بازدید 3482
۱

همه خسارت های سیل در ایلام

-سامانه پرقدرت بارشی که باعث جاری شدن سیلاب در استان ایلام شد، علاوه بر فوت یک نفر، خسارت در بخش های مختلف را نیز در پی داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 13 April 2023
به گزارش تابناک از مهر، سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد استان ایلام شد، شدت بارش‌ها طی دیروز و امروز باعث جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان شد.

جاری شدن سیلاب باعث خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی، راه‌های ارتباطی، راه‌های عشایری، اراضی کشاورزی و طفیان رودخانه‌ها در استان شده است.

شهرستان بدره با ۱۹۱ میلیمتر بیشترین و دشت عباس دهلران با ۲۲ میلیمتر کمترین بارش را در سامانه اخیر داشته است.

در این بازه زمانی آبدانان با ۱۳۱ میلیمتر بیشترین و سرابله با ۶۵ میلیمتر کمترین بارش‌های سامانه اخیر را در میان مراکز شهرستان‌های استان دریافت کرده‌اند.

همه خسارت های سیل در ایلام

امداد رسانی به ۴۵ خانواده ایلامی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در پی بارش شدید باران به ۴۵ خانواده ایلامی توسط این جمعیت امداد رسانی شده است.

غلامرضا علیمحمدی اظهار داشت: با توجه ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در روستاهای وار، چگینی، درویشان، لرینی، مله رینه، مله طاق، گنداب، گلان در شهرستان‌های چرداول، سیروان، آبدانان و مهران و همچنین مرکز شهر مهران و ایوان دچار آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: ۱۷ تیم عملیاتی در قالب ۲۰ نفر از کارکنان و ۳۸ نجاتگر با استفاده از ۱۱ دستگاه لجن کش بکارگیری و کار امداد رسانی و تخلیه آب را انجام داده‌اند.

همه خسارت های سیل در ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام، مجموع خانوارهای امداد رسانی شده تا صبح امروز را ۴۵ خانوار در قالب ۲۰۹ نفر عنوان کرد و افزود: عملیات امداد رسانی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.

فوت یک نفر در مهران بر اثر سیلاب

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام گفت: در پی جاری شدن سیلاب، یک نفر از اهالی بخش صالح آباد جان خود را از دست داد.

صید نور علیمرداری گفت: با توجه به میزان بارش‌ها در سطح بخش صالح آباد شهرستان مهران سیل در رودخانه این شهرستان شدت گرفت.

وی افزود: در این راستا با وجود اعلام مورد مفقودی خانم ۵۰ ساله توسط خانواده وی، موضوع در دستور کار نیروهای امدادی قرار گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام ادامه داد: بر همین اساس با اعلام به مرکز فوریت‌های اورژانس بخش صالح آباد موضوع در دستور کارقرار گرفت و در ساعت ۹ صبح جسد این خانم ۵۰ ساله از رودخانه شهر صالح آباد بیرون کشیده شد و تحویل خانواده اش شد.

خسارت ۸۰ میلیارد تومانی به راه‌های عشایری استان ایلام

مدیرکل امور عشایر استان ایلام‌گفت در پی بارندگی‌های اخیر ۷۰ درصد ایل راه‌های استان تخریب شده است.

فرشاد یاسمی اضافه کرد: کل راههای عشایری استان ۲۵۰۰ کیلومتر است که برآوردهای اولیه نشان‌می دهد ۱۵۰۰ کیلومتر از این راه‌ها تخریب شده است.

همه خسارت های سیل در ایلام
وی گفت: برای مرمت و بهسازی این راه‌ها ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است. در صورت تامین اعتبار با بسیج امکانات در بازه زمانی یک ماهه کل راههای عشایری استان ترمیم و بازسازی می‌شوند.

ریزش برداری در ۱۰۹ مقطع از محورهای ایلام انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودرو در آنها جریان دارد، گفت: طی شبانه روز گذشته با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۱۰۹ مقطع از محورهای این استان انجام شد.

سیدزاهدین چشمه خاور با بیان اینکه با وجود بارش‌های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه‌های اصلی، فرعی استان باز است، اظهار کرد: تنها یک مسیر بدلیل بارش شدید باران در محل پل تخریب شده بعد از روستای قبله و قبل از روستا میرمکان شهرستان چوار راه ارتباطی با توجه به سیل امروز مسدود شده که مسیر جایگزین جاده میمک بسمت گنجوان و بخش بولی است.

همه خسارت های سیل در ایلام

وی افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۲ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، مجموع نیروهای راهدار درگیر در محورهای دارای ریزش را ۱۲۲ نفر عنوان کرد و گفت: تیم عملیاتی از راهداری ایلام با تعداد ۸۴ دستگاه ماشین آلات کار ریزش برداری را در نقاط درگیر بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در هنگام سفر با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیل هر سال در این کشور خرابی های بسیاری به جای می گذارد. مسئولین باید کاری کنند و طوری برنامه ریزی که این طور نباشد که عملا برنامه ای دیده نمی شود. آمر به معروف واقعی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار