بازدید 17378
۴

دستگیری شکارچی کبک در روز طبیعت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج گفت: یک شکارچی کبک وحشی در مناطق آزاد این شهرستان با هوشیاری محیط بانان دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 02 April 2023

به گزارش «تابناک»، حسین اصلانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک متخلف که اقدام به زنده گیری کبک های وحشی می کرد با هوشیاری و رصد مأموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه مراتب صورتجلسه و این متخلف برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: سه کبک وحشی زنده، سه قفس چوبی و سه رشته دام زنده گیری پرندگان از این شکارچی کشف و ضبط شد.

پرواز ۱۶ قطعه کبک وحشی در آسمان کردستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج یادآور شد: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد و با حکم قضایی در تفتیش از منزل یک شکارچی متخلف دیگر هم ۱۶ قطعه کبک وحشی که به منظور خرید و فروش و قاچاق به کشور عراق انجام می‌شد، کشف و ضبط کردند.

اصلانی ادامه داد: پس از بررسی های پزشکی و اطمینان از سلامت کامل کبک ها توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان سنندج به منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه که زیستگاه مناسب و امنی برای کبک ها بود، انتقال داده و در آنجا رها سازی شد.

وی اضافه کرد: از مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان سنندج درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

وی اظهار کرد: محیط بانان با همه توان، بصورت شبانه روز از سرمایه های ملی آیندگان حفاظت و حراست می کنند و از مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست داریم با شماره رایگان ۱۵۴۰ دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و گزارش های زیست محیطی خود را با ما در میان بگذارند.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سلام
دیگه زمان آن گذشته که حیوانات شکار بشن باید فرهنگ سازی وسختگیریهای لازمه اعمال شود تا کسی به سمت شکار حیوانات نرود
به امید چنین روزی
کار خوبی انجام داده اید.ولی کاش اختلاصگران رانیز در موقع دستگیر کنید قبل از فرار.نمیدانم چرا بعداز فرار و ساکن شدن اختلاصگران در کشورهای مختلف بعداز چند ماه وقتی کل دنیا فهمیدند بعد تازه اسمشان در میاد .که ای وای فلانی فرار کرده
شکارچیان قبلاً یک مرام نانوشته داشتند و اون اینکه فصل زاد و ولد شکار نکنند که متأسفانه در این دوران از بین رفته و خیلی بی رحم شدند. کاری ندارند که این شکاری که میکنند، بچه است یا باردار و یا رئیس گله.
پارسال که هدیه روز طبیعت مردم ب جامعه محیط زیست کشتار 1خرس ماده و 1توله خرس و گشتن ببر ماده کم سن بود
امثال دیگه چ ارمغانی مردم همیشه در صحنه پیشکش اوردند و چه داغی ب دل ها گذاشتند!!!!!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار