بازدید 3132
۱

دومین روز عملیات تبادل اسرای یمن و عربستان

در دومین روز عملیات تبادل اسرا میان یمن و عربستان سعودی، امروز اسرای یمن با دو هواپیما به فرودگاه صنعاء منتقل شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 15 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، در دومین روز عملیات گسترده تبادل اسرا، هواپیمای حامل اسرای یمنی در بند زندانهای سعودی، امروز (شنبه، ۱۵ آوریل)، وارد فرودگاه صنعاء شد. قرار است عربستان نیز میزبان هواپیمای اسرای سعودی باشد.

شبکه المسیره یمن با انتشار تصاویری از ورود نخستین هواپیمای حامل اسرای یمنی که از فرودگاه «أبها» در خمیس مشیط بلند شده به فرودگاه صنعاء خبر داد.

 

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور  اسرای یمن، دقایقی پیش از فرود این هواپیما گفت که بیش از ۱۰۶ اسیر یمنی از فرودگاه أبها به صنعاء منتقل می‌شوند و تا ساعتی دیگر، ۱۵ اسیر سعودی، دو اسیر سودانی و دو نفر از نیروهای مزدور سعودی به عربستان تحویل داده خواهند شد. 

 

پیشتر، «جسیکا موسان» مشاور رسانه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ خبر داده بود که نخستین هواپیما از أبها در جنوب عربستان که حامل ۱۲۰ اسیر یمنی است، عازم صنعاء شده است.

خبرنگار شبکه المسیره، پس از فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی صنعاء، گزارش داد که ۱۲۵ اسیر یمنی از فرودگاه أبها در میانه استقبال باشکوه مردم یمن به پایتخت یمن بازگشتند.

لحظاتی پس از فرود نخستین هواپیمای حامل اسرای یمنی در دومین روز تبادل اسرا میان یمن و ائتلاف سعودی، دومین هواپیمای حامل ۴۴ اسیر یمنی از مبدا «المخا» وارد فرودگاه صنعاء شد.

 عبدالقادر المرتضی امروز، با انتشار اسامی ۳۵۰ یمنی اعلام کرد که این افراد در روز دوم تبادل از عربستان و ساحل غربی یمن به صنعاء منتقل می‌شوند.

 

این در حالی است که دیروز نیز ۲۵۰ اسیر انصارالله در روز اول تبادل اسرا از زندان‌های عدن در قبال 35 اسیر ائتلاف سعودی آزاد و در دو پرواز به صنعاء منتقل شدند. 

شبکه المیادین نیز درباره جزئیات توافق تبادل اسرا بین ریاض و صنعاء گزارش داد که این توافق به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و روز شنبه مرحله دوم آن خواهد بود که ۳۵۰ اسیر یمنی از ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حالا کدوم پیروز جنگ ، اگر اشنی ایران و عربستان 6 سال پیش اتفاق می افتاد صدها کودک بیگناه یمنی کشته نمی شدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست