بازدید 5854
۹

سوالات و ابهامات پرشمار از سرنوشت محافظ خاتمی

آیا نامه سید محمد خاتمی در خصوص بخشش فرشاد طولابی صحت دارد؟ چه کسی می‌تواند تایید کند که طولابی نامه تهدیدآمیزی برای رییس دولت اصلاحات ارسال کرده است؟ محتوای کامل نامه تهدیدآمیز طولابی خطاب به خاتمی چه بوده است؟
کد خبر: ۱۱۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 17 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد، این پرسش‌ها و دامنه وسیعی از پرسش‌هایی از این دست، روز گذشته و پس از انتشار گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه اعتماد با فرشاد طولابی نیروی سپاه لرستان که ترور خاتمی را برنامه‌ریزی کرده بود از سوی مخاطبان «اعتماد» و بسیاری از کاربران ایرانی فضای مجازی مطرح شد.

دیروز ده‌ها تماس با دفتر روزنامه و نویسنده گفت‌وگو برقرار شد. مخاطبان از «اعتماد» می‌خواستند اطلاعات تکمیلی در خصوص این گزارش را منتشر کند ضمن اینکه زمینه‌های بروز یک چنین رفتارهای افراطی در جامعه را نیز تحلیل کند. از سوی دیگر افراد و جریاناتی هم اصل موضوعات مطرح‌شده در گزارش را زیر سوال بردند و اعلام کردند نامه سید محمد خاتمی برای بخشش فرشاد طولابی یا نامه تهدید طولابی خطاب به رییس دولت اصلاحات پایه و اساس درستی ندارد.

با توجه به این واقعیت که اسناد و مدارک تازه‌ای برای تایید صحت محتوای ارایه شده در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته، در جریان این گزارش ضمن بازخوانی این اسناد و مدارک تازه در خصوص ترور سید محمد خاتمی، تلاش می‌شود زمینه‌های بروز رفتارهای افراطی در جامعه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سرنوشت طولابی پس از نامه سید محمد خاتمی

بسیاری از مخاطبان پس از انتشار گفت‌وگوی روزنامه اعتماد این پرسش را طرح کردند که سرنوشت طولابی پس از نامه بخشش سید محمد خاتمی چه شده است؟

بر اساس اسنادی که به صورت اختصاصی در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته است، فرشاد طولابی پس از عفو مشروط تقاضای بازگشت به خدمت را مطرح می‌کند. طولابی نامه‌ای را خطاب به سردار فتحیان مشاور و رییس دفتر فرماندهی سپاه ارسال کرده و درخواست بازگشت به خدمت را مطرح می‌کند. سردار فتحیان هم این درخواست را با فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه مطرح و نهایتا با پاراف فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه زمینه این بازگشت به خدمت فراهم می‌شود.

در نامه‌ای که در تاریخ ۲۶ فروردین ۸۲ از سوی سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان خطاب به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه نوشته می‌شود، آمده است: «با سلام و احترام، بدین وسیله اوامر صادره سردار جانشین محترم فرماندهی کل سپاه در خصوص برادر فرشاد طولابی مبنی بر تقاضای اعاده به خدمت به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

بسمه تعالی

«سردار حجازی با توجه به اینکه ایشان عفو شده است و رییس‌جمهور محترم نیز کتبا از ایشان گذشت کرده‌اند. با توجه به مشکلاتی که دارند و سوابق درخشان گذشته‌اش، دستور فرمایید به خدمت بازگردد. شایسته است دستور فرمایید ضمن اقدام مقتضی نتیجه را به این دفتر ارسال نمایند.»

پاسخ به این درخواست در پایین نامه به تاریخ خرداد ۸۲ اینگونه پاراف شده است: «با نظر مساعد راهکار را در کمیسیون مورد بررسی قرار دهید و اقدام ممکن صورت گیرد.» بنابر این نامه درخواست طولابی برای بازگشت به کار با نظر مساعد مسوولان رده بالای سپاه ممکن می‌شود و فرشاد طولابی به کار سابق خود بازمی‌گردد.

یکی از نکات مهم در این نامه اشاره‌ای است که به سوابق درخشان فرشاد طولابی می‌شود. بسیاری از فعالان رسانه‌ای اصولگرا، پس از انتشار گفت‌وگوی «اعتماد» با طولابی، او را فردی به هم ریخته، دارای مشکلات روانی جدی و شخصیتی بی‌اهمیت در نیروی سپاه معرفی کردند. در حالی که در توصیفی که جانشین فرماندهی کل سپاه از او دارد، طولابی «فردی با سوابق درخشان خدمتی» معرفی می‌شود.

در واقع باید دید زمینه‌های وقوع یک چنین رفتارهای افراطی چه بوده است؟ طولابی در جریان گفت‌وگو با «اعتماد» به سخنرانی‌های سال۷۵ برخی چهره‌ها و افراد تاثیرگذار اشاره می‌کند، سخنرانی‌هایی که به نوعی می‌توان آنها را تئوریزه کردن خشونت قلمداد کرد و «اعتماد» در آینده بخشی از آنها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
چون کسی را که قصد ترورش را داشته سید محمند خاتمی بوده بکار برگشته و عفو خورده والا کارش تمام بود
درود بر شرف خاتمی بزرگوار
یاد سعید عسگر افتادم. قضیه به این سادگیا هم نیست.
شرافت و بزرگواری خاتمی بر کسی پوشیده نیست. تشکیک در بخشش خاتمی نسبت به این فرد برخواسته از ذهن کسانی است که همواره با ضیق و کینه و حسادت با این سید بزرگوار برخورد کرده و می کنند.
خیانت هایی که خاتمی به نظام و کشور کرده خیلی ها دنبال کشتنش بودند و الان هم دنبال انتقام از وی هستند البته خوب است سردار الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه ابتکار از سوابق خودش هم بگوید
باز میخوایید با این اخبار هیجانی ملت رو بکشید پای خاتمی!!!
من آن مصاحبه را بدقت خواندم و نیز دید جدیدی نسبت به افراد تندرو افراطی و یا حتی انتحاری پیدا کردم و متوجه شدم چرا از بین دکتر و مهندسین کسی کمربند انتحاری نم بندد و خود را بین مردم منفجر نمیکند چون کسب دانش کمی با دانایی ارتباط دارد و اساسا آنکه مقدار خوبی دانایی کسب کرده رای به قتل کسی نمیدهد اما رفتار افراطی و انتحاری با رگه کمرنگ تر را در بین ما هم هست مانند رفتارمان در رانندگی و با ماشینهای دیگر
سوابق درخشان گذشته‌اش!!!!!!!
سوابق درخشان نبوده....پیش بینی برای استفاده ی بعدی از نامبرده بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست