بازدید 5853
علم‌الهدی:

ذخیره ارز و سکه معصیتی هم‌تراز با احتکار است

اگر شما سرمایه خود را انباشته و آن را برای سود بیشتر به ارز و سکه تبدیل کنید، این عمل معصیتی هم‌تراز با احتکار است. وقتی سخن از جنایت اقتصادی به میدان می‌آید، اذهان عمومی متمرکز بر احتکار است. بله این عمل حرام است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 21 April 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: اگر شما سرمایه خود را انباشته و آن را برای سود بیشتر به ارز و سکه تبدیل کنید، این عمل معصیتی هم‌تراز با احتکار است.


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی، ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین و روز ارتش اظهار کرد: در شرایط امروز کشور ما دو مشکل وجود دارد؛ یک مشکل همگانی مشتمل بر مسائل معیشتی و اقتصاد که با نوسانات اقتصادی عارض شده و در آن، مسائل و چالش‌هایی به وجود آمده که معیشت ملت را دچار گرفتاری کرده است و مشکل دوم، مسئله‌ای است که نیروهای انقلابی برای آن دغدغه دارند و در آن بی‌حجابی در جامعه به جولان درآمده است.

وی ادامه داد: نکته قابل‌ توجه آن است که این دو مسئله هیچ ارتباطی به هم ندارد و اگرچه افراد بسیاری سعی دارند با غرض‌ورزی این دو را به هم ارتباط دهند، اما حقیقت آن است که اقتصاد یک چالش است و فرهنگ یک مشکل جداگانه.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح نخستین چالش امروز کشور که در عرصه اقتصادی به وجود آمده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، پیام نوروزی امسال را در دو عبارت خلاصه کردند؛ یکی «مهار تورم» و دیگری «رشد تولید» و باید توجه داشت رشد تولید عامل مهار تورم است. به اقرار همه اقتصاددانان دنیا، تورم از رشد نقدینگی به وجود می‌آید. اگر بنا شد نقدینگی در بین مردم افزایش پیدا کند، این موضوع منجر به افزایش مصرف می‌شود و پیامد آن، افزایش تقاضا خواهد بود. این موضوع یکی از عوارض تجمل‌گرایی و سنت غلطی است که در جامعه ما وجود دارد و برمبنای آن، سطح زندگی تابعی از درآمد است و اگر درآمد ما افزایش پیدا کند، مخارج‎مان نیز بیشتر می‌شود.

علم‌الهدی توسعه مصرف را عامل توسعه تقاضا دانست و عنوان کرد: اگر تقاضا افزایش پیدا کند، باید عرضه هم باشد و ایجاد موازنه میان این دو، نخستین مسئله‌ای است که به مدیریت جامعه بازمی‌گردد، اما به هر دلیلی اگر عرضه نتوانست پاسخگوی نیاز و تقاضا باشد، بدیهی است که گرانی پیش خواهد آمد زیرا مردم می‌خواهند مصرف کنند اما به‌ اندازه نیاز مردم یا وجود ندارد و یا عرضه به قیمت کلان در بازار صورت می‌گیرد. در این شرایط است که موازنه عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و این شرایط ختم به تورم خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز پس از یک ماه از شروع سال، تمام مدیران باید در برابر مردم بنشینند و توضیح دهند که عملکرد آن‌ها برای مهار تورم و رشد تولید چه بوده است، گفت: البته به‌موازات این، رهبری از مردم هم مطالبه کردند. این یک حقیقت است که اگر منطق سودپرستی بر زندگی ما حاکم باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند سایه منحوس تورم را از سر این کشور برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اجرای یکپارچه و سراسری برنامه جامع تنظیم بازار را مهمترین راهکار بهبود معیشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: برنامه اول، باید تنظیم بازار باشد. از بخش‌ها و شهرستان‌ها گرفته تا مرکز کشور باید یک ندای واحد و یک عملیات قطعی به‌ عنوان تنظیم بازار وجود داشته باشد که نه محدود به یک حوزه خاص یا یک اتحادیه مخصوص بلکه در همه زمینه‌ها اجرا شود. دستگاه‌های اجرایی هم باید پای‌ کار بیایند. مصرف داخلی را مشخص کنند و مازاد بر آن صادرات صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی با بیان اینکه رشد تولید هم فراتر از اینکه بخواهد یک جریان نظام‌مند و حکومتی باشد، بر خواست و فرهنگ مردم استوار است، افزود: اگر شما سرمایه خود را انباشته و آن را برای سود بیشتر به ارز و سکه تبدیل کنید، این عمل معصیتی هم‌تراز با احتکار است. وقتی سخن از جنایت اقتصادی به میدان می‌آید، اذهان عمومی متمرکز بر احتکار است. بله این عمل حرام است و این اموال باید مصادره به نفع مردم شود اما به‌موازات این، سرمایه‌ای هم که به امید نوسانات اقتصاد مسدود شود، سودش حرام و اصل عمل آن نیز نادرست است.

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره مبارکه توبه بیان کرد: در این آیه به کسی که طلا و نقره انباشته می‌کند، بشارت به عذاب دردناک داده شده است. تفاوتی هم میان این فرد با کسی که گندم و اقلام موردنیاز مردم را در انبارهای خود احتکار کرده، وجود ندارد. اگر این سرمایه‌های آزاد متمرکز بر سرمایه‌گذاری و تولید شود، هم پول شما دیگر ساکن نیست و هم در جریان بازار رشد پیدا می‌کند و برای خودتان هم سودآوری خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
علم الهدی ایت الله نیست نه خودش نه دامادش
این حرفها را ول کنید
استاد. علامه .دانشمند شما تضمین میدید که ارزش پول مردم پایین نیاد وریال تبدیل به پشکل نشه .علت این مصائب مدیریت باکفایت داماد جنابعالی با همراهی اعزای پایداری چی هست نسبت به مدیریت وحکمرانی احیانا نظری ندارید یا مطابق میل هست
آدم اینقدر داماد دوست!!! من که ندیدم
حاج اقا نظرشون رو در مورد اختلاس و رانت خواری و حیف و میل بیت المال و حق الناس را هم می فرمودند ممنون می شدیم.
عجب!!!
وافعا چرا شما همیشه یک طرفه قضاوت میکنید مگر کسی مریض است پول و سرمایه خود را بدون دلیل به دلار و طلا تبدیل کند از دامادتون بپرسید چه بلایی سر مردم آورده تو بلاد خارج مردم خرج میکنند و میدانند ماه دیگر مشکل ندارن تو دولت داماد یکشبه ماشین صدها میلیون رو قیمتش میره گوشت یکدفعه میشه ۵۰۰ هزار تومانو....نگید تو ایران زندگی نمیکنید
ظلم از طرف یک روحانی رییس جمهور به مسلمین معصیت نیست
وافعا چرا شما همیشه یک طرفه قضاوت میکنید مگر کسی مریض است پول و سرمایه خود را بدون دلیل به دلار و طلا تبدیل کند از دامادتون بپرسید چه بلایی سر مردم آورده تو بلاد خارج مردم خرج میکنند و میدانند ماه دیگر مشکل ندارن تو دولت داماد یکشبه ماشین صدها میلیون رو قیمتش میره گوشت یکدفعه میشه ۵۰۰ هزار تومانو....نگید تو ایران زندگی نمیکنید
شما به جای این صغری کبری هایی که هیچ کس قبول نمیکنه به داماد محترم بگو کسری بودجه از گرانفروشی ارز و چاپ پول جبران نکنه
آره چیزی در جد بی حجابیه خیلی بده!!
معصیتش از اینکه بی عرضه باشی و کاری که توانش را نداری قبول کنی و مملکت را به روز سیاه بنشانی معصیتش بیشتر ز این نیست که دو رو باشی و فامیل بازی کنی معصیتش از این بیشتر نیست که یک موقع بمردم بگی اشکنه بخورید طلا جمع نکنید و یک روز هم برای حمله به حریف برای معیشت مردم عزا داری کنی و خودت را رابین هود جا بزنی
بلاخره باید به داماد توی این بحران ارز و طلا به هر تفسیری و برداشتی ولو ...کمک کرد
حاجی داری اشتباه میزنی
پس با این حساب ، دولت با ذخیره ارزی و طلا مبادرت به معصیت و احتکار شده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
معصیت اونه که با چاپ پول ارزش پول توی جیب ملت رو پایین بیاری و اونا رو به فقر فلاکت بکشونی حالا اگه کسی بخواد ارزش داراییهاش کم نشه میشه معصیت کار؟
ببخشيد حاج آقا
اگر بر اثر بي كفايتي دولتمردان ، ارزش پول ملي كم شود و بدنبال آن ارزش سرمايه مردم به يك سوم برسد ( در واقع سرمايه و داراي مردم ، نابود شود ) ؛ اين معصيت براي مسئولين نيست ؟ چرا شماها فقط خطاب به مردم روضه مي خونيد و نصيحت مي كنيد ؟
تورم چی ؟ حرام نیست؟
تابناک جرات داری کامنتارو باز کن
البته برای مردم......
دست در جیب مردم کردن و تورم ایجاد کردن بوسیله دولت دزدی بدون گناه است؟!!!!!!!
پس شماها از همه گناه کارترین چون ارز وطلا رو امثال تو مفت خور جمع می‌کنید وگرنه مردم به نان شب شون موندن
خدا لعنت کند مسببینی که باعث احتکار سکه و ارز توسط مردم شدند.
این هم از دستاوردهای دولت مردمی انقلابی جهادی .... داماد شماست.
جلوه ای بکارگیری دین در خدمت سیاست!
کاهش ارزش پول ملی هم، همتراز گناهان کبیره است!
اگر دولت ارز و سکه را با فتوای شما از دست مردم (فقط مردم) خارج کند آنها به خرید زمین روی میاورند بعد خرید زمین حرام شود مردم بسمت خرید مسکن و اتومبیل روی میآورند بعد آنهارا حرام کنید مشغول خرید سهام و احشام و غیره میشوند آنهارا هم که ممنوع کنید رسما میشود کمونیسم حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.
علم الهدی هم آیت الله هست؟؟!!
آقای علم الهدی مردم برای سود بیشتر دلار نمی خرند. فقط برای حفظ ارزش پولشان این کار را می کنند و یک کار عقلایی و حلال است. اتفاقا برعکس، حرام کاری است که دولت اسلامی انجام داده و با چاپ پول بدون پشتوانه به طور غیرمستقیم به جیب مردم دستبرد می زند.
بانیان وضع نابسمان اقتصادی فعل حرام انجام نداده اند
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعدش رواج فقر و بدبختی با چی همترازه؟؟؟
عاملین تورم چی؟
وقتی ارزش یک عمر پس انداز و حاصل زحمت سالهای یک فرد با کاهش ارزش ریال به خاطر مدیریت غلط اقتصادی و چاپ بی وقفه اسکناس هر روز کم میشه، همتراز با چیست؟
بی ارزش کردن پول مردم از همه معاصی بزرگتر است.
وقتی اعتماد به مسیولین اقتصادی و دولت نباشه همین میشه دولت اقای رییسی که این همه به اقای روحانی خرده گرفتن با این تورم بی سابقه وقیمت بالای دلار و طلا روی ایشون روهم سفید کردن
و خال کردن جیب مردم با استفاده از افزایش نقدینگی وتورم یعنی چه ؟ جناب شیخ
از کی تاحالا !! مال مردم احتکاره !!
لقتصاد را به دلار گره نزنید.
چی میگی تو حاج آقاااااا؟؟؟؟
باشه،منتطر بودیم شما نصیحت کنید
بی ارزش تر کردن پول رایج مملکت که هر روزه داره اتفاق میفته معصیت نیست؟ مردم را چی فرض کردید؟
خدا آز امثال تو نمیگزره
وعده دروغ دادن معصیت نیست؟
نگران دامادت هستی خانه ات را بفروش کمک کن به دولت .
حالا چشم به ذخایر اندک ملت دوخته اید؟
ریال در پیتی نگهداریم!
اگر پول داشتم فقط معصیت می کردم دلار وسکه جمع می کردم
این برای خودش هروز فتوا میده
ذخیره ارز و سکه معصیتی هم‌تراز با احتکار است
برو بابا
نه بابا
نه بابا.اگه ریال پس انداز کنیم که سال بعد یه پراید بخریم بعد شما قیمت پراید را دو برابر کنید و پول ما تبدیل به اشغال شود حتما میرویم بهشت.
صبح از خواب بیدار میشی میبینی قیمت ها ۶۰۰ برایر شده معصیت دولت نیست و عین ثواب است
این حرفها فقط برای مردمه
مردم عموما برای حفظ ارزش سرمایه هایشان مبادرت به تبدیل ریال به طلا ویاارزخارجی می کنند قصدهیچکس احتکاروکنزنیست.
پس وای بر شما ودیگر مسئولان......
خدا را شکر که شما مرجع تقلید نشدی
حرف حسابی منطقی معقول مقبول بزن
خدا حفاظت کند،
فرض اینکه این درست هم باشد انتظار ندارین که مردم پولاشونو به شما بدن ؟ اعتماد نسبت به شما صفر است
عجب
شوخی نکن!!!!!!!!!
معصیت کاران واقعی را پیدا کنید. ابر بدهکاران بانکی و سلاطین .
لطفا شرایط تورم در کشور رو یکسال ثابت نگه دارید
حقوقهای نجومی وکاخ ویلاهای مسئولین ورانت ورشوه وفساداداری وامضاهای طلایی وتبعیض وپارتی بازی چی
آره بابا بذارید تو بانک ارزشش بیاد پایین اصلا نابود بشه آقایون بتونن اختلاس کنن مردمم هم به درک نابود بشن
علم الهدی ایت الله نیست نه خودش نه دامادش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست