بازدید 2007
۱

تایوان: گشت‌زنی کشتی‌های جنگی چین هنوز ادامه‌ دارد

وزارت دفاع تایوان بامداد سه‌شنبه و با وجود پایان رزمایش ارتش چین، از ادامه تردد کشتی‌های جنگی پکن در اطراف این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 11 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این وزارت تایوان اعلام کرد که همچنان هشت کشتی جنگی چینی درحال تردد در اطراف جزیره تایوان هستند.

رویترز به نقل از وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: ۸ کشتی جنگی چینی همچنان در اطراف جزیره در حال تردد هستند.

رویترز ساعاتی پیش به نقل از تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان گزارش داد: ارتش و نهادهای امنیتی همچنان برای دفاع از کشور و با وجود پایان رزمایش چین در حالت آماده باش باقی خواهند ماند.

پکن روز دوشنبه اعلام کرد که آخرین رزمایش های نظامی این کشور در اطراف تایوان "هشدار جدی به نیروهای جدایی طلب تایوانی و تبانی آنها با نیروهای خارجی" است.

رئیس‌ حکومت تایوان پیشتر این رزمایش‌ها را محکوم کرد و متعهد شد در مواجهه با ادامه «توسعه طلبی مستبدانه» با «آمریکا و دیگر کشورهای مشابه» همکاری کند.

چین بارها به مقامات آمریکایی هشدار داده است که با تسای ملاقات نکنند. تسای برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ تاکنون در آمریکا حضور یافته است.

تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان در سخنانی در شهر نیویورک گفت: تایوان در مواجهه با اقدامات تحریک آمیز عمدی چین، آرامش خود را حفظ خواهد کرد.

این سفر در زمانی انجام شد که روابط ایالات متحده با چین در بدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط واشنگتن با پکن در سال ۱۹۷۹ و تغییر به رسمیت شناختن دیپلماتیک از تایپه است.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون جدا از چین اداره می‌شود اما پکن این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ان شالله مردم تایوان در مقابل خودکامگان چینی راه استقلالشان را با موفقیت طی بکنن و الگویی برای سایر ملل تحت ستم و استثمار باشن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی