بده
صنعت خودرو و خودروسازی برای شکوفایی مملکت قرار است که باشد این همه فساد و جذابیت و اینهمه ظلم به هموطن برای تامین خودرو , واقعا به این تبانی ها و این مکان فساد نیازی هست ؟
در این دکان را ببندید هرچند که بد است اما واردات بصورت فردی انجام شود رقابت را هم بیخیال شوید
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
کسی نگفته در خودرو سازها را ببندند
توي اين مملكت چه خبره !؟
در صورت اثبات موضوع نمایندگان مربوطه باید اخراج و خودرو ایشان مصادره و از سایر مناصب دولتی فعلی و بازگشت به مناصب قبلی و یا سایر مناصب بعدی عزل شوند
اگر ورود خودور برای تمام مردم ازاد شود انوقت قیمتهای بازار سیاه می شکند ولی اینطور هم نمی شود که کسی خودرو ملی را با قیمتهای کارخانه ای ان نخرد
بهترین راه برای روش شدن این مسئله مطرح شدن در مجلس و دفاع وزیر و نماینده از ادعای خود
مشروط بر اینکه یک خودرو دیگر اضافه نشود
و در همین حال من جانباز با فطع پا به عالم و آدم نامه نوشتم که آی هم ی مسئولین من پول نقد میدم ماشین اتوماتیک از کمپانی بخرم و تمام و کمال پولش را واریز کنم تا مجبور نشوم ماشین اتوماتیک دست دوم تهیه کنم که تا الان هم نتوانسته ام و در چنین حالی این همه ریخت و پاش برای (نماینده) ی مجلس مطابق چه قانونی
الان دادستان کجاست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل