بازدید 2034

انگلیس خواستار نشست شورای امنیت درباره سودان شد

در حالیکه آتش بس سه روزه در سودان در پی اعلام  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برقرار شده ، انگلیس خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درباره بحران سودان شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 25 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، باربارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت خواستار تشکیل نشست این شورا درباره بحران سودان در روز سه شنبه به وقت محلی شد.

دیپلمات انگلیس تصریح کرد که لندن درخواست برگزاری نشست شورای امنیت درباره وضعیت سودان را ارائه کرده است.

وود وارد در نشست شورای امنیت گفت که نگرانی های مطرح شده توسط دبیر کل سازمان ملل در مورد وضعیت سودان و درخواست برای پایان فوری خشونت را تکرار می کند و لندن خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در این زمینه در روز سه شنبه است.

این درحالی است که وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که توافق آتش بس پس از ۴۸ ساعت (دو روز ) مذاکرات فشرده حاصل شده و از بامداد سه شنبه آغاز خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس ۷۲ ساعته ( سه روزه) موافقت کرده اند.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان مشغول خارج کردن دیپلماتها و شهروندان خود از سودان هستند.

پیش از این، ۳۰ فروردین ماه نیز آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ساعت ۱۸ آن روز به مناسبت عید سعید فطر تمدید شده بود، اما پس از آن بار دیگر دو طرف درگیر در سودان با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی، چهارم اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل) بار دیگر از طرفین درگیری ها در سودان خواست، فوری درگیری ها را متوقف کنند و اعلام کرد سازمان ملل به هماهنگی نزدیک با شرکا برای کاهش تنش ها و برقراری آتش بس پایدار در سودان ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل  گفت: از انتقال موقت و امن صدها کارمند و وابستگان سازمان ملل از خارطوم و سایر نقاط در سودان استقبال می کند.

گوترش با بیان اینکه از همکاری همه طرف ها در سودان برای انجام این عملیات بدون حادثه قدردانی می کند، بار دیگر از طرفین خواست که فوری درگیری ها را متوقف کنند و به همه غیرنظامیان اجازه دهند تا از مناطق تحت تأثیر درگیری خارج شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار