بازدید 2952
۱

پاسخ به ۶ سوال مهم دادگاه ترامپ

قوی‌ترین دلیل علیه ترامپ، زمان پرداخت حق السکوت است. این پول در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶، درست چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، به وکیل بازیگر فیلم‌های مستهجن منتقل شده بود.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 03 April 2023


 به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، روز سه شنبه در انتظار حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه قضائی نیویورک خواهیم بود. ترامپ قرار است با کیفرخواستی روبرو شود که هنوز فاش نشده است و از اینرو در این گزارش در صدد هستیم تا به ۶ سوال مهم در مورد دادگاه آتی بپردازیم.

هیئت عالی منصفه دادگاه منهتن، ترامپ را به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا به جرایم کیفری - به دلیل پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ - متهم کرد.

۱. ترامپ به چه چیزی متهم است؟
در حالی که اتهامات اصلی در حال حاضر علنی نشده اند، هیئت عالی منصفه دادگاه به این نتیجه رسیده است که می‌تواند یک پرونده جنایی علیه ترامپ به دلیل پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به بازیگر فیلم‌های مستهجن تشکیل دهد، پرداختی که توسط وکیل وی یعنی «مایکل کوهن» صورت گرفته است.

ترامپ در آوریل ۲۰۱۸ اصرار داشت که درباره این پرداخت چیزی نمی‌داند، اما کوهن یک سری نسخه از چک‌هایی را که ترامپ برای او امضا کرده بود در اختیار کنگره قرار داد.

کوهن با بیان اینکه حداقل دو چک در زمانی که ترامپ در کاخ سفید بود پرداخت شده است، افزود که ترامپ و شرکتش، با پنهان کاری، پرداخت‌ها را قانونی اعلام کرده بودند.

بر اساس قوانین ایالت نیویورک، پنهان کردن چنین پرداخت‌هایی توسط کمپین‌های انتخاباتی در صورتی که به منظور پنهان کردن جرم دیگری باشد، جرم محسوب می‌شود.

قوی‌ترین دلیل این جرم، زمان پرداخت حق السکوت است. این پول در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶، درست چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، به وکیل بازیگر مذکور منتقل شده است.

۲. چه موانع احتمالی در صدور کیفرخواست علیه ترامپ در پرونده دادستانی وجود دارد؟
اولین مانع، اعتبار مایکل کوهن است که مدعی العموم به او استناد می‌کند. زیرا بسیاری از شواهد و مدارک لازم که کوهن برای تشکیل پرونده ارائه کرده است، ضعیف و مشکوک است، به خصوص که او در سال ۲۰۱۸ به ۹ جنایت اعتراف و به ۳ سال حبس محکوم شده بود و بار‌ها از ترامپ به تلخی یاد کرده و اعلام کرده از مدتی که به عنوان وکیل برای ترامپ گذرانده، پشیمان است.

همچنین پرونده به سال ۲۰۱۶ برمی گردد، یعنی بیش از ۵ سال از آن گذشته است و محدودیت‌های قانونی در نیویورک برای اکثر جرایم ۵ سال است، البته استثنا‌هایی نیز در این مدت وجود دارد، مانند اینکه متهم در خارج از ایالت زندگی می‌کند.

مشکل بالقوه دیگری که دادستان‌ها ممکن است با آن روبرو شوند، این است که چگونه اثبات کنند که ترامپ می‌دانست پرداخت‌ها غیرقانونی است، و اینکه ترامپ می‌تواند استدلال کند که تصور می‌کرده که کوهن به عنوان وکیل، به طور قانونی پرداخت‌ها و اسناد مربوط به آن را اجرا می‌کرد.

۳. آیا ترامپ در جریان بررسی پرونده بازداشت می‌شود یا اینکه آزاد می‌ماند؟
این امر به صلاحدید قاضی دادگاه نیویورک منصوب به این پرونده، «خوان مرچان»، بستگی دارد، اما بعید به نظر می‌رسد که دادستان‌ها به دنبال بازداشت رئیس جمهور سابق یا محدود کردن سفر او به داخل ایالات متحده در حین رسیدگی به پرونده باشند. هیچ مانع قانونی برای ادامه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری توسط ترامپ که قرار است در پایان سال ۲۰۲۴ برگزار شود، وجود ندارد، حتی اگر با اتهامات جنایی روبرو است یا به زندان محکوم شود.

اگر ترامپ در حالی که با اتهامات قضائی یا محکومیت مواجه است، برنده ریاست‌جمهوری شود، جنبه‌های حقوقی مبهم‌تر می‌شود و سوالات جدی در مورد اینکه آیا دادگاه ایالتی می‌تواند مانع از خدمت فردی که در پست فدرال انتخاب شده است، شود در حالی که در قانون اساسی آمریکا چنین چیزی طرح نشده است؟

۴. این کیفرخواست چه تأثیری بر تحقیقات در حال انجام علیه ترامپ خواهد داشت؟
دلیلی وجود ندارد که کیفرخواست منهتن بر روند بسیاری از تحقیقات دیگر که اتهامات جنایی بیشتر و جدی تری علیه ترامپ را به همراه دارد، تأثیر بگذارد، و هیئت منصفه بزرگ در شهر «فولتون» ایالت جورجیا، در حال بررسی تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این ایالت است، و در سطح فدرال، بازرس ویژه «جک اسمیت»، دو تحقیق درباره نقش ترامپ در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره و حفظ اسناد دولتی پس از ریاست جمهوری اش را رهبری می‌کند.

به طور رسمی، یک پرونده جنایی فدرال علیه ترامپ، اگر تشکیل شود، به دادستان‌های فدرال این امکان را می‌دهد که بر هر پرونده یا پرونده محلی دیگر اولویت داشته باشند.

اقدامات جنایی همزمان علیه ترامپ نیز ناگزیر باعث ایجاد برخی مشکلات می‌شود، اما دادستان‌های فدرال و محلی معمولاً سعی می‌کنند هر گونه اختلافی را حل کنند.

۵. چقدر طول می‌کشد تا ترامپ محاکمه شود؟
چندین ماه طول می‌کشد تا دادگاه شروع شود، و حتی اگر هر دو طرف مایل به پیشبرد سریع دادگاه باشند، حل و فصل مسائل قانونی و قانون اساسی احتمالاً در سال آینده و تا شروع مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.

به این موارد تمایل ترامپ را اضافه کنید، تقریباً در هر موضوع حقوقی که در آن دخالت دارد، به دنبال به تعویق انداختن و طولانی کردن روند رسیدگی در هر زمان ممکن است.

وکلای ترامپ می‌توانند تلاش کنند تا پرونده را به دادگاه فدرال منتقل کنند، با این استدلال که حداقل برخی از پرداخت‌ها به کوهن در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ انجام شده است و بنابراین دادگاه ایالتی نباید قدرت تصمیم‌گیری درباره قانونی بودن این اقدامات را داشته باشد. ترامپ همچنین ممکن است به دنبال انتقال محاکمه به دادگاه دیگری در مکانی دیگر در ایالت نیویورک باشد، و او می‌تواند تلاش کند که کیفرخواست را رد یا کاهش دهد و زمان زیادی طول می‌کشد تا همه این درخواست‌های مقدماتی حل و فصل شوند.

پرونده مالیاتی جنایی که توسط دفتر دادستانی منطقه منهتن علیه سازمان ترامپ در همان دادگاه در سال ۲۰۲۱ تشکیل شد، حدود ۱۵ ماه طول کشید تا حکم صادر شود و هیئت منصفه در ۱۷ دسامبر دو شرکت ترامپ را به همه اتهامات جنایی محکوم کرد، و اگرچه پرونده جدید محدودتر است، اما تمرکز بر شخص ترامپ پرونده را طولانی می‌کند.

۶. آیا ترامپ ممکن است در نهایت به زندان محکوم شود؟
این‌ها بستگی به این دارد که قاضی «خوان مرچان» جرم را چگونه تعریف کند. اگر قاضی، ترامپ را به دلیل جعل سوابق تجاری، به «جنحه» محکوم کند، حداکثر به یک سال در پشت میله‌های زندان محکوم می‌شود، اما قاضی جرم را «جنایت» تعریف کند، ترامپ می‌تواند تا ۴ سال زندان محکوم شود.

اما در هر دو مورد، مجازات زندان اجباری نخواهد بود و قاضی همچنین می‌تواند ترامپ را به کنترل، جریمه نقدی یا انجام خدمات اجتماعی محکوم کند و در اغلب پرونده‌های غیرمرتبط با خشونت، مجرم زندانی نمی‌شود. اما ممکن است قاضی به دلایل نمادین و در دفاع از این اصل که «ترامپ فراتر از قانون نیست»، وی را زندانی نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تو ایران یک نمونه بیارید که مسوولی تو ایران دادگاهی و محاکمه بشه ؟؟؟؟
هر موقع شکایتی بوده فرد شاکی زندانی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر