بازدید 3724

هشدار مدیریت بحران تهران درباره احتمال وقوع سیل

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها در استان تهران از مردم خواست که تا پایان این هفته از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 11 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها در استان تهران از مردم خواست که تا پایان این هفته از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها گفت: مردم تهران تا پایان این هفته از رودخانه ها فاصله بگیرند و کنار مسیل ها اتراق نکنند، چرا که طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در استان تهران به ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بروز اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت:‌ توصیه اکید مدیریت بحران در زمان صدور هشدارها این است که مردم در صورت عدم ضرورت از تردد در جاده‌های کوهستانی بپرهیزند و در صورت حضور تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از بعد از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه به ویژه بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی و غربی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید، احتمال طوفان لحظه‌ای خواهیم بود و اکیدا توصیه می‌شود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای در این زمان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص سامانه پیش بینی شده وزش باد شدید در استان‌ تهران نیز هشدار داد و افزود: شهروندان از قرار گرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده اکیدا خودداری کنند چرا که در زمان وقوع باد شدید سقوط اجسام و اشیاء بسیار محتمل است، همچنین ضروری است که نسبت به سازه های موقت و قیم سازی نهال ها تمهیدات اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش 6 تا 12 درجه ای دما از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین ماه نیز هشدار داد و گفت: کشاورزان و باغداران استان تهران نسبت به اخذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب به از درختان اقدام کنند.

به گفته وی، مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... را در با توجه به پیش‌بینی انجام شده در سطح استان به حالت آماده‌باش درآورده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر