بازدید 22387
سه هزار و دویست و نود و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب / واکنش امیرعبداللهیان به مذاکرات شمخانی با کشورهای همسایه / علی باقری: با کشور‌های دوست، تنش‌زدایی داریم، با دشمنان «تهدیدزدایی» / جزئیات میزان افزایش قیمت خودرو در سال آینده / ادعای وال استریت ژورنال: موافقت ایران با توقف ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند معاون وزیر علوم: باید روی حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها برنامه ریزی ویژه داشته باشیم / علم الهدی: کشف حجاب موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند / امام جمعه شیراز: تذکر لسانی وظیفه همگانی است / قالیباف: روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده  و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲ 17 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ادعای وال استریت ژورنال: موافقت ایران با توقف ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها
وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی و سعودی گفتند که ایران با توقف محموله های تسلیحاتی به حوثی ها در یمن به عنوان بخشی از توافق برای عادی سازی روابط با ریاض موافقت کرده است. در ادامه این مطلب آمده است: برای سال‌ها، عربستان سعودی و ایران از طرف‌های مخالف در مناقشه یمن حمایت کرده‌اند؛ منازعه ای که فراتر از مرزهای این کشور سرایت کرده است، چون نیروهای حوثی حملات موشکی و پهپادی به پادشاهی سعودی انجام داده‌اند. مقامات آمریکایی و سعودی گفتند، اگر تهران تسلیح حوثی‌ها را متوقف کند، می‌تواند بر این گروه برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به منازعه فشار بیاورد.

علی باقری: با کشور‌های دوست، تنش‌زدایی داریم، با دشمنان «تهدیدزدایی»
علی باقری: فرآیند رفع اختلاف میان کشور‌های منطقه و جمهوری اسلامی ایران جدی دنبال شد، چون بحثی قبلا مطرح بود که به‌ عنوان تابلوی سیاست‌خارجی، برخی دولت‌ها در ایران با نام «تنش‌زدایی» مطرح می‌کردند؛ اما باید تاکید کنم ما باید تفکیکی بین دشمنان و کشور‌های غیردشمن که برخی دوست ما محسوب می‌شوند قائل شویم. ما با کشور‌های دوست خود تنش‌زدایی داریم، ولی با دشمنان خود تنش‌زدایی نداریم، ما با دشمنان خود «تهدیدزدایی» داریم؛ یعنی در قبال دشمنان خود به دنبال این هستیم که تهدید آن‌ها را رفع کنیم، اما با دوستان خود دنبال این هستیم که هیچ مسأله‌ای نداشته باشیم. به این جهت پوشش کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های همسایه و منطقه همین بحث تنش‌زدایی است و تا جایی که می‌توانیم باید تلاش کنیم، اختلافاتی که بین هم داریم با تعامل با یکدیگر رفع کنیم. مثلا سال‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و کشوری مثل تاجیکستان و ترکمنستان بحث‌های اختلافی مطرح بود، ولی نخستین سفر جناب آقای دکتر رئیسی که شاید کمتر از یک‌ماه که از دولت ایشان گذشته بود، به تاجیکستان بود و همه آن غبار‌ها و اختلافات قبلی را پاک کرد و ما وارد فصل جدیدی شدیم. مدتی بعد ایشان به ترکمنستان تشریف بردند و در آنجا نیز همین وضعیت رخ داد. در جنوب از مدتی قبل یک فرآیندی برای ایجاد یک دوره جدید تعامل بین ایران و عربستان‌ سعودی شروع و با جدیت از طرف جمهوری اسلامی ایران دنبال شد تا به توافق برای برقراری روابط منجر گردید؛ بنابراین ما جدی درصدد تعامل سازنده و هم‌افزا با همه کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس بوده و هستیم. البته طبیعتا پیشینه‌هایی که با آن مواجه هستیم باید تدبیر شود. در این مدت سطح تعاملات ما با دو کشور کویت و امارات افزایش یافت و با دو کشور قطر و عمان تعاملات در عرصه‌های مختلف، اقتصادی و غیراقتصادی، به‌طور جدی و روزافزون ارتقا پیدا کرد که مشهود است. اکنون با کشور عمان خیلی تعاملات اقتصادی قابل‌توجهی داریم و حدود یک‌میلیارد دلار تعاملات جاری ماست. درباره ترکیه و عراق در غرب نیز به همین ترتیب تعاملات سازنده ما در عرصه‌های اقتصادی و غیراقتصادی ادامه دارد.

معاون وزیر علوم: باید روی حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها برنامه ریزی ویژه داشته باشیم
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: نکته مهمی که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد، مساله عفاف و حجاب در دانشگاه است. کلانتری در ادامه صحبت های خود به حجاب و عفاف در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: نکته مهم دیگری که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد، عفاف و حجاب در دانشگاه است. وی افزود:حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد. معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن تاکید بر لزوم کنشگری در این حوزه، اذعان کرد: باید کنشگری با درایت و با عقلانیت در این حوزه داشته باشیم و نباید بگذاریم تا این حکم الهی مغفول بماند.

دادستان خوزستان: عدم رعایت حجاب، «جرم مشهود» است
صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از برخورد قاطع با بی حجابی و جرایم منافی عفت عمومی خبر داد و اظهار کرد: عدم رعایت حجاب، «جرم مشهود» است و پلیس ملزم به برخورد با این افراد است. دستورات قضایی به ضابطان در برخورد با افرادی که حجاب شرعی را رعایت نکنند، صادر شده و با مسئولینی که به وظیفه قانونی خود در حوزه‌های مختلف عمل نکنند به عنوان ترک فعل برخورد خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: اماکنی که مقررات را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد و با توجه به ورود مسافران نوروزی و راهیان نور به استان، این موضوع در ایام پایان سال، نوروز و ماه مبارک رمضان، مورد تاکید جدی این دادستانی قرار دارد.

واکنش امیرعبداللهیان به مذاکرات شمخانی با کشورهای همسایه
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب غالب مناسبات امنیتی انجام می‌شود. و پدیده جدیدی نیست. وی در ادامه نوشت: نماینده وزارت خارجه در سفرها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و‌ زیر نظر رئیس‌جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.

نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب
۴۶ تن از مدیران حوزه‌های علمیه تهران طی نامه ای به رئیس جمهور نوشتند: مدتی است، با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می زند. چقدر تلخ هست، وقتی حدود سی نهاد مسئول کاری نمی کنند، آخرین حلقه نهادها را مقصر دانسته و بدون سناریو صرفا آن را منحل کرده و دشمن را به ادامه انحلال قوانین وطن اسلامی دلخوش کنیم.ریاست محترم جمهور، شاید برخی از ایجاد شکاف اجتماعی سخن گویند، برخی فقر را مطرح نمایند و بزرگانی از لزوم کار فرهنگی سخن بگویند، اما کنار تایید همه این مطالب، قطعا حیات هر ملتی به استواری قانون آن کشور است و اگر قرار باشد، امروز از قانون حجاب عقب نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم و این یعنی وهن قوانین اجرا شده چهل ساله ملت بزرگ ایران.

علم الهدی: کشف حجاب موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند 
علم‌الهدی امام جمعه مشهد تصریح کرد: خواهران و دختران ما هم زیست عفیفانه را در خیابان‌های شهر امام رضا(ع) رعایت کنند. اگر هم اینجا در مقابل امام هشتم(ع) و در ماه مهمانی خدا حرمت‌شکنی شود، باید شرایطی باشد که کشف حجاب و بی‌حجابی در اقلیتی قرار بگیرد که نتوان آن را به این جامعه منتسب کرد. این موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند و مسئله را با عملیات حکومتی حل کنند. این در گرو یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که باید به همت شما مردم به آن رسیدگی شود.

معاون عملیات سپاه: برای مردم عفت و آرامش خانواده جزو خطوط قرمز است
سردار عباس نیل فروشان، روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح کریمه اهلبیت(س) ۲ با موضوع ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب که در ستاد فرماندهی سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کریمه اهلبیت(س) در قم افزود: این رزمایش برای مقابله با یکی از توطئه‌های دشمن در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب اجرا می‌شود. وی با اشاره به برنامه‌ریزی قبلی دشمنان در ایجاد آشوب در کشور طی چندماه گذشته، ابراز داشت: دشمن با برنامه قبلی و به مدد امپراتوری رسانه‌ای تلاش کرد با دستکاری در شناخت برخی از جوانان و ایجاد جنگ ترکیبی، جای مظلوم و ظالم را تغییر دهد و آرامش جامعه را پس از اتفاقات رخ داده دستخوش تغییر کند‌. معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: حجاب جزء واجبات الهی است برای مردم مؤمن و با نجابت ما حفظ بنیان، عفت و آرامش خانواده جزء خطوط قرمز است.

سازمان منطقه آزاد کیش: محدودیت ورود پراید و پیکان به جزیره کیش صحت ندارد
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر محدودیت ورود برخی خودروها به جزیره کیش در ایام نوروز گفت: شعار ما "کیش برای همه ملت عزیز و شریف ایران است." سعید پورزادی با اشاره به برخی محدودیت‌ها براساس ظرفیت تاب‌آوری و برد زیستی جزیره کیش، اظهار کرد: تمهیدات لازم دیده شده و همه تلاش سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه گذاران، هتل‌داران و همه ساکنان جزیره استقبال شایسته از مسافران نوروزی کیش است. وی افزود: با افزایش ضریب اسکان و ساماندهی کمپ‌های مسافری نسبت به سال گذشته خدمات متفاوت تری را به مسافران نوروزی ارائه می دهیم. وی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت حمل و نقل دورن شهری، ظرفیت تولید آب و برق مورد نیاز جزیره، ادامه داد: افزایش ظرفیت پرواز‌ها، لندینگ کرافت‌ها و شناور‌های مسافربری جزیره کیش برای استقبال از مهمانان نوروزی پیش بینی شده است. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: هیچ گونه محدودیتی برای ورود خودرو مسافران نوروزی وجود ندارد و خبر منتشر شده از سوی یکی از مجموعه‌های بخش خصوصی بوده است. پورزادی افزود: شعار دولت سیزدهم این است که بتوانیم عدالت را ایجاد کنیم، ظرفیت گردشگری خوبی در جزیره کیش برای استقبال از مردم شریف ایران عزیز آماده شده است.

سرای عامری‌ها فک پلمب شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت دستگاه قضایی، این مجموعه اقامتی پس از اکوکمپ متین‌آباد فک پلمب شد. علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: سرای عامری‌ها به عنوان یک مجموعه اقامتی به دلیل بروز برخی مشکلات چند روز پیش پلمب شده بود. وی افزود: با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت دستگاه قضایی، این مجموعه اقامتی پس از اکوکمپ متین‌آباد فک پلمب شد. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حمایت از اقتصاد گردشگری، همواره نسبت به سلامت اجتماعی و رعایت فرهنگ مقصد تأکید دارد.

رستوران علی دایی فک پلمپ شد
رستوران علی دایی، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی کشورمان برای ادامه کار مشکلی ندارد. پیج اینستاگرامی رستوران علی دایی اعلام کرد که از ۲۳ اسفند آماده سرویس دهی به مشتریان خود است.  این موضوع نشان می‌دهد، رستوران دایی که پیشتر از طرف مسئولان قضایی پلمپ شده بود از پلمپ درآمده است و مشکلی برای ادامه کار ندارد.

امام جمعه شیراز: تذکر لسانی وظیفه همگانی است
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ اسفند شیراز با یادآوری اینکه شیطان به دنبال ترویج فحشا و منکرات است و ما باید در مقابل تذکر بدهیم، تذکر لسانی را یک وظیفه همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: مسلما وقتی تذکر داده می شود، امکان مقاومت و برخورد با یک آمر هم وجود دارد؛ وظیفه حمایت در اینجا به عهده نیروی انتظامی است. امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دادن وظیفه دینی و قانونی همه است اما تذکر باید مؤدبانه باشد و مؤمنی که امر به معروف می کند بی ادبی نمی کند. اشتباه فرد خاطی را تذکر می دهیم و ادبیات امر به معروف و نهی از منکر را باید یاد بگیریم که یک چارچوبی دارد و باید آن چارچوب را رعایت کنیم. او خاطرنشان کرد: کسی که گله مند است اول باید از خود بپرسد، آیا وظیفه خود را انجام داده است و بعد بپرسد که دستگاه‌ها چکار می کنند. دستگاه‌ها باید حامی آمر به معروف باشند و وظیفه آنها در مرحله دوم است و باید حمایت کنند تا فرد مخالف قانونی جسارتی به فرد آمر به معروف نکند.

امام جمعه اصفهان: باید این کشور اسلامی را از این وضع بی‌حجابی نجات داد
حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: سال نو یعنی نو شدن دل‌ها و حیات مجدد طبیعت است، از این روی دلها را از کینه پاک کنید تا خداوند در روز قیامت از شما بگذرد. وی ادامه داد: عید نوروز یادآور قیامت است، زیرا درختانی که همچون یک تکه چوب تا یک ماه قبل وجود داشت، پس از نوروز تمام آن‌ها پر از شکوفه می‌شود و خداوند مردگان را زنده می‌کند که روز قیامت نیز همین‌گونه است و شکوفه‌ها به شکل انسان از زیر خاک بیرون می‌آیند. امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وضعیت بی حجابی گفت: باید این کشور اسلامی را با ۳۰۰ هزار شهید و با این وضع بی‌حجابی نجات داد و از بدتر شدن شرایط جلوگیری کرد.

منابع عراقی: شمخانی هفته آینده به عراق می‌رود
منابع عراقی اعلام کردند، دریابان شمخانی همراه با هیاتی امنیتی و اقتصادی به عراق سفر می کند. در این سفر که در پی سفر به چین و امارات به انجام می رسد، قراردادهای امنیتی و اقتصادی بین دو کشور امضا خواهد شد. هنوز منابع ایرانی در این خصوص اظهار نظری نداشته اند./شفقنا

قالیباف: روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده 
محمدباقر قالیباف با بیان اینکه نسبت به دو سال قبل حقوق‌ها افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: البته باید ‌به این نکته توجه داشت ‌روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم عملاً کاهش پیدا کرده ‌است؛ بنابراین، دولت و مجلس باید ‌آن را پیگیری کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید کاهش تورم داشته باشیم، گفت: این گلایه تنها مختص کارکنان این مجموعه نیست، بلکه کل کارگران کشور در صنایع مختلف نیز با این مشکل روبه‌رو هستند‌؛ باید ‌به گونه‌ای عمل کرد که نه تنها قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند بلکه بتوانند حداقل پا به پای تورم پیش بیایند. وی با بیان اینکه حقوق کارگران در محیط‌هایی مانند اینجا که سختی کار و آلودگی محیطی وجود دارد باید به طور ویژه دیده شود افزود: وضعیت حقوق کارگران حتما پیگیری می‌شود.

حاج علی اکبری: برنامه دشمن این بود که سراغ برجام ۲، ۳ و ۴ بروند
محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در یک جنگ شناختی تلاش داشت، چهره‌ای مخدوش از ایران و نظام انقلابی به نمایش بگذارد تا بتواند سر میز مذاکرات میوه بگیرد، گفت: برنامه دشمن این بود که سراغ برجام ۲، ۳ و ۴ بروند که برنامه ریزی‌هایشان به نتیجه نرسید.

شرط امام جمعه قم برای برقراری ارتبارط با آمریکا: باید آدم شود
حسینی بوشهری امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اکنون وقت تسویه حساب سیاسی نیست، اظهار کرد: اگر کار خوب است، دیر و زودش مهم نیست و باید در کنار هم باشیم تا هدف ارتباط با همسایگان محقق شود؛ بنای ما آشتی با همسایگان است و ما فقط یک استثنا داریم که رژیم صهیونیستی است و اگر آمریکا هم آدم شود و به خواست ملت تن دهد، همانطور که رهبر و امام فرمودند، ما مانعی نداریم، چون سیاست خارجی ایران اسلامی سیاست فعال است نه منفعل. وی با بیان اینکه این روزها رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به شکل سختی گرفتار شده است، گفت: در حوزه‌های داخلی و خارجی با مشکل روبه رو هستند؛ یکی از خودشان می‌گوید که کابینه در حال متلاشی شدن است؛ یکی دیگر می‌گوید، «نیازی نیست که ایران ما را از بین ببرد رژیم به دست خودمان نابود می‌شود» و این سخنان نشان می‌دهد که نسبت به قدرت ایران آگاه هستند.

جزئیات میزان افزایش قیمت خودرو در سال آینده
سپهر دادجوی توکلی مقام مسئول در شورای رقابت بیان داشت: موضوع افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است اما واقعی نیست، در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند اما در بعضی خودروها این عدد می تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی خودروها نیز می تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می تواند درست باشد اما دقیق نیست؛ به طور کلی کارها انجام شده و به زودی قیمت های نهایی و جدید خودرو اعلام می شود، ولی از آنجا که فعلا قیمت نهایی نشده، مردم از هر گونه اقدامی خودداری کنند تا در نهایت قیمت جدید خودرو توسط سازمان مربوطه اعلام شود.

بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی  خودروسازان به قطعه سازان 
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، گفت: براساس برآورد‌های انجام شده، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان است. محمدرضا نجفی منش در رابطه با مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، گفت: پرداخت خودروسازان به قطعه سازان چهار ماهه است، در حالی که تورم حدود ۵۰ درصد است؛ بنابراین، وقتی قطعات خودرو به خودروساز فروخته می‌شود و چهار ماه بعد پول آن به قطعه ساز برمی‌گردد، به منزله آن است که درصدی از پول آن قطعات به قطعه ساز پرداخت نشده است.  

گواهی سپرده نفت نقدینگی را جمع می‌کند
حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با تاکید به اینکه فروش نفت خام به مردم در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی نفت، مزایای زیادی را به همراه دارد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به طور قطع این طرح مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه این طرح از نظر اقتصادی در مقایسه با سایر بازارها دارای مزیت‌هایی است، افزود:‌ فروش نفت خام به مردم در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی، حتما به جمع آوری نقدینگی از جامعه و همچنین تامین نقدینگی شرکت ملی نفت، کمک بسیار خواهد کرد. به گفته حسینی، این اقدام علاوه بر آنکه برای دولت درآمدزایی های بسیاری دارد،‌ برای حل مشکل اقتصاد نیز راهگشاست، چون نقدینگی را از سطح جامعه جمع خواهد کرد.

شیرینی روی دست قنادی‌ها مانده؟
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به اینکه تقاضای خرید شیرینی کاهش یافته است، گفت: شیرینی شب عید افزایش قیمت نخواهد داشت. علی بهر‎ه‎مند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت شیرینی شب عید افزایش نخواهد داشت، گفت: شیرینی قیمت مصوب ندارد و براساس عرضه و تقاضا، مواد مصرف شده، سود متعارف و هزینه‌های جانبی تعیین می‌شود.

خودرویی که ۲۰۰ میلیون تومان ارزان شد
بیشتر خودروهای چینی در هفته اخیر افت قیمت داشتند و تنها خودروی برلیانس H۳۳۰ بود که در مدار صعودی ماند. در این راستا، چری تیگو ۷ و چری آریزو ۵ توربو IE افت معناداری را شاهد بودند، به طوری که قیمت چری تیگو با بیش از ۲۰۰ میلیون تومان افت قیمت، در سطح ۱۵۵۰میلیون تومان رسید. قیمت چری آریزو نیز با افت ۱۲۰میلیون تومانی به سطح ۱۲۳۰ میلیون تومان رسید. برلیانس H۳۳۰ با حدود ۵۰ میلیون رشد قیمت، تنها خودرویی بود که در معاملات هفته اخیر افزایش قیمت داشت.

۱۰۰ میلیون بدهید وام مسکن بگیرید!
مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۴۱ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۶ میلیون و۷۸۴  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸۶
این همه نگران بی حجابی هستند نگران فقر وتورم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ایکاش اینها بجای خوشحال کردن خدا

سعی میکردند تا خداوند را راضی و خشنود میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
بی حجابی. بی حجابی و هیاهو تبلیغاتی در این مورد فقط سرپوشی بر
گرانی.
فقر
فحشا
فساد
ودر کل ناکارآمدی است که هیچ راه حلی برای آنها ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
وقتی برای خودرو ثبت نام می کنن هزاران خودرو در چند ثانیه اول فروخته میشه. وقتی سکه میفروشند همش در چند ثانیه تموم میشه. همه مشغول کار زشت دلالی دلار هستند. تعداد سفرهای مردم به آنتالیا و تایلند رو هم ببینید. رستوران های گران قیمت پر از پرخورها رو هم ببینید. و و و و و..... پس کو فقر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
راستش تو این کشور که ۹۰ درصد مردم باحجابن آدم وقتی بی حجاب می بینه فکر میکنه طرف مشکل روحی روانی داره.
بهروزالدوله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
قبلا ها اساتید حوزه درد دلشان رابه مردم میگفتند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
خدا رو شکر شواهد حاکی از اینه که نه تنها فقر و گرانی و فساد اداری و اقتصادی رو نتونستید کنترل کنید...... حجاب رو هم نتونستید و خدا رو صد هزار مرتبه شکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
بی حیایی را جمع کنید
پاسخ ها
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
زیبارویان حجاب را حفظ میکنند
بقیه فقط رسواتر میشوند و ازدواج کمتر میشود
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
چشمهای زن و مرد باید حیا داشته باشند و بهم نگاه بد نکنند/ نه اینکه خانمها ۷ لایه خودشون را بپوشانند
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
موافقم اگر منظورت بی احترامی به قشر عظیمی از مردم است۰ محدود کردن دیگر انسانها صرفا بعلت ایدولوژی شخصی بی حیایی و خود بزرگ بینی است.
چه خوب است اساتید حوزه بنشینند و دقیق حد حجاب را تحقیق کنند و به مردم ارائه نمایند. هنوز یکی دو کتاب غیر تحقیقی منتشر شده امام چیزی را بیان نمی کند. ایاتنها مو را بپو شاند کافی است و لباس های آنچنانی که بسیاری از بر جستگی ها دیده می شود درست است. امروزه از چاد رسو استفاده می شود و بسیاری فواحش برای رد گم کردن چادر می پوشند. پس چادر مسله را حل نمی کند و حجاب حد مشخص که مورد پذیرش دینمان باشد را ارائه ننموده.
پاسخ ها
عمک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
حجاب شخصی است و آنهایی که نگران گناه دیگران هستند بهتره ، نخست خودشان ترک گناه کنند.کمی به زندگی تان نگاه کنید ببینید آیا این حقوقی که از بیت مال میگیرید حلال یا خیر
حد بی حجابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
برای خرید میوه رفته بودم خیابان ستاری گلستان نرسیده به شاهین شمالی .دو خانم بی حجاب محترم با دلهایی پاک خرید می کردند که یکی زیر یک شنل تنها یک سینه بند داشت با ناف تزئین شده و خوشبختانه یک شلوار پاره پاچه کوتاه .خواستم بپرسم این حد حجاب برات ون کافی است تا ما گناه نکنیم خدای نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
آن آقایی که شرح پوشش آن دوخانم را با جزییات نوشته عرض می کنم یک مسلمان واقعی اینقدر با دقت نگاه نمی کند و بعد انتشار دهد در ضمن حوزویان صرفا برای انحراف افکار عمومی از مصایب تحمیلی به مردم است والا نارساییهای بی شماری در کشور وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
به حد بی حجابی میگم شما برو رساله باز کن احکام نگاه کردن نوشته بر زن و مرد مسلمان واجب است از نگاه به نامحارم پرهیز کنید شما و امثال شما هستید که باید نگاه و نظرتان را تطهیر و تربیت کنید نه خانمها ملزم به پوشیدن ده لایه لباس باشند تو گرمای طاقت فرسای تابستان خصوصا/ شماها بیرحم و خودخواه هستید و احکام خدا را نمیبینید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
برای دریافت وام قرض
بنده به عنوان برادر یک شهید ودو جانباز جنگ تحمیلی به وضعیت حجاب برخی بانوان معترضم!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
احیانا به چیزهای دیگه اعتراض نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
برخی رزمنده جانباز جنگ هستند به اندازه تو مدعی مردم نیستندکه توهستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
بله بایدم معترض باشی! برای شما با این رزومه که کشور گل و بلبل استه و همه چیز دارین و فقر و فشار اقتصادی درک نمی کنین!
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
خب شما این حق رو داری معترض باشی منتها به اندازه وزنه اجتماعیت یعنی همون پنج درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
به چیز دیگه ای معترض نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ملت هم به شما و امثال شما معترضند که با این طرز فکرتون وضعیت موجود کشور را سبب شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
به فساد چی
به فقر و تورم
به سود بانکی
به رانت و ویژه خواری
به تبعیض
به نابودی محیط زیست
به زباله گردی
به خودروسازی
به پارتی بازی
چون به این موارد اعتراض نداری
بنابراین موافق و همراه موارد بالا هستی
ناشناس
| Austria |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اقای برادر شهید وجانباز...نظرت راجع به اختلاس ورانتخوری وپارتی بازی ودروغگویی وبی عدالتی مسئولان چیست؟
اساتید حوزه فقط حجاب را مشکل میدانند و بقیه مسائل کشور گل و بلبل است
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
خودشون به خودشون میگن استاد!!!
بهتره حوزه علیمه نوهمون قم قوانین اجرا کنن واگر ناراحت هستن از شهر بیرون نیان تازه کشورداره آرام میشه
معلومه سیاست حمله به بی حجابی بحث مشترک ائمه جمعه در این هفته بوده است!!
اگر بی حجابی یک تخلف قانونی است، جریمه آن هم در قانون آمده!!! وظیفه شما هم در نهایت گرفتن همان جریمه است!!! دیگر چرا اینقدر هیاهو می کنید؟ ضمن اینکه برای همان قانون هم بهتر بود از مردم نظرخواهی می کردید!!
چرا حوزه در مورد گرانی و فقر و فساد اداری به رییسی نامه نمی زند؟
قانونی که مردم نمی خواهند را باید لغو کرد. قانون باید بر اساس خواست مردم باشد و نه بر علیه مردم.
همه در مورد حجاب نظر میدهند مثل اینکه همه مشکلات حل شده وفقط مشکل حجاب باقیمانده !
پدر خودتون رو درآوردید با این حجاب
هر موقع به خواسته های به حق مردم در مورد معیشت و برخورد با رانتخواران و چپاولگران و اختلاس گران ترتیب اثر دادید انوقت انتظار رعایت حجاب را بخواهید.
وااسلاما وا مصیبتا
یکی میگه سال دیگه ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو داریم.فرداش یکی دیگه تکذیب میکنه.بعدش یکی دیگه همون افزایش کذایی رو تایید میکنه.این نشون میده چقدر اوضاع تصمیم گیری هردمبیل شده که هر کسی یه چیزی میگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
نه عزیزم برااماده سازی ذهن من وتوست
طرف های دیگه برای مذاکره هم فهمیدن که دولت تصمیم گیرنده برای هیچ چیزی نیست
جریمه های بالای ۱۰ میلیون تومان بهترین راه مقابله با فواحش و فسادهای اخلاقی جنسی در جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
پروفسور راجع بع اختلاس و خوردن حق الناس و ظلم و ستم به مردم ووووووو نظری نداری؟
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
شما بهتره متناسب با وزن اجتماعی خودت که بین پنج تا ده درصد در نوسان هست حرف بزنی که بیشتر از این رسوا نشید و یه وقت خدای نکرده مورد تعرض فیزیکی قرار نگیرید از جانب ۹۰ درصد اکثریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
فسادهای اخلاقی جنسی ربطی به حجاب سر نداره. اگه اینطور بود جامعه غربی و حتی جامعه اسلامی کشورهای دیگه باید
غرق در فساد میشد.
چه انسان های عفیف و با حجاب و پاک چه انسان های بی حجاب و فاسد همه پشتیبان آرمان های مقدرس نظام هستن خارج نشین ها خوابشو ببینن یه دستشویی بین راهی ایران بهشون برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
شما از طرف خودت نظر بده نه از طرف مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
خارج نشینها جاشون از من و تو خیلی بهتره، شما فعلا نگران هوایی باش که تنفس میکنی بقیه اش پیشکش
اقای بوشهری شما در کجای قانون و سیاست کلی کشور هستید کع برای یک کشور دیگر خط و نشان می کشید . مشکل کشور ایران این است که ائمه جمعه خودشان را بالاتر از وزیر امور خارجه و رئیس جمهور تلقی می کنند
زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.
امام علی ( ع )
کلا در مسئله حجاب نباید برخورد واحمیت دادن بیشترفراتراز از معصومین پیامبر اسلام قدم برداشت . موضوع حجاب جامعه ایران بیشتر اعتراضی شده و لجبازی ظاهر بانوان کم حجاب برابر با نیت قلبی خواسته قلبی اونها نیست این رفتار شاخه های مختلف داره به طور مثال زیاد شدن فساد مادی و ریا کاری مدیران حاکم در جامعه یا به تعبیری زیاد شدن فقر مادی کم رنگ شدن ارزش های واقعی جامعه ،فاصله طبقاتی بین مردم است یه کار روانشناسی باید صورت بگیره که مردم صداقت زلالی در جامعه احساس کنند . نظر شخص بنده این است با احترام به جامعه روحانیت پیر غلام ها مداح ها، این عزیزان بسیار ضعیف عمل کردن در تبلیغ زنده نگه داشتن یاد معصومین ترویج پاکدامنی، همه نه عده زیادی از این عزیزان نوع رفت آمدن زندگی کردنشون گفتارشان به کردارشان نمیخوره این نابرابری خودش فساد عظیم که یک جامعه رو در بدترین شرایط اقتصادی نسب به دنیا آخرت قرار بده زندگی مردم وارد بحران کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
باید
دیگه بایدها جواب نمی ده
باید قانع کنی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
لطفا حدیث را درست بنویسید، زن مسلمان!!!!! ممکن است در یک امت اسلامی، مردم غیر مسلمان هم زندگی کنند
در زمان امامان برای همه امت حجاب اجباری وجود نداشت
نظر اساتید حوزه در مورد این حجم از فقر و فلاکت و بدبختی مردم چیه؟وقتی از اسلام بعضی ها فقط حجاب مطرح باشه میشه همین.
چرا برای تورم کسی اعتراضی نمیکنه ولی برای حجاب همه شمشیر بستند
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
چون بعضی ها نونشان توی این کارها است؟
لطفا ان 46 نفر همت وغیرت وشهامت به خرج دهند واگر راست میگویند راجع به رانت خوری واختلاس وپارتی بازی وبی عدالتی وبیسوادی وبی لیاقتی مسئولین هم نظرشان را بگویند واین کارها را مذمت کنند....چرا از اسلام فقط حجاب را میفهمید؟در کشور اسلامی چرا فقط حجاب مهم هست وبقیه کثافتکاری ها که هزار برابر خطرش برای اسلام بیشتره عیبی ندارد..
"واکنش امیرعبداللهیان به مذاکرات شمخانی با کشورهای همسایه"

اگر واقعا اختلافی هم نباشد این توئیت حود شبهه افکن نیست؟! آقای رئیسی حالا که قراراست در هر صورت این جناب وزیر خارجه باشد ترا بخدا یک مشاور عاقل و فهمیده در کنار او بگذارید. ولاُه و بلٌا پشیمان نمیشوید.
این امام جمعه ها غیر از حجاب مشکل دیگری در کشور نمیبینند؟این دینی که شماها مبلغش هستید با دینی که مااز قبل دیدیم زمین تا اسمان توفیر دارد.بنده را از دینتون معاف بدارید.
آقای ابراهیم کمر شکن ، اولویت اول کشور اقتصاد ویران شده کشور هست ، متاسفانه یهدعده افراطی دولت رو ترغیب به برخورد با بانوان کشور می‌کنند تا دوباره کشور رو رو وارد بحران کنند هنوز یک ماه نشده ۸۲ هزار نفر از جوانان مورد عفو رهبری قرار گرفتند که منتظر جرقه برای انفجار هستند،
اقایون اساتید حوزه ، اوضاع و احوال حجاب ،نتیجه و ثمره و در واقع کم کاری شما در انجام وظایفتونه،چرا تقصیر دیگران می اندازید
اقای رییسی در شرم کنید با این وضعیت اقتصاد کشور سکه دو برابر شد دوباره ؟؟ فقط سه روز تونست دولت صوری دلار رو کاهش بده با هماهنگی دلالان کثیف رانت خوار ، با خوبه دیگه اصلاح طلبان در قدرت نیستند تا این ننگ تاریخی بنام آنها رقم بخوره
آقای باقری ادبیاتتون ما را کشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ایضا اداره اقتصادیشون هم
اگر با منکر مماشات بکنیم و از نظر غربی‌ها بترسیم دین بر باد می‌رود و اساس اعتقادات دچار لطمه جبران ناپذیر می‌شود باید با قاطعیت برخورد کرد اگر چند سری بی حجاب و بدحجاب شلاق بخورند کل این داستان جمع می‌شود و به سوراخ موش خواهند خزید فقط چند تا مسوول دلسوز که درد دین داشته باشند مثل اول انقلاب لازم داریم
پاسخ ها
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
و همچنین چند دزد و اختلاس گر را در ملاعام گردن بزنند و برخی از مسئولین بی تدبیر را هم به چوب و فلک ببندند بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.
احتمالا رعایت حجاب به تازگی در ردیف اصول دین قرار گرفته، و بازهم احتمالا تمام مشکلات کشور از افزایش فقر و عدم تصویب برنامه و رانت خواری و....در گرو حجاب باشد.
آیا واقعاً مشکل اصلی کشور حجاب است؟
مردم در فشار اقتصادی شدید هستند ولی جمع خاصی مرتب از حجاب صحبت می کنند
این اثر معکوس دارد
امید است بفهمند
در پاسخ به > نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب


اساتید محترم را به تفکر و تعقل در مقوله ی حجاب فرا می خوانم.

به نظر شما طی 40 سال گذشته که تمامی ابزار دینی، فرهنگی، قضایی، انتظامی و غیره در اختیار نهاد های مسوول و شما اساتید گرانقدر به عنوان بخشی از جامعه ی مسوول و دلسوز در این مقوله بوده است، و خروجی اش این چیزی است که همواره و به خصوص در مقطع کنونی از آن ناراضی هستید، آیا ادامه ی همین مسیر شما را به نتیجه ی دلخواه می رساند؟

آیا می شود از ظرفیت های علمی، دینی و پژوهشی که در اختیار دارید استفاده به فرمایید و غیر از اعتراض شدید ضمن آسیب شناسی موضوع، راه کارهای جدیدی هم ارایه بفرمایید؟

بالاخره انتظار از اساتید محترم این است که خروجی ها و راهکارهایی علمی و عملی برای تصمیم سازی به مدیران جامعه ارایه فرمایند.
معلوم‌نیست این جنابان اساتید حوزه چرا برای گرانی وفقر مردم هیچ اهمیتی قائل نیستند شاید خودشان سیرند واز گرسنه خبری ندارند
جای نامه نگاری منش زندگی معصومین پیش بگیرید نوع زندگی علوی حسنی و حسینی مردم ببین در شما
امامان جمعه 44 سال چكاركرديد اگر بي حجابي صورت گرفته است مسبب ان شما هستيد كه نتوانستيد در اين مدت فقط نظارگر بر اختلاسا بوديد نتيجه اش را حالا ديديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
فقط نظاره گر
سلام این اساتید حوزه چند بار در مورد فقر فساد نامه نوشتند یا برای این بزرگواران مهم نیست مگر نه این است که فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود چند بار در باره شرایط حال حاضر تحصن کردند چند بار در باره فساد موضع گرفتند. یا این موارد مهم نیست
چه حرف بزرگی زدن اقای قالیباف
آقای سپهر دادجوی توکلی مقام مسؤول در شورای رقابت لپ مطلب همین بود که گفتی یعنی هر آنجه معاون صمت گفته درست است از طرفی یعنی چه " مردم از هر گونه اقدامی خودداری کنند " قرار مردم چی کار کنن , همه چیز دست خودتان است مردم را سیاه می کنید سر پل صرات شمشیر امیرالمومنین منتظر شماست
اساتید حوزه درباره زباله گردی مردم ناراحت نیستن؟
یکی میگه امریکا آدم بشه !اون یکی میگه ما داریم تنش زدایی و تهدید زدایی میکنیم و اون یکی توافق با دولت متخاصم رو رد میکنه و با اسم گذاری برجام ۲ و ۳۳ و ... اونهارو رد میکنه!!! سر رشته کارها دست کیه؟!
از واکنش اساتید حوزه خیلی لذت بردم. اینکه برای افزایش وحشتناک قیمت‌ها و خم شدن کمر ملت زیر هزینه‌ها چنین واکنشی نداشتند خیلی قابل تأمل است و نشان می‌دهد که چقدر فکر ملت هستند.
این اساتید محترم احیانا با دیدن بدبختی و بیچارگی و فقر مردم طوریشون نشده، تا الان سواد نامه نگاری نداشتن؟؟؟؟
تا الان همه چی گل و بلبل بوده، فقط بحث حجاب واسه ایشان مشکله؟؟؟ ؟؟؟
گواهی نفت رو بخریم بعد به کی بفروشیم؟ به دولت؟!!!!
دولت خودش نمی تونه نفت بفروشه بعدش ما نفت بخریم چکار کنیم؟
کاشکی این دلواپسان حجاب کمی هم بفکر معیشت مردم بودند و برای ان دل می سوزاندند صد البته ایشان بدلیل اینکه مشکل معیشتی ندارند به سان ، سیر از گشنه خبر ندارد و سوار از پیاده ،میباشند
میگن برای افشای فساد سوت زنی کنید و جایزه بگیرید! بعد توی مجلس قانون میذارن که اگر کسی خلاف قرائت رسمی خبری منتشر کنه مجازات بشه!! پس اول تعیین کنید کدومها فساده تا ما "سوت" بزنیم! نکنه مثل افشاگر سیسمونی گرفتار بشیم.
هر کسی حجاب رو دوست داره خودش رعایت کنه
شما نمی توانید چیزی که دوست دارید رو خودتون رعایت نکنید ولی بقیه رو مجبور به رعایت اون بدونید حضرات
من دوست دارم مردها با سربند در کشور تردد کنند یا حتی عمامه ، چون زمان پیامبر پوشش مردان جامعه این شکلی بوده چرا این مورد رعایت نمیشه؟ زورتون فقط به زنها میرسه نه؟
وقتی برجام ۲ و ۳ و ... رو کلی رد میکنیم یعنی حاضر نیستیم با دیگران اختلافات رو رفع کنیم!
حجاب بهتره به همه پرسی گذاشته باشه، وگرنه یک سری حمع میشن و نظر خودرا به بقبه تحمیل میکنند. صمنا لا اکراه فی الدین
کاش این اساتید محترم یه نامه اعتراضی هم برای فقر و فلاکت اختلاس و..... می نوشتن
ما در ارتباطات سه نوع ارتباطات داریم اول ارتباطات دوستانه و دوم ارتباطات معمولی و بر اساس منافع و سوم ارتباطات خصمانه

خدا در برخورد با دشمنان ارتباطات دوستانه را منع کرده است اما ارتباط بر اساس منافع و جهت حفظ حرمت ها و جهت پایبندی به قوانین مشترک و بین المللی را منع نکرده است

ارتباط ما با آمریکا از نوع سوم و در وضعیت خصمانه است و بیشتر کسانی که مدعی ارتباط با آمریکا و باز شدن سفارت ها هستند مدعی ارتباط دوستانه نیستند که مثلا بخواهیم امتیاز غیر منطقی و محبت آمیز بدهیم بلکه منظور ارتباط از نوع دوم است که تامین کننده منافع کشور است و البته ممکن است که حتی برای آمریکایی ها هم منافعی داشته باشد که تا وقتی برای ما هم امتیازی داشته باشد مانعی ندارد

یخ های قطب شمال و جنوب بعد از ۴۴ سال آب شد اما یخ های بین ایران و آمریکا آب نشد آیا مشکل از کجاست و آیا مشکل بخاطر ایدوئولوژی است و برای آن آیه ای نازل شده است و یا شرایط زمان و مکان همچنان بر پاشنه ۴۴ سال پیش می چرخد
اساتید حوزه چرا جرات ندارن اسامی خودشون رو رسانه ای کنند؟ چرا یه عده میخان کشور رو صحنه نبرد دو جریان فکری کنند؟؟ چرا فکر می‌کنید میتواتید با زور افکار خودتون رو تحمیل کنید ،
آقای رییسی کشور رو دوباره صحنه جنگ و آشوب نکن ؟ آدم عاقل از گذشته برای آینده درس یاد میگیره ؟؟ ملت اینقدر گرفتار شدن که توجهی به تار موی زنان نمیکنند
مبارزه با بی حجابی را باید از ادارات دولتی شروع کرد. پنجاه درصد زن ها در بعضی ادارات دولتی با آرایش های عجیب ناخن و چشم و گونه و لب در مخل کار حاضر میشوند. حقوق ماهانه شون تمام و کمال تقدیم میشه به آرایشگرها و ناخن سازها و بوناکس و تزریق ژل و غیره. باید جای این زن ها مردها استخدام میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
آی گفتی. تو اداره ما بعضی از زن ها لب هاشونو با کلی پول و هزینه شکل شتر کردن. بینی هاشونو با عمل شکل خوک کردن، ناخنهاشونو با روش کاشت و با کلی هزینه شکل ناخنهای خرس کردن، ابروهاشون هم هر روز توسط آرایشگرها نقاشی میشه. ماهی چندین میلیون به این کارها میدن بعد اعتراض میکنن که حقوقمون کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ناشناس که با بی ادبی حرف زدی/ تو هم برو تو صحرا و بیابان زندگی کن و ریشه گیاهان بخور تا گناه نکنی و بلکه تربیت هم شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
شما نگاه نکن
این اساتید قم یک هشداری برای گرانی تورم فقر بیکاری آمار طلاق جوانان مجرد اعتیاد وفلاکت اقتصادی و...
قاليباف : روند تورم در كشور با سرعتي پيش مي رود كه قدرت خريد مردم كاهش پيدا كرده است !!
-------------
ببخشيد برادر ! اين موضوع تورم كه شما مي فرماييد ، من نوعي و امثال من نوعي خيلي وقته كه ميدانيم ! ... اوووووه ، ! چندين ساله كه مي دانيم ....و خيلي خوب هم مي دانيم ! بالاتر از اين ، نه تنها مي دانيم كه حس مي كنيم ، درك مي كنيم ، لمس مي كنيم ، با تمام وجود احساس مي كنيم ! ... اين فرمايش امروز شما ، معظل قديمي من و امثال من است !!
-- « چه فرمايش مي دهي آقا لطف الله » ؟
آقا لطفي بازنشسته ميگه خدمت جناب رئيس عرض كن آنجايي كه شما داريد « مي كاريد » ما « درو » كرده ايم ، خيلي وقت هم درو كرده ايم » !! .
خب ! اين هم از سفارش آقا لطف الله !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
البته واژه « معضل » صحيح است !
دیگه گذشت زمانی که تار موی زن جوان رو تحریک میکرد ، متاسفانه بغیر یه عده چشم ناپاک بقیه ملت اصلا توجهی به زنان کم حجاب ندارن ؟؟ خواهش دست از خونریزی بردارید ؟؟ این کشور تا کی میخاد هزینه ندانم کاری افراطیون رو بده ،؟؟ به هر حال باید قبول کنید که ۸۰ درصد جامعه اعتقادی به حجاب اجباری ندارن ، ولی هیم ۸۰ درصد اعتقادی به ولنگاری اخلاقی ندارن و فقط میخان در پوشش آزاد باشند ، چرا یه عده فکر می‌کنند کسی که کپ حجاب است مشکل اخلاقی داره ؟؟؟
علم الهدی با سیاست به حجاب گیر داده است چون می داند گرانی و فقر وبیکاری و...حل شدنی نیست
بعضی از این اقایون ظاهرا رسیدن به اینکه “باید ها” و “ امر و نهی هاشون” جواب نمیدهد و موضع منطقی تری رو گرفتن، مانند آقای اعلم الهدی.

آقای اعلم الهدی چه شده است شمارا؟
یه زمانی یه بنده خدایی میگفت اگه یه سری افراد بیان روی کار، تو خیابون هم خط میکشن و مردانه زنانه اش میکنن خداییش من باورم نمیشد تا اینکه این وضعیت امروز رو دیدم
تنها راه نجات کشور از این وضع عمل کردن به وصیت نامه امام راحل در تمام زمینه ها
مهمترین آن عدم دخالت نظامیان در سیاست هست، عدم توجه به این بند که دوبار کشور رو به لبه پرتگاه برد یکی در سال ۸۸ و یکی در سال ۱۴۰۱ ، فقط امیدوارم در سال ۱۴۰۴ اگه کشور به سلامتی از طوفانهای خودساخته توسط ابراهیم عبور کرد سناریوی احمدی نژاد یعنی انتخاب مجدد نشه ، چرا که در حال حاضر رییسی کمتر از ۵ درصد محبوبیت در جامعه رو داره ، دلار ۶۰ هزاری معجزه جدید آب اهیمت رییسی در ۶۰ روز است ؟؟
اساتید به وضعیت اسفناک اقتصادی کشور اعتراض کنند نه تار موی خانمها واقعا خجالت آوره!
ظاهرا هیچ مشکل دیگری دراین مملکت وجود ندارد جز موضوع حجاب که همه در مورد آن نظر می دهند . مردم زیر فشار فقر اقتصادی دارند نابود می شوند ، هیچ کس برایش یک کلمه چیزی نمی گوید. واقعا شرم آور است
این اساتید فقط دغدغه حجاب دارن؟؟؟؟
واس بقیه مشکلات مردم سکوت اختیار کردن
آقای قالیباف ، محض رضای خدا، لطفا مطالبتون رو یکبار خودتون هم بخونید و ببینید واقعا یک نکته درش هست.
اساتید حوزه در مورد گرانیهای کمرشکن چرا نامه ای به آقای رییس نمیدن؟
حوزه نگران حجاب نباشد، نگران افزایش سرسام آور هزینه زندگی مردم، نگران کاهش بی وقفه ارزش پول ملی، نگران عدم پرداخت سرانه مدارس و عدم تحقق تحصیل رایگان، نگران عدم تحقق اجرای بسیاری از اصول قانون اساسی و نگران وابستگی حوزه به بودجه دولت باشد.
امسال توی این ۲..۳ ماه کم رفت رو ماشین؟ هنوز کارخانه داره رو پراید ۳۰۰ میلیونی ضرر میده،؟ ماشین رو کردین آرزو برای جوونا..منظور ۱۸ ساله نیست...منظور ادم ۳۰ ساله هست که ازدواج هم براش شده رویا...پول نداره پراید بخره بره تو اسنپ مسافر کش بشه!!!....امید موج میزنه ماشالاه
تا حالا که هم در سازمانها و نهادهای مختلف برنامه ریزی شده و انواع تذکر اعمال شده گرایش به حجاب این بوده، بزرگواران لطف بفرمایند یه مدت کاری به چیزی نداشته باشن تا هم مملکت راهشو بره هم مردم به جون هم نیوفتن
خیلی جالبه ائمه جماعت استانها کاری جز شعار در مورد حجاب ندارن.انگار مشکل اصلی این کشور فقط حجابه.انگار خانواده ها فقط مشکلشون بی حجابی بچه هاشونه.یه وقت خدای نکرده فکر نکنن پدر مادرا شرمنده بچه هاشون شدن و مردم ایران روز به روز دارن فقیر تر میشن.پدر مادرا درسته داریم شرمنده زن و بچه هامون میشیم ولی عوضش ا دارن ما رو میبرن بهشت.
تو این کشور اگه نابغه باشی یا باید از این کشور بری یا به سرنوشت نجفی دچار میشوی ؟؟
واقعا آدم وقتی فکر میکنه روزگاری نجفی نابغه ریاضی دانشگاه شریف وزیر بوده یا دکتر شکوهی وزیر آموزش و پرورش این کشور بوده و کار رسیده به امثال حاجی بابایی، و نوری و .. که حتی قادر به نوشتن یک متن درست و حسابی نیستند باید هم وضعیت مردم این فلاکت باری باشه ؟؟ کسی که تنها افتخاراتش پیاده روری اربعین بوده و دین رو سکوی پرش خورش گرده ، و این شده وضعیت جامعه فرهنگی و آموزشی کشور ؟؟ آقای وزیر اگه بجای ۱۷ هزار روحانی ۱۲۰ هزار هم استخدام کنید باز هم اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد و مدرسه صحنه نبرد خواهد شد
کمر مردم زیر بار گرانی شکسته و هزاران بزه را بدنبال داشته یکی از آقایان یک خط ننوشت
وقتی ملاک انتخاب آدم ها برای مسئولیت اول پیشانی پینه بسته و بعد تخصص باشد نباید انتظار پیشرفت در اون جامعه رو داشت و نتیجه اش این می شود مسائل اصلی از قبیل فقر ازرش پول ملی و بیکاری جوانان به حاشیه رفته و مسائل جزئی مثل چند تار موی دختران مشکل اصلی در کشور می شود.
این اساتید حوزه علمیه چرا به گسترش بی وفقه فقر ، گرانی های کمرشکن ، اختلاس های چند هزار میلیاردی ، سمپاشی دختران بی گناه مدارس ، رانت خواری بزرگان و آقازاده ها و ...... اعتراضی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
البته که اون هم مهمه....بی حیایی هم خییییییلی بده خیلی
انشالله نظام به گونه ای تصمیم بگیرد که انشالله تداوم آن به امام زمان عجل الله ختم شود. با موضوع حجاب بر اساس درایت و عدالت برخورد شود. در هر صورت در زمان اعتراضات تمام اینها که الان به نظر خونشان به جوش آمده ، هیچ کاره بودند. و الان هم فقط حرف میزنند و دوباره مملکت را ناآرام میکنند. حضرت آقا با عفو عمومی پای دشمان و بدخواهان رو قطع کرد. همین ها که الان همه اش حجاب حجاب میکنند ،نمی توانند آرامش را حفظ کنند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اگر چیزی ننویسی کسی هم متوجه کم هوشیت نمیشه
اساتید حوزه! ایکاش برای تورم و گرانی و بیچارگی مردم هم کمی تحرک داشتید و به درد دل مردم می رسیدید. چون حدیث است که: کسی که معاش ندارد معاد هم ندارد.
نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب
در ۴۰ سال گذشته اساتید حوزه هیچ نامه ای در مورد ربای مشهود در سیستم بانکی که نقض نص صریح قران هست ننوشتن، یک نامه در مورد عدالت اجتماعی که بنیان عدل علوی هست ننوشتن ولی در مورد یک مساله چه نامه نگاری میکنن
دولت بی تدبیر و بی کفایت اقتصادی رئیسی رکورد دار تورم و گرانی در تمامی ابعاد و اقلام و اجناس و خدمات
و صد البته گرانی های با مجوز دولتش از قبیل وزارت صمت -کشاورزی
فکر کنم دولت رئیسی و شخص ایشون اولین رئیس جمهور یک دوره ای باشه
من در عجبم که چرا سپاه در رابطه با آشتی ایران و عربستان با دستور چین بیانیه تائید یا احتمالا رد نداده است .
پرداختن به امر حجاب بحث نیکویی است اما ایکاش ائمه محترم جماعات ده درصد این بحث را به سایر مقوله های اسلامی چون پرهیز از دروغ ، دفاع از مظلوم ، ممانعت از چاپلوسی و اغراق ، حلال وحرام ، وعده های فریبنده مسئولان و تو خالی بودن آنها ، فانی بودن پستهای دنیوی و بسیاری از مشکلات دیگر مردم میپرداختند ویا همان بحث قدیمی اما موثر را مطرح میکردند که مسلمان ظالم بهتر است یا کافر عادل ؟؟؟
حوزه کلا فقط واسه حجاب بیانیه میده.... خیلی جالبه... کلا سیر از گرسنه خبر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
وقتی خانوادت از هم بپاشه میفهمی از گرسنگی بدترم هست...آره
اساتید حوزه چرا برای فقر و بدبختی مردم رگ گردنشان بیرون نمی زند چرا برای تن فروش از روی فقر زنان شوهر دار غیرتی نمی شوند وبرای هزاران مورد دیگر ای وااسفا ل
افزایش قیمت خودرو؟ خجالت نمی کشید؟‌همین الان هم این خودروها چندین برابر ارزش اصلیشان قیمت دارند... دولت باید فکری برای ارزان کردن انها کند و بعد صحبت از افزایش قیمت می کنند؟
چون دارین نظرات فیلتر میکنید و به نظرما ارزش نمیزارین دیگه به سایت شما نمیام
«یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱجْتَنِبُوا۟ کَثِیرًۭا مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ ٱلظَّنِّ إِثْمٌۭ وَ لَا تَجَسَّسُوا۟ وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا ۚ أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًۭا فَکَرِهْتُمُوهُ ۚ وَ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ تَوَّابٌۭ رَّحِیمٌۭ؛ اى اهل ایمان، از بسیارى از گمان‌ها در حقّ مردم بپرهیزید؛ زیرا برخى از گمان‌ها گناه است و در امورى که مردم پنهان ماندنش را خواهانند تفحص و پى‏‌جویى نکنید و از یکدیگر غیبت نکنید، آیا احدى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌‏اش را بخورد؟ بى‌‏تردید از این کار نفرت دارید، از خدا پروا کنید که خدا بسیار توبه‏‌پذیر و مهربان است.
ظاهرا مشکل کشور فقط حجاب هست.باز چه خوابی برای ملت دیدین که دوباره شروع به مقدمه چینی کردین؟ شاید قیمت بنزین و خیلی چیزهای دیگه.این داستان تکراری تهوع آور شده.
اساتید در مورد دلار 50 تومنی هم یه نامه به رئیسی بنویسند مچکر میشویم
اقایون عزیز خواهشا با این مورد بد حجابی دوباره مردم را به خیابان نکشید ..خسته شدیم از فیلترینگ و کندی اینترنت
این ۴۶ نفر در مورد اختلاس و رانت و گرانی و بیکاری اعتراضی کرده اند یا فقط به حجاب توجه دارند؟
به نظرم یک تحقیق بشود از افرادی که روی مساله حجاب در حالی موضوا اصلی جامعه الان نان هست حساس هستند که اینها در شاخص های تولید ثروت برای جامعه و ایجاد اشتغال و سواد علمی واقعی در چه درجه ای هستند و چقدر مشکلات کشور را حل کرده اند تا مشخص شود چقدر با این حرف ها دنبال کسب موقعیت اجتماعی هستند ی
الان وقتشه از یگ پایگاه موشکی یا موشک جدید پرده براری بشه
تحرکات جدید جهت انحراف از یک موضوع مهم دیگر است
نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب
ای کاش اساتید محترم نامه اعتراضی در موارد اقتصادی هم میدادند
آیا در این کشور به جز مو و زلف بانوان که باید پوشیده شود مشکل دیگری نیست که دوستان مسول و حوزه دغدغه دارند و نامه به ریس جمهور می نویسند؟ بعد از چهل و اندی سال شما روحانیون باید در عملکرد خود تجدید نظر نماید که چرا نتوانسته ای دختران و فرزندان خود را طوری تربیت نماید که موضوعاتی همچون حجاب را باید راعایت کنند؟ مسولین فرهنگی در طی این چهل سال برای جوانان چه کرده اند؟ یاد تان باشد که برخی مسولین موافق امضاء سندد 2020 بودند و این نتیجه همان سیاست های شما مسولین می باشد.
توجه داشته باشید روحانی که زندگی اشرافی دارد هرگز نمی تواند در ترویج مبانی دین موفق باشد.
سلام
یکبار دیگه من بدبخت میشم. بعد از یه مدتی یه شاهین پیش خرید کردم به قیمت روز. نصف مبلغ که ۱۷۰ ت رو هم پرداخت کردم. خرداد تحویله. کل دارایی من حدود ۱۷۹ ت دیگه است. شاید پس نتونم بخرم
سردمدار گرانی و بحران های اجتماعی در کشور خودرو سازها بوده و هستند آقایان دولت و حکومت در صورت صحت این موضوع منتظر یک بحران اجتماعی دیگر غیر قابل کنترل در کشور باشید
نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب
چرا نامه اعتراضی برای گرانی مسکن گوشت مرغ سیب زمینی و پیاز پرونده اختلاس ها خصوصا 93 هزار میلیاردی فولاد و صندوق بازنشستگی و ............. رانت خواری و ویژه خواری و خرید سیسمونی از خارج از کشور نامه اعتزاضی نمی دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقایون اساتید حوزه علمیه در مورد وضع بد اقتصادی و معیشت مردم هم به رئیس جمهور هم تذکر بدن یاشاید آنها در کشوری دیگری زندگی می کنند که خبر ندارند
نگرانی راجع بعه حجاب بسیار درست است. اما آیا نگرانی راجع به فقر و اختلاس و اوضاع اقتصادی که عامل اصلی فحشا و فساد در جامعه شده است و عامل کفر و دین گریزی و همین بی حجابی میان جوانان عزیز این مملکت شده است نیازی به تذکر به ریاست جمهور ندارد؟
"دادستان خوزستان: عدم رعایت حجاب، «جرم مشهود» است" گرانی و انحصار و تورم و... چطور!! جرم مشهود نیست؟
"حاج علی اکبری: برنامه دشمن این بود که سراغ برجام ۲، ۳ و ۴ بروند"
به نظر می رسد که این فرمایش شما نادرست باشد زیرا اگر قرار بر برجام های دیگر بود ، دشمنان برجام اولیه را پاره نمی کرده اند .
علی باقری: با کشور‌های دوست، تنش‌زدایی داریم، با دشمنان «تهدیدزدایی»!!!!!!!!!!!!!
عجب
حالا خوبه که باز فهمیدید که نمیشه با همه دنیا جنگید و همه رو باطل دونست و خود رو حق
به قول حافظ: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب.....و فقر، گرانی، بی کاری، خودروی بی کیفیت، هوای آلوده، ترافیک، مهاجرت نخبگان، تخریب محیط زیست و ....
اساتید این همه مشکلات، یاد حجاب افتادید
مردم از حجاب اجباری حمایت نمیکنند
یک سوال ار اون اساتید .. چرا درمورد دورغ که گناه کبیره هست و مسئولان نمی تونن روزشون رو بدون دروغ تموم کنند، هیج عکس العملی ندارند ؟؟؟؟؟؟
نماینده ، وزیر و شهردار و ... همه فقط دورغ می گن .. پس اسلام چی شد؟؟؟؟؟
این نشونه میده که اساتید محترم اینقدر خوب ایقدر حقوق میگیرن که اصلا گرونی را احساس نمیکنن
باقری و دوستان با این بازی با کلمات باید بدانند چیزی نه عوض می شود و نه فراموش همین دوستان تو بودند که از دیوار سفارتها بالا میرفتند و مردم را به این مصایب دچار کردند باید پاسخگو باشید .
موقع افزایش قیمتها تورم واقعی رو لحاظ میکنید ولی به وقت افزایش حقوق همه کر و کور میشن.واقعا انصافه که اینطور ظلم میکنید به ملت؟؟؟؟!!!!! آیا شما به خدا و دین اعتقاد دارید که چشمهاتون رو روی واقعیتها بستید و باعث رنج و بدبختی مردم میشوید؟؟؟؟ اگر کشور مشکل اقتصادی داره باید برای همه بخشهای کشور یکسان تصمیم گرفت.نه اینکه موقع افزایش قیمتها بی حد و حساب باشه
برداشت من این است که اساتید حوزه چیزی از مشکلات اقتصادی مردم نمی دانند والا این خلاف عدالت است که از این همه مشکلات فقط مسله حجاب را طرح می کنند .
اینکه دائما جنس نگرانی این عزیزان فقط یک موضوع باشه جای سواله؟ انسان گرسنه دین وایمان نداره کاملا" مشخصه وضعیت اقتصادی خوبی دارن.

سیر از گرسنه خبر نداره وسوار از پیاده. پس گرسنه نیستن
امان ، مشکل مملکت فقط شده حجاب و بس خدایا به دادمان برس
سطح شهر را از حضور نحس انسان نماهای بی حجاب بی حیای بدترکیب پاکسازی کنید خواهشا
گفتگوی شمخانی با همسایه ها حداقل این لطف رو داره که طرف ایرانی نمیره به طرف ترک بگه شکرا مزیدا!!
در شطرنج وضیعتی است که به آن میگویند یکی از طرفین بازی آچمز شده است دقیقا وضعیت حاکمیت در مورد حجاب این چنین است نه می تواند مثل قبل از قوه قهریه و زور استفاده کند و هم میداند که برعکس چیزی دلش میخواهد واقعیت باشد اکثریت شهری حداقل به باورهای مطلوبش باور ندارند که با تبین و نصیحت کار پیش برود و با موعظه اینکه ببیند چقدر حجاب خوب است حرف ما را گوش کنید کار پیش برود اگر سخت گیری پلیسی بکنند هزینه هایش خیلی بالا خواهد بود اگر هم ول کنند بی حجابها شهرها را فتح میکنند.
نامه اعتراضی اساتید حوزه علمیه به رئیسی در اعتراض به وضعیت حجاب
دریغ از یک نظریه اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی از منظر قران برای اداره جامعه از این حوزه ها بعد از 43 سال بخور و بخواب همین را بلدند اعتراض به حجاب .
بی حجابی بد است اما بدتر خودخواهی حوزه ها است
قالیباف: روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ناقلا از کجا فهمیدی ؟
قوانین جمهوری اسلامی بر اساس قرآن کریم و سنت نبی اکرم ص است. در کجای مأدبه الله و سنن ختم رسل ص درباره جرم حجاب مطلبی آمده است. حجاب اول برای مردان آمد با عنوان غض بصر بعد برای زنان پیامبرص و زنان مؤمن آمد تا در تاریکی صبح زود که برای ادای نماز صبح به مسجد النبی می رفتند اشرار مدینه آنها را مزاحم نشوند.
مفصر اصلی تورم وگرانی ها مردم هستند .دولت با ایجاد تورم بودجه خودش رو تامین میکنه ومردم هم برای کسب سود اندک و مقطعی با خرید خودرو وطلا وارز و غیره با دولت همراهی میکنن وخزانه دولت رو پر میکنن ودولت هم استقبال و رغبت مردم رو میبینه هر روز اجناس رو بالا میبره و مردم درفقر فرو خواهند رفت.دراصل تروم مالیات پنهانی است که توسط دولت ازمردم گرفته میشه
چهل استاد در مقابل هزاران اساتید حوزه رقم بسیار کوچکی است.
اساتید حوزه با اختلاس و ناکارآمدی مشکل ندارند یا حجاب بهانه ای است برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی؟؟؟
نامه اعترضی اساتید در مور د حجاب به جا اما خیلی خوب هست درمورد کثافت کاری های دیگر از قبیل رانت ،نجم بگیران فساد ،تورم پارتی بازی وکمبودهای در جامعه جاری و ساری است دقدقه داشته باشند
ماها از بچه گی در خانه مدرسه جلسات روضه دانشگاه و محیط کار بارها و بارها شنیده ایم دروغگو دشمن خداست ولی در هیچ کدام از این محافل نشنیده ایم که شراب خوار و یا زنا کار دشمن خدا تلقی شده باشد ایا حکومت با برخی دولتی ها که متاسفانه در ارایه امار های پوچ و بزرگتریق دروغ ها را به خورد مردم میدهند به جای برخورد به انها ارتقا نمیداد و اقایان حوزه هم در این مورد نامه نگاری و واسفا سر میدادند قطعا وضعیت مملکت و حجاب و اقتصاد بهتر بود که البته این روند غلط هنوز هم ادامه دارد
استادید حوزه علمیه چشمانشان را برکلیه اجحافهای که به مردم میشود بسته اند مشکل فقط حجاب ا
امام خمینی فرمودند شما وکیل ملت هستید نه ولی مردم ، اگر مردم چیزی رو خواستند حتی اگر به ضرر آنها باشد شما حق مخالفت ندارید حالا شما اگر در مسائل مهم همه پرسی میکردید در این مورد هم میشد همه پرسی انجام داد شما اول بیایید تورم فقر بیکاری و اشتغال جوانان رو جل کنید مطمئن باشید وضعیت ازدواج ، حجاب و فرزندآوری درست میشه
قالیباف: روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده

خدارو شکر که بالاخره یکی متوجه شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باسلام خدمت اساتید محترم حوزه های علیمه
چرا حضرات نسبت به این همه تبعیض طبقاتی ناشی از تورم و گرانی افسار گسیختخ و نسبت به فقر و فحشا که از اثرات سو ء مدیریت و انزوای بین الملی هست به رئیس جمهور نامه نمی نویسند ، چرا که معصوم می فرماید ان کان فقرا ان یکون کفرا ..... سری به مساجد بزنید.... تعداد نمازگزران کمتر از تعداد انگشتان دو دست شده اند .....
این اساتید محترم چرا فقر و گرانی سرسام آور برایشان مهم نیست ،
این باصطلاح اساتید در مورد چی دیگه ای شاکی نیستند؟
مشکل دیگه ای نمی بینند؟
آقایون به اصطلاح استاد. شما ها که خیلی علاقه‌مند هستید به اینکه اماکن خورد و خوراک خود و آغازاده‌ها برقرار باشد، بهتر است پای روی دم مردم خشمگین نگذارید. ممکن است برای همیشه مجبور به خداحافظی شوید. خیلی احتیاط کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
حجاب امری شرعی است سیاسی وجناحی نکنید
چقدر نامه این به اصطلاح اساتید ، شبیه نامه های نوشته شده در رد برجام ومضرات آن است . ظاهرا منشاء روسی دارند.
حجاب را چند بار امتحان کردید و نتیجه اش همین شده است که می بینید
چوب حماقتتونا میخورید .اوابل انقلاب با استین کوتاه وشلوار جین وتراشیدن ریش مخالفت کردید .اما در اثر استمرار یه چیز عادی شد تو مملکت و حالا کسی به ریش تراشیده شلوار جین پوش واستین کوتاه نمیگه ضد انقلاب وضد اسلام .اما اینقدر حجاب را تابو کردید که حال هر کسی برا اعلام مخالفتش با شما حجاب را رعایت نمیکند ودر زمره دشمنان شما حساب میشه
اقایان اساتید حوزه
از فقر چه خبر؟
ایا وقتی خانمی درحال زباله گردی میبینید به غیرت دینی تان بر می خورد؟
ایا تاکنون اقا یا خانمی درصف داروخانه مشاهده کرده اید که بخاطر نداشتن پول از گرفتن دارو منصرف می شود؟
چرا همه چیز پر حجاب خلاصه کرده اید؟
علما و بزرگان دست از سر مردم بردارید مردم نیاز یه قیم ندارند !!!
آقایون حوزه علمیه
من به جای شما بودم چون در مورد همه چیز سکوت کردید تو اینمورد هم سکوت میکردید احترام تون بیشتر بود چون مردم میگفتند شما هم قهر کردید و هیچی نمیگید البته ممکن سنسور حجاب فعال است ب
آقایان اساتید حوزه زیاد خودتان را اذیت نکنید چند وقت دیگه با این گرانی وتورم همه ملت لخت میان بیرون چون دیگه کسی قدرت خرید لباس نداره شما فعلا راحت باشید
بی حجابی اسلام رو به خطر میاندازه
بحث حجاب از این نوع بحث باطلی است چرا که حجاب، صداقت، درستکاری، دینداری، روزه گرفتن و نماز خواندن، شرافتمندانه زندگی کردن...نتیجه تربیت اجتماعی و خانولدگی است و کسی نمی تواند مثلا به دینداری یا شل دینی، صداقت یا دورویی مردم اعتراض کند و خواهان برخورد با آن شود مگر در مقام نصیحت و تبلیغ.
اگر مردم اصول اخلاقی و دینی را رها کرده اند باید از همین سوال کنندگان پرسید چرا؟ آنها به حجاب حساس شده اند چون کم کاری و کاستی عملکردشان در این حوزه مصداق عینی دارد و دیده نمی شود گرانی و فقر و فلاکت و بدبختی مردم مثل حجاب در خیابانها به وضوح دیده نمی شود.
ایکاش علمای عزیز به وضع اسفناک ربا خواری و بانکها از مردم اعتراض می‌کردند و کفن پوش جلو بانک مرکزی بست می‌نشستند تا اصلاح شود این غارت اموال حقوق بگیران جامعه.
مردم در روزهایی اخیر با رفتار خود، موضعشان را در برابر حجاب مشخص کردند در واقع یک رفراندوم خاموش انجام شده و تکلیف هم مشخص شده‌ دوستان و دلواپسان هم یا باید با این مسئله کنار بیایند یا جمع کنند برند یه کشور دیگه رو تبدیل به مدینه فاضله بکنند. ایران به اندازه کافی از حضور حضرات بهرمند شده است.
ما حساب و کتابمون خوب نیست. ۷۶ نفر از ۸۵ میلیون میشه چند درصد؟
چقدر هم آقایان غیور ایرانی از بی حجابی با انواع مغلطه ها دفاع می کنند مشکل اصلی بی غیرتی وسست عنصری است نه بی حجابی .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار