بازدید 5479

قوت غالب مردم سیستان و بلوچستان رب و نان است

عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: فقر ریشه‌دار در استان و شرایط بغرنج مالی باعث شده مردم به جز نان امکان استفاده از دیگر اقلام خوراکی را ندارند و در این شرایط شاهدیم که سرانه آرد مردم استان نیز کمتر از دیگر نقاط کشور است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 06 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، محمد سرگزی درباره اوضاع تامین آرد در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرانه آرد مردم استان قریب به ۸ کیلوگرم است اما باوجود حدود ۷۰۰ هزار نفر تبعه افغان در حوزه استان که آنها هم از همین آرد استفاده می‌کنند؛ این میزان سرانه به ۶.۵ کیلوگرم می‌رسد. باتوجه به اینکه مردم استان بخصوص حوزه سیستان که با خشکسالی بی‌سابقه مواجه است؛ مردم کشاورری هم نمی‌توانند بکنند، دامداران هم به واسطه نبود علوفه دام‌های خود را از دست داده‌اند، اشتغال هم بسیار پایین است، بنابراین به لحاظ معیشتی مشکل دارند و عمدتا استطاعت مالی ندارند که بتوانند از اقلام جایگزین مثل برنج و گوشت مصرف کنند.

وی افزود: در حال حاضر قوت غالب مردم استان نان است و متاسفانه آب و رب و نان را به عنوان غذا مصرف می‌کنند یعنی شرایط زندگی در استان به شدت دشوار شده است، ما مکررا پیگیری کردیم باتوجه به اینکه قوت غالب مردم استان نان است؛ کمک کنند سرانه آرد افزایش یابد که تاکنون محقق نشده است.

عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فقر ریشه‌دار در حوزه سیستان و شرایط بغرنج مالی باعث شده مردم به جز نان امکان استفاده از دیگر اقلام خوراکی را ندارند و در این شرایط شاهدیم که سرانه آرد مردم استان نیز کمتر از دیگر نقاط کشور است.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هر نفر ۸ کیلوگرم سرانه آرد دارند اما به اضافه تبعه‌های کشور افغانستان به ۴ میلیون نفر می‌رسیم که به این ترتیب سرانه آرد مردم استان به ۶.۷ کیلوگرم کاهش می‌یابد و این در حالی است که مردم به لحاظ معیشتی و قیمت بالا نمی‌توانند برنج تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
وای بر مسیولین و نمایندگان مجلس... قرار شد در شش ماه مسیله حجاب حل بشه... فقر چطور؟ برای اون طرح ندارید که مثلا در چهل و اندی سال حل بشه؟
سلام جای بسی تاسف
سر اقایان سلامت!!! اهالی سیستان و بلوچستان که مهم نیستند
خدا روشکر
اگر قوت غالب مردم سیستان و بلوچستان رب و نان است در عوض قلمرو خیلی چیزها اعم از فرهنگی مثل شعر و ادب و اقتصادی مثل دلالی و ارتشا و اجتماعی در کشور توسعه یافته
اقا حجابشونو رعایت کنن چه اهمیتی داره چی بخورن . . . .
اینها را به ما نمی گوید برسانید به گوش مسئولان ناشنوای کشور که موقع احتیاج اینها را هم جز اتباع کشور مژ دانند ولی موقع تقسیم فقط تهران خراسان اصفهان و کرمان و قم مد نظرشان هست
یعنی نه کارخانه ای نه تولیدی نه صنعتی نه شغلی نه آبی از هیرمند و سد ها.
عوضش گشت ارشاد داریم!
هدف همینه که مردم این خطه در فقر باشند
آرد‌‌و‌نان‌با‌توجه‌به‌قیمت‌پایین‌آن‌مصرف‌دام‌میشود.نیاز‌به‌افزایش‌سهمیه‌نیست.
چشمتان روشن با این مدیریت
سیستان و بلوچستان خیلی وقت نان و رب میخورن ولی این مسولین بی فکر هستن که نمیبینن. فکر میکنن خیلی عدالت برقراره اما خیلیا نان شب هم ندارن
و چنین است که بر سرزمینی ثروتمند از نفت و ذخایر دیگر نشسته ایم
باید کشورهای همسایه مثل عربستان و قطر به سرمایه گذاری دراین استان ترغیب کرد
عوضش امنیت دارن!!
بعد دولت بیسوادان همه چی رو ول کرده بودجه مملکت رو میده به یه عده که جلوی در مترو بایستن به ناموس مردم نگاه کنن بهش گیر بدن.
عوضش موشکها دارن 2000کیلومتررارد میکنند
خوش کلی فقر راازبین برده
ناشکرنباش
خوش به حالتون دیگه چی میخایید
قوت غالب همه نان است چون فقط مردم می‌توانند نان بخرند..... این است هنر دولت محرومان.
ای کو گوش شنوا اگر باریس جمهور مشکلی بگیم یادش می یوفته باهامون درد دل بکنه از مشکلات خودش بگه
چشمتون نورانی
با این قطار پیشرررررررررفت
بلوچ مهربان است و با عزت نفس
این است حکومت عدل علی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل