بازدید 29947

کیومرث پوراحمد بدرود حیات گفت / مروری بر آثار پوراحمد

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای که برای مرگ کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان منتشر کرده و برخی موضوعات مطرح شده درباره این فیلمساز را تایید کرد. مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد به درخواست خانواده ایشان فردا جمعه ۱۸ فروردین ماه ساعت ۱۰/۳۰صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 05 April 2023

کیومرث پوراحمد بدرود حیات گفت

کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینمای ایران صبح امروز با بر جای گذاشتن یک دست نوشته، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش «تابناک»، کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز شانزده فروردین ماه در ویلای یکی از دوستانش درگذشت‌. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای که برای مرگ کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان منتشر کرده، آورده است:‌ «در پی اعلام یک فقره خبر فوت مشکوک فردی سالخورده در دهکده ساحلی بندرانزلی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بندرانزلی قرار گرفت. با توجه به اهمیت رخ داد، بلافاصله اکیپ پلیس آگاهی برای بررسی صحت و سقم موضوع در محل  حادثه حضور پیدا کردند که با جسد بی جان کارگردان نام آشنای کشورمان آقای کیومرث پور احمد مواجه شدند. در حال حاضر یافته‌های پلیس حاکی از آن است که در کنار جسد مرحوم پوراحمد دست نوشته‌ای کشف شده است که متاسفانه حکایت از اقدام وی به خودکشی دارد. تلاش کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق علت انگیزه احتمالی متوفی در اقدام به خودکشی، ادامه دارد.»

کیومرث پوراحمد متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد اصفهان بود. مادرش پروین‌دخت یزدانیان، بی‌بی مشهور و محبوب قصه‌های مجید بود و پدرش خدابخش پوراحمد. او کودک درون‌گرایی بود و بیشتر به کتاب‌ها علاقه داشت. او درباره این بخش از دوران زندگی‌اش گفته بود: «ما نجف‌آبادی هستیم و من آن‌جا به دنیا آمدم، اصفهان که آمدیم در مدرسه و محله لهجه مرا مسخره می‌کردند، چون لهجه ما با اصفهانی‌ها فرق دارد. من هم از لهجه اصفهانی خوشم نمی‌آمد، لکنت زبان هم داشتم، به همین خاطر همه‌اش در خانه بودم و مشق می‌نوشتم و به مادرم کمک می‌کردم. تا سنم رفت بالاتر و با کتاب آشنا شدم. درسم خیلی خوب نبود، فضای مدرسه زمان ما خیلی بد و تلخ بود، من لکنت زبان داشتم و زبانم می‌گرفت، فارسی را باید از رو می‌خواندیم و من زبانم می‌گرفت، معلم با چوب می‌زد توی سرم و می‌گفت چرا ادا اطوار درمی‌آوری، یا انشا که می‌خواندم زبانم می‌گرفت و…»

پوراحمد فعالیت خود را در سینما با نقدنویسی آغاز کرد و از 1353 با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. او با فیلم بی بی چلچله شروع قدرتمندی داشت و سریال «قصه‌های مجید» که از دل آن چند فیلم بیرون آمد، او را نزد مردم به شکل فراگیری شناساند. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست.

کیومرث پوراحمد بدرود حیات گفت / مروری بر آثار پوراحمد

فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد به درخواست خانواده ایشان فردا جمعه ۱۸ فروردین ماه ساعت ۱۰/۳۰صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌گردد.

«تابناک» این ضایعه را به خانواده پوراحمد و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

 

 

مرور تصویری مهم‌ترین آثار کیومرث پوراحمد


بی بی چلچله

فیلم سینمایی «بی‌بی چلچله» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد محصول سال 1363 است. مجيد با مادرش در خانه ناپدری زندگی می‌كند كه او را می‌آزارد. مجيد مخفيانه سوار كاميون جوادآقا می‌شود، اما جوادآقا او را سرزنش می‌كند و گوشمالی‌اش می‌دهد. مجيد كينه جوادآقا را به دل مي گیرد و عهد می‌كند كه او را بكشد. برای آماده كردن خود نزد پهلوانی شاگردی می‌كند و در اوقات فراغت برای درختی درددل مي كند. جواد آقا متوجه كمبودهای عاطفی مجيد می‌شود و در اندک مدتی رابطه‌ای عميق ميان آن دو برقرار می‌شود. مجيد كه ناپدری‌اش او را در كارگاه چوب بری به كار گمارده است از خانه مي گريزد و از جواد آقا می‌خواهد كه او را به عنوان پسرخوانده از ناپدری‌اش بخرد. اما جواد آقا در تصادف كاميونش با قطار كشته می‌شود و مجيد، وقتی كه بزرگ می‌شود درمی‌يابد كه جواد آقا پدرش بوده است. داستان این فیلم برگرفته از رمان درخت زیبای من، ژوزه مائورو ده واسکونسلوس اثر نویسنده برزیلی است. فیلم درخت زیبای من نیز در سال 2012 بر اساس همین رمان ساخته شده است. داوود رشیدی، علیرضا شجاع نوری، آرش میراحمدی، علی خان، سیامک اطلسی، معصومه تقی پور، عباس مختاری، شعله امانی، حبيب اله الهياری، شعله امانی و نادر كريمان در این فیلم مقابل دوربین فرهاد صبا و حسين جعفريان بازی کردند. داوود رشید بازیگر این فیلم سینمایی پس از حضور در این فیلم و به واسطه حضور در یک مهمانی در حاشیه تولید این فیلم سینمایی، برای مدت نه سال از فعالیت سینمایی منع شد و در تلویزیون نقش آفرینی کرد. ثمره این دوران، سریال هزاردستان است. موسیقی متن این اثر را کامبیز روشن روان ساخت و شیرین وحیدی تدوین آنها را برعهده داشت.

 


تاتوره

فیلم تاتوره به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد محصول 1363 است. گرگو آمريكایی مستی به نام رپ را از دريا نجات می‌دهد و او را به خانه می‌برد. در غيبت گرگو، رپ درصدد تجاوز به همسرش، مرواريد، برمی‌آيد. گرگو سر می‌رسد و آمريكایی را به باد كتک می‌گيرد. نقشه گرگو برای ساختن قهوه خانه با شكست روبه رو می‌شود و در یک شركت راه سازی، كه رپ از مهندسان آن است، شروع به كار می‌كند. مهندس صادقی، كه در همان شركت كار می‌كند و مخالف كارفرما است، كارگران را از ستمی كه متحمل می‌شوند آگاه می‌سازد، اما خود به دست عوامل كارفرما كشته می‌شود. پس از ماجراهایی كارگران، كه قرار است در مراسم استقبال از مقام‌های مملكتی شركت كنند، سر به شورش برمی‌دارند. گرگو و یکی از دوستانش، كه به عنوان مسبب شورش شناخته شده‌اند، می‌گريزند و چندی بعد اهالی جسد آن دو را بر شن‌های ساحل می‌يابند. داوود رشیدی، پروانه معصومی، اسماعیل داورفر، سیامک اطلسی، ضیاء امیری، علی قربانی، علی دشتی، تقی بیرجندی، علی اکبر دهقانی، رمضان امیری، حبیب اله الهیاری، اکبر آبو، بیژن ساعی و امیرحسین قاسمی در این فیلم مقابل دوربین حسين جعفريان بازی کردند. كامبيز روشن روان موسیقی متن این فیلم را ساخت و عباس گنجوي این اثر را تدوین کرد.

 


لنگرگاه

فیلم لنگرگاه به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد محصول سال 1367 است. دو برادر به نام‌های احمد و بهمن به دلیل رفتار خشن پدر از خانه می‌گریزند و به بندر عباس می‌روند. با حمزه، که در مسافر خانه کار می‌کند، آشنا می‌شوند و با تهیه و فروش اجناس قاچاق ارتزاق می‌کنند. در این کار با موسی، قاچاقچی هروئین آشنا می‌شوند. پدر احمد و بهمن از روی عکسی که پسرانش برای مادر فرستاده‌اند آنها را در بندرعباس می‌یابد و به کمک ماموران موسی و همکارانش را گرفتار می‌کند. احمد و بهمن به آغوش خانواده باز می‌گردند. جهانگیر الماسی، علیرضا خمسه، محمد برسوزیان، فرهاد حمیدی، مهوش افشار پناه و اسماعیل داور فر در این فیلم مقابل دوربین بازی کردند. ناصر چشم آذر موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیومرث پور احمد این اثر را تدوین کرد.

 


شکار خاموش

فیلم سینمایی «شکار خاموش» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد محصول سال 1368 است. این فیلم داستان یک شکاربان، مالک و سرمایه‌دار بزرگ، معلم مدرسه و مأمور نیروی انتظامی است که هر یک از دیگری دلخوشی ندارد و حضور آنها در فیلم داستان‌هایی را خلق می‌کنند. مهدی هاشمی، علیرضا خمسه، گلاب آدینه، سیروس گرجستانی، فرخ‌لقا هوشمند، محمدتقی شریفی نوری، فرهاد حمیدی، رضا صفایی‌پور، رضا نوروزی و محمدسام قریبیان در این فیلم سینمایی مقابل دوربین کمال مطیعی و محسن ذوالانوار بازی کردند. ناصر چشم‌آذر موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیومرث پوراحمد این اثر را تدوین کرد.

 


شرم

شرم فیلمی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و در ادامه سریال داستان‌های مجید و محصول سال 1370 است. مجید هزینه حمل یک فرش را به خانه یک فرش فروش می‌دهد و اکنون شرم دارد که هزینه را از فرش فروش طلب کند. مهدی باقربیگی، جهانبخش سلطانی، پروین دخت یزدانیان، علیمراد کیوانداریان، عطا یزدانی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین فریدون مسروری نقش آفرینی کردند.

 


سفرنامه شیراز

فیلم سفرنامه شیراز به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بر اساس کتابی از هوشنگ مرادی کرمانی محصول سال 1371 است. مجيد در تدارک سفر به شيراز است كه اولين سفر اوست. او برنامه‌های زيادی برای سفرش دارد ولی همه چيز برخلاف پيش بينی او پيش می‌رود. مهدی باقربیگی، جهانبخش سلطانی، پروین‌دخت یزدانیان، امیر حکیمی و عباس منتجم شیرازی در این فیلم مقابل دوربین فريدون مسروري بازی کردند و کیومرث پوراحمد این اثر را تدوین کرد.

 


نان و شعر

نان و شعر به کارگردانی کیومرث پوراحمد محصول سال 1372 است. «مجید» که در نانوایی کار می‌کند، شعر می‌سراید و شعرهایش را برای چاپ به مجله‌ها می‌فرستد. او تصادفاً چند صفحه از رمان «بینوایان» هوگو را به دست می‌آورد و برای تهیهٔ خود کتاب به کتابخانه می‌رود. اما مسئولان کتابخانه به این دلیل که مجید عضو کتابخانه نیست کتاب را به او امانت نمی‌دهند. مجید یکی از کتاب‌های شوهر خواهرش آقاکمال را به کتابخانه می‌برد و با کتاب «بینوایان» عوض می‌کند، غافل از آن که لای کتاب آقاکمال یک چک 635 هزارتومانی است. یک کارگردان تلویزیون کتاب را به امانت می‌گیرد، و مجید به دنبال کارگردان به محل فیلمبرداری می‌رود و کتاب را به دست می‌آورد، اما چک را نمی‌یابد... . پروین دخت یزدانیان، مهدی باقربیگی، جمشید صدری، محمدعلی میانداری و آسیه کلانی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین پرویز ملک زاده نقش آفرینی کرده‌اند.

 


به خاطر هانیه

فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، محصول سال 1373 است. ناخدا علو با چهارده مرد ديگر براي صيد به دريا مي روند ولي همه به جز ناخدا صيد دريا مي شوند و مردم ناخدا را مسبب مرگ عزيزانشان مي دانند و به او و خانواده اش حمله مي كنند و در اين بين دختر خردسال ناخدا هانيه فلج مي شود،‌ ناخدا و خانواده اش تنگك را ترك مي كنند و به بوشهر مي روند. ناخدا علو نذر كرده كه شب دهم محرم تا صبح دمام بزند تا هانيه شفا يابد اما مرگ امانش نمي دهد. پس از ناخدا پسر او تصميم مي گيرد تا نذر پدر را ادامه دهد... . مهوش افشارپناه، عباس عالیزاده، علی قربانی، مهدی فقیه، آمنه بارانی و رحیم هودی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین پرویز ملک زاده نقش آفرینی کردند. محمدرضا علیقلی موسیقی متن این فیلم را ساخت و پوراحمد شخصاً این فیلم را تدوین کرد.

 


خواهران غریب

«خواهران غریب»، هجدهمین فیلم سینمایی کیومرث پوراحمد در مقام کارگردان سینما و محصول سال 1374 است. پوراحمد و اصغر عبداللهی این فیلم را بر اساس رمان خواهران غریب اریش کستنر نوشتند. نرگس و نسرین دو دختر دبستانی در جشن مدرسه‌ها یکدیگر را می‌بینند و پی می‌برند که خواهران دوقلو هستند و پدر آهنگسازشان در گذشته از مادر آنها که خیاطی می‌کند، جدا شده بوده اما این ماجرا را هرگز به آنها نگفته بودند. یکی از آنان نزد مادرشان و دیگری نزد پدرشان زندگی می‌کرده‌است. آنان تصمیم می‌گیرند تا جایشان را عوض کنند، به دلیل شباهت بسیار این دو خواهر دوقلو پدر و مادر متوجه موضوع نمی‌شوند. پدر قراراست با همکار و نامزدش، ثریا ازدواج کند. دخترها تصمیم می‌گیرند ثریا را از این کار بازدارند که پدر و مادرشان دوباره باهم ازدواج کنند، دخترها وانمود می‌کنند که گم شده‌اند تا پدر و مادر برای یافتن آنها با یکدیگر دیدار کنند و به اجبار با هم به دنبالشان بگردند. بچه‌ها که در خانه مادربزرگ پنهان شده‌اند با همکاری مادربزرگ موفق به انجام این کار می‌شوند. پدر و مادر که تا صبح با خودرو همه جای شهر را گشته‌اند، و دیگر اختلافات را کنار گذاشته‌اند، به خانه مادربزرگ می‌آیند. دو خواهر باعث می‌شوند که خانواده دوباره شکل بگیرد. خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، پرویندخت یزدانیان، لادن طباطبائی و الهام و الهه علی‌یاری در این فیلم سینمایی مقابل دوربین داریوش عیاری رفتند بازی کردند. ناصر چشم آذر موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیومرث پوراحمد نیز این اثر را تدوین کرد. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شد.

 


 گل یخ

«گل یخ» چهاردهمین محصول سال 1383 است. ترگل که زندگی خانوادگی خوبی ندارد دلبسته عباس است، اما پدرش با ازدواج آن‌ها مخالف است ترگل از خانه می‌گریزد و با عباس ازدواج می‌کند. عباس که قصد دارد برای کار به جزیره کیش برود، ترگل را نزد مادرش به روستا می‌فرستد… این فیلم یکی از اولین بازیهای الناز شاکردوست در عرصه سینما به حساب می آید. الناز شاکردوست با بازی در نقش همسر محمدرضا گلزار در این فیلم توانست به شهرت برسد. گوهر خیراندیش، محمدرضا گلزار، ویشکا آسایش، الناز شاکردوست، آلما اسکویی، مهدی صباغی، بابک نوری، فریده سپاه‌منصور، میثم معراجی، مجید کرباسیان، افشین رضایی، نوبر قنبریان، سحر جهانگرد و لیما پرشه در این فیلم سینمایی مقابل دوربین امیر کریمی بازی کردند. حمیدرضا حامی به عنوان خواننده اهنگهای من و گنجشکهای خونه، غم تنهایی در این فیلم خواند. فردین خلعتبری موسیقی متن این فیلم را ساخت و کیومرث پوراحمد شخصاً این فیلم را تدوین کرد.

 


اتوبوس شب

فیلم سینمایی «اتوبوس شب» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد محصول سال 1385 است. نوجوان رزمنده‌ای بايد به تنهايی چندين اسير عراقی را به پشت جبهه منتقل كند، اما در اين مسیر با مشكلاتی مواجه می‌شود... . پوراحمد قصه اتوبوس شب را در طول 9 ماه، پنج بار بازنویسی کرده‌است. این کارگردان که این فیلم را بر اساس داستان‌های شهر جنگی اثر حبیب احمدزاده، نوشته و ساخته، در این باره گفته است: «وقتی این کتاب را مطالعه کردم، داستان نوجوانی که چهل اسیر را از آبادان به ماهشهر می‌برد، به قدری گیرا و جذاب بود که مرا به دنبال خود کشاند و گفت مرا بساز.» خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن، الناز شاکردوست، کوروش سلیمانی، امیرمحمد زند، مهرداد صدیقیان و احمد کاوری در این فیلم مقابل دوربین مهدی جعفری بازی کردند. فردین خلعتبری موسیقی متن این اثر را ساخت و کیومرث پوراحمد و بهرام دهقان این فیلم را تدوین کردند.

 


شب یلدا

فیلم سینمایی «شب یلدا» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و کیومرث پوراحمد با مشاوره کامبوزیا پرتوی محصول سال 1390 است. حامد علی‌رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز و فرزندش نازی، آن‌ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می‌فرستد. بهانه مهناز برای سفر، آزادی بیشتر است، اما پس از خروج از کشور، رفتارهای مشکوکی از او سر می‌زند. دوستان حامد در خارج به او اطلاع می‌دهند که مهناز با فردی به نام «آقای شریف» از دوستان قدیمی حامد در ارتباط است. حامد که از نظر روحی بسیار حساس شده، به همسرش بدگمان می‌شود و خود را در خانه حبس می‌کند. در این مدت، او بطور اتفاقی و به صورت تلفنی، با زنی مطلقه به نام «پریا فردوسی» آشنا می‌شود و به توصیه پریا، به مرور گذشته‌اش می‌پردازد. او به تدریج درمی‌یابد که مهناز او را دوست نداشته و بدون عشق با او زندگی کرده‌ است. مهناز پس از مدتی، تلفنی به حامد اطلاع می‌دهد که برای گرفتن اقامت، باید از حامد طلاق بگیرد و به عقد شریف دربیاید. حامد یک سال را در وضعیت سردرگمی و افسردگی می‌گذراند. محمدرضا فروتن، الهام چرخنده، هیلدا هاشم‌پور، پروین‌ دخت یزدانیان، مریم پوراحمد، محمد جعفریه، محمدحسین سعدآبادی، ولی اله رهبر و... در این فیلم مقابل دوربین حسین جعفریان بازی کردند. حمیدرضا یراقچیان و پری ملکی موسیقی متن این اثر را ساختند و کیومرث پوراحمد این فیلم را تدوین کرد.

 


کفشهایم کو؟

«کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد محصول سال 1394 است. حبيب کاوه کارخانه دار قديمى مبتلا به بيمارى آلزايمر است. خانواده اش او را ترک نموده اند. با بازگشت دختر حبیب به ايران اتفاقاتى مى افتد و از برخی از زخم‌های او پرده برداشته می‌شود. رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، بهاره کیان افشار، مینا وحید، منصوره وافری و... در این فیلم سینمایی مقابل دوربین علیرضا زرین‌دست نقش آفرینی کردند. فردین خلعتبری موسیقی متن این فیلم را ساخت و میثم مولایی این اثر را تدوین کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۲
روحش شاد! قصه هاي مجيد بينظير بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
پوراحمد انسانی رحیم و مهربان و هنرمندی بدون ادعا با

کارهایی ماندگار و دوست داشتنی و خودمونی از زندگی

هایی پر از عشق و محبت و ساده و صمیمی ولی بسیار

تاثیر گذار و بیاد ماندنی ، روحش شاد و یادش گرامی باد تا ابد
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خبر خودکشی کارگردان مجرب وسناخته شده ای مثل شادروان پوراحمد بسیار دردناک بود باید ریشه های اینچنین خودکشی هایی واشکافی بشود
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
بعضی مواقع تابناک بسیار خوب و پسندیده اقدام ، میکند مانند نحوه و متن و تیتر این خبر ،سرویس بخش هنری تابناک خبری بسیار کامل و درخور توجه تهیه کرده است
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
یادت مارا گرامی
یادش مارا گرامی
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
زمانه عجیبی شده
وقتی یک کارگردان شناخته شده با انهمه بک گراند قوی از سراستیصال دست به خودکشی میزند از یک جوان بیکار و بدون مسکن چه انتظاری میشود داشت؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دستگیر و اعدام شود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
کسی که خودکشی میکند شایسته تقدیر نیست در هر مقامی که باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
پرچم سوریه؟؟؟!!!یه چندوقتیه نیستی؟؟؟دلم برای تحلیلهات؟؟؟!!!تنگ شده بودددد!!!!
خدا رحمتش کنه. چقدر غم انگیز.
پاسخ ها
جهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
متولد نجف آباد بودند البته...روحشان شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چون از جنس مردم بود غم انگیزه
ناشناس
| Austria |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
گفته مبشه که بعلت فشارهای بی منطق وزارت ارشاد خودکشی کرده
رسانه های دولتی اعلام کردند که علت خودکشی او در دست بررسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
امید وارم برای وزارت ارشاد تلنگری باشد اینها سرمایه های کشور هستند که در این شرایط سخت گرفتار شدند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
کسی که خودکشی میکند مورد رحمت خداوند نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دوست عزیز16:42
دوست عزیز۲۰:۴۲
به نظر شما،یک" انسان سالم"، به خاطر مشکل اداری با یک
اداره یا سازمان خودکشی می کنه؟
این حرف شما توهین به اون فرد متوفی نیست؟
آخه کمی هم انسان اول فکر کنه وبعد حرف بزنه، خوبه ها....ضرر نداره به خدا.....
متاسفم از فوتشون کارگردان ماهر و بنامی بودند و بسیار باسواد خدا رحمتشون کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
دوست عزیز فوت نبوده خودکشی بوده، چیزی که با وضعیت موجود در انتطار خیلی از ما هست!
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
خودکشی مختص آدم های ضعیف هست
روحش شاد
یاد مادر و برادر ایشان گرامی باد.
خداوند رحمت کنه ایشان رو و به خانواده محترمشون صبر و اجر عطا فرماید
روحش شاد.
خدارحمت کندیادش بخیر
تسلیت به جامعه هنری ایران و مردم
يادش زنده است، قصه هاي مجيد رو نميشه فراموش كرد.
یادش زنده و نامش جاودان باد.
روحش شاد
قصه های مجید بی نظیر نوشته شد، بی نظیر کارگردانی شد و از همه مهتر ماندگار شد
خدا رحمت کنه ایشون و مادر بزرگوارشون رو
روحش شاد .
روحش شاد! سبک فیلم سازی ایشون تکرار نشدنی است.
« هنر مند هر جا رود قدر بيند و در صدر نشيند » !! ....شيخ اجل سعدي
-----------------------
بنده هر گاه نام كيومرث پور احمد كه مي شنيدم علاوه بر آثارش به ياد اين خاطره از او مي افتم كه در يك برنامه گفته بود :
در اصفهان كه براي خريد پرتقال رفته بود، به ميوه فروش مي گويد : « چرا پرتقال هاي شما ريز است ؟ و ميوه فروش هم گفته : پرتقال ها ريز نيست ، چون قد شما بلند است ، شما پرتقال ها از بالا مي بيني و خيال مي كني كه
ريز است !!!
---------------
از شنيدن اين خبر شوكه شدم ، اما چه مي شود كرد ! يادم حرف مرحوم ابوي افتادم كه هميشه با خود و يا به ديگران مي گفت كه : « هر چه برويد بخشكد و هر چه بزايد بميرد » !! و نيز حرف مرحومه والده كه گاهگاهي مي گفت : « ما در اين دنيا همه قافله جلو و دنبال هستيم ، يكي ديرتر و يكي زودتر ... اما همه بايد برويم »
رحمت الله عليهم اجمعين ... همه اسيران خاك !!
پاسخ ها
اوان دزفول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خداوند پدر و مادر شما رو هم بیامرزه
خدا رحمت شان کند و روسیاهی بماند برای کسانی که در فجر سال گذشته به ایشان توهین کردند
قصه های مجید خدا بیامرزدش
یهو برق من رو گرفت با دیدن این خبر. خدا رحمتش کنه. قصه های مجید و خواهران غریب از کارهای بی نظیرش بودند.
چرا باید در این سن با این همه سابقه خوب خودکشی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خدا رحمتش کنه. افسردگی پیر و جوون نمیشناسه
مرده آنست که نامش به نکویی نبرند .روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
احسنت
همه مسافریم .روح نازنینش قرین رحمت الهی. قصه های مجید پر از زندگی بود
خدا رحمتش کنه مردمی بود
افسوس! افسوس!
خدا رحمتش کند. يادش گرامي.
قصه هاي مجيد! چقدر خاطره خوب برامون به جا گذاشت.
به گمانم دق كرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
حماقت را پایانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ناشناس ۲۱:۴۷ برو کشور خودت کامنت بده اونم به عربی
خداوند رحمت کند ایشان را.
تسلیت به جامعه ی هنری و بازماندگان ایشان
راسته که خودکشی کرده ؟! خدا رحمتش کنه ،هنرمند توانایی بود
هنرمند فرهیخته ای بود یادش گرامی و جاودان باد.
خدا رحمتش کته. خودش رو از اون خراب شده نجات داد البته با مرگ
یادش گرامی یادم هست خارج از ایران که بودم قصه های مجید رو از یوتیوب قسمت هاش رو میدیدم و یاد بچه گی هام میوفتادم خیلی نمی شناسمشون ولی یک حال و هوایی از ایران قدیم رو تو قصه های مجیدش زنده کرده بود
روحش شاد، اما آدمی نباید این قدر ضعیف النفس باشد آنهم کسی که الگوی بسیاری از جوانان این مرز و بوم بوده است، نمی‌دانم شاید آنقدر دنیا برایش تنگ و کوچک شده بود که باید با مرگی خود خواسته آن را بزرگ می کرد؟ به هر حال خداوند رحمتش کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
از کجا معلوم خودکشی کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
قضاوت!!!
افسردگی به سراغ من و شما هم ممکن بیاد و به قول خودتون ضعیف النقس بشیم.
كيومرث پور احمد بدرود حيات گفت !!!!!
كيومرث پور احمد بر اثر سكته قلبي در گذشت !!!!
كيومرث پور احمد خود كشي كرد !!!!!
كداميك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دست نوشته رو برای کدوم می زارن ؟
لینچان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
پور احمد غده مغزی داشته ویا از بلندی پرت شده
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم .
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم .
روحش شاد ، آثار ماندگار و با ارزشی
از خودش به جا گذاشت
خدا رحمتش کنه. تابناک خوب سوژه ای برای کسب درآمد از تبلیغات پیدا کردی!
خدا رحمتش کنه فیلمهایش مخصوصا قصه های مجید بازگو کننده دردهای جامعه و مهربانیهای آدم های خاکی بود
دوری از اسلام ناب فلاکت میاره. خوشا به حال منتظران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
بهترین نسخه برای ایرانیان این زمان، خودکشی دسته جمعیست
انسان فرهیخته ای بود روانش ارام
خدا رحمتش کنه. شوک بزرگیه
روحش شاد
متاسفانه شرایط روحی و روانی که در کشوربوحود امده همه به سمت خودکشی سوق می ده
یادش گرامی و جاودان...هنرمندی خوشنام و توانمند بود و آثارش همچنان ماندگار خواهد ماند.نام کیومرث پور احمد در تاریخ هنر سینمای ایران ماندگار شد.
ایران را چه شده است ؟ ! !

پر از غم ، اندوه و خشونت !

ایران خانوم ، از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور خواهی کرد همچون گذشته
پر فراز و نشیب !

تاب بیاور !
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
تو که کشتی منو شیطون بلا.
چو رخت خویش بربستم ز دنیا همه گفتند با ما آشنا بود
ولیکن کس ندانست این مسافر چه گفت و با که گفت و از کجا بود
روحش شاد خاطراتی از ساخته های او دارم .
یک قربانی دیگر .
کیومرت پوراحمد هنرمندی است که فراموش نخواهد شد. او با آثاری به یاد گذاشته است که ماندنی خواهند بود. خدایش روحش را شاد گرداند. جای وی برای همیشه خالی خواهد بود. او با قصه های مجید روحی به زندگی کودکان بخشید و آموزه های اخلاقی در دل و جان آنها گذاشت که ماندنی شدند.
دسیکا فیلمساز بزرگ ایتالیایی بعد از ساختن شاهکارش اومبرتو_دی در مصاحبه ای می گوید: "تراژدی غالبا با تسلیم و سکوت توام است ولی گاه به خودکشی می انجامد.خودکشی یک جوان تاثربرانگیز است ولی خودکشی یک پیرمرد که در آستانه مرگ قرار دارد امر بسیار وحشتناکی است.جامعه ای که این اتفاق در آن بیفتد بی شک یک جامعه از دست رفته است."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
دقیقا همینطوره
عجیبه یکی هم نی بگه خودشکی گناه کبیره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
البته خدا رحم کنه، اگر انسان از لحاظ روان به هم بریزه و از لحاظ روحی بیمار بشه معلوم نیست چه خواهد کرد....

به هر حال کسی دوست نداره چنین شخصیت دوست داشتنی، به اراده و در صحت کامل به علت عملی ناپسند از دنیا رفته باشد.... امیدوارم مورد رحمت حق باشد....
خدا بیامرزدش
جامعه ی ما وضعیت خوبی نداره
لطفا به فکر باشیم
روحش قرین رحمت خدا
حيف شد ،خدا رحمتش كنه ! چقدر عرصه براي انسانهاي پاك تنگ شده ،
افسردگی اغتشاشطلبان غربگدا باعث مشکلات روحی برای خودشان واطرافیانشان شده
خانم پرویندخت مادر مرحوم کیومرث پوراحمد مدت ده سال آلزایمر داشت که سال به سال شدیدتر میشد و در اواخر عمر حتی در حیاط خانه اش گم میشد و پوراحمد شاهد شدت گرفتن این بیماری در مادرش بود و رنج میبرد . با آشکار شدن نشانه های اولیه بیماری آلزایمر خفیف در مرحوم کیومرث پوراحمد ایشان خودش را باخت و دچار افسردگی شد و حتما نمیتوانسته تحمل کند که در طول چند سال مثل مادرش شود . خدا او را بیامرزد .
متاسفم
چقدر ناراحت کننده...
او بزرگ مردی بود از نسل قدیم و بسیار فهمیده ...
روحش شاد ...
جایگاهش قلب ماست ...
کاش خودکشی ایشان باعث تلنگری شود که دست از سر جوانان بردارند که این طفلک ها افسرده که هیچ بعضا بیجان متحرک شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
خودکشی مربوط به آدم های ضعیف هست ، جوان با انگیزه مذهبی هیچ وقت به خودکشی حتی فکر نمیکند ، خودکشی مربوط به جوان بدون اعتقاد به خداوند است ، جوان بی بند و بار خیلی سریع به آخر خط می‌رسد .
تصویر یادداشت او را منتشر کنید.
ایشان در پیام های متعدد به همکارانش که در نشریات هم منتشرشده ،بارها از ترس خودش از پیرشدن ومریضی وله فس فس افتادن گفته،البته چنین پیرمردی نباید تنها به سفربی بازگشت انزلی می‌رفت
جناب تابناک
ایکاش چنین گزارش های ارزشمندی را در دوران حیات هننرمند منتشر کنید. مثلاً در ایام نوروز، هر روز یک کارگردان. در ایام دهه فجر هر روز یک هنرپیشه. در ایان هفته دفاع مقدس هر روز یک کارگردان یا تهیه کننده یا هنرپیشه فعال در دفاع مقدس.
فقط مجلس ختمی نباشیم.
با همه اینها، از این گزارش شما متشکرم. خدا قوت
یادش مانا
روحشون قرین رحمت وارامش الهی ... متاسف شدم قصه های مجید رو خیلی دوست داشته ودارم هنرمندی ارزشمند رو از دست دادیم
روح تو شاد وروانت شاد باد تا ابد یادت به دلها یاد باد
روحش شاد و قرین رحمت الهی
ای واااااااای
الان متوجه فوت این مرد دوست داشتنی شدم
شوکه و بسیار متآسف شدم .
چقدر این خبر تلخ و ناباورانه بود
امیدوارم خدا وند ازگناهانش درگذره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار