بازدید 2505
۲

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه استرالیا

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 22 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان داشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز  بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سوء تفاهمات باز نگه داریم.

پنی وانگ همچنین از ادامه گفت و گوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال نمود و این همکاری را سازنده توصیف کرد.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا کامل ننوشنید هرچی خودتون حال میکنید؟؟؟
به زبان انگليسى ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر