بازدید 13967

قاتلان بی‌رحم میش وحشی باردار دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای گفت: شکارچیان و در واقع قاتلان بی‌رحم یک راس میش وحشی که دوقلو باردار بود و ۲ راس قوچ وحشی حمایت شده توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 06 April 2023

به گزارش «تابناک»، عباسعلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این شکارچیان بدسابقه که در فصل زاد و ولد حیات‌ وحش اقدام به شکار میش وحشی آبستن کرده بودند، برای سومین بار با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل محیط‌ زیست استان و همکاری و تعامل کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان جغتای دستگیر شدند و برای‌ آنها تشکیل پرونده صورت گرفت.

وی عنوان کرد: فروردین‌ امسال ۲ نفر از شکارچیان بومی و یک از نفر شکارچیان غیرمجاز خارج از استان در اراضی منطقه شکار ممنوع ریوند زرقان شهرستان جغتای اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای تصریح کرد: به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله بررسی این اتفاق در دستور کار یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان جغتای قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۱۷ ساعت ماموریت شناسایی و ردزنی متخلفان توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست و اقدام برای دستگیری آن‌ها، سرانجام این افراد دستگیر و بعد از سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده با دستور دادستان روانه زندان شدند.

خسروی اظهار کرد: متاسفانه از مخفیگاه این افراد لاشه یک راس میش وحشی آبستن که دوقلو باردار بود و هر ۲ نوزاد میش نیز ماده بودند و همچنین مستندات مربوط به ۲ راس قوچ وحشی گونه‌های حمایت شده کشف شدند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل زاد و ولد حیات‌ وحش اقدام این شکارچیان بسیار بی‌رحمانه بوده که با دستور دادستان شهرستان، متخلفان بعد از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای افزود: عمل ارتکابی از سوی نامبردگان بر اساس بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید مجازات حبس از سه ماه تا سه سال بوده است. طبق مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست کشور میزان ضرر و زیان وارده به محیط‌ زیست بابت شکار یک راس میش، ۲ راس بره وحشی ماده و ۲ راس قوچ وحشی ۲ ‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه فصل بهار برای حیات‌ وحش به دلیل تولید مثل از حساسیت ویژه‌ای برای سازمان حفاظت محیط‌ زیست برخوردار بوده و به همین دلیل گشت‌زنی و اقدامات حفاظتی در این رابطه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: از ابتدای امسال سه نفر دیگر قبل از اینکه موفق به شکار شوند، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست اعمال قانون شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
این کثافت ها را باید داغ کنید و تمام اموالشان را به نفع اداره حفاظت از محیط زیست مصادره کنید تا بفهمند که در فصل زاد و ولد حیوانات این زبان بسته ها را نباید شکار کرد. بارها دیده ایم که حتی حیوانات درنده وقتی یک حیوان بار دار را می گیرند به محض اینکه می فهمند بار دار است او را رها می کنند. اما این کثافت ها بسیار بدتر از حیوانات وحشی درنده خو هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
شما خون خودت رو کثیف نکن
برای سومین بار؟حالا میخوان چکارش کنن که دوبار قبل کردن
وقتی قانون ناقص هست همین موارد تکرار مکررات برای شکارچیان بی رحم و مروت انسانیت و مردانگی و نامرد میشود، ئ لااقل از قرآنی که دم میزنند استفاه کنند که خداوند جهت کنترل قتل و کمتر شدن آن ماههای حرام را دوبرابر دیه قرار داده، و میتوان نتیجه گرفت که در ماه های حساس جهت حیواناتی اینچنینی که پناه و دادرسی ندارند، این ماه ها را مشخص کرد و جریمه دوبرابری هم از نظر مالی و هم از نظر حبس قرار داد و تصویب و لازم الاجرا کرد!!!
دوباره آزاد میشن
این خسارت یعنی به اندازه قیمت یک پراید هم نبوده؟
تابی جان نمی دونی کلمه قاتل کجا کاربرد داره؟
اصلا مجازات این افراد پست فطرت با این تخلفات فاحش و آسیب های جبران ناپذیری که به حیاط وحش کشور میزنن همخوانی ندارد ؟ باید اشد مجازات اعمال گردد .
این قوانین بازدارنده نیست. جریمه هم خیلی کمه. بار سومه دستگیر میشن بازم ادامه میدن
متاسفانه بعضی سبزواری ها بیماری شکار غیر مجاز و اسلحه کشی دارند که بر میگردد به حمله مغول به آن منطقه !!!!!!؟؟؟
جای تأسف بی نهایت دارد
آیا یک انسان با شرف و معمولی اسلحه شکاری برای کشتن حیوانات می خرد ؟ چه تیپ انسانها این کار را می کنند ؟ چه کسی اسلحه شکاری را به مجاز و غیر مجاز تقسیم کرده ؟ مجاز یعنی برو هر حیوانی را خواستی شکار کن و بکش !!! کدام بی شرف چنین مجوزی را صادر می کند ؟؟
فقط اشد مجازات
لعنت به راهشون.. الهی .خیر نبینن ..اخه چه فایده .دستگیر میشن .ولی با چندرغاز جریمه آزاد میشن
وای وای ...باید این بی شدفها اشد مجازات بشن .چطور دلشون امد..
خواهشا فرهنگ سازی شود که حیات وحش زیبای ایران عزیز به تاراج نرود واقعا درد داره.این هم شد فرهنگ و تمدن.یعنی وجدانی درسته.
اخه این جریمه سبک چیه برای این افرادکسی که پول داره که حالیش نیست این جریمه خداازاین ادمهای بیرحم نگذرهجریمشون بایدتوقیف اموال وحبسهای طولانی باشه تاکسی جرات نکنه این حیوانات مضلوموبراتفریحش بکشه خداخودش جزای این ادمهای بیرحمووکثیفوبده
درود بر شما ما داخل ایران میحط زیست نداریم
خدا لعنتشون کنه . جوری جریمه و زندانی بشن که درس عبرت برای دیگران بشه .
الان چند قتل صورت گرفته باردار بوده . چقدر ب رحم و بی وجدان هستن .
باید با این آشغالها بشدت برخورد گردد
وای خدای من چطور میتونن بخدا قسم که تاوان سنگینی داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم