بازدید 7908

احتمال شدت گرفتن موج هشتم کرونا در ایران و افزایش مرگ و میر

حدود دو ماه پیش، با افزایش کرونا روبه رو شدیم و حدود سه هفته است، با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری و به دنبال آن بستری رو به افزایش است. همچنین از حدود دو هفته گذشته، مرگ و میر‌های کرونا به دو برابر افزایش پیدا کرده؛ اما طی دو تا سه روز گذشته، آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 06 April 2023

احتمال شدت گرفتن موج هشتم کرونا در ایران و افزایش مرگ و میرموج هشتم کرونا که از مدتی پیش کشورمان را در برگرفته، احتمالا به زودی شدت خواهد گرفت و بر شمار قربانیان کووید ۱۹ افزوده خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ شدت گرفتن شیوع بیماری، افزایش شمار بیماران و در نتیجه رشد مرگ و میر کووید ۱۹ در ایران، اتفاق محتملی است که باید در روز‌ها و هفته‌های آتی چشم انتظار وقوعش باشیم؛ این را سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید که به تازگی میزبان دو معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده اند و با اطلاعات دریافتی از ایشان، بر شدت گرفتن احتمالی بیماری تاکید دارند.

زهرا شیخی، با اشاره به نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور دو معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت، می‌گوید: در این نشست، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، عنوان داشت، آخرین موج کرونا، یعنی موج هفتم در آبان ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و حدود دو ماه پیش، با افزایش کرونا روبه رو شدیم و حدود سه هفته است، با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری و به دنبال آن بستری رو به افزایش است. همچنین از حدود دو هفته گذشته، مرگ و میر‌های کرونا به دو برابر افزایش پیدا کرده؛ اما طی دو تا سه روز گذشته، آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده است.

احتمال شدت گرفتن موج هشتم کرونا در ایران و افزایش مرگ و میر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌افزاید: همچنین شهنام عرشی، مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز گزارشی از وضعیت کرونا ارائه و مطرح کرد که کشور‌هایی مانند آمریکا، کره جنوبی، روسیه و فرانسه، بیشترین موارد ابتلا به کرونا را دارا هستند.

عرشی تاکید کرد: وضعیت قطعی کووید در هفته گذشته رو به نزول بوده و در حال حاضر وضعیت کشور زرد و موجی که در آسیا بود، رو به کاهش است و استان‌های تهران، مازندران، کرمان و اصفهان دارای بالاترین موارد ابتلا در هفته گذشته و بیشترین بستری نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بوده و استان‌های همدان، قزوین، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد هم بیشترین آمار مرگ و میر را از آن خود کرده اند.

نکته تامل برانگیز اما، تعطیلات طولانی مدتی است که پشت سر گذاشته ایم و البته هنوز هم برای برخی از هموطنان مان به پایان نرسیده است؛ تعطیلاتی که به تاکید مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، احتمال می‌رود موارد مراجعه، مرگ و میر و بستری را افزایش دهد.

شیخی با یادآوری این نکته، می‌گوید: سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست، یادآور شد، آمار بیمارستانی مراجعان سرپایی از اوایل اسفند افزایش داشته و بیشترین مراجعه، مربوط به ۲۳ اسفند بوده که در ۷ فروردین اوج گرفت و به ۱۹ هزار تن رسید که این میزان تا ۱۳ فروردین کاهش یافت و به حدود ۱۴ هزار تن رسید و امیدواریم، از این مرحله هم بتوانیم عبور کنیم؛ البته با دید و بازدید‌های سال نو بعید نیست موج دیگری را در راه داشته باشیم!

وی می‌افزاید: کریمی اعلام کرد که میزان بستری روزانه از حدود هزار تن در هفتم فروردین به حدود ۶۰۰ تن در ۱۳ فروردین رسیده است. وی همچنین به وضعیت درمان و تعداد تخت‌های بیمارستانی انتقاد کرد و خواستار توجه به این موضوع شد و همچنین تاکید کرد که باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. البته بر اساس اظهارات معاون درمان، در حال حاضر از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
پس چرا وزیر بهداشت دو ماه پیش گفت که پیک دیگری نخواهیم داشت؟
عجب.
دولت انقلابی جهادی و سوار بر حرکت قطارپیشرفت،مگه مدعی نبود که ما خوبیم و کرونا را شکست دادیم؟؟؟؟!!
در خبرها آمده بود که کمپانی فایزر فناوری ساخت ماده موثره داروی پاکسلووید را به هند داده تا با قیمت ارزان در اختیار کشورها قرار دهد.

چرا ماده موثره این قرص وارد نشده؟

اکنون داروی ضد ویروس مناسب و اثربخش برای کرونا در داروخانه ها موجود نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چرا نمی ده مردم خودش تا کمتر بمیرن پس ؟
تو اروپا هیچ خبری نیست و شما هنوز تو موجین.
موج ۳۵۶
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اره جون عمت
عجیبه. خبر مربوط به موج هشتم کرونا ست اما هیچ عددی از میزان مرگ و میر نداره در حالی که دیروز 30 نفر فوتی داشتیم. اینم مثل آمار تورم و ارزانی شده؟؟؟؟
وَ مَن یَظلِم مِنکُم نُذِقهُ عَذابًا کَبیرًا

هر کس از شما ظلم کند عذاب شدیدی به او می چشانیم
۷ تا واکسن داخلی ساختیم که هیچ نهادی تو دنیا تاییدش نکرد هزاران میلیارد تومن پولش معلوم نشد کجا رفت...بعد از مدتها انکار که اصلا کرونایی نیست..مجبور به وارد کردن واکسن چینی شدیم که خوب کیفیت جنس چینی دیگه بر کسی پنهان نیست....الانم که تو دنیا کرونا شده خاطره ...هنوز داریم با موج ۸..و احتمالا ۹ و بعدش ۱۰ دست و پنجه نرم میکنیم
در هیچ کجای دنیا نامی از کرونا نیست اما اینجا در اثر بی کفایتی در مدیریت و درمان این بیماری همچنان موج شماری می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اره جون عمت
با این وزیر و این سیستم بهداشتی موج مردن آغاز شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار