بازدید 4195

طوفان و گرد و غبار شدید کرمان را فرا می گیرد

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: بیشتر مناطق کرمان از فردا درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در برخی مناطق نیز وقوع طوفان شن دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 13 April 2023

به گزارش «تابناک»، مریم حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هشدار زرد هواشناسی در کرمان صادر شده است و مردم باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت در طوفان روزهای آینده انجام دهند.

وی افزود: از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بیشتر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در برخی مناطق نیز وقوع طوفان شن دور از انتظار نیست.

حبیبی افزود: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از فردا تا اوایل هفته آینده (یکشنبه) در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در پی ناپایداری‌های جوی (وزش باد شدید و گردوخاک) وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ارزوئیه، کرمان، بافت، ریگان زرند، فاریاب، بم، جیرفت، رابر، لاله زار، راین، سیرجان، شهربابک، صفاییه، کوهبنان، رفسنجان، عنبرآباد، فهرج، کهنوج، انار، گلباف، قلعه‌گنج، نرماشیر، بردسیر، راور، رودبار جنوب، ماهان و منوجان تحت تأثیر این سامانه جوی خواهند بود.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان تصریح کرد: به علت بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرها و سقوط سازه‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک در روزهای آینده در استان کرمان گفت: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: فعالان ساخت و ساز و اقدامات عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی